Strona 1 z 5

Nowy Diesel Mazdy | Paryż 2008

PostNapisane: 9 wrz 2008, 08:07
przez skandha

PostNapisane: 9 wrz 2008, 11:23
przez jarku007
Witam .<br> Zastosowanie pewnie znajdzie w M6 / CX7 oraz może w M5 :) .</br>Mocnego diesla Mazda dość długo nie oferowała w swojej ofercie , w końcu jest !! :D</br>Oby tylko oleju tak szybko nie przybywało jak w 2.0 <lol>

PostNapisane: 9 wrz 2008, 11:42
przez Riki
Mazda JESZCZE nie oferuje tego co Toyota sprzedawała już kilka lat temu... pocieszające jest to, że wreszcie odeszli od starożytnego silnika RF i ciągłego jego udoskonalania... (moim zdaniem bez sensu) wystarczy spojrzeć na diesla w Hondzie... ta japońska marka miała ZEROWE doświadczenie w produkcji silników wysokoprężnych a wypuścili na rynek jeden z najlepszych czterocylindrowych silników na.... świecie.

Reasumując... Kochani inżynierowie! bardzo ucieszyła mnie ta informacja tylko proszę nie spocznijcie na laurach (których jeszcze nie otrzymaliście) i przez kolejne 10lat wypuście na rynek to coś co zabije konkurencje.. teraz tylko próbujecie dotrzymać im kroku.. patrząc po obecnym klekocie w 6 GH... z deko mizernym skutkiem...

Pozdrawiam...

PostNapisane: 9 wrz 2008, 11:49
przez Faja
Super ale do Cx-7 będzie trochę mało te 185 km:P ale do 6-stki poezja:D no i 400nm o których marzyłem :)

PostNapisane: 9 wrz 2008, 17:34
przez Globy
Riki napisał(a):Mazda JESZCZE nie oferuje tego co Toyota sprzedawała już kilka lat temu... pocieszające jest to, że wreszcie odeszli od starożytnego silnika RF i ciągłego jego udoskonalania... (moim zdaniem bez sensu) wystarczy spojrzeć na diesla w Hondzie... ta japońska marka miała ZEROWE doświadczenie w produkcji silników wysokoprężnych a wypuścili na rynek jeden z najlepszych czterocylindrowych silników na.... świecie.

Reasumując... Kochani inżynierowie! bardzo ucieszyła mnie ta informacja tylko proszę nie spocznijcie na laurach (których jeszcze nie otrzymaliście) i przez kolejne 10lat wypuście na rynek to coś co zabije konkurencje.. teraz tylko próbujecie dotrzymać im kroku.. patrząc po obecnym klekocie w 6 GH... z deko mizernym skutkiem...

Pozdrawiam...

Michałku, wybacz, ale proponuję Ci pojeździć tym i owym, bo w sąsiednich wątkach uważasz RF'a za fenomenalny silnik ;) Honda, owszem, ma świetnego Diesla, który jednak nie jest wysilony i swoje kosztuje (nie tylko przez akcyzę). Mazda zaś być może potrzebowała czasu na dopracowanie jednostki – odnoszę wrażenie, że jej silniki przynajmniej rzadziej niż u konkurencji cierpią na typowe bolączki nowych Diesli. Nigdy nie wymiatały w tabelkach pism motoryzacyjnych, były po prostu dobre. W cyferkach nie tyle jest istotne zabijanie konkurencji, co zaspokajanie nabywców <usmiech> A to, jak widać po wynikach sprzedaży z ostatnich kilku lat, wychodzi Maździe lepiej niż dobrze.

PS. Żałuję, że Subaru tak długo zwlekało z bokser-Dieslem. To przecież było tak proste i okazuje się, genialne w praktyce, a zajęło tyle lat, hihi.

PostNapisane: 9 wrz 2008, 18:12
przez Riki
Globy napisał(a):Michałku, wybacz, ale proponuję Ci pojeździć tym i owym, bo w sąsiednich wątkach uważasz RF'a za fenomenalny silnik


Marcinku :) po części muszę przyznać Ci rację... gdy pierwszy czas zasiadłem w szóstce (GG CiTD) urzekła mnie swoją cichą pracą i niezłymi osiągami... zaznaczam, że cały czas użytkuję DiTD więc jednostkę napędową która ujrzała światło dzienne w poprzednim wieku....
Gdy jednak porównamy diesla w M6 to konkurencji.. czy to wspomnianej Hondy czy do całego grona Niemieckich producentów (o Francuskich nie zapominam... ich wybrane silniki trzeba zaliczyć do udanych konstrukcji) ten silnik wypada... trochę (trochę) blado... Nie zaskakuje użytkownika niczym szczególnym tu pasuje zdanie, że są one
Globy napisał(a):po prostu dobre


a Maździe potrzeba czegoś więcej... określenie "dobry" wystarczyło wymagającemu klientowi na początku lat 90. Teraz używa się innych terminów, które odzwierciedlają daną "fantastyczną" cechę auta (czy w tym wypadku samego silnika)


