diesel, dla leniwych?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Gib » 21 wrz 2008, 12:19

Po lekturze najnowszego Auto Moto i przejrzeniu danych testowych widzę coś bardzo ciekawego.
Dwa różne testy, Honda vs Mazda.
Test 1 – Honda Jazz 1.4 vs Mazda 2 1.5
Test 2 – Honda Civic 2.2 CTDI vs Mazda 3 1.6 MZ-CD
Wszystkie auta prócz civica wyposażone są w skrzynie manualne 5b, civic 6b.
Dane techniczne i wyniki elastyczności kolejno KM / Nm / 60-100 / 80-120 / waga
City – 100 / 127 / 6,4 / 9,1 / 1073 kg
M2 – 103 / 137 / 5,5 / 7,1 / 1035 kg
Civic – 140 / 340 / 5,1 / 7,4 / 1345 kg
M3 – 109 / 240 / 6,2 / 8,3 / 1275 kg
Przyspieszenia (elastyczność) podawane najszybsze przyspieszenie niezależnie od biegu, a nie tak jak kiedyś (60-100 4b) (80-120 5b).
Co to oznacza? Trzymanie stosunkowo słabej benzyny ze śmiesznym momentem obrotowym na optymalnych obrotach pozwala wyprzedzać w trasie równie skutecznie jak sporo mocniejszym (Nm) dieslem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Globy » 21 wrz 2008, 12:46

=> Ogólny

Diesel ma przewagę węższego zakresu obrotów i turbiny, które pozwalają na lepsze przyspieszenia na wysokich biegach (co oznacza oszczędność paliwa). Z bezwzględną elastycznością (jak największy użyteczny zakres obrotów) nie ma to jednak nic wspólnego i benzyna wykręcona na 2., czy 3. biegu osiągnie te same wyniki, niestety kosztem paliwa i hałasu (co oznacza komfort).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mtaranti » 21 wrz 2008, 21:10

po kupnie M3 1,6D i użytkowaniu jej od 4 m-cy (pierwszy diesel) na benzyne sie juz się nie przesiądę
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez bazyl wspaniały » 21 wrz 2008, 21:34

mtaranti napisał(a):po kupnie M3 1,6D i użytkowaniu jej od 4 m-cy (pierwszy diesel) na benzyne sie juz się nie przesiądę

po kilku przejażdżkach dieslem z benzyny już nie zrezygnuję ;) wolę jednak prawie dwukrotnie dłuższy obrotomierz
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez mtaranti » 21 wrz 2008, 21:47

no bo po kilku przejażdżkach to trudno cokolwiek powiedzieć.......bo żeby diesel dawał przyjemność z jazdy to trzeba najpierw sie nim "nauczyć" jeździć. przesiadka na chwilę niestety zniechęca na pozątku
pozdr.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez bazyl wspaniały » 21 wrz 2008, 22:06

mtaranti napisał(a):no bo po kilku przejażdżkach to trudno cokolwiek powiedzieć.......bo żeby diesel dawał przyjemność z jazdy to trzeba najpierw sie nim "nauczyć" jeździć. przesiadka na chwilę niestety zniechęca na pozątku

też się zgadza, jednak wystarczająco dużo pojeździłem żeby sobie opinię wyrobić. Tak jak niektórzy nie lubią lodów orzechowych tak ja nie przepadam za dieslami. Tylko tyle. Nic do nich nie mam bo to dobre silniki i z dnia na dzień lepsze, ale jednak mnie nie przekonują. Są zbyt "orzechowe" ;)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez lucas_ka » 21 wrz 2008, 22:49

obecnie jeżdze dwoma autami. moją 626 Gf 1.8 90 km i dziewczyny Peugeotem 206 2.0 Hdi tez 90 km. Czyli auto 10 letnie duże ze słabym jak na wielkosc auta silnikiem benzynowym( co prawda chcarakterystyka podobnym do diesla) i małym, autkiem z mocnym jak na to auto dieslem. I co moge powiedziec? Mazda wiem ze jade, cały czas jedzie mniej wiecej równo, od 2 do prawie 6 tys obr.(widaomo bez rewelacji ale jedzie). Peugeot ma za to kopa ale tylko w przedzile od 2 do 3 tys obr( wtedy naprawde czuc ze sie wgryza w asfalt) ale tylko na 2 i trzecim biegu. Dla mnie nie ma rewelacji. Co ciekawe takie małe autko potrafi spalic ponad 7 litrów ropy przy dynamicznej jeździe i to nie tylko po miescie i bez przekraczania 140 kmh. Mazda nigdy mi nie spaliła wiecej niz 10 litrów. Wiec jak dla mnie nie ma jakiejś tam super kozyści na rzecz diesla.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2006, 00:38
Posty: 233
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2,0 citd

