Strona 1 z 2

Zgubiony klucz

PostNapisane: 6 sty 2004, 19:11
przez kwadrix
hym zgubilem kluczyk od auta i niewiem co mam zrobic bo nie mam zapasowych :(( a mam inna mazde z stacyjka czy wystarczy przelazyc stacyjke zeby wszysko dzialalo ? znacyz zaplon ??

PostNapisane: 6 sty 2004, 19:18
przez xXx
A masz immobilizer ?? :D

PostNapisane: 6 sty 2004, 19:55
przez Waluś
A ja mam pytanko troszke inne ale też o stacyjce. :D
Czy w czasie włączonego zapłonu normalne jest że kluczyki dają się bezproblemowo wyjąć?
Raz mi w czasie jazdy wypadły i bojesie żeby mi sie blokada nie włączyła w czasie przyjemnej jazdy :|

PostNapisane: 6 sty 2004, 19:58
przez polnik@studio
hmm wiem, że kiedyś się spotkałem z takim zachowaniem w GOLFIE ale w MAZDZIE :> jeszcze niesłyszałem

PostNapisane: 6 sty 2004, 20:19
przez xXx
Ja też słyszałem o czymś takim w Alfie, ale w Maździe :|

PostNapisane: 6 sty 2004, 20:22
przez xXx
Swoją drogą ciekawe, gdy Kolega Kwadrix przełoży stacyjkę, to jak będzie otwierał samochód ?? Czy będzie miał 10 różnych kluczyków, a każdy będzie miał jedną określona funkcję <lol>


Ja tak miałem, ale w Fiacie 125P :D

PostNapisane: 6 sty 2004, 20:44
przez cronos2002
W zakładzie który dorabia klucze, dorobią ci klucz do stacyjki (musisz ją wyjąć i dać na wzór).

A co do wypadajacego kluczyka – to proponuję go namagnesować hahaha

PostNapisane: 6 sty 2004, 21:01
przez kwadrix
mam imobilaizer normalny mazdowski w kluczyku i powiedzcie mi bo to wazne i to bardzo ba auto stoi na zadupiu i kce nim jakos wrocic czy wystarczy przelozyc stacyjke czy nie ?:??

PostNapisane: 6 sty 2004, 22:19
przez polnik@studio
no pewnie nie bo imobilajzer działa tylko i wyłącznie na jeden kluczyk a z tego co mi wiadomo nie ma go w stacyjce tylko jest gdzieś głębiej :D

PostNapisane: 6 sty 2004, 22:37
przez xXx
Jeżeli masz Immobilizer seryjny, to przełożenie stacyjki nic nie da na bank!!


P.S. Poszukaj kluczyka, bo może sie jeszcze znajdzie :] a problem wtedy z głowy ;)

PostNapisane: 6 sty 2004, 22:37
przez zbyniu
Witam
Masz problem
Jeżeli masz oryginalny imobilizer to komunikuje się on z głównym komputerem szyną i dopiero gdy potwierdzone są dane następuje wyłączenie imobilizera i uruchomienie silnika.
Bez oryginalnego kluczyka nie ma możliwości odpalenia samochodu znam ten temat bo kolega miał ten sam problem w modelu GF i zmuszony był kupić cały komplet zamków ,stacyjkę oraz imobilizer i komputer silnika.

Jeżeli znajdziesz oryginalny kluczyk to niektóre firmy dorabiające kluczyki klonują też imobilizery


Pozdrawiam ZBYSZEK

PostNapisane: 6 sty 2004, 22:58
przez aadamj
Czyli jednym słowem kicha!!!!!!
Nie pozostaje nic innego jak wszcząć poszukiwania kluczyka na szeroką skalę.
Nie zazdroszcze Ci przyjacielu.
Mam nadzieje że znajdziesz ten kluczyk. Życze powodzenia!!!!!!

PostNapisane: 7 sty 2004, 02:32
przez Smirnoff
No cóz, nie jest dobrze. Mysle, ze o ile nie znajdziesz kluczyka, to niestety jedynym rozwiązaniem będize zholowanie auta do domu lawetą (bo blokada kierownicy uniemozliwi holowanie), ew. wyjęcie obecnej stacyjki celem odblokowania kiery no i normlane holowanie.
Następnie za sprawą immobilisera fabrycznego – albo spróbowac dorobić kluczyk u fachowców w tej branży (jesli bedzie niewłasciwy kod immo, to prawdopodobnie po kilku próbach moze zblokowac ECU i konieczna będize wizyta w ASO celem odblokowania, lecz nie wiem, czy to dziąła w maździe, bo znajomy miał cos takiego w roverze, a w mazdzie nikt takich stresów nie miał...– pociesz sie, ze ja też zawsze napotykam wyjątki od reguł.... <głaszcze> ). Jesli to nie wypali, to jedynym wyjsciem będzie zamówienie kluczyka z immo w ASO – konkretnie do Twojego auta. I wtedy będzie działać na 100% i na 100% będzie taniej niz komplet zamków, stacyjka, immo i ECU....
No chyba, ze znasz dobrych złodzieji – to wtedy mogą Ci pomóc, lecz jak ich nie znasz zbyt dobrze, to uważaj, zeby Ci za bardzo nie "pomogli"... bo wtedy to wyjdzie znacznie drozej niz nowy kluczyk w ASO albo nawet niz komplet zamków, stacyjka, immo i ECU..... <jelen>

PostNapisane: 7 sty 2004, 06:38
przez Paweł
A skad specjalisci i zlodzieje biora oryginalne kluczyki (do naciecia)? Ja tez taki chce.

Czy w mazdzie nie da sie przestawic zamkow do nowego kluczyka? W innych samochodach nie ma z tym problemu. A moze i stacyjke da sie przestawic (w co akurat watpie).

Miales tylko jeden kluczyk?

PostNapisane: 7 sty 2004, 08:38
przez pldiego
walus1 napisał(a):A ja mam pytanko troszke inne ale też o stacyjce. :D
Czy w czasie włączonego zapłonu normalne jest że kluczyki dają się bezproblemowo wyjąć?
Raz mi w czasie jazdy wypadły i bojesie żeby mi sie blokada nie włączyła w czasie przyjemnej jazdy :|



Spoko walus tez tak mam w koncu mamy takie same mazdy heh
Ja sie pytalem co to moze byc i podobno juz kluczyk jest byrobiony moj wujek ma mazde i wystarczylo dorobic kluvczyk i juz wszystko bylo ok

PostNapisane: 7 sty 2004, 09:05
przez zbyniu
Witam
Dorobienie kluczyka nie jest żadnym problemem wystarczy wyjąć jedną wkładkę najlepiej tą najmniej eksploatowaną czyli z bagażnika i fachowiec dorobi do niej kluczyk niemniej dalej pozostaje ci problem imobilizera którego bez oryginalnego kluczyka nie odpalisz.
Istnieje jeszcze jedna możliwość sklonowania kodu z innego imobilizera ale musisz mieć taką samą MAZDE tj dokładnie ten sam silnik i imobilizer (kod zapisany jest i w ECU i IMOBILIZERze) i przepisać kod z działającego do twojego a kluczyk jak pisałem wyżej dorobić do swoich zamków.
Trochę namieszałem z tym opisem ale chciałem ci jak najwięcej pomóc koszt będziesz miał ok 300-400zł klonowanie imobilizera i ok 100zł dorobienie kluczyka ale to i tak taniej niż zakup kompletu razem z ECU.

Pozdrawiam ZBYSZEK

PostNapisane: 7 sty 2004, 09:14
przez XsiX
Trzeba poszukać kogoś kto sie zna na elektronice w aucie żeby obejść immobilizer. Złodzieje radzą sobie z lepszymi zabezpieczeniami i jakoś wątpie żeby nosili z sobą komplety kluczyków wraz z nowym ECU i immobilizerami <lol>

PostNapisane: 7 sty 2004, 11:11
przez xXx
Nio, Xsix ma rację jak cholera, napewno jest jakiś prostszy sposób :)

odp

PostNapisane: 7 sty 2004, 11:47
przez HERCIK
Witam

Panowie jest jeszcze prostrzy sposob nalezy udac sie do serwisu ASO mazdy i powiedziec ze sie zgubilo kluczyk i oni sciagna ten kluczyk przeciez maja w bazie danych wedlug numeru vin jaki numer kluczyka byl i tak dalej . Wiem ze tak koles zamawial kluczyk do toyoty owszem trwalo to kilka dni ale dostal oryiginal .
Zalecam dowiedziec sie w aso czy jest to mozliwe w koncu od czego oni sa .

A co do wypadajacego kluczyka ze stacyjki to mialem to samo w 626 GD.
Podczas jazdy moglem sobie wyciagnac kluczyk ze stacyjki i wiem ze to jest sprawa normalna w GD bo koles tez tak ma poprostu wyrabia sie stacyjka i dostaje jakiegos luzu.
Zbytnio nie przejmowalbym sie tym bo blokada i tak dziala jak sie go wyciagnie po zgaszeniu auta.

PostNapisane: 7 sty 2004, 11:51
przez xXx
Powiem wam, że jeżeli chodzi o te wypadające kluczyki to paranoja :|


Ciekawe swoją drogą, ile kosztowałoby ściągnięcie kluczyka w ASO i czy to jest wogóle możliwe ??