Strona 1 z 3

SOHC & DOHC

PostNapisane: 9 kwi 2008, 19:08
przez czakol
Jak w temacie czym się różnią te silniki mogłby ktoś tak po polsku wyjąsnić?

PostNapisane: 9 kwi 2008, 19:17
przez Sokool
Google się kłaniają :P
SOHC – jeden wałek rozrządu w głowicy, DOHC – dwa wałki.

PostNapisane: 9 kwi 2008, 19:18
przez marcinkosky
SOHC- jeden walek rozrzadu w glowicy
DOHC- dwa walki rozrzadu w glowicy

(o ile sie nie myle hahaha )

PostNapisane: 9 kwi 2008, 19:21
przez czakol
e no tak :> to wiem no ale jak to dziala, co to daje, no wiecie rozwinac skrot to nawet na mazdaspeed.pl jest wytlumaczone :P ale jak to w praktyce daje rade, czym to sie rozróżnia :> mądrale zreszta jesteście ciekawe czy dalej wytlumaczycie :P

PostNapisane: 9 kwi 2008, 19:33
przez Czacha
To ja może przedstawię sytuację w sposób obrazowy :)

SOHC:
Obrazek

DOHC:
Obrazek

PostNapisane: 9 kwi 2008, 19:34
przez ravo

PostNapisane: 9 kwi 2008, 19:41
przez siegu
w DOHC jeden wałek otwiera zawory wydechowe a drugi ssące ( przy 2 i 4 zaworach na cylinder dodatkowo nie występują zazwyczaj dzwigięki zaworowe)
w SOHC jeden wałek odpowiada za wszystkie zawory (przy 4 zaworach na cylinder występują dzwigienki)
SOHC lżejszy mniejszy i tańszy
– jeden wałek i koło zębate mniej czyli mniejsza głowica silnika (czyli mniejsza waga silnika)
– zazwyczaj krótszy pasek rozrządu i jedna rolka prowadząca mniej (tańszy rozrząd)
Tak z grubsza :P

PostNapisane: 9 kwi 2008, 19:43
przez siegu
Czacha
To po co ja tyle pisałem <lol>

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:02
przez Czacha
siegu napisał(a):Czacha
To po co ja tyle pisałem <lol>

Dobry komentarz do rysunków dla osób trochę mniej zorientowanych w temacie ;)

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:03
przez Pioteq25
A zalety DOHC? :)

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:08
przez ravo
Pioteq25 napisał(a):A zalety DOHC?

MOC

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:13
przez Czacha
Pioteq25 napisał(a):A zalety DOHC? :)

Większa wydajność, możliwość stosowania więcej zaworów na cylinder bez konieczności występowania popychaczy, więc układ rozrządu ma mniejszą bezwładność mechaniczną i może pracować z większą prędkością obrotową (częstotliwością) – tak na logikę ;)

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:28
przez czakol
Hmm to tak na oko zadam pytanie czy glupie to sami ocencie :P
SOHC –> 4-8zaworow, DOHC 8-16zaworow?? ;>

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:29
przez ravo
walki nie maja wplywu ile zaworow

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:34
przez Mundek
DOHC 12 i więcej zaworów :]

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:35
przez czakol
Czacha napisał(a):i może pracować z większą prędkością obrotową (częstotliwością) – tak na logikę oczko
czyli szybciej czyli, moze spalic szybciej czyli wiecej paliwa, czyli szybsze auto i teoretycznie wiecej koni, obroty, moment? tak bardziej szczegolowo? :>

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:37
przez Sokool
czakol napisał(a):4-8zaworow

Niby jakim cudem 4 zawory? Chyba że mowa o silniku dwucylindrowym. Podobno były silniki ośmiozaworowe z dwoma wałkami.

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:39
przez czakol
faktycznie blad w sztuce, myslami bylem gdzie indziej, ale skupmy sie na problemie a nie na moim braku ogarniecia w tamtym momencie :P

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:46
przez Czacha
czakol napisał(a):czyli szybciej czyli, moze spalic szybciej czyli wiecej paliwa, czyli szybsze auto i teoretycznie wiecej koni, obroty, moment? tak bardziej szczegolowo?

No zgadza się – po prostu wszystkiego jest więcej <diabełek>
Jak spali szybciej więcej paliwa to rozwinie większą moc / moment, auto jest szybsze i lepiej przyspiesza ;)

PostNapisane: 9 kwi 2008, 20:48
przez ravo
Mundek napisał(a):DOHC 12 i więcej zaworów

wow a skad to bledne stwierdzenie ?