RX-8 na wodór i benzyne w Norwegii

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mcbeth » 17 paź 2008, 07:45

2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 13:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez arek 1979 » 21 paź 2008, 19:10

Samochody zasilane ogniwami paliwowymi są obecnie drogą alternatywą tradycyjnego silnika spalinowego, ale przy obecnym tempie pracy inżynierów dość szybko ten rodzaj napędu może zacząć być powszechnie stosowany w produkowanych w przyszłości skuterach,samochodach, tramwajach oraz lokomotywach. Ogniwa paliwowe są z powodzeniem stosowane przez wojsko ( niestety nie w Polskiej armii ) do zasilania łodzi podwodnych, zaletami jest redukcja wibracji oraz mniejsze ilości ciepła oddawanych przez ogniwa, co czyni łódź trudniej wykrywalną dla nieprzyjaciela.
Na praktyczne zastosowanie ogniw paliwowych musimy jeszcze poczekać. Ważnym czynnikiem ograniczającym rozwój tej nowoczesnej technologii jest nieubłagana ekonomia. Produkcja konwencjonalnego samochodu z silnikiem spalinowym jest znacznie tańsza od obiektu z ogniwami paliwowymi. A bez zamówień na ogniwa paliwowe producenci nie mogą uruchomić ich masowej, a więc tańszej i zautomatyzowanej produkcji. Zainteresowane firmy szacują, że uruchomienie produkcji ogniw o łącznej mocy 200 MW rocznie pozwoliłoby obniżyć ich cenę detaliczną o połowę.
Następuje obecnie komercjalizacja ogniw paliwowych w trzech dziedzinach: napędu samochodów, gdzie trudno zdystansować silniki spalania wewnętrznego, energetyki, w której następuje odejście od scentralizowanych systemów megawatowych elektrowni do małych elektrociepłowni na użytek domowy, i zasilania elektronicznych urządzeń przenośnych, w których ogniwa paliwowe mogą z powodzeniem zastąpić stosowane obecnie akumulatory [ np. laptopy ].
Ogniwa paliwowe zastosowane do produkcji energii w pojazdach transportowych są bardzo przyszłościowym rozwiązaniem. Ich szybki rozwój pozwala żywić nadzieję, że już niedługo nasze powietrze nie będzie w tak dużym stopniu zanieczyszczane przez dymiące samochody. Bardzo ważnym do rozwiązania problemem pozostaje obecnie sposób, w jaki wodór będzie pozyskiwany z otoczenia oraz w jakich warunkach będzie magazynowany, gdyż właśnie to w znacznym stopniu zdecyduje o przyszłości ogniw paliwowych, a przede wszystkim o tym kiedy pojazdy będące napędzane ogniwami paliwowym będą stanowić większy odsetek sprzedaży na rynku, aniżeli te z tradycyjnymi silnikami spalinowymi. Taka ekologiczna sytuacja przyczyniłaby się do znacznego polepszenia czystości planety Ziemia, której wszyscy mieszkańcy oddychają na okrągło ‘tym samym’ powietrzem, które jest zanieczyszczane przez wszelakiej maści urządzenia transportowe napędzane silnikami spalinowymi, które jeszcze bądź co bądź będą przez ładnych ‘kilka’ lat podstawowym źródłem napędu pojazdów transportowych.

PS. Mazda rx-8 to jeszcze zupełnie inna bajka, brawo dla mazdy, lecz pozostaje problem bezpieczeństwa póki co w razie wypadku, co widać patrząc z przekrój samochodu o oznaczeniu rx-8, mam na myśli skomplikowany system czujników wykrywających wodór wewnątrz kabiny.
Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi wraz z doświadczeniem. Niestety doświadczenie zdobywamy w wyniku niewłaściwej oceny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2008, 17:57
Posty: 13
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323 f 97r Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

Moderator

Moderatorzy Moto