Mazda2 z 1,6-litrowym Dieslem o mocy 90 koni

Na rynku brytyjskim najmniejsza debiutuje z nowym sercem – 1,6-litrowym Dieslem o mocy 90 koni mechanicznych. Jednostka pochodząca z zaprzyjaźnionego z Fordem koncernu PSA (Peugeot-Citroen) znalazła już uznanie w wielu modelach obydwu koncernów i chyba stworzy z małą Mazdą bardziej udaną kompozycję, niż dotychczasowy 68-konny Diesel o pojemności 1.4.
110-konny wariant jednostki 1.6 od kilku lat z powodzeniem napędza większą trójkę i cieszy się uznaniem kierowców za oszczędność, dynamikę, kulturę pracy i... niekłopotliwy filtr cząstek stałych. Mazda2 1.6D debiutuje w wersji wyposażeniowej Sport i obydwu dostępnych nadwoziach: 3- i 5-drzwiowym hatchbacku. Subtelny bodykit i 16-calowe felgi podkreślają dynamiczny charakter japońskiego mieszczucha, zbudowanego z naciskiem na obniżenie wagi samochodu.
90-konny silnik wysokoprężny zapewnia maksymalny moment obrotowy 215 Nm i pozwala przyspieszyć do "setki" w 11,4 s. W cyklu mieszanym producent obiecuje zużycie oleju napędowego jedynie 4,2 l/100 km. Auto na razie dostępne jest tylko na rynku brytyjskim w cenie 12817 funtów. Wyposażono je seryjnie w układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, czujnik deszczu i świateł oraz klimatyzację automatyczną.
Źródło i galeria: AutoFoto

110-konny wariant jednostki 1.6 od kilku lat z powodzeniem napędza większą trójkę i cieszy się uznaniem kierowców za oszczędność, dynamikę, kulturę pracy i... niekłopotliwy filtr cząstek stałych. Mazda2 1.6D debiutuje w wersji wyposażeniowej Sport i obydwu dostępnych nadwoziach: 3- i 5-drzwiowym hatchbacku. Subtelny bodykit i 16-calowe felgi podkreślają dynamiczny charakter japońskiego mieszczucha, zbudowanego z naciskiem na obniżenie wagi samochodu.
90-konny silnik wysokoprężny zapewnia maksymalny moment obrotowy 215 Nm i pozwala przyspieszyć do "setki" w 11,4 s. W cyklu mieszanym producent obiecuje zużycie oleju napędowego jedynie 4,2 l/100 km. Auto na razie dostępne jest tylko na rynku brytyjskim w cenie 12817 funtów. Wyposażono je seryjnie w układ kontroli trakcji i stabilizacji toru jazdy, czujnik deszczu i świateł oraz klimatyzację automatyczną.
Źródło i galeria: AutoFoto