5 gwiazdek dla "szóstki" w testach Euro NCAP!

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Globy » 19 lut 2009, 10:31

Druga generacja Mazdy 6, miss klasy średniej, dołączyła do prestiżowego grona najbezpieczniejszych samochodów na świecie. To trzeci model japońskiego producenta – po Maździe 5 (wrzesień 2005) i 2 (grudzień 2007) – który zdobył to wyróżnienie, w tym pierwszy kategoryzowany według nowych zasad naliczania punktów (ochrona pasażerów, dzieci, pieszych oraz wyposażenie z kategorii bezpieczeństwa aktywnego). Gratulacje <usmiech>

Szczegółowe wyniki => http://autofoto.pl/blogs/jacobs/archive ... oncap.aspx

Obrazek
Ostatnio edytowano 19 lut 2009, 11:32 przez Globy, łącznie edytowano 1 raz
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Solo » 19 lut 2009, 10:37

Kłaniam się,

miło słyszeć. :D
Pozdrawiam,
Maciek

www.tabor24.pl l maszyny i pojazdy użytkowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2004, 16:37
Posty: 824
Skąd: Kolno

Postprzez Paweł » 19 lut 2009, 11:05

Czy powstają jeszcze samochody, które dostają mniej? Biorąc pod uwagę ile lat minęło od kiedy pojawiła się już nieprodukowana Laguna, to trochę przyszło nam na te wyniki czekać. <lol>
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez gadula » 19 lut 2009, 11:47

tco_tm napisał(a):Czy powstają jeszcze samochody, które dostają mniej?

biorąc pod uwagę

Globy napisał(a):w tym pierwszy kategoryzowany według nowych zasad naliczania punktów (ochrona pasażerów, dzieci, pieszych oraz wyposażenie z kategorii bezpieczeństwa aktywnego)


napewno się znajdą ;)
No i gratki za bezpieczeństwo :)
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 10 lip 2006, 23:30
Posty: 2910 (3/26)
Skąd: Białystok
Auto: GE6 KL, RF7J

Postprzez Paweł » 19 lut 2009, 16:24

Należałoby dodać, że nie pierwsza, tylko w pierwszej grupie, oraz że w dziedzinie bezpieczeństwa dorosłych pasażerów uzyskała najsłabszy wynik ze wszystkich testowanych samochodów. Zdobycie dość wysokiej noty zawdzięcza w zasadzie tylko ochronie kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył oraz seryjnym wyposażeniem w ESP i sygnalizację niezapiętych pasów. :)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Faja » 19 lut 2009, 16:50

tco_tm napisał(a):w dziedzinie bezpieczeństwa dorosłych pasażerów uzyskała najsłabszy wynik ze wszystkich testowanych samochodów.

Ale za to za ochronne dzieci aż 81%.
Obrazek
Ostatnio edytowano 19 lut 2009, 16:51 przez Faja, łącznie edytowano 1 raz
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez fin » 19 lut 2009, 16:50

Dostał 5 gwiazdek ,dostał a Citroen nie dostał choć francuzi od dawna robią autka pod testy . <lol>
hahaha
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2008, 11:18
Posty: 136
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel

Postprzez Paweł » 19 lut 2009, 17:53

Choć niezręcznie z tym dyskutować, to warto zauważyć, że Euro NCAP przyznaje najwięcej punktów właśnie w kategorii "ochrona dzieci", w sytuacji gdzie głównymi ofiarami wypadków są osoby dorosłe. Co więcej, blisko 30% tych punktów jest przyznawana niemal domyślnie za łatwość montażu fotelika – pomniejszając tym samym udział innych czynników w ogólnym wyniku.

Jeśli pięciogwiazdkowe grono wciąż można nazywać prestiżowym, to w moim odczuciu nowa szóstka wchodzi do niego tylnymi drzwiami. Zacznę piszczeć z zachwytu, kiedy wyniki zderzeniowe mazd będą odstawały od reszty tak, jak było to w przypadku Renaulta kilka lat temu.

fin napisał(a):choć francuzi od dawna robią autka pod testy

Nie wydaje mi się to niczym więcej niż plotką, ale jeśli jest to kolejnym motorem postępu – dlaczego nie? ;)
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Borys » 19 lut 2009, 18:57

W końcu!
Zawsze się zastanawiałem czemu w tej dziedzinie Japońce były 10 lat za murzynami..Francuzami znaczy ;)

Ale toyka IQ to mnie zaskoczyła <jelen>
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Paweł » 19 lut 2009, 20:51

Borysss napisał(a):Ale toyka IQ to mnie zaskoczyła

Ktoś słusznie zauważył, że wynik IQ porównywalny z samochodami trzy razy większymi i dwa razy cięższymi pokazuje jakimi uproszczeniami obarczone są te testy. Precyzyjne zderzenie z nieruchomą przeszkodą nie oddaje sytuacji na drodze, gdzie z rachunku prawdopodobieństwa wynika, że samochód wielkości IQ będzie musiał przejąć dodatkową energię od innego, większego pojazdu. Dlatego za bardziej wiarygodne uważam statystyki szwedów, zbierane z rzeczywistych zdarzeń na drodze.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/955)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Borys » 19 lut 2009, 21:27

tco_tm, może i tak, ale cały zachodni świat używa samochodów zgodnie z ich przeznaczeniem, czyli do jazdy po zatłoczonych miastach (w przeciwieństwie do nas gdzie za auta flotowe robi Yaris czy SC), gdzie średnia prędkość nie przekracza 30 km/h i większe prawdopodobieństwo "trafienia" na swoją kategorię wagową. Nie uświadczysz tam samochodu pokroju smarta na autostradzie czy drodze podmiejskiej. Jednak i przy niskich prędkościach i malych autach warto dbać o bezpieczeństwo, bo sam widzialem jak składają się przy stłuczkach samochody pokroju "tfu" Matiza. Widać natomiast jek producenci segmentu micro wzięli do siebie tą kwestię, patrząc na wynik IQ i słynny juz test Smart for2 realizowany przez Motorwizje czy inne Top Gear...nie pamiętam ;)
Coś tam te testy niby pokazują, ale faktycznie jakbym mógł wybrać auto, w którym miałbym sprawdzić jego gwiazdki to byłby to pewnie 3 tonowy range rover ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Mateusz L » 19 lut 2009, 22:22

tco_tm napisał(a):Ktoś słusznie zauważył, że wynik IQ porównywalny z samochodami trzy razy większymi i dwa razy cięższymi pokazuje jakimi uproszczeniami obarczone są te testy

Nie zmienia to faktu, że liczba gwiazdek to jedna z rzeczy, na którą patrzy wielu kupujących. Producenci robią wszystko by było tych gwiazdek jak najwięcej, co przekłada się na stosowanie większej liczby poduszek, seryjnego ESP itd. Oczywiście najważniejszy czynnik to rozum, ale gdyby nie te gwiazdki to samochody nie były by coraz bezpieczniejsze, bo po co jeśli nie ma "bata" który wisi nad producentami...


Borysss napisał(a):Zawsze się zastanawiałem czemu w tej dziedzinie Japońce były 10 lat za murzynami..Francuzami znaczy oczko

Ja sądzę, że gdyby nie Japońce i masowe wprowadzanie systemów podnoszących komfort i bezpieczeństwo to dziś 4 poduszki mielibyśmy w Lexusie LS,a nie pierwszym lepszym autku miejskim...Gwiazdki to w pewnym stopniu marketing, a z drugiej str. jak już pisałem "bat" na producentów...


Globy napisał(a):miss klasy średniej, dołączyła do prestiżowego grona najbezpieczniejszych samochodów na świecie

Dla mnie wniosek jest taki:
Mazda czekając z testem do wprowadzenia bardziej rygorystycznych przepisów pokazała, że jest pewna swego, a platforma CD3 2. generacji stanowi dopracowaną konstrukcję , która mimo upływu lat (2. generacja to bardziej ewolucja niż rewolucja) nadal jest nowoczesna.Takie jest moje-może nie do końca obiektywne- zdanie, ale..." punkt widzenia zależy od punktu siedzenia".
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez mr_t » 19 lut 2009, 23:36

Mateusz L napisał(a):Ja sądzę, że gdyby nie Japońce i masowe wprowadzanie systemów podnoszących komfort i bezpieczeństwo to dziś 4 poduszki mielibyśmy w Lexusie LS,a nie pierwszym lepszym autku miejskim...

Nie bardzo rozumie. W kwestii bezpieczeństwa to Europejczycy wyznaczają standardy, a reszta świata "nas" goni.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Globy » 20 lut 2009, 00:00

Nie wiem, jakie standardy, skoro pod koniec lat 90. Audi i BMW, a nawet Renault zyskiwały jedną albo dwie gwiazdki. Chciałbym zauważyć, że koncerny nauczyły się szablonu Euro NCAP i perfekcyjnie się w niego wstrzeliły, co często ma niewiele wspólnego z sytuacjami drogowymi. Sama organizacja miała szumnie przeprowadzać zmiany, które sprowadziły się do obowiązkowego ESP.

Ceni się działania takich firm jak Saab i Mercedes, które badają prawdziwe wypadki i uszkodzenia oraz stawiają na aktywne bezpieczeństwo. Ponadto chciałbym zwrócić uwagę na testy amerykańskie, gdzie Mazdy już we wczesnych latach 90. zyskiwały 4/5 gwiazdek i kosiły całą światową konkurencję.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Mateusz L » 20 lut 2009, 11:42

W kwestii bezpieczeństwa to Europejczycy wyznaczają standardy, a reszta świata "nas" goni.

Chodziło mi o kwestie wyposażenia. Weźmy Mazdę Demio z II połowy lat 90'. Często w tym i innych małych japońskich autkach są 4 poduchy, seryjny ABS itd. czego próżno szukać choćby w Polo, czy Felicji/później Fabii. Podobnie przez długi czas Golf odstawał od 323, a Passat od 626 (nie to żebym się czepił-jakoś te porównania nachodzą mnie najszybciej).
PS. Dodajmy jeszcze Lexusa z jego zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa.


Globy napisał(a):koncerny nauczyły się szablonu Euro NCAP

IMO najbardziej wkurzające są punkty za kontrolki pasów bezpieczeństwa itp.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez Faja » 20 lut 2009, 11:59

Mateusz L napisał(a):IMO najbardziej wkurzające są punkty za kontrolki pasów bezpieczeństwa itp.

Jest wkurzające wiec widzisz ile są warte te wszystkie testy :)
Swoja drogą jadąc nowa 6-stka czułem się naprawdę bezpiecznie.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Lukano » 20 lut 2009, 12:19

tco_tm napisał(a):samochód wielkości IQ będzie musiał przejąć dodatkową energię od innego, większego pojazdu.

Właśnie. Gdzieś widziałem co WV Tuareg zrobił z 5 gwiazdkowym nowym Fiatem 500.
Globy napisał(a):a nawet Renault zyskiwały jedną albo dwie gwiazdki.

A czy czasem megan jako pierwsza z klasy nie miała wtedy czterech gwiazdek ??
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Riki » 20 lut 2009, 21:20

tco_tm <spoko>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez domin1979 » 21 lut 2009, 11:50

tco_tm napisał(a):Precyzyjne zderzenie z nieruchomą przeszkodą nie oddaje sytuacji na drodze, gdzie z rachunku prawdopodobieństwa wynika, że samochód wielkości IQ będzie musiał przejąć dodatkową energię od innego, większego pojazdu. Dlatego za bardziej wiarygodne uważam statystyki szwedów, zbierane z rzeczywistych zdarzeń na drodze.
Dokładnie to miałem pisać, NCAP niestety stał się szablonem, oczywiście wpływa to na poprawę bezpieczeństwa ale z życiem już jednak ma mniej wspólnego.
Przykładowo jednym z bezpieczniejszym aut wg Folksam (wywołanej do tablicy szwedzkiej organizacji, a dokładniej ubezpieczyciela) jest Renault Laguna I (20% bezpieczniejszy od przeciętnego samochodu), który w NCAP dostał ledwie 2.5 gwiazdki.

Mazda 6 wg Folksam nie najlepiej wypada statystycznie w urazach kręgów szyjnych.

Proponuję z ciekawości porównać z NCAP, czasem wyniki są zaskakujące.
http://www.folksam.se/dpublic/a0346.nsf ... /R6546.pdf
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez mr_t » 21 lut 2009, 22:25

Globy napisał(a):Nie wiem, jakie standardy, skoro pod koniec lat 90. Audi i BMW, a nawet Renault zyskiwały jedną albo dwie gwiazdki.

A co mnie interesuje historia? Liczy się dzień dzisiejszy. Laguna w 2001 była pierwszym samochodem na świecie który dostał 5*. Mazdzie udało się to dopiero 4 lata później z modelem 5. Ich kompakt – mazda 3 jest chyba jedynym kompaktem na rynku który jeszcze nie ma 5*. Skoro nauczenie się testu NCAP jest takie proste – to czemu jedni opanowali to dawno temu, a inni jeszcze nie?

A ad. poduszek powietrzynych. USA samochody miały je dawno temu – tylko że na początku to te ich poduszki powodowały więcej szkód niż pożytku.

A że producenci uczą się NCAP... może i uczą, ale na dziś to jedyny obiektywny test uznawany przez Europejski rynek.

A ile te "byle jakie" Europejskie firmy umieją? Zerknijcie na filmik. Jest test Renault Modus vs. Volvo 940 http://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY
Jak widać – większy, cięższy... i co z tego, skoro z innej epoki.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto