Strona 1 z 1

6 – Laguna – Mondeo – Vectra

PostNapisane: 7 kwi 2008, 09:09
przez Yard
"Auto dla rodziny i psa"

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:46
przez Faja
To wszystko? a gdzie ten test Laguna-Mondeo-6-vectra>?

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:48
przez Grzyby
Faja napisał(a):gdzie ten test Laguna-Mondeo-6-vectra>?

<czytaj>
Auto Świat 7-04-2008

PostNapisane: 7 kwi 2008, 13:50
przez Faja
Grzyby napisał(a):
Faja napisał(a):gdzie ten test Laguna-Mondeo-6-vectra>?

<czytaj>
Auto Świat 7-04-2008

Achhh tak przepraszam za kłopot :)

PostNapisane: 7 kwi 2008, 17:12
przez Mateusz L
Witam.Przeczytałem i cóż...Widzę,że nowa 6 nie zbiera w testach zbyt dobrych opinii,choć sposób w jaki ją się opisuje i "gnoi" razem z Laguną budzi moje wątpliwości.Moim zdaniem w AŚ kiedy się tylko da wygrywa Audi,VW ew. Skoda.Tu ich nie było-więc wygrał Ford,a na 2 miejscu znalazł się Opel-choć czepili się zawieszenia-W MONDEO!!!.Zaskoczyła mnie strata 15 punktów w kategorii hamulce.Widziałem test gdzie Mazda 6 zatrzymywała się ze 100km\h w ok 35m(wiem, że wynik na zimnych był lepszy od nowego BMW 3 i ogólnie lepszy od nowej C klasy).Skąd więc 38m???.Nie chcę snuć spiskowych teorii-może i Mazda ma wady,ale między testami różnych gazet,a nawet różnych numerów AŚ jest wiele rozbieżności.Sam artykuł w części przynajmniej wygląda jak zajadła próba odstraszenie potencjalnych klientów,żeby czasem nie spadła sprzedaż A4 i Passata z T DI-nozaurem pod maską( IMO Audi,MB i BMW nie są żadnymi cudami i tzw. klasą Premium,choć to nowe A4 jest bardzo ładne).PS.Gratuluję Skodzie doskonałego wyniku testu długodystansowego:)

PostNapisane: 7 kwi 2008, 17:22
przez nemi
Mateusz L napisał(a):PS.Gratuluję Skodzie doskonałego wyniku testu długodystansowego:)

Nic to w porównaniu z Mazdą 6 :D

PostNapisane: 7 kwi 2008, 18:08
przez Mateusz L
Hehe oby nowa 6 potwierdziła i nie rdzewiała :| :D No cóż-sztuką jest zrobić naprawdę ładne,bezawaryjne auto bez zbędnych dupereli za naprawdę rozsądne pieniądze.Skoda to potrafi za co wielki szacunek.Trochę przeraża ta szyna CAN,ale widać dobrze się spisuje...Dziwi mnie jeszcze jedno-porównywanie wszystkiego wszędzie do Audi-czy one są tak doskonałe,czy tak przereklamowane-ja nie widzę nic szczególnego w tych autach.Nowe są ładne(choć A6-ta druga-co nie wygląda już jak 100 przy Xedosie 9 wygląda trochę jak z zespołem-tak bez wyrazu-ale to tylko moje zdanie),a np. wnętrze którym się wszyscy zachwycają? Mi podoba się bardziej to w nowej M6...Audi-do niedawna stali w cieniu BMW i MB,a teraz??? Wielu mówiło,że Premium to m.in tylny napęd-i co już straciło ważność,bo Audi ma dobry marketing???Aha i nowy SuperB-też ładniejszy IMO od Audi.Lubię Audi-ale wkurza mnie stawianie go ciągle za wzór <jelen>

PostNapisane: 7 kwi 2008, 22:03
przez Maciej Loret
Mateusz L napisał(a):Widzę,że nowa 6 nie zbiera w testach zbyt dobrych opinii,choć sposób w jaki ją się opisuje i "gnoi" razem z Laguną


Co robi z Laguną?

Mateusz L napisał(a):Moim zdaniem w AŚ kiedy się tylko da wygrywa Audi,VW ew. Skoda.


A kiedy wygrywa Mazda to wszytsko jest OK, czy Mazda Europe zapłaciła panu redaktorowi?

Mateusz L napisał(a):Zaskoczyła mnie strata 15 punktów w kategorii hamulce.Widziałem test gdzie Mazda 6 zatrzymywała się ze 100km\h w ok 35m(wiem, że wynik na zimnych był lepszy od nowego BMW 3 i ogólnie lepszy od nowej C klasy).Skąd więc 38m???.