Postprzez Grzyby » 22 wrz 2008, 00:08

Ja po przejechaniu prawie 20kkm szóstką z dieslem muszę powiedzieć że to fajny silnik.
Owszem zakres użytecznych obrotów jest dosyć wąski – max. 4000 obrotów za to elastyczność na 5 biegu jest niedościgniona dla benzyniaka. Może się starzeję :P ale im mniej mieszania lewarkiem w trasie tym lepiej (dla mnie).
Poza tym, nie do pominięcia jest inna rzecz. Jeżdżę tym autem szybciej i agresywniej niż Cronosem w benzynie a średnie spalanie mam na poziomie 6,4l/100km (Cronosem 10,5-11l LPG) a przyjemność z jazdy na duży plus dla klekota w M6.
Mimo to chętnie pociągnąłbym do 6tys. obrotów ale się nie da :P

Za to jest o wiele wiele ciszej przy większych prędkościach/obrotach. Silnik benzynowy na wysokich obrotach jest głośny – diesla słyszę tylko na postoju.
A to dla mnie komfort.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Riki » 22 wrz 2008, 01:15

i znowu o tym samym......... :P myślałem że dyskusja typu.. "Diesel vs Benzyna" już została wyczerpana :) a jest takowa....

P.S
Tak na szybko.. w 101% zgadzam się z kolega Grzyby.... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Gib » 22 wrz 2008, 08:17

co tu dyskutować skoro wiadomo co jest lepsze :P
jakby ktoś nie wiedział: duża vka z gazem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 18:09
Posty: 8948 (143/182)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez Lukano » 22 wrz 2008, 09:23

heheh co jest lepsze ?? Zalezy jak kto jeździ. ktoś kto nie przekracza 3500 na obrotomierzu nie potrzebuje benzynki. wtedy ma nisko moment w dieslu. kto lubi się ścigać wiadomo weźmie benzynę.
Ale za to nie ma jak turbo benzyna :P Na diesla mnie nie stać jeszcze ;)
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez bazyl wspaniały » 22 wrz 2008, 10:01

Gibsong napisał(a):duża vka

<diabełek>

Gibsong napisał(a):z gazem.

<zygi>


Grzyby racja, ale ja wolę miękkość pracy benzynki, co do głośności to już kwestia konstrukcyjna. Jeśli konstruktor się postarał to nie ma z tym problemu :)

Grzyby napisał(a):Jeżdżę tym autem szybciej i agresywniej niż Cronosem w benzynie a średnie spalanie mam na poziomie 6,4l/100km (Cronosem 10,5-11l LPG) a przyjemność z jazdy na duży plus dla klekota w M6.
no tego benzynka nie przeskoczy, ale:
Grzyby napisał(a):Mimo to chętnie pociągnąłbym do 6tys. obrotów ale się nie da
przyjemność z jazdy to dla mnie podstawa :)
jednak w planie na wiosnę jest MPV w której widzę diesla z automatem, po prostu do czego innego będzie samochód służył :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Globy » 22 wrz 2008, 10:04

I dla mnie turbodiesel (CR, nie cierpię traktorów, chyba że Mesio "Beczka") byłby sensownie jedynie ze skutecznym, klasycznym automatem – łopatki można sobie darować, ale trwałość i szybkość redukcji mile widziane <usmiech> Cóż ja poradzę jednak, że lubię jeździć 7-7-7... ;) Proponuję dołączyć tę dyskusję do tematu Diesel vs. benzyna, senkju.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez brii » 22 wrz 2008, 10:09

Grzyby napisał(a):ale im mniej mieszania lewarkiem w trasie tym lepiej (dla mnie).

Polecam automat ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez bazyl wspaniały » 22 wrz 2008, 10:20

Globy napisał(a):I dla mnie turbodiesel

ZDRAJCA!! :P
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Globy » 22 wrz 2008, 10:48

Globy napisał(a):...byłby sensowny jedynie ze skutecznym

Leszku, tam wszędzie jest tryb przypuszczający <lol>

Globy napisał(a):Cóż ja poradzę jednak, że lubię jeździć 7-7-7...

<list>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez bazyl wspaniały » 22 wrz 2008, 11:08

za
Globy napisał(a):tryb przypuszczający

też się idzie na stos :P
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Grzyby » 22 wrz 2008, 13:31

brii napisał(a):Polecam automat

w której M6 taki widziałeś?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez brii » 22 wrz 2008, 14:06

Grzyby napisał(a):w której M6 taki widziałeś?

Chodziło mi ogólnie – nie wiem czy w M6 diesel jest dostępny ;)
Ogólnie diesel + automat to dobre połączenia – skrzynia manualna z dieslem to męczenie się.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez gari » 22 wrz 2008, 14:33

od malej benzyny pierwszy byle diesel lepszy ale przy troszke wiekszych silnikach
bazyl wspaniały napisał(a):Gibsong napisał:
duża vka

Gibsong napisał:
z gazem.



moze nie koniecznioe z gazem ;) diesel zaczyna wypadac slabo (przynajmniej jesli chodzi o wrazenia z jazdy przy dystrybutorze to juz inna bajka ;) ) nie ma to jak porzadna v6-stka czy dobre v8 <diabełek>
Toyota Corolla / Nissan Murano + Infiniti G20
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2006, 18:25
Posty: 291
Skąd: 3miasto/Richmond,VA
Auto: Corolla/ Murano+InfinitiG20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto