Strona 1 z 2

Niebieski Mx-6 2.0 V6 w Wawie

PostNapisane: 10 maja 2008, 21:54
przez darekk86
Witam
Ostatnio wyjezdzajac z CH Arkadia w Warszawie zobaczylem niebieska mx-6 ze spojlerami a za jej kierownica jakas dziewczyna. Ale akurat nie o dziewczyne chodzi ;)
Zainteresowalo mnie jedno: z tego co wypatrzylem, pod migaczem z boku miala napisane 2.0 v6. Z tego co mi wiadomo i wiele osob twierdzi, mx-6 z tym silnikiem nie produkowano na rynek europejski. A te co byly produkowane na japonie byly to raczej tylko KF-ZE wlasnie. No chyba ze byly tam tez zwykle KF w tej budzie?

Czy ktos wie czyja to mazda lub cos o tym jaki ma silnik? Bo wlasnie z takiej samej mazdy kupowalem moj KF(-ZE??) a sa one raczej dosc rzadkie u nas. Ciekawe czy tam jest zwykly KF czy wlasnie KF-ZE?

Pozdrawiam

PostNapisane: 12 maja 2008, 12:01
przez STEffAN
O, tez ja chyba w arkadii widziałem pod koniec tygodnia jakoś. Ale ja pomyślalem, że sobie po prostu ktoś nakleił 2.0 V6. Nie wiedziałem że w MX6 KF'y montowali.

PostNapisane: 12 maja 2008, 12:34
przez malutka
a byla na rejestracji PO? Bo widzialam taka na ursynowie :D

PostNapisane: 12 maja 2008, 12:39
przez Grzyby
Były jeszcze wersje (dziwne) na rynek arabski.
Np. Xedos 6 z 2.0 16V (FS)

Tak więc bardzo możliwe że i takie zestawienie (ze "zwykłym" KF) było.

PostNapisane: 12 maja 2008, 22:43
przez Globy
Na pewno takie wypusty byly na rynek japonski, poza tym jest w Polsce kilka MX'ow z przeszczepionym KF'em.

PostNapisane: 12 maja 2008, 22:48
przez darekk86
ale czy byl to KF czy KF-ZE? Bo ja jak kupowalem silnik moj to ten mx-6 ktorym jezdzilem mial ok. 7,5s do setki... I raczej nie byl to zwykly KF...

Znalazlem cos takiego na wiki:
Engine was a choice was the KL-ZE 2.5 DOHC V6 making 200 bhp (150 kW), a high compression version of the KL-DE, or the KF-ZE 2.0 DOHC V6 making 159 bhp (119 kW), all of the K series engines in the MX6 were based on the same engine block and included those found in the Ford Probe, Xedos 6 and MX-3 V6 models..

To jest o mx-6 J-spec. W zadnej innej A-spec ani E-spec nie bylo wogole KF, a tylko w J-spec byl KF-ZE, zwyklego KF tez nie bylo nawet tam.

Wiec wedlug mnie ta niebieska musi miec KF-ZE a przy tym i ten moj silnik to KF-ZE... No ale kto wie...

PostNapisane: 12 maja 2008, 23:02
przez Riki
darekk86 napisał(a):Wiec wedlug mnie ta niebieska musi miec KF-ZE a przy tym i ten moj silnik to KF-ZE... No ale kto wie...


darek :) dalej nie wiesz co masz pod maską? :P :P :)

chyba hamownia prawdę powie :)

PostNapisane: 12 maja 2008, 23:09
przez Grzyby
darekk86 napisał(a):W zadnej innej A-spec ani E-spec

<czytaj>
Grzyby napisał(a):rynek arabski

to ani A-Spec ani E-Spec
A kierownica po właściwej stronie :)
Możliwe że to właśnie takie coś :)
Nie ma prawie żadnych info o specyfikacja na ten rynek a na pewno były takie dziwadła.
Nawet na naszym forum był ten Xed6 o którym pisałem.


darekk86 napisał(a):ten moj silnik to KF-ZE

tylko chyba jakiś zabiedzone te rumaki ma :P
Przynajmniej tak to w Rykach wyglądało :)

Riki napisał(a):hamownia prawdę powie

:)

PostNapisane: 12 maja 2008, 23:13
przez Riki
w sumie nie ważne co tam siedzi... ważne jak jedzie :)

PostNapisane: 12 maja 2008, 23:15
przez darekk86
Grzyby napisał(a):tylko chyba jakiś zabiedzone te rumaki ma język
Przynajmniej tak to w Rykach wyglądało usmiech


wiem wiem, ale jak pisalem dzisiaj w innym watku, w rykach mialem problemy z akumulatorem i elektryka. Cos bylo mocno nie tak i to wogole nie jezdzilo, co nawet sam stwierdzilem jak tylko zmierzylem czas (9-9,5s do setki...). Totalna porazka.
No ale coz, tak to bywa z samochodami pokombinowanymi. Zawsze moze cos sie posypac.
Ale na nowym akumulatorze po rykach mial juz czasy ok. 7s do setki :) Teraz na 18tkach nie wiem, ale raczej ok. 7,5-8s, w zaleznosci od setupu. Zobaczymy na zlocie jak to bedzie :)

PostNapisane: 13 maja 2008, 01:42
przez bikus
darekk86 napisał(a):No ale coz, tak to bywa z samochodami pokombinowanymi. Zawsze moze cos sie posypac.
Ale na nowym akumulatorze po rykach mial juz czasy ok. 7s do setki usmiech Teraz na 18tkach nie wiem, ale raczej ok. 7,5-8s, w zaleznosci od setupu. Zobaczymy na zlocie jak to bedzie usmiech


eee tam gadasz, ile razy widze ta Twoja mazde to stoi w miejscu a raz to nawet nie mogles mi uciec :P hehehe

PostNapisane: 15 maja 2008, 16:46
przez xXx
kupowalem silnik moj to ten mx-6 ktorym jezdzilem mial ok. 7,5s do setki... I raczej nie byl to zwykly KF...


Darek, a czym to zmierzyles ??


Po raz kolejny powtarzam, że to co jest napisane po angielsku, nie zawsze oznacza prawdę.

W tekście zacytowanym przez Ciebie, wychodzi na to, że wszyskie silniki z serii K montowane w MX-6 bazują na tym samym bloku. Faktycznie, może blok z zewnątrz wygląda tak samo, ale pamiętajmy, że w przypadku K8 i KF blok oraz głowice są jednakowe, to w przypadku KL oprócz większego skoku tłoka jest również inna średnica tłoka... Tak samo wygląda to w przypadku wszystkich J-Spec...




To tak na marginesie, na temat obcojęzycznych write-erów tego typu postów...

[Usunięte]

PostNapisane: 15 maja 2008, 18:19
przez SpooN
PostTen post został usunięty przez Paweł 4 gru 2015, 12:37.

PostNapisane: 16 maja 2008, 00:51
przez darekk86
nie mierzylem tego samemu, wiem tylko ze wlasciciel kiedys mierzyl podobno i tyle wychodzilo. Teraz ma nowy silnik i troche lepsze czasy kreci... A on nie sciemnia bo utrzymuje z nim ciagle kontakt i wiem ze ten silnik to nie byl zwykly KF. To nie jezdzilo jak zwykly KF w tej mx-6 oryginalnie. Ale co tu duzo mowic, dopoki nie wystroje smt6 to nie mam po co jechac na hamownie. Jak pojade to sie okaze co to wogole jest.
A koles od ktorego kupilem silnik robi teraz mx-6 ok. 15s na 1/4 mili... Wiec moglby byc niezlym zaskoczeniem na zlocie :) Probuje go namowic zeby wpadl na jakis, moze sie kiedys uda.

PostNapisane: 17 maja 2008, 15:16
przez Gib
a niema oznaczenia na bloku/głowicy ew. po numerze silnika nie dojdzie co to za cudo siedzi?

PostNapisane: 17 maja 2008, 19:39
przez darekk86
nie dojdzie sie za bardzo bo -ZE byly troche przekombinowane a info o oznaczeniach jest prawie z kazdego zrodla inne. KL-ZE jeszcze ma nawet sporo osob, a KF-ZE jest duzo mniej. Wiec tak naprawde malo kto wie jakie naprawde powinno miec oznaczenia.
Moze kiedys sie wreszcie dowiem ;)

PostNapisane: 17 maja 2008, 20:00
przez ravo
darekk86
wyslij mejla do nowej mazdy polska :) z prosba o pomoc w sprawie sprawdzenia numerow silnika i podania oznaczenia

PostNapisane: 17 maja 2008, 21:57
przez darekk86
no ciekawe.. hmm.. sprobowac mozna :)
Bo mam numer nadwozia tamtej mx-6 ale jest to nr japonski ktory nigdzie w internecie nie pasuje do systemu. Pewnie w jakims japonskim systemie do sprawdzania VIN by sie dalo, ale probowalem chyba jeden jakis i nic.
To mazda polska bedzie miala wyzwanie znalezc co to za samochod byl :D Chociaz podejrzewam ze powiedza ze nie da sie sprawdzic i juz

A numer VIN tej mazdy z ktorej mialem silnik to GEES-101068
Kiedys znalazlem gdzie sylko ze miala 2.0 v6, ale zadnych oznaczen nie podali.

PostNapisane: 17 maja 2008, 22:37
przez otiks
Z tego co widzę to format tego numeru VIN jest bardzo podobny do numeru mojej GV. Moja GV na 100% była zrobiona na rynek arabski, ma na karoserii nalepki ze szlaczkami i mam do niej oryginalną instrukcję w dwóch językach...angielskim i od tyłu w arabskim. Do tego w przypadku mojego cudaka moja 626 różni się od wersji euro, lampami tym że ma dołożony fabrycznie brzęczyk włączający się jak przekroczy 120km/h oraz klime o wydajności chłodni do mrożonek....nawiew ma temp -4st C jak na zewnątrz jest ok 30 ;–)
Poszukaj dekodera do numerów dla rynku arabskiego, będzie ciężko ale może się uda, do 626 nie udało mi się znaleźć.

PostNapisane: 17 maja 2008, 22:38
przez Gib
też mi się wydaje że telefon do mazda polska mógłby pomóc. a może KFZE wyżej odcina i po tym można sprawdzić? komp też był swapowany?