Kontrola trakcji w mazdach

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez M5 » 9 paź 2008, 21:54

To moje pierwsze auto z systemem Kontroli Trakcji i chciałbym zapytać innych...jakie mają wrażenia dotyczące działania tego systemu w zwykłej eksploatacji ?

Pozdrawiam M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez magicadm » 9 paź 2008, 22:00

Mam M6
Kontrola trakcji moim zdaniem właczą się dość późno. Autko zdąży sporo "przymielić" kółkami zanim zareaguje.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mr_t » 9 paź 2008, 22:44

Po bez mała 30 tys. km podtrzymuje swoją opinię, że DSC/TCS jest IMO gorszy od ESP/ASR.
1. Samochód z DSC zrobił mi kila razy piruet o 180st, czego nigdy nie zrobiłem w samochodzie z ESP. Fakt – było to na początku gdzie miałem luzy w tylnym zawieszeniu i ogólnie samochód zachowywał się dużo gorzej w zakręcie niż po usunięciu tych luzów.
2.Mimo tego DSC uruchamia się zauważalnie później niż ESP przez co mocniej zarzuca tyłem. Gorzej sobie razy z uślizgiem tylnej osi.
3. Przy TCS jest ciężko ruszyć dynamicznie ze skręconymi kołami, przy ASR nie miałem takich problemów. Ostatnio na przedniej osi miałem dokładnie takie same opony jak w poprzednim samochodzie – ten sam rozmiar, tego samego producenta + model – wiec to nie jest kwestia opon.
To wszystko wg. mnie to nie jest zamierzone działanie inżynierów, tylko kwestia niedopracowania pewnych zachowań systemu.

Poza tym – jeśli 1 raz masz kontrole trakcji to przy jakiejś okazji "pobaw się" na pustym mokrym parkingu. Przy poślizgu trzeba nieco inaczej się zachowywać niż w samochodzie bez kontroli trakcji. Poza tym lepiej wiedzieć co się dzieje wcześniej niż jak system będzie musiał zadziałać na zatłoczonej ulicy. Chociaż dla mało spostrzegawczego kierowcy system uruchamia się na tyle krótko, że mało kiedy to zauważy.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 9 paź 2008, 23:04

mr_t napisał(a):2.Mimo tego DSC uruchamia się zauważalnie później niż ESP przez co mocniej zarzuca tyłem. Gorzej sobie razy z uślizgiem tylnej osi.

mr_t napisał(a):To wszystko wg. mnie to nie jest zamierzone działanie inżynierów, tylko kwestia niedopracowania pewnych zachowań systemu.

Gdzieś czytałem, że Mazda zobiła to niby specjalnie, żeby ci co potrafią jeździć nie narzekali na nadmierne wcinanie się elektroniki w jazdę.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez mr_t » 9 paź 2008, 23:21

Też taki wariant rozważałem, tyle że przeczyłoby temu przyblokowanie przednich kół w sytuacji poślizgu tylnej osi. Chodzi o sytuacje w której tylna oś ucieka, ja kontruje i dodaje gazu żeby nie dać się wyprzedzić swojemu "tyłkowi". W takiej sytuacji mazda przyhamowuje mi przednie koła i kupa, z samochodem zaczynają się dziać dziwne rzeczy :|. Do tego dynamiczna jazda ma się nijak to "braku możliwości" dynamicznego ruszenia ze skręconymi kołami.

Nie licząc 180st., to miałem ostatnio taką sytuację w której musiałem gwałtownie hamować przy stosunkowo niedużej prędkości (ok. 80) na łuku na mokrym asfalcie. Tył wywaliło mi na zewnątrz łuku tak mocno że gdyby obok mnie jechał samochód to bym go walnął.

Tak, czy inaczej można się przyzwyczaić.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Blaster7 » 10 paź 2008, 06:44

Można powiedzieć że inżeynierzy Wzięli pod uwage nieco Bardziej usportowionych charakter mazdy niż np passata czy golfa....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez gryzoon » 10 paź 2008, 14:41

Przyłączę się do dyskusji bo zauważyłem wczoraj dopiero, że kontrolka poślizgu i zadziałania DCS sie zapaliła (wcześniej w jakimś temacie napisałem że w moim się nie zapala jak straci przyczepność – zmieniam zdanie :) zapala się) i faktycznie dość późno zaskakuje system kontroli bo wpadłem na delikatny piasek przy dużym przyspieszeniu i bujnęło mnie na boki i dopiero mnie wyprostowało i poszedłem do przodu – mam napęd na 4ry kółka więc sporo to daje, ale mimo to DSC łapie stanowczo za późno – tłumaczenie "żeby kierowcy nie narzekali" chyba nie ma swojego zastosowania bo mamy przecież przycisk DSC OFF jak chcemy poszaleć – wiec system przy włączonej kontroli powinien działać jak powinien, a nie jak już auto popłynie o 180 stopni :)
Pozdrawiam,
Piotrek (Gryzoon)
Obrazek
Baza Aut od nieuczciwych sprzedawców – zapraszam do wpisywania takich aut :)
Rozkodowywanie numerów VIN Kupujesz auto? SPRAWDŹ VIN
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2006, 12:35
Posty: 160
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 MPS 2.3 DI Turbo

Postprzez brii » 10 paź 2008, 15:14

DSC w takim razie to zło – ESP działa zdecydowanie szybciej, często nawet zanim poczujemy, że coś jest nie tak... Jak gryzoon wspomniał:
gryzoon napisał(a):mamy przecież przycisk DSC OFF jak chcemy poszaleć
,
więc domyślnie DSC powinno działać bardzo szybko i skutecznie...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez mr_t » 10 paź 2008, 17:02

Zło to duże słowo, ale dla mnie system jest niedopracowany, jest trochę zdradziecki. O tym że IMO reaguje za późno, przez co sobie w krytycznych sytuacjach nie radzi pisałem już "dawno" temu robiąc obszerny opis swoich wrażeń o 3.
Jak dla mnie optymalnym rozwiązaniem byłoby gdyby domyślnie działał tak szybko i skutecznie jak ESP. Po naciśnięciu DSC OFF niech by był całkiem wyłączony TCS, a samo DSC działało z opóźnieniem (dużo większym niż teraz). Dla tych co "umieją jeździć" można by całość całkowicie wyłączyć wraz metodą zapłon + DSC OFF, wtedy mamy 100% zabawy.
Przy takim działaniu DCS jak jest w Mazdzie to jak dla mnie nie ma ani zabawy, ani odpowiedniego poziomy bezpieczeństwa.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez magicadm » 10 paź 2008, 19:55

mr_t napisał(a):Dla tych co "umieją jeździć" można by całość całkowicie wyłączyć wraz metodą zapłon + DSC OFF,

W M6 DSC można wyłączyć w czasie jazdy – wciskająć przycisk zapala się DSC OFF
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Adaś » 10 paź 2008, 21:32

–> Ogólny
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez mr_t » 13 paź 2008, 08:51

magicadm w M3 też. U mnie wyłącza systemy całkiem, ale np. w 3 MPS już nie do końca wszystko w taki sposób jest wyłączone.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 22:12
Posty: 629
Skąd: Będzin
Auto: Mazda 3, 2.0 diesel

Postprzez Faja » 13 paź 2008, 09:18

mr_t napisał(a):magicadm w M3 też. U mnie wyłącza systemy całkiem

No ponoć właśnie w zwyklej 6 i 3 nie wyłącza sie wszystko całkowicie, tylko w mx-5, rx-8, 3 MPS i 6 MPS :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Martinez81 » 13 paź 2008, 12:16

U mnie w X9 choć to rocznik 96 również jest TCS. :D :P Jak na razie to sprawdzalem dzialanie systemu jedynie na wlasne życzenie i również uważam, że dziala ze zbyt dużym opóźnieniem. Na szczęście nie mialem jak dotąd na tyle kryzysowej sytuacji,żeby mial mi zaszkodzić.:D
Zapraszam wszystkich miłośników aut japońskich do Klubu Japanese Fanatics. www.japanese-fanatics.com

Miłośnik prawdziwej motoryzacji – wróg pseudo-ekologii
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 22:59
Posty: 248
Skąd: Suwałki/Cała Polska
Auto: Były: Mazda 626 2.0 GD
Mazda Xedos 9 KL Manual
Subaru Impreza WRX Sports Wagon GD
Jest: MB E50 AMG

Postprzez M5 » 18 paź 2008, 15:57

Zastanawiam się jak zachowuje się kontrola trakcji przy jeździe na łańcuchach?
Ma ktoś jakieś doświadczenia?
Nie zauważyłem w mojej Mazdzie 5 by był wyłącznik kontroli trakcji...ale gdy włączam zapłon to pojawia się między innymi na chwilę kontrolka DCS off...i gaśnie...to zapewne jakoś to się wyłącza?
Może ktoś wie jak?

M5 :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez magicadm » 18 paź 2008, 16:06

M5 napisał(a):Zastanawiam się jak zachowuje się kontrola trakcji przy jeździe na łańcuchach?

Przypuszczam, że po porostu będzie miałą mniej roboty i tyle :)

M5 napisał(a):gdy włączam zapłon to pojawia się między innymi na chwilę kontrolka DCS off...i gaśnie...to zapewne jakoś to się wyłącza?

To tylko świadczy o prawidłowym selfteście :) Poszukałbym w instrukcji i zapytał ASO

PS
Czmu chcesz wyłączać DSC? Szykujesz M5 do zabaw zimowych?
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez M5 » 19 paź 2008, 22:45

Nie chodzi mi o zabawę tylko o reakcje systemu kontroli trakcji...koła napedowe będąc na łańcuchach posiadaja lepszą przyczepność od osi tylnej...czy aby nie dojdzie do czegoś takiego że kontrola trakcji sobie nie poradzi w zakręcie ?
Bo to tak jakby...na jednej osi mieć opony zimowe(łańcuchy) a na drugiej letnie...Co z ruszaniem jak koła na łańcuchach będą wgryzały się w śnieg...i uślizgiwały się podczas podjazdu pod górę...spadnie moc...i w końcu stanę...? wydaje mi się że wtedy dobrze było by wyłaczyć kontrolę....?

M5
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2008, 21:09
Posty: 296 (2/1)
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 110KM

Postprzez rrr » 20 paź 2008, 08:04

W samochodzie z ESP chyba nawet mialem w instrukcji żeby wyłączyć, gdy łańcuchy. W mazdzie pewnie podobnie.
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2008, 20:08
Posty: 68
Auto: 6MPS

Postprzez magicadm » 20 paź 2008, 12:06

M5 napisał(a):Co z ruszaniem jak koła na łańcuchach będą wgryzały się w śnieg...i uślizgiwały się podczas podjazdu pod górę...spadnie moc...i w końcu stanę...?

Jak łańcuchy sobie nie poradzą – to nic nie pomoże :|

M5 napisał(a):wydaje mi się że wtedy dobrze było by wyłaczyć kontrolę....?

Moim zdaniem nie bedzie takiej potrzeby – ale to tylko moje przypuszczenia. Zimą z TCS i DSC nie jeździłem jeszcze.
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Faja » 20 paź 2008, 16:59

magicadm napisał(a):M5 napisał:
Co z ruszaniem jak koła na łańcuchach będą wgryzały się w śnieg...i uślizgiwały się podczas podjazdu pod górę...spadnie moc...i w końcu stanę...?

Jak łańcuchy sobie nie poradzą – to nic nie pomoże ysz

Na pewno masz wyłącznik ESP!
Na jeździe próbnej M5 był po lewej stronie na poziomie kolana.
A ESP musi wyłączyć. M5 dobrze gada.
Tak samo jak Ty byś nie wyłączył w 6-tce ESP to Ci łańcuchy nie pomogą, jednak gdy wyłączysz to pomogą :)
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 21:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy Moto