Strona 1 z 5

BA Turbo

PostNapisane: 9 lis 2008, 01:32
przez Gib
wpisałem sobie Mazda turbo w szukajce aukcyjnej i znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/item470435148_mazda_efka_turbo.html
pojęcia nie miałem że Chojnacki tknął BA-BP, wlocik na masce out i jakby nie sterana za bardzo i prosta to cena chyba dobra.

PostNapisane: 9 lis 2008, 01:35
przez jacobs
coś tanio :P

PostNapisane: 9 lis 2008, 01:37
przez Gib
no to bierz.

PostNapisane: 9 lis 2008, 02:46
przez jacobs
Chodziło mi o to, że coś z tym autem może być nie tak, skoro cena jest taka niska.

PostNapisane: 9 lis 2008, 07:46
przez Speed
jacobs napisał(a):Chodziło mi o to, że coś z tym autem może być nie tak, skoro cena jest taka niska.


pewnie nie bierze oleju i nie zasługuje na nazwę "Mazda" hahaha

PostNapisane: 9 lis 2008, 09:29
przez Faja
speedone napisał(a):nie bierze oleju

Mam 3 Mazdy z czego żadna nie bierze oleju, każda z nich od nowości u nas.

PostNapisane: 9 lis 2008, 09:59
przez Gib
znikający płyn mógłby sugerować pęknięcie głowicy

PostNapisane: 9 lis 2008, 10:45
przez Adaś
Gibsong napisał(a):znikający płyn mógłby sugerować pęknięcie głowicy

albo pompa wody do wymiany ;)

PostNapisane: 9 lis 2008, 10:52
przez DISItune
tam jest napisane tylko przy dolocie i wylocie <lol> o firmie Chojnacki Motor Sport, co mi się zgadza bo Jacek Chojnacki zawsze był przeciwnikiem takich rzeźb jak turbo w silniku wolnossącym i mam przeczucie graniczące z pewnością <zeby> że instalacja wspomniana w ogłoszeniu nie pochodzi od Chojnackiego, może conajwyżej pochodzić od Grabowskiego ;)

PostNapisane: 9 lis 2008, 11:01
przez Gib
No tak, Chojnacki to raczej GT robi, a GMS uturbi wszystko, na niskich doładowaniach te jego patenty z kolektorami skrzynkowymi i dodatkowym wtryskiem działają jakoś.

PostNapisane: 9 lis 2008, 11:30
przez Palkerson
Faja napisał(a):Mam 3 Mazdy z czego żadna nie bierze oleju, każda z nich od nowości u nas.



a miałeś BA ;) ??? bo ja też miałem 2 mazdy 323f BG i nigdy mi kropli oleju nie wzięły :P a ubytek płynu chłodniczego to może być równie dobrze walnięta uszczelka pod głowicą ... i w sumie bym się nie zdziwił :P

PostNapisane: 9 lis 2008, 12:10
przez pawelMX6
Zdjęcia zrobione w moich rodzinnych stronach, w tle widać osiedle, na którym mieszkałem :P Jutro zadzwonię do właściciela i postaram się dowiedzieć coś więcej i może uda się jakieś zdjęcia silnika porobić.

PostNapisane: 9 lis 2008, 12:31
przez Xionc
Olej też znika w tempie turbo :D

PostNapisane: 9 lis 2008, 12:34
przez xXx
Turbo za 7500 PLN + Samochód...


.....bo fantazja, bo fantzaja, bo fantzja jest od tego.....

PostNapisane: 9 lis 2008, 13:50
przez Fiveopac
Ojaaaa jakei to fajne! instalka tez pewnie pierwsza klasa, ze az sie zdjeciami spod maski nie pochwalil hahaha

PostNapisane: 9 lis 2008, 18:59
przez pawelMX6
witam
nie pamiętam , które turbo było wstawiane (parę lat minęło) ale były rozważane finalnie dwa modele – KKK i Garett , któryś wybrałem ... posiada jeden zawór upustowy i intercooler . Ciśnienie było celowo ustawione nisko na 0,5 – i tak pokazuje dokładnie wskaźnik ciśnienia doładowania Turbo było kupowane i ustawiane u Myszkiera . Podobno na tej sprężarce można uzyskać ciśnienie 1,2 ...
Wykresu nie prześlę gdyż już go nie mam (robiony był pomiar u Chojnackiego pod wa-wą na jego hamowni , gdzie robił dolot , głowicę i wydech) Tu w 3mieście był strojony w lamber tuning i wykresy były tylko na ekranie laptopa w trakcie jazdy – bez wydruku
obejrzeć auto można – nie ma problemu – trzeba się jakoś umówić
pozdrawiam


Podjadę w tygodniu i porobię zdjęcia, wypytam dokładnie.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

PostNapisane: 9 lis 2008, 19:31
przez Mev
Ale rdzy <wow>

PostNapisane: 9 lis 2008, 19:38
przez Adaś
Czemu ma 2 doloty?
Obrazek

PostNapisane: 9 lis 2008, 19:40
przez Siw-y
I po co ten wlot na masce? <lol>

PostNapisane: 9 lis 2008, 19:42
przez Gib
chyba wpadł do rzeki, rozpórkę zardzewiałą to widze po raz pierwszy.
Adaś jakie dwa, turbina zasysa przez stożek powietrze swoim środkiem (tam gdzie wirnik) a potem wylotem części zimnej kieruje do IC a na koniec rurami do kolektora dolotowego. Tylko że ten stożek to ma ciepło to inna bajka.
Ogólnie nie jest źle tylko ciekawe na czym to strojone i jaki AFR. No i pewnie odprężane uszczelką a nie tłokami z BPT