Strona 1 z 14

Co kupić będąc miłośnikiem motoryzacji

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:14
przez Gib
pozwolę sobie również na tym forum zapytać.
Taki sobie luźny temacik, nie żeby Mazda 626 zła była albo nieładna ale tak ciągle człowiek by chciał coś nowego, czasem szybszego, czasem oszczędniejszego.
Wytyczne bardzo skompe, auto ma być nietuzinkowe. Przeloty około 10-15 tys rocznie, przeważnie w mieście. Musi dobrze znosić przeloty na krótkich odcinkach (dom-praca) szczególnie w zimie. Napęd, preferowany RWD na drugim miejscu AWD. FWD też może być ale musi nadrabiać w innych kategoriach. Raczej odpadają auta w których coś lubi się wysrać kosztownego, np. Scorpio 24V – wiadomo że jak słychać rozrząd to taniej jest kupić drugi silnik. Nadwozie: sedan, coupe, kombi, liftback. Bagażnik nie za mały bo czasem mi się zdarza po spożywkę do sklepu podjechać i mazdowskie ok 500l jest na styk. Ogólnie rzecz biorąc auto ma być takie żeby nie żal było się rozstawać z nim przez dłuższy okres czasu.
Parę typów:
E34 540i
Lexus GS300
Saab 9000 turbo
Lancia Kappa lub Kappa coupe
Rover 620ti
Volvo 850 turbo
Volvo 740 / 940 / S90 turbo
Honda Legend
Mazda 929
Mercedes W124 300 E / CE
Audi 80 S2
Subaru Legacy Turbo 4WD
Mitsubishi Galant VR-4 z 4G63T
Czekam również na inne propozycje, te miały nakreślić mniej więcej target. Proszę nie pytać o budżet, ile będzie trzeba to się uzbiera ;)
PS. Ople Fordy VW i Francuskie (może prócz safrane biturbo i calibry let) odpadają.

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:20
przez BratCukierka
Gibsong napisał(a):E34 540i


fajna :D mojego lakiernika siostra pracuje w anglii i taką ma :D białe skóry w środku, automat, poducha, klima, wypas, alu 18'' opona z tyłu chyba 255 :D

ma zapas mocy, spory bagażnik, ale części nie są tanie :P



Mazda 929


znajomy ma 3,0 V6 :D w środku wypas :) design wnętrza dużo nowocześniejszy niż w E34, skóry w kolorze kremowym jak i nadwozie :) dobra propozycja :) mniej popularna niż e34 :)

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:27
przez Gib
mniej popularna to mało powiedziane, o ile E34 jest jak psów to 929 jeszcze na oczy nie widziałem. Niestety na minus (części pewnie ciężko dostępne i ciut droższe od tych z 626) samych egzemplarzy na sprzedaż parę i jakoś się sprzedać nie mogą. No i nierozwojowy wolnossący silnik z mulącym automatem, mógłbym odczuwać niedosyt osiągów dość szybko.

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:30
przez BratCukierka
A może Subaru Legacy?

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:32
przez pawelMX6
Dość zawężone wymagania... A Honda Accord Coupe? Co prawda FWD ale bardzo mało tego jeździ.

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:33
przez Paweł
Fiat Multipla? Co prawda FWD, ale nadrabia motoryzacyjną oryginalnością. Przez większość nie doceniona, w sam raz dla znawców.

Gibsong napisał(a):S90 turbo

Było coś takiego?

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:34
przez pawelMX6
tco_tm napisał(a):Fiat Multipla?

Właśnie – o nie zapomniałem <lol>

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:35
przez Gib
NIe wiem czy chciałbym hondą jeździć dłużej niż mazdą, FWD silniki wolnossące max 150 KM....raczej nie.
Multipla....za mały bagażnik, pozatym bez komentarza.

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:37
przez Paweł
Gibsong napisał(a):Multipla....bez komentarza.

Wybacz, ale tak nie mówi miłośnik motoryzacji. :)

Co prawda nie doczytałem, że:
Gibsong napisał(a):[...]te miały nakreślić mniej więcej target.

...więc zamień ją na Vel Satisa 3.5 lub Lancie Thesis.

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:42
przez pawelMX6
Audi Quattro – V8 albo Coupe B1/B2.

