Strona 1 z 1

Osiągi samochodów

PostNapisane: 28 lip 2008, 21:48
przez pawel-kowalski
Szperając po youtube odnalazłem niemieckie porównanie Nowej 6 2.5 i Audi A4 1.8. To że ten drugi pod każdym względem okazał się lepszy jakoś nie dziwi mnie wcale ;) Zastanowiła mnie tylko jedna sprawa. Producent deklaruje przyspieszenie 0-100 na okolice 8 sekund, natomiast w tym porównaniu zmierzyli 9,3 sekundy. Ponieważ te wartości odbiegają od siebie, chciałbym na forum zadać pytanie. Czy ktoś z uzytkowników sprawdził "po swojemu" ile do setki ma jego egzemplarz szóstki z tym silnikiem?

PostNapisane: 28 lip 2008, 22:12
przez Mateusz L
pawel-kowalski napisał(a):To że ten drugi pod każdym względem okazał się lepszy jakoś nie dziwi mnie wcale oczko


Widziałem porównanie i z komentarzy bynajmniej wynikało,że nie we wszystkim Audi zwyciężyło. Dla mnie osobiście Mazda jest bez porównania ładniejsza


pawel-kowalski napisał(a):Czy ktoś z uzytkowników sprawdził "po swojemu" ile do setki ma jego egzemplarz szóstki z tym silnikiem?

Sądzę, ze jeśli ktoś mógł sprawdzić to np. pawel-kowalski może o nim słyszałeś ? :P . Raczej niewiele nowych 6 z tym motorem jest na forum.

Aha. Mazda ma silnik wolnossący, a Audi turbo. Słyszałem kiedyś o przeliczniku 1,7x w.ssący więc Mazda w rzeczywistości byłaby pokrzywdzona w tym porównaniu, ale cóż 3.0 nie ma póki co.Dziwi mnie także spalanie w teście,a może i nie dziwi, ale ciekawe czy w 1.8 TFSI uwzględnili spalanie oleju.

PostNapisane: 29 lip 2008, 12:50
przez pawel-kowalski
Ja też wybrałbym Mazdę, a wynik testu mnie nie dziwi tylko dlatego, że video jest niemieckie i Audi też jest niemieckie. No nic, jak bedę miał okazję to sprawdzę sam, o ile to jest w ogóle możliwe.

Pozdrawiam,
Paweł

PostNapisane: 29 lip 2008, 13:17
przez DeadlY
jak sie robi pomiary przyspieszenia itp to duze role odgrywa kierowca i jego umiejetnosci. znaczenie ma wszystko nawet temperatura otoczenia bo to ma wplyw na przyczepnosc itp.
w ogole przyspieszenie sie podaje od 0 do 100 ale w rzeczywistosci jest mierzone od 0 do 96, to juz jakis ulamek sekundy leci.
producent robi pomiary raczej w "laboratoryjnych" warunkach i ciezko osiagnac lepsze wyniki, natomiast gorsze calkiem latwo. jeszcze jest jedna rzecz – model modelowi nie rowny, beda drobne roznice w parametrach roznych samochodow z tymi samymi silnikami. po prostu niektore egzemplarze sa troszke lepsze.

PostNapisane: 29 lip 2008, 13:50
przez mr_t
Różnice między tym co podaje producent, a co jest w rzeczywistości zawsze są. Tyle, że niektórzy więcej od innych w katalogach sobie z przyśpieszenia i spalania odejmują. Poza tym większa różnica w osiągach katalogowych będzie przy manualu, niż przy automacie. Po 1 mało kto, pewnie w okolicach 1% kierowców umie zmieniać naprawdę szybko biegi (chociaż 90% wierzy że to umie :]), poza tym też nie wielu wie kiedy to należy zrobić, więc te czasy się wydłużają. Jeśli np. mój samochód zanim osiągnie 100 musi mieć 2x zmieniony bieg to na nieumiejętnej zmianie + zrobienie tego trochę za wcześnie, albo za późno można stracić do katalogowych danych spokojnie 2-3 sek. A ile Mazda sobie sama ujęła to już tylko oni wiedzą.
Inaczej jest w automacie, tam elektronika wszystkim steruje i jak się wciśnie gaz do dechy to bieg jest zawsze zmieniany w optymalnej chwili, różnice wynikają tylko z uwagi na oszustwo producenta + gorsza przyczepność samochodu niż w teście producenta.

PostNapisane: 29 lip 2008, 14:12
przez Krisek
trzeba bylo sobie kupic MS3 ktora Bije Mitsu Lancer I Subaru Wrx :)

PostNapisane: 29 lip 2008, 15:13
przez pawel-kowalski
No właśnie tak myślałem... Wychodzi na to, że takie porównywanie aut w innych niz laboratoryjnych warunkach jest o kant d*** rozbić.

Pozdrawiam,
Paweł

PostNapisane: 30 lip 2008, 00:18
przez Adaś
–> ogólny ? :|

PostNapisane: 30 lip 2008, 07:43
przez brii
Co do przyśpieszeń – producenci raczej nie starają się oszukiwać – rzadko kiedy ten parametr jest brany przez klienta jako decydujący o zakupie. Test na przyśpieszenie jest wykonywany przez zawodowca, na optymalnie dobranej nawierzchni i oponach. Na wynik w normalnych warunkach wpływ mają dodatkowo:
– wiatr
– temperatura
– ilość paliwa w baku
– waga samochodu i rzeczy w nim się znajdujących (każdy kilogram robi różnicę, więc nawet masa kierowcy się liczy).
Jeśli idzie o spalanie to jeśli jest sprawdzane według norm UE albo ISO to bezproblemowo można osiągnąć katalogowe jeżdżąc normalnie a nawet zejść poniżej minimalnego podawanego przez producenta (nie raz sprawdziłem) :)