Globy napisał(a):w sąsiednich wątkach uważasz RF'a za fenomenalny silnik

Rodzina silnika RF jest na tyle duża, że ciężko mi się domyśleć o której konkretnie jednostce napędowej mówisz. Poczciwego RF7 uważam, za
Globy napisał(a):fenomenalny silnik
(jak na lata 80..)
Starszy RF był niedopracowany... a im młodsza jego odmiana (DiTD, CD –>) tym moja opinia niestety się stopniowo pogarsza.. RF-CX-a nie uważam za całkowicie Japoński projekt i moim zdaniem ten motor bardzo ubliżył swego czasu Maździe. "Dzięki niemu" tańsza (tak tak.. TDi) niemiecka konkurencja miała ułatwione zadanie i w sumie im się udało.. (zdobyć dobrą opinię oczywiście) Diesel "na lince gazu" w 97r.. porażka..


Globy napisał(a):proponuję Ci pojeździć tym i owym


Czym więc dokładnie? :) Ostatnio raczej nie narzekam na brak mocnych wrażeń.... :P


Globy napisał(a):Mazda zaś być może potrzebowała czasu na dopracowanie jednostki


Jak widać.. zbyt dużo.. przez co moim zdaniem sporo straciła. Tu nie chodzi tylko o sprzedaż. Fiat Panda dobrze się sprzedaje ale co z tego? Od Mazdy TEJ KLASY wymagamy czegoś więcej.. dziś fajny napis na tylnej klapie już nie wystarczy... (P.S Nie piję w żaden sposób do Fiata.. nawet chciałbym aby Mazda wreszcie osiągnęła ich poziom techniki silnika wysokoprężnego... przypomnę w 97r to Fiat zrobił pierwsze CR a na samym końcu lat 80 pierwszy wtrysk bezpośredni w dieslu)

Globy napisał(a):odnoszę wrażenie, że jej silniki przynajmniej rzadziej niż u konkurencji cierpią na typowe bolączki nowych Diesli.


Jest w tym dużo racji.. jednak wspomniana wcześniej przeze mnie jednostka napędowa Hondy "daje więcej" i wcale nie wymaga częstych wizyt w ASO.

Globy napisał(a):jak widać po wynikach sprzedaży z ostatnich kilku lat, wychodzi Maździe lepiej niż dobrze.


Jest dobrze... ale moim zdaniem.. mogłoby być znacznie lepiej :) mam tylko nadzieję, że użytkownicy ostatnich modeli ponownie wybiorą produkt japońskiej marki... bardzo trudno bowiem jest zdobyć dobrą opinie a stracić... łatwo. Patrz... Toyota.

Pozdrawiam

P.S
Być może moja opinia jest zbyt krzywdząca dla Mazdy ale starałem się napisać moje własne zdanie.. tak jak ja to odbieram i porównuję z konkurencją (na szczęście nie za pomocą testów w AŚ) Przyznaję jednocześnie, że wpływ na to może mieć fakt iż Mazdy z lat 02-> (jak dla mnie)... nie maja duszy. Na starsze modele często patrzyłem tylko sercem jak na świeżą Alfę a gdy spoglądam na ostatnie dochodzą do tego inne... kategorie ;)

PostNapisane: 9 wrz 2008, 22:15
przez Mateusz L
Francuskich nie zapominam... ich wybrane silniki trzeba zaliczyć do udanych konstrukcji


Ja postawiłbym francuskie wyżej i nie przeceniał niemieckich. Tam obecnie króluje BMW. TDI- są lepsze(1.9) i gorsze(2.5). Obecne 2.0 zbiera noty pozytywne, ale nie wyłącznie. Poza tym parametry akurat MZR-CD ma lepsze. MB- z małymi potknięciami (typu tracąca szczelność pompa Lucasa w 2.2d) -super, ale tylko do ery CDI.Opel Diesel? WTF? Ford-raczej niezbyt....
Co do Hondy- wspaniały silnik, ale Toyota(mająca więcej doświadczenia) już sobie tak doskonale chyba nie poradziła. Myślę, że Mazda wprowadzając silnik (oby udany) zapełni lukę mocnego diesla i potencjalny klient nie zrezygnuje z Mazdy bo Peugeot ma parę KM więcej. Zastanawiające, ze RF7 miał 62KM i wystarczało, a dziś ludziom przewraca się w tyłkach (mówię ogólnie i do nikogo nie kieruję) i 170KM to mało, bo można mieć 180 itd.




Maździe potrzeba czegoś więcej... określenie "dobry" wystarczyło wymagającemu klientowi na początku lat 90.

Maździe trzeba tego co już ma-prostoty i podążania własną drogą.

Żałuję, że Subaru tak długo zwlekało z bokser-Dieslem. To przecież było tak proste i okazuje się, genialne w praktyce, a zajęło tyle lat, hihi.


Miałem okazję tylko przysłuchać się z bliska, ale robi piorunujące wrażenie.

PostNapisane: 10 wrz 2008, 21:31
przez fin
przepraszam a co to silnik 2,2 jest mazdy <boje się> <boje się> <boje się>
Z tego co mi wiadomo to silnik FORDA -PSA więc nie byłbym pewien tej konstrukcji

PostNapisane: 10 wrz 2008, 22:46
przez Adaś
2,2 185KM, kupię sobie używany w 2013 roku <lol>

PostNapisane: 11 wrz 2008, 01:41
przez Faja
fin napisał(a):PSA więc nie byłbym pewien tej konstrukcji

Ja bym był pewien :)
Myślę że Mazda również pewną konstrukcje zrobiła:)

PostNapisane: 11 wrz 2008, 02:13
przez vako
To jest na pewno silnik z Forda, wiec na razie mozna sobie wlozyc miedzy bajki teorie o wlasnym silniku mazdy. Ale z drugiej strony nie ma tego zlego, lepszy mariaz mazdy z fordem ( gdzie madzia odpowiada za jakosc) niz np. nissana z renault, ktoremu nie za dobrze to wszystko wyszlo pod wzgledem jakosci i trwalosci. A co do silnika, to zywcem wyciagniety z mondeo.

To ogloszenie , patrzcie jakis silnik, co ciekawego na stronei mazdy.de nie ma o tym wzmianki..

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6322945

PostNapisane: 11 wrz 2008, 08:15
przez chmooreck
vako napisał(a):To ogloszenie , patrzcie jakis silnik, co ciekawego na stronei mazdy.de nie ma o tym wzmianki..

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6322945

Odbiór w styczniu.. to tak, jak w grudniu po południu... ;)

PostNapisane: 11 wrz 2008, 10:17
przez Summit
Riki napisał(a):dy jednak porównamy diesla w M6 to konkurencji.. czy to wspomnianej Hondy czy do całego grona Niemieckich producentów (o Francuskich nie zapominam... ich wybrane silniki trzeba zaliczyć do udanych konstrukcji) ten silnik wypada... trochę (trochę) blado...

Obecnego diesla, zgoda. Ale z poprzedniego modelu, niezupełnie. Znajdź mi w dieslu o pojemności 2.0 2007 rocznik jednostkę która ma 360 Nm. Życzę szczęścia. Ja też się pobujałem różnymi dieslami i może Mazdowski nie zachwyca kulturą pracy, ale jest subiektywnie najdynamiczniejszy
Riki napisał(a):mam tylko nadzieję, że użytkownicy ostatnich modeli ponownie wybiorą produkt japońskiej marki... bardzo trudno bowiem jest zdobyć dobrą opinie a stracić... łatwo. Patrz... Toyota.

Fakt ja jeździłem Toyotami 10 lat i nie chciałem słyszeć o innej marce. Dopóki nie kupiłem tureckiej Corolli. Od tamtej pory obiecałem sobie że nigdy nie kupię auta japońskiego produkowanego nie w Japonii.

PostNapisane: 11 wrz 2008, 10:30
przez brii
Summit napisał(a):Znajdź mi w dieslu o pojemności 2.0 2007 rocznik jednostkę która ma 360 Nm.

Renault M9R nie ma 360Nm z 2.0 :(
Ma 380Nm z 2.0 :D

PostNapisane: 11 wrz 2008, 11:51
przez Mateusz L
To jest na pewno silnik z Forda, wiec na razie mozna sobie wlozyc miedzy bajki teorie o wlasnym silniku mazdy

Masz na to jakiś dowód? Bo trochę dziwne, że Mazda przerwała pracę nad MPS żeby zaswapować motor Forda... Sorry, ale anglojęzyczne strony mówią, że to silnik Mazdy, ale co tam Polacy i tak wiedzą lepiej :| <lol>

A co do silnika, to zywcem wyciagniety z mondeo.

Podobno poprzedni też był. Zawieszenie i płyta podłogowa też i wiesz co się okazywało?-g...o prawda:)Po co od pół roku zachodnie portale pisały, ze Mazda finalizuje prace nad nowym 2.2 MZR-CD jeśl wystarczyło wrzucić silnik z Mondeo i heeeja :)
Pozdrawiam.

