Strona 1 z 1

Motocykl z silnikiem Wankla

PostNapisane: 15 kwi 2009, 21:54
przez Misiek-Bełchatów
Norton NRV 588 – brytyjski motocykl z silnikiem Wankla

Silnik z tłokiem obrotowym w motocyklu.

Norton NRV 588, zbudowany przez Briana Crighton'a śmiało możemy zaliczyć do grupy najbardziej intrygujących motocykli ostatnich lat. To wszystko za sprawą rewolucyjnej jednostki napędowej, jaką wykorzystano do jego budowy w postaci dwukomorowego silnika Wankla. Osobom mniej obeznanym z mechaniką wyjaśniamy, że silnik Wankla jest silnikiem z tłokiem wykonywającym ruchy obrotowe, a nie jak w przypadku tradycyjnych silników ruchy posuwisto-zwrotne.

Jak twierdzą Brytyjczycy, nowy Norton generuje moc 170 KM przy 11500 obr/min z pojemności zaledwie 588cm3! Tak duża moc przy filigranowej wadze 130 kg przynosi na myśl wyobrażenie, jakim ten jednoślad musi być pociskiem. Czy słuszne? O tym przekonamy się być może już niebawem, gdyż już pod koniec tego miesiąca planowany jest start Nortona NRV 588 w czasie wyścigów na Mallory Park Summer Festival.


Obrazek

Źródło – http://www.scigacz.pl/Norton,NRV,588,br ... ,6313.html

PostNapisane: 15 kwi 2009, 22:22
przez brii
W sumie będzie to ciekawostka – motocykl z silnikiem rotacyjnym będzie miał malutki zasięg :(
Z resztą były już takie.

PostNapisane: 16 kwi 2009, 10:14
przez Xionc
Po tym sezonie nastąpi pewnie zmiana w regulaminie, zabraniająca używania takich silników... Mazda też kiedyś wygrała Wanklem Le Mans 24h.

PostNapisane: 16 kwi 2009, 19:10
przez Bimbak
Na Mallory Park Summer Festival można startować wszystkim. Norton już kiedyś (w sumie to nie tak dawno ;) ) wygrywał na ile of man oraz w brytyjskich mistrzostwach Superbike motocyklem właśnie z silnikiem rotacyjnym niestety ku jego nieszczęściu tak dalece zdominował te wyścigi, że jeszcze trakcie trwania sezonu wyścigowego zmieniono przepisy tak by uniemożliwiały stosowanie silników z wirującym tłokiem. Norton wycofał się wtedy z rywalizacji.
Ten motocykl niestety pozostanie tylko ciekawostką.

PostNapisane: 16 kwi 2009, 19:34
przez bazyl wspaniały
Misiek-Bełchatów napisał(a):generuje moc 170 KM przy 11500 obr/min z pojemności zaledwie 588cm3!

Rządzi :D

brii napisał(a):Z resztą były już takie.

Norton Commander , pikna maszyna <list> , zasiliła szeregi wyspiarskiej policji

PostNapisane: 16 kwi 2009, 21:43
przez magicadm
bazyl wspaniały napisał(a):Norton Commander

Ta nakładka na DOSa ??? :|
;)

PostNapisane: 17 kwi 2009, 13:06
przez Gib
Commander to taki turystyk był raczej niż ścigacz, jak zwykle rodzi się pytanie jak liczono pojemność skokową, czy tak jak wszyscy miłośnicy wankli czy tak jak się powinno bo moc 170 KM z 1,2 to już nie taka rewela.

PostNapisane: 17 kwi 2009, 14:10
przez Grzyby
Gibsong napisał(a):tak jak się powinno

a jak się "powinno" liczyć pojemność skokową dla Wankla?

PostNapisane: 17 kwi 2009, 17:15
przez Gib
tak że 13B ma 2,6L o ile wogóle można mówić o pojemności skokowej.

PostNapisane: 17 kwi 2009, 18:20
przez bazyl wspaniały
no liczy się chyba jedną komorę :| , zawsze tak myślałem że się to liczy
magicadm napisał(a):Ta nakładka na DOSa ?

<lol>

Gibsong napisał(a):Commander to taki turystyk był raczej niż ścigacz

no wtedy to był ścigacz :D

PostNapisane: 17 kwi 2009, 18:56
przez Gib
zazdrośnicy twierdzą że trzeba liczyć dwie komory z trzech