PostNapisane: 30 lip 2008, 09:27
przez mr_t
brii napisał(a):Jeśli idzie o spalanie to jeśli jest sprawdzane według norm UE albo ISO to bezproblemowo można osiągnąć katalogowe jeżdżąc normalnie a nawet zejść poniżej minimalnego podawanego przez producenta (nie raz sprawdziłem) :)

Chyba że się ma DPF Diesla :D Katalogowo mój samochód powinien palić 7,1/5,4/6,0 co jak dla mnie jest nieosiągalne. Jak się bardzo mocno zawezmę to może w trasie jako tako zbliżę się do 7,1 a tak powinienem mieć w mieście. Przypuszczam, że katalogowe spalanie tych silników było robione przy założeniu że DPF się nie wypala.

PostNapisane: 30 lip 2008, 09:34
przez Radek89
Różnice są zawsze.tyle że ja spotkałem się raczej z zaniżaniem danych .... bo lecialem moja starą BG minimalnie ponad 190 km/h, a licznik mi nie przeklamuje ... a ile ksiazka podaje – ze 180 ??? Takie porównania iemieckie kontra japońskie były od zawsze , tylko niemiec zawsze będzie chwalił swoje ... a fakt jest taki że w latach w których do malutkich aut miejskich japonczycy wkladali 16V na pełnym wtrysku, to u niemców można było raz na jakiś czas zobaczyć napis w stylu Super Sport GT GTI [b]16V

PostNapisane: 30 lip 2008, 10:10
przez radnor
Krisek napisał(a):trzeba bylo sobie kupic MS3 ktora Bije Mitsu Lancer I Subaru Wrx :)


mowisz o przednionapedowym hot hatch vs samochody rajdowe? ;)

PostNapisane: 30 lip 2008, 10:11
przez radnor
Wszystkie moje auta mialy przyspieszenia w miare zgodne z fabrycznymi, kilka ostatnich mierzone g-techem wiec raczej odpada blad pomiaru. Kierowca rajdowym nie jestem, wiec pewnie niejeden zmienial by biegi szybciej ode mnie.

Albo fabryka mocno przeklamuje, albo testujacy mial zly dzien i przysnal przy zmianie biegu, inaczej tego wytlumaczyc nie mozna, bo 1.3 sekundy to jest przepasc.

PostNapisane: 30 lip 2008, 11:42
przez People_Hate_Me
to zalezy od kierowcy xD w obu przypadkach jezeli chodzi o moje samochody to robiłem od 0-100 szybciej niz podaje katalog :–)

PostNapisane: 30 lip 2008, 13:11
przez Mateusz L
pawel-kowalski napisał(a):Szperając po youtube odnalazłem niemieckie porównanie Nowej 6 2.5 i Audi A4 1.8


http://pl.youtube.com/watch?v=m9iyDFuEBp8


pawel-kowalski napisał(a):No właśnie tak myślałem... Wychodzi na to, że takie porównywanie aut w innych niz laboratoryjnych warunkach jest o kant d*** rozbić.


Nie koniecznie. Jeśli startują razem to dla obu są identyczne warunki. Znalazłem gdzieś japoński test, gdzie było napisane o 6 2.5 w krzaczkach: <krzaczki> 0~100 <krzaczki> 9< krzaczki>.


mr_t napisał(a):Chyba że się ma DPF Diesla zeby Katalogowo mój samochód powinien palić 7,1/5,4/6,0 co jak dla mnie jest nieosiągalne

Zapewniam Cię, ze użytkownicy Dieslów innych marek mają taki sam problem ;)... Jednak pomysł z dodatkowym płynem był chyba lepszy(czyt. tańszy)


brii napisał(a):– waga samochodu i rzeczy w nim się znajdujących (każdy kilogram robi różnicę, więc nawet masa kierowcy się liczy).

Sugerujesz, ze szkop w Maździe był za ciężki? ;)

PostNapisane: 30 lip 2008, 15:57
przez People_Hate_Me
Mateusz L napisał(a):
brii napisał(a):– waga samochodu i rzeczy w nim się znajdujących (każdy kilogram robi różnicę, więc nawet masa kierowcy się liczy).

Sugerujesz, ze szkop w Maździe był za ciężki? ;)


to chyba oczywiste xD

PostNapisane: 30 lip 2008, 16:11
przez brii
<lol>

PostNapisane: 30 lip 2008, 17:39
przez Xenocyd
Radek89 napisał(a):a licznik mi nie przeklamuje

W to nie wierze, kazdy licznik klamie, a przy predkosci rzedu 180-190 to juz z cala pewnoscia. Moj nie byl nigdy rozkrecany i przy licznikowych 135 km/h (czyli koncowce 3 biegu) auto buja z predkoscia rzeczywista o 5 km/h mniejsza. Jak jest dalej nie sprawdzalem, ale mysle, ze dalej jest juz tylko gorzej ;)

PostNapisane: 30 lip 2008, 17:41
przez People_Hate_Me
gdzis slyszałem że liczniki kłamia na jakies 5% prędkości. najlepiej to widać jak jedziesz z nawigacja i masz tam pokazaną prędkość według współrzędnych.

PostNapisane: 30 lip 2008, 17:43
przez BratCukierka
Ja sprawdzałem GPS'em przekłamanie licznika w efce Cukierka na moich 15" 195/50 i przy ok.140 wynosi ok.4-5km/h a w ojca Corolli przekłamanie wynosi ok.2-3 km/h przy tej samej prędkości.