PostNapisane: 11 wrz 2008, 11:57
przez Summit
brii napisał(a):Renault M9R nie ma 360Nm z 2.0 smutny
Ma 380Nm z 2.0 zeby

Punkt dla Ciebie :(

PostNapisane: 11 wrz 2008, 12:46
przez vako
Mateusz L napisał(a):
To jest na pewno silnik z Forda, wiec na razie mozna sobie wlozyc miedzy bajki teorie o wlasnym silniku mazdy

Masz na to jakiś dowód? Bo trochę dziwne, że Mazda przerwała pracę nad MPS żeby zaswapować motor Forda... Sorry, ale anglojęzyczne strony mówią, że to silnik Mazdy, ale co tam Polacy i tak wiedzą lepiej :| <lol>


A co do silnika, to zywcem wyciagniety z mondeo.

Podobno poprzedni też był. Zawieszenie i płyta podłogowa też i wiesz co się okazywało?-g...o prawda:)Po co od pół roku zachodnie portale pisały, ze Mazda finalizuje prace nad nowym 2.2 MZR-CD jeśl wystarczyło wrzucić silnik z Mondeo i heeeja :)
Pozdrawiam.



Nie mowimy o mps, tylko o silniku diesla, ktory o dziwo ma taka sama pojemnosc jak silnik 2.2tdci jak w fordzie. Ja bym bardziej wyposrodkowal swoja wypowiedz i stwierdzil – to nie bedzie zywcem wyciagniety silnik z forda, ale upgrejdowany przez mazde, czysta ekonomina, jesli mazda jest w grupie forda i odpowiada za jakosc to ciezko mnie przekonac, ze ksiegowi zgodza sie na prace nad zupelnei nowym silnikiem. Taniej jest poprawic juz calkiem niezly silnik Forda i tak wg. to sie odbedzie. Ale na ile to jest Ford, a na ile Mazda o tym sie pewnie nigdy nie przekonamy.

Czytaj wyzej, a co do zawieszenia, to nowa mazda jest oparta na zawieszeniu forda, tylko z tego co wiem jest ono bardziej skaplikowane. Swoja droga, co do zawieszenia mazdy, jak kiedys bedziesz w serwisie mazdy, to zapytaj sie z jakiego samochodu wkladaja czesci od zawieszenia, i dlaczego na tych czesciach do mazdy 3, jest napisane ford focus;)

PostNapisane: 11 wrz 2008, 13:06
przez Mako
vako ford focus oparty jest na plycie podlogowej od mazdy 3 a nie 3 oparta na focusie. laduja z logo forda bo chyba czesci do forda szybciej dostaniesz jak do mazdy, zreszta co za roznica jakie logo jest na czesci jak pochodza z tej samej linii produkcyjnej

PostNapisane: 11 wrz 2008, 13:13
przez Mateusz L
Nie mowimy o mps, tylko o silniku diesla

Napisałem, ze Mazda podobno przerwała pracę nad MPS by wszystkie siły przenieść na dopieszczenie nowego Diesla:)

pojemnosc jak silnik 2.2tdci jak w fordzie.

Jeśli chodzi o samo 2.2 to mogę wymienić jeszcze z 5 producentów z Dieslem 2.2:
Renault, Mercedes(obecnie już nie), Honda, Toyota, Peugeot(bodajże)...

ciezko mnie przekonac, ze ksiegowi zgodza sie na prace nad zupelnei nowym silnikiem

Tylko 30% akcji Mazdy ma Ford...I to on chyba na tym bardziej korzysta...

nowa mazda jest oparta na zawieszeniu forda, tylko z tego co wiem jest ono bardziej skaplikowane

Nowa Mazda6 stoi na zmodyfikowanej platformie CD3 z poprzedniego Modelu(japońska), a Ford na własnej EUCD. Zawieszenia dobiera się kładąc nacisk m.in na konstrukcję płyty- wątpię by były takie same, jeśli płyty są inne. Ktoś pisał, że poprzednia M6 miała choćby tuleje gumowo-hydrauliczne, zamiast gumowych jak np. Ford. Pamiętam bzdety które pisał AŚ przed premierą GH- cała miała być Fordem,a okazało się, że mało mają wspólnego.

mazdy 3, jest napisane ford focus;)

W kwestii Mazdy 3 zgadza się, zawieszenie i płyta jest to samo i nikt tego nigdy nie ukrywał.M6 to inna bajka :)

Co do silnika jeszcze: http://www.greencarcongress.com/2008/09 ... 22l-d.html

http://www.auto-motor-i-sport.pl/wiadom ... -3119.html

Nie wiadomo jak jest na 100%, ale szybciej skłaniałbym się do tego, że benzynowe motory są podobne, lub nawet wspólne w nowej 6, ale tu też nikt nic nie wie...

Mako akurat chyba serio 3 jest oparta na Focusie...

PostNapisane: 11 wrz 2008, 13:44
przez brii
Summit napisał(a):Punkt dla Ciebie

<uklon>