Strona 1 z 5

Nowa Honda Accord 2008

PostNapisane: 18 lut 2008, 18:32
przez Adaś
Nie ma co ukrywać – Mazda będzie miała godnego rywala!!

"11 lutego 2008 – Honda prezentuje całkowicie nowy model Accord przeznaczony na rynek europejski. Stworzona z myślą o rywalizacji z największymi i najbardziej uznanymi graczami z segmentu D, całkowicie nowa Honda Accord sedan i Tourer jest jeszcze bardziej ekskluzywna, elegancka i dynamiczna. Do najważniejszych cech nowego modelu należy również zaliczyć wysoki poziom bezpieczeństwa, doskonałe właściwości jezdne oraz dbałość o środowisko naturalne dzięki gamie silników spełniających normy emisji Euro 5.

Samochód jest szerszy oraz niższy od obecnej generacji i charakteryzuje się bardziej sportowