diesel, dla leniwych?

Po lekturze najnowszego Auto Moto i przejrzeniu danych testowych widzę coś bardzo ciekawego.
Dwa różne testy, Honda vs Mazda.
Test 1 – Honda Jazz 1.4 vs Mazda 2 1.5
Test 2 – Honda Civic 2.2 CTDI vs Mazda 3 1.6 MZ-CD
Wszystkie auta prócz civica wyposażone są w skrzynie manualne 5b, civic 6b.
Dane techniczne i wyniki elastyczności kolejno KM / Nm / 60-100 / 80-120 / waga
City – 100 / 127 / 6,4 / 9,1 / 1073 kg
M2 – 103 / 137 / 5,5 / 7,1 / 1035 kg
Civic – 140 / 340 / 5,1 / 7,4 / 1345 kg
M3 – 109 / 240 / 6,2 / 8,3 / 1275 kg
Przyspieszenia (elastyczność) podawane najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu, a nie tak jak kiedyś (60-100 4b) (80-120 5b).
Co to oznacza? Trzymanie stosunkowo słabej benzyny ze śmiesznym momentem obrotowym na optymalnych obrotach pozwala wyprzedzać w trasie równie skutecznie jak sporo mocniejszym (Nm) dieslem.
Dwa różne testy, Honda vs Mazda.
Test 1 – Honda Jazz 1.4 vs Mazda 2 1.5
Test 2 – Honda Civic 2.2 CTDI vs Mazda 3 1.6 MZ-CD
Wszystkie auta prócz civica wyposażone są w skrzynie manualne 5b, civic 6b.
Dane techniczne i wyniki elastyczności kolejno KM / Nm / 60-100 / 80-120 / waga
City – 100 / 127 / 6,4 / 9,1 / 1073 kg
M2 – 103 / 137 / 5,5 / 7,1 / 1035 kg
Civic – 140 / 340 / 5,1 / 7,4 / 1345 kg
M3 – 109 / 240 / 6,2 / 8,3 / 1275 kg
Przyspieszenia (elastyczność) podawane najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu, a nie tak jak kiedyś (60-100 4b) (80-120 5b).
Co to oznacza? Trzymanie stosunkowo słabej benzyny ze śmiesznym momentem obrotowym na optymalnych obrotach pozwala wyprzedzać w trasie równie skutecznie jak sporo mocniejszym (Nm) dieslem.