Bioester B100 – paliwo alternatywne

wreszcie pojawil sie na rynku B100.
czy rzeczywiscie nalezy zapomniec o tym paliwie w przypadku naszych mazd po '98 roku?
ja lalem to do comprexa w cywilizowanej czesci europy 9 lat temu. bylo wszystko normalnie, moze troche mniejszy Vmax a moze tylko tak mi sie wydawalo.
czytalem o B100 na roznych forach (np ford polska) ale mam wrazenie, ze sa tam same brednie.
znalazlem cos takiego, moze kogos to zainteresuje (skroty moje):
"Zasilanie silników Diesla estrami przy niezmienionych parametrach regulacji i nastaw powoduje spadek wartości mocy i momentu obrotowego o ok. 6% oraz wzrost objętościowego zużycia paliwa o ok. 9%.
Wśród wad estrów wymienia się poza tym skłonność do tworzenia osadów w układzie dolotowym silnika.
Do istotnych wad estrów należy ponadto ich stabilność, a raczej jej brak.
Inny problem dotyczy silników Diesla starszej generacji. Istnieje obawa, że zastosowanie w nich paliwa z dodatkiem estrów może pozbawiać właściwości uszczelniających elementy wykonane z naturalnej gumy (której generalnie nie używa się w silnikach od 1980 r.). Kolejną niewiadomą jest zachowanie się zanieczyszczeń gromadzących się w układzie paliwowym. Bierze się pod uwagę możliwość ich rozpuszczenia przez estry, które należą do ich dobrych rozpuszczalników. Niesione przez estry rozpuszczone osady mogą w efekcie spowodować zatkanie wkładów filtracyjnych lub złą ich pracę albo nawet uszkodzenie wtryskiwaczy. Przy starszych, zużytych silnikach, w których nie występuje prawidłowa szczelność w zespole tłok – pierścienie – cylinder lub występuje tzw. lanie wtryskiwaczy, może dojść do znacznego rozcieńczenia oleju smarującego silnik. Może to niekorzystnie wpłynąć na jego cechy użytkowe i skrócić czas użytkowania.
W wymienionych powyżej argumentach przeciwników biodiesla warto zwrócić uwagę na ich tryb warunkowy, który przez niedokładnie czytających (a takich, jak wykazują badania, jest coraz więcej) może być przyjęty jako stwierdzenie."
czy rzeczywiscie nalezy zapomniec o tym paliwie w przypadku naszych mazd po '98 roku?
ja lalem to do comprexa w cywilizowanej czesci europy 9 lat temu. bylo wszystko normalnie, moze troche mniejszy Vmax a moze tylko tak mi sie wydawalo.
czytalem o B100 na roznych forach (np ford polska) ale mam wrazenie, ze sa tam same brednie.
znalazlem cos takiego, moze kogos to zainteresuje (skroty moje):
"Zasilanie silników Diesla estrami przy niezmienionych parametrach regulacji i nastaw powoduje spadek wartości mocy i momentu obrotowego o ok. 6% oraz wzrost objętościowego zużycia paliwa o ok. 9%.
Wśród wad estrów wymienia się poza tym skłonność do tworzenia osadów w układzie dolotowym silnika.
Do istotnych wad estrów należy ponadto ich stabilność, a raczej jej brak.
Inny problem dotyczy silników Diesla starszej generacji. Istnieje obawa, że zastosowanie w nich paliwa z dodatkiem estrów może pozbawiać właściwości uszczelniających elementy wykonane z naturalnej gumy (której generalnie nie używa się w silnikach od 1980 r.). Kolejną niewiadomą jest zachowanie się zanieczyszczeń gromadzących się w układzie paliwowym. Bierze się pod uwagę możliwość ich rozpuszczenia przez estry, które należą do ich dobrych rozpuszczalników. Niesione przez estry rozpuszczone osady mogą w efekcie spowodować zatkanie wkładów filtracyjnych lub złą ich pracę albo nawet uszkodzenie wtryskiwaczy. Przy starszych, zużytych silnikach, w których nie występuje prawidłowa szczelność w zespole tłok – pierścienie – cylinder lub występuje tzw. lanie wtryskiwaczy, może dojść do znacznego rozcieńczenia oleju smarującego silnik. Może to niekorzystnie wpłynąć na jego cechy użytkowe i skrócić czas użytkowania.
W wymienionych powyżej argumentach przeciwników biodiesla warto zwrócić uwagę na ich tryb warunkowy, który przez niedokładnie czytających (a takich, jak wykazują badania, jest coraz więcej) może być przyjęty jako stwierdzenie."