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:44
przez Gib
Miłośnik w sensie że auto nie musi być do końca najlepiej przemyślane, żeby mało paliło, tanie części i super niezawodne, może być z lekką nutką szaleństwa np. Alfa, ale nie brzydkie.
Edit:
Vel satis i Thesis, również nie, auta za młode i za drogie, naszpikowane elektroniką.
Audi V8, klasa luksusowa odpada raczej, Coupe B1 B2 idzie to wogóle dostać, jakieś mocne wersje? Bo B2 Quattro 20V to już klasyk na miarę E30 M3 chyba.

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:52
przez Speed
jesli chcesz bryke to naprawde szybkich przelotow to UNO Turbo dosc tanie i piekielnie szybkie.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C7242694
wciągasz wszystko , a jeśli wpakujesz w niego pare groszy do powiedzmy 200koni to będzie wolno latac :]



A jesli do szybszej jazdy itp to honda legend copue 3.2l :) sam bym chcial taka furke ale ja robie jakies ponad dwa razy wieksze przebiegi :/

PostNapisane: 29 gru 2008, 00:59
przez Gib
Uno za małe, legend w ostateczności chociaż napęd ewidentnie nie na tą oś i silnik chyba zbyt wielkiego potencjału niema. Nie chodzi tu o rakietę spod świateł ale żwawy all-rounder z klasą i....jakimś felerem który sprawi że auto będzie względnie tanie. Przykład Kappa, czego bym nie chciał: Civic VTI, Nissan S14, BMW 328i.
Co do S90 Turbo to nie jestem pewny, na 100%, może być Polar / 940 tam na bank był silnik 2.3 turbo o oszałamiającej mocy 135 KM ale myślę że z możliwościami sięgającymi 2x.

PostNapisane: 29 gru 2008, 01:04
przez Speed
wybredny jestes :P

http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=letonxokvyuv

no to szukaj czegos takiego tylko z mocniejszym silnikiem , 4x4 chyba Ci starczy ?

PostNapisane: 29 gru 2008, 01:09
przez Gib
speedone, jak Cie lubie, w czym ta 626 jest lepsza od mojej, pozatym że 4x droższa i brzydsza ;)? Jakież to mocniejsze silniki znajde? Kupując 850 T lub nawet S40 T4 mam 200 na start z jakimiś tam możliwościami. Naprawdę to dużo lepszym pomysłem jest GD F2T.

PostNapisane: 29 gru 2008, 01:13
przez Speed
Gibsong napisał(a):speedone, jak Cie lubie, w czym ta 626 jest lepsza od mojej, pozatym że 4x droższa i brzydsza ;)? Jakież to mocniejsze silniki znajde? Kupując 850 T lub nawet S40 T4 mam 200 na start z jakimiś tam możliwościami. Naprawdę to dużo lepszym pomysłem jest GD F2T.


noo np KL <glupek2> dobra nie ważne chyba za dużo już wypiłem dzisiaj :]

to moze jakis EVO ? no albo honde prelude 2.2 200koni tylko ze naped na przod ale czesto jest 4ws.

ciezki dylemat , ale chyba najprosciej to kupno KL-ZE do Twoje 626

http://www.allegro.pl/item516264678_maz ... _mx_6.html

i masz power , chyba ze Ci sie znudzila juz ?

PostNapisane: 29 gru 2008, 01:16
przez BratCukierka
jeszcze raz powtarzam Legacy Turbo :P

PostNapisane: 29 gru 2008, 01:18
przez Gib
nadal będzie zwykłą 626 za którą nikt spoza forum się nie obejrzy :) do tego bez klimy i choćby weluru. Evo za drogie. Pralka też nie. Hondy poza S2000, NSX i Legendem są takie....pospolito/praktyczne/dobre. Z mazd to raczej coś kalibru 929 a nie Xedos 9.
Mirek:
Legacy dopisane do listy, nadaje się dźwięk ładny (była by to generacja 1 lub 2) raczej z początku lat 90. Nie wiem jak one z blachą stoją bo te co widziałem to nie najlepiej.
Temat jest raczej luźno powiązany z dniem dzisiejszym, poprostu zastanawiam się co kupić żeby mi się po roku nie znudziło jak Mazdzia ale niech wam będzie, 626 GE RWD z 2.0 turbo biorę!

PostNapisane: 29 gru 2008, 01:21
przez Speed
jak bez klimy ? lykasz tego mx to masz klimatronik :)

a do lansu pod dyska to cali 2.0 turbo 4x4 :) dobra zartuje sam bym chcial miec taka calibre w serii :P

PostNapisane: 29 gru 2008, 01:21
przez BratCukierka
Turbo + 4x4 = bezpieczeństwo :) :D