Może różne opony? Ich szerokość, stan techniczny, przebieg? Może marka i model ? Może różne warunki atmosferyczne? Może różnej jakości sprzęt pomiarowy oraz obsługujący go ludzie? Może wręcz błąd gruby?

Mateusz L napisał(a):Sam artykuł w części przynajmniej wygląda jak zajadła próba odstraszenie potencjalnych klientów,żeby czasem nie spadła sprzedaż A4 i Passata z T DI-nozaurem pod maską( IMO Audi,MB i BMW nie są żadnymi cudami i tzw. klasą Premium,choć to nowe A4 jest bardzo ładne).


Bzdura. W Europie Mazda6 nie jest jakimś wielkim konkurentem Passata czy A4. Podobnie jak Lexus nie jest konkurencją Mercedesa.
IMHO Audi, BMW czy Mercedes (choć nie jestem jakimś specjalnym fanem tych aut).
A Mazda ? Cóż... Brak w ofercie V6 czy mocnego (tfu!) diesla. Wystarczy porównać z 407 (ponad 200KM V6 i takiż diesel), Laguną (175KM diesel), Vectrą (250KM V6 i 184KM diesel ), Mondeo (ponad 200KM V6), Croma (200KM diesel). Ciekawe za ile lat Mazda6 dogni Cromę z jej 200KM dieslem – oczywiście mało kto kupuje takie auta, ale świadczą one o mozliwościach firm.

PostNapisane: 7 kwi 2008, 22:49
przez Mateusz L
Maciej Loret napisał(a):Co robi z Laguną?


Mówienie,że już czas na lifting auta które niedawno "weszło" to mało wyszukana krytyka...To producent chyba decyduje co i kiedy...

Maciej Loret napisał(a):A kiedy wygrywa Mazda to wszytsko jest OK, czy Mazda Europe zapłaciła panu redaktorowi?


Nie jestem zwolennikiem tych teorii-choć zapewne zacytujesz moją wypowiedź z poprzedniego posta i to co piszę i doszukasz się sprzeczności (wiem lubisz ten sport i spoko :P ).Lecz widzisz Macieju-jeśli pisze się w jednym AŚ,że fotele M6 za krótkie( krótsze od "Passatowych" o 5 mm)...,a w dzisiejszym,że są ok to mamy sprzeczność.Z kolei równa ocena wyposażenia Passata i Mazdy,gdy doposażenie Passata do standardu Mazdy kosztuje 6 tys. zł??? Można by tu mnożyć przykłady i ok-pomyłki się zdarzają,ale czemu nigdy nie mylą się na niekorzyść VAGów???


Maciej Loret napisał(a):Może różne opony? Ich szerokość, stan techniczny, przebieg? Może marka i model ? Może różne warunki atmosferyczne? Może różnej jakości sprzęt pomiarowy oraz obsługujący go ludzie? Może wręcz błąd gruby?



Auta są nowe-raczej kombi vs. liftback-ale czy aż taka różnica???



Maciej Loret napisał(a):Bzdura. W Europie Mazda6 nie jest jakimś wielkim konkurentem Passata czy A4. Podobnie jak Lexus nie jest konkurencją Mercedesa.


Ale jakimś jest i każdy tysiąc aut to już jakieś straty.Lexus dla E i S klasy...Myślę,że niższe modele to konkurencja tak samo dla Audi,BMW jak i Mazdy, Peugeota, czy Alfy.Użytkuję C klasę i bardzo sobie chwalę-ale nie uważam,że "bez gwiazdy nie ma jazdy".Ostatnio znów jeździłem(przez 2 dni) 626 GD brata i poza zmianą biegów(ASB rozleniwia) pełen komfort mimo wieku Mazdy.I uwielbiam dźwięk RF a wchodzącego w obroty :)


Maciej Loret napisał(a):V6 czy mocnego (tfu!) diesla



Diesel już niedługo będzie-2.2 ok 170KM. V6-fakt-Mazda ma tradycję w tej dziedzinie i może coś się pojawi.Choć 3 wirnikowy Wankel byłby też w limitowanej serii(np. MPS) nie głupi:p.A najlepiej R6 umieszczony wzdłużnie i napęd na 4...Ehh marzenia,ale może kiedyś:p. Co od Cromy-Włosi robią wspaniałe Diesle i szybciej kupił bym Cromę niż VW-ale z włoskich to albo Alfa 156,albo Maserati Granturismo lub Ferrari Testarossa, ew.Alfa C8 Competizione(skromne marzenia,co :P) -nie do jazdy-do podziwiania geniuszu...Pozdrawiam.

