tco_tm napisał(a):Ktoś słusznie zauważył, że wynik IQ porównywalny z samochodami trzy razy większymi i dwa razy cięższymi pokazuje jakimi uproszczeniami obarczone są te testy
Nie zmienia to faktu, że liczba gwiazdek to jedna z rzeczy, na którą patrzy wielu kupujących. Producenci robią wszystko by było tych gwiazdek jak najwięcej, co przekłada się na stosowanie większej liczby poduszek, seryjnego ESP itd. Oczywiście najważniejszy czynnik to rozum, ale gdyby nie te gwiazdki to samochody nie były by coraz bezpieczniejsze, bo po co jeśli nie ma "bata" który wisi nad producentami...
Borysss napisał(a):Zawsze się zastanawiałem czemu w tej dziedzinie Japońce były 10 lat za murzynami..Francuzami znaczy oczko
Ja sądzę, że gdyby nie Japońce i masowe wprowadzanie systemów podnoszących komfort i bezpieczeństwo to dziś 4 poduszki mielibyśmy w Lexusie LS,a nie pierwszym lepszym autku miejskim...Gwiazdki to w pewnym stopniu marketing, a z drugiej str. jak już pisałem "bat" na producentów...
Globy napisał(a):miss klasy średniej, dołączyła do prestiżowego grona najbezpieczniejszych samochodów na świecie
Dla mnie wniosek jest taki:
Mazda czekając z testem do wprowadzenia bardziej rygorystycznych przepisów pokazała, że jest pewna swego, a platforma CD3 2. generacji stanowi dopracowaną konstrukcję , która mimo upływu lat (2. generacja to bardziej ewolucja niż rewolucja) nadal jest nowoczesna.Takie jest moje-może nie do końca obiektywne- zdanie, ale..." punkt widzenia zależy od punktu siedzenia".