Na co zwrócić uwagę przy odbiorze nowego auta z salonu?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez niven » 18 maja 2008, 20:14

Zamówiłem w ten weekend w salonie w lublinie madzie 3 2,0 Active + Czarna strzała :P jak ja tylko odbiorę to wrzucę fotki a będzie to dopiero za około 3 miesiące :( ale mam nadzieje ze wcześniej to nastąpi :P

Przy okazji chciałbym pozdrowić pana Grzegorza z salonu :) podobno tu czasem zagląda na forum

możecie mi poradzić na co zwrócić szczególnie uwagę przy odbiorze autka ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 15:15
Posty: 37
Skąd: Lublin
Auto: Mazde 3 A+ 2,0 Czarna Strzała

Postprzez Akar.Zaephyr » 18 maja 2008, 23:48

Niestety, nie wiem co poradzić przy odbiorze...

Chciałem tylko napisać że gratuluję zakupu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 13:54
Posty: 792 (3/6)
Auto: Były: Mazda 323F BA, Mazda MX5 NA
Honda NC700SDE
Jest: Hultaj Jonek Hajbryd

Postprzez Adaś » 19 maja 2008, 12:58

niven napisał(a):możecie mi poradzić na co zwrócić szczególnie uwagę przy odbiorze autka ?

brzmi enigmatycznie, ale niech zostanie może ktoś coś mądrego napisze i poradzi, przy okazji poprawiłem nazwę tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 15:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez brii » 19 maja 2008, 13:23

niven napisał(a):możecie mi poradzić na co zwrócić szczególnie uwagę przy odbiorze autka ?

Dokładnie na to samo na co zwraca się uwagę przy zakupie używanego.
Samochód ma być umyty, wszystko ma działać.
Trzeba sprawdzić czy nie ma uszkodzeń w tapicerce (fotele i wykładzina pod dywanikami) bo tego gwarancja nie obejmuje. Sprawdzić czy opony są takie jak należy i czy wszystkie są takie same. Sprawdź wiek opon. Dotyczy to też szyb. Nie bój się poprosić o podniesienie samochodu i obejrzyj spód (bardzo żałuję, że tego nie zrobiłem przy zakupie Legacy <killer> ). Wydech nie może mieć śladów korozji, spód ma być czysty – sprawdź czy nie ma śladów nakładania zabezpieczeń antykorozyjnych z bitexu. Sprawdź czy całe wyposażenie działa jak należy i na koniec sprawdź wszystkie płyny.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Maciej Loret » 19 maja 2008, 13:26

brii napisał(a):
niven napisał(a):możecie mi poradzić na co zwrócić szczególnie uwagę przy odbiorze autka ?

Dokładnie na to samo na co zwraca się uwagę przy zakupie używanego.
[ciach]


Zgadza się.
Najlepiej niech najpierw obejrzy je blacharz-lakiernik, będziesz miał duże szanse, że nie będzie bity... A potem to już z górki...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

PostTen post został usunięty przez Paweł 28 gru 2011, 05:19.

Postprzez michi » 19 maja 2008, 22:11

brii Ci dobrze radzi, coraz więcej się słyszy o "nowych" samochodach po przejściach ;/ Ehh... co za kraj.
Poznasz głupiego po postach jego
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2006, 19:59
Posty: 836
Skąd: Mysłowice
Auto: Prelude BB9

Postprzez Silo » 12 sty 2011, 18:37

Witam
W piątek będę odbierał nowe auto od dealera, na co zwrócić szczególną uwagę?
Dzięki za wszelką pomoc.
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 11:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez JAREK » 12 sty 2011, 18:54

Może na numer VIN ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2004, 10:23
Posty: 70 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: AUDI A6

Postprzez Alexis » 12 sty 2011, 19:18

Na lakier i ewentualne ryski <oczko>
Alexis
 

Postprzez Steve » 12 sty 2011, 19:45

Obejrzyj auto jak byś używkę kupował. Widziałem nówki sztuki ze zle spasowana tapicerka, malowane itd.
Kiedys siedzialem w salonie marki z czterema kółkami, a obok ktos odbieral auto i znalazl pogieta listwa przy bocznej szybie.
Zwrocil uwage sprzedawcy, ktory nastepnie podszedl do innego pracownika z tekstem "Znalezli urwał tę listwę i się p!!@#!@#rzyczepili, co za " i tutaj użył nazwy męskiego organu rozrodczego w liczbie mnogiej :P . Klientów miał na myśli, tak mi się wydaje.
Mojemu kumplowi sprzedali powystawowa sztuke importowana z salonu we Wloszech <co?> o czym sie dowiedział jak pojechal na pierwszy przeglad do konkurencyjnego ASO. To było auto na literę F, nie wloskie i nie francuskie :D .
Ostatnio edytowano 5 lut 2011, 21:10 przez Steve, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 18:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Silo » 12 sty 2011, 21:12

JAREK napisał(a):Może na numer VIN ;)


hahaha

Niezle :) o tym bym nie pomyslal.
Czy ktos z was kupował w Anndorze w Krakowie?
Mają tam miernik powłoki lakierniczej?
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2005, 11:28
Posty: 69
Skąd: Kraków
Auto: 6 2.0 ON/136KM Sport03'
3 2.0 Pb/151KM Sport 12'
3 2.0 Pb/151KM Sport 14'
6 2.5 Pb/192KM GT 15'

Postprzez zum-zum » 12 sty 2011, 23:19

W piątek będę odbierał nowe auto od dealera, na co zwrócić szczególną uwagę?

na miny sasiadow. ;)
zum-zum
 

Postprzez ZOOMik » 13 sty 2011, 23:02

Po odbiór nowego auta warto zabrać ze sobą kogoś bo co dwie pary oczu to nie jedna ;)
Lista punktów kontrolnych może być długa, ale te najważniejsze moim zdaniem to:

Karoseria – czy dobrze spasowane są wszystkie elementy (równe przerwy) oraz czy nie ma wgnieceń
Powłoka lakiernicza – czy nie ma rys, odprysków, zmatowień, przebarwień lakieru oraz jeśli mamy taką możliwość sprawdzić grubość powłoki specjalistycznym miernikiem
Tapicerka – czy nie ma zabrudzeń, plam, rozdarć, zaciągnięć, przetarć
Tworzywa we wnętrzu – czy nie ma śladów rys, zadrapań
Szyby – czy nie ma rys, odprysków oraz czy wszystkie są z tego samego rocznika
Felgi – czy nie ma otarć
Opony – stan oraz rok produkcji
Wyposażenie fabryczne – czy są: trójkąt, koło zapasowe lub zestaw naprawczy, klucz do kół, lewarek, gaśnica, itd
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 09:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

PostTen post został usunięty przez Paweł 28 gru 2011, 05:20.

Postprzez Tomek79 » 5 lut 2011, 14:41

Słuszna uwaga <rotfl> Ja rano jak jechałem po Madzie postawiłem znak na parkingu – parking prywatny z nowymi numerami. Po powrocie zaparkowałem nowy bolid --> spojrzenia sąsiadów – bezcenne :]
Ja wybieram sprzęty, a Żona kolorki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2010, 18:45
Posty: 185 (0/3)
Skąd: Oleśnica/Thurgau
Auto: Mazda 3 2.0 DISI i-stop excl+ HTB – 2010r.
Lada Niva 21214 1.7i – 2012r.

Postprzez maciek.wilczak » 29 mar 2011, 00:20

Hejka,

Jako, ze wczoraj dostalem telefon ze juz niedlugo moja nowa Madzia 6 GH bedzie do odbioru to spedzilem dzisiaj wieczorem troche czasu zbierajac z roznych forow (wlaczajac mazdaspeed) informacje na temat tego, na co zwrocic uwage podczas odbioru auta. Zalaczam liste, moze komus sie przyda:

– nr silnika i nadwozia
– stan licznika <20 km (najczesciej <=10km)
– samochod musi byc umyty (slynna sprawa w nivette) i w dobrze oswietlonym miejscu (najlepiej swiatlo dzienne)
– czy nie ma rys/mikrorys/wgniecen na lakierze, czy nie jest szorstki i nie ma kropek
– lakier na progach czy nie jest porysowany
– lakier wewnatrz drzwi przednich i tylnych (przy zamku zwlaszcza)
– sprawdzic grubosc lakieru miernikiem (podobno uczciwi sprzedawcy sami daja taki miernik)
– czy nie ma uszkodzeń w tapicerce (fotele i wykładzina pod dywanikami) bo tego gwarancja nie obejmuje
– czy nie ma rys na desce rozdzielczej
– czy opony sa nowe i wszystkie takie same, sprawdzic ich wiek
– sprawdzic szyby (numer seryjny/czy te same daty)
– wydech nie może mieć śladów korozji
– wycieraczki (ponoc często teraz przymarzaja w trakcie transportu i się już nie nadaja po oderwaniu)
– czy klapa maski silnika po zamknieciu nie rusza sie
– czy tablice rejestracyjne sa przymocowane
– czystość samochodu w srodku
– stan podwozia i miejsc dla podnośników
– poprosic o podniesienie samochodu i przyjrzec sie spodowi
– czy szyby otwieraja sie jednakowo szybko po stronie kierowcy i pasazera
– przydała by się jakaś kobitka – każdą skazę czy otarcie na tapicerce i plastikach wypatrzy
– demontowalne elementy (plastiki)
– niech Ci auto postawią na równym odcinku i zmierz metrem czy samochód równo stoi na wszystkich 4 kołach, niestety nie pierwszy raz się słyszy, że auto spadło jednym kołem z platformy i się skrzywiło
– czy drzwi zamykają się jednakowo (spadnięcie z lawety powoduje przestawienie słupka)
– wszystko musi dzialac (radio/nawigacja, klimatyzacja, klakson, spryskiwacze etc.)

Jak ktos ma cos jeszcze do dodania to prosze bardzo. Tak swoja droga jaki przebieg mialo auto w Waszym przypadku jak odbieraliscie ? Dla innych aut bylo to z reguly ok. 10km.

PS. Wlos sie na glowie jezy jak poczytalem dzisiaj jakie numery robia w salonach jak auto uszkodzi sie w transporcie lub juz w ASO. Co prawda nie dotyczylo to Mazdy, ale mimo wszystko .... brrrrr

Pozdr,

Maciek
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 20:45
Posty: 46
Auto: Mazda 6 2,2D 180KM

Postprzez Riki » 29 mar 2011, 15:27

brii napisał(a):Nie bój się poprosić o podniesienie samochodu i obejrzyj spód (bardzo żałuję, że tego nie zrobiłem przy zakupie Legacy


a co było nie tak Maćku? pytam... z ciekawości ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 20:48
Posty: 5583 (2/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Praust » 29 mar 2011, 19:19

Najważniejsze to sprawdzić rzeczy, których ewentualne uszkodzenie nie podlega gwarancji- tapicerka, plastiki, lakier, szyby. Przebieg powinien mieć mały bo obecnie serwisy mają możliwość jednorazowego wyzerowania przebiegu o ile nie przekracza 700 km (zależne od marki). Warto też sprawdzić czy nie ma zbytnich śladów odkręcania i przykręcania różnych elementów w komorze silnika czyli czy pojazd nie służył jako tak zwany dawca dla serwisu.
To tak z mojego, kilkuletniego doświadczenia pracy w ASO.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 lis 2010, 23:18
Posty: 5
Skąd: Juszkowo

Postprzez maciek.wilczak » 29 mar 2011, 20:46

Riki napisał(a):a co było nie tak Maćku? pytam... z ciekawości ;)

Chyba dzisiaj za bardzo zrypany jestem po robocie, bo nie rozumiem pytania :) Na razie wszystko jest OK, bo auta jeszcze nie odebralem i mam nadzieje, ze bedzie OK. A moja lista to zebrane wpisy roznych forumowiczow – powiedzmy taka zlepka :)
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2011, 20:45
Posty: 46
Auto: Mazda 6 2,2D 180KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

Moderator

Moderatorzy Moto