PostNapisane: 7 kwi 2008, 23:13
przez Maciej Loret
Mateusz L napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Co robi z Laguną?


Mówienie,że już czas na lifting auta które niedawno "weszło" to mało wyszukana krytyka...To producent chyba decyduje co i kiedy...


Nie łapię, co to ma wspólnego z gnojeniem?

Mateusz L napisał(a):Lecz widzisz Macieju-jeśli pisze się w jednym AŚ,że fotele M6 za krótkie( krótsze od "Passatowych" o 5 mm)...,a w dzisiejszym,że są ok to mamy sprzeczność.


Pod waunkiem, że napisała to ta sama osoba...

Mateusz L napisał(a):Z kolei równa ocena wyposażenia Passata i Mazdy,gdy doposażenie Passata do standardu Mazdy kosztuje 6 tys. zł??? Można by tu mnożyć przykłady i ok-pomyłki się zdarzają,ale czemu nigdy nie mylą się na niekorzyść VAGów???


Myślę, że czasem się mylą, ale nie chce mi się przerzucać gazet, by to udowodnić... :D

Mateusz L napisał(a):
Maciej Loret napisał(a):Może różne opony? Ich szerokość, stan techniczny, przebieg? Może marka i model ? Może różne warunki atmosferyczne? Może różnej jakości sprzęt pomiarowy oraz obsługujący go ludzie? Może wręcz błąd gruby?


Auta są nowe-raczej kombi vs. liftback-ale czy aż taka różnica???


Kombi pewnie cięższe, więc powinno być gorzej.

Mateusz L napisał(a):Ale jakimś jest i każdy tysiąc aut to już jakieś straty.


Oczywiście. Wciąż jednak uważam, że nie tędy droga, tj. nie poprzez spiskowe teorie dziejów.

Mateusz L napisał(a):Lexus dla E i S klasy...Myślę,że niższe modele to konkurencja tak samo dla Audi,BMW jak i Mazdy, Peugeota, czy Alfy.Użytkuję C klasę i bardzo sobie chwalę-ale nie uważam,że "bez gwiazdy nie ma jazdy".Ostatnio znów jeździłem(przez 2 dni) 626 GD brata i poza zmianą biegów(ASB rozleniwia) pełen komfort mimo wieku Mazdy.I uwielbiam dźwięk RF a wchodzącego w obroty :)


Znam człowieka, właściwie nie wiem czy czuje sę bardziej Polakiem czy Niemcem. Uważa, że "bez gwiazdy nie mam jazdy". Jest tylko jedna marka samochodów – Mercedes. Całą reszta jest w jednym worku. Pracował jako kooperant Mercedesa, bywał na różnych naradach wyższego szczebla. Gdy chciałem kupić GS300 u dealera m.in. Mazdy w Niemczech, powiedział, że to jedno z najlepszych aut jakie jest pod względem bezawaryjności. Mercedes bardzo chciałby, by E klasa była podobnie bezawaryjna. Pomimo tego Lexus kompletnie nie sprzedaje się w Niemczech (i całej Europie). Z jednego powodu. Nie ma gwiazdy na mace, więc nie ma prestiżu.

Mateusz L napisał(a):Maserati Granturismo lub Ferrari Testarossa, ew.Alfa C8 Competizione(skromne marzenia,co :P) -nie do jazdy-do podziwiania geniuszu...


Skromny, to Ty nie jesteś... :D

PostNapisane: 8 kwi 2008, 16:55
przez Mateusz L
Maciej Loret napisał(a):Nie łapię, co to ma wspólnego z gnojeniem?

Może nie tyle gnojenie-choć doszukują się w Lagunie wad na każdym kroku ile przesadna uszczypliwość i sp-osób w jaki mówi się o jej wadach,ale to moje zdanie...Przy okazji wspomnę jeszcze o Peugeocie 806-cytuję "Pewnie gdyby Peugeot zbudował 806 wspólnie z VW, zainteresowanie nim było by większe,a awaryjność trochę mniejsza"Przypomnę,że w teście 100kkm AŚ VW Touran(chyba podobnej do 806 klasy VW) zajmuje ostatnie miejsce-poważne awarie co 5-10kkm!!! Łącznie 77pkt. karnych...Coś jest z tym faworyzowaniem VW przez AŚ-czemu nie napisali,że wspólnie z Mitsubishi (Space Star-nr.2 wśród vanów) czy Mazdą (Premacy nr.1 wśród vanów w kat. niezawodności)


Maciej Loret napisał(a):Pomimo tego Lexus kompletnie nie sprzedaje się w Niemczech (i całej Europie). Z jednego powodu. Nie ma gwiazdy na mace, więc nie ma prestiżu.


MB ma tradycję-fakt,ale jeśli nic nie poprawią w nowych modelach,to na samej opinii daleko nie zajadą...Mnie gdyby było stać wziąłbym zdecydowanie Lexusa.


Maciej Loret napisał(a):Skromny, to Ty nie jesteś... zeby



To marzenia,a skromny-gdybym miał takie auto to nie chwaliłbym się, ale polerował w wolnych chwilach i słuchał dźwięku ich silników...

PostNapisane: 8 kwi 2008, 17:24
przez Maciej Loret
Mateusz L napisał(a):Może nie tyle gnojenie-choć doszukują się w Lagunie wad na każdym kroku ile przesadna uszczypliwość i sp-osób w jaki mówi się o jej wadach,ale to moje zdanie...


Zdarzają się też pozytywne komentarze odnośnie aut francuskich czy włoskich w niemieckich gazetach.

Mateusz L napisał(a):MB ma tradycję-fakt,ale jeśli nic nie poprawią w nowych modelach,to na samej opinii daleko nie zajadą...Mnie gdyby było stać wziąłbym zdecydowanie Lexusa.


Gdyby to auto było do kupienia 7 miesięcy temu, to kto wie czy bym nim nie jeździł:
http://wroblewski.gratka.pl/ogl/479.html
Od 4-5 dni jednak nie widzę go już, więc chyba ktoś kupił.

PostNapisane: 8 kwi 2008, 18:13
przez Mateusz L
Maciej Loret napisał(a):Zdarzają się też pozytywne komentarze odnośnie aut francuskich czy włoskich w niemieckich gazetach.


Oczywiście i nie węszę spisków,tylko to ciągłe przeświadczenie AŚ o perfekcji wyłącznie niemieckich konstrukcji :| ...


Maciej Loret napisał(a):Gdyby to auto było do kupienia 7 miesięcy temu, to kto wie czy bym nim nie jeździł:
http://wroblewski.gratka.pl/ogl/479.html
Od 4-5 dni jednak nie widzę go już, więc chyba ktoś kupił.



Piękna maszyna.Gdybym dysponował taką kwotą to stoczyła by (nierówną) walkę z Mazdą 6 albo Subaru Imprezą ,ale w segmencie wyższym tym od E klasy to albo MB albo Lexus (BMW średnio się udały te ostatnie a Audi to dla mnie VW Luxus)ale raczej na pewno wybrałbym Lexusa.Ten z ogłoszenia ma śliczne wnętrza i całość jest imponująca,a im wyższy model tym mocniej poraża..

PostNapisane: 8 kwi 2008, 18:57
przez domin1979
Po przeczytaniu artykułu mam wrażenie, że Mazda najwięcej traci na silniku, jeżeli wierzyć liczbom, to jest mniej elastyczny, głośniejszy i więcej pali :|
Ogólnie wydaje mi się, że zrobili krok wstecz z tym nowym traktorem. Poczekam na tego 175-konnego i jestem ciekaw jak się będzie spisywał.
Co do oceny to zweryfikuje ją czas, pamiętajmy, że głównym atutem Mazdy ma być jej niezawodność. Miejmy nadzieję, że nie obniżyli lotów, a w dieslu to powinni się poprawić. Nie chcę już słyszeć o zaworach SCV itp.
Hamowanie sedana w poprzednim teście było 37.5/37.2, ale diesel ponad 200kg cięższy...
Tu można znaleźć poprzedni test, a zaraz postaram się wrzucić ten nowy :)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 31&start=0

PostNapisane: 8 kwi 2008, 19:32
przez domin1979
Zdjęcia robiłem aparatem więc jakość taka sobie ale da się przeczytać :P

(FAQ forum reguluje zakaz bezpośrednich publikacji z redakcji chronionych prawem autorskim)

PostNapisane: 8 kwi 2008, 20:35
przez Globy
Musialem wyciac skany, bardzo prosze o lekture FAQ forum i stosowanie sie do Regulaminu.

PostNapisane: 8 kwi 2008, 23:32
przez Bartg
Generalnie jak sie spojrzy w punktacje koncowa to mozna czasem smieszne rzeczy znalezc, np bagaznik wiekszy o 20 litrow i 5 pktow wiecej nagle vmax wiekszy o 5 i 5 pktow do przodu, a faktem jest ze zwlaszcza Skoda jest wychwalana pod niebiosa i akurat ona wygrywa kazde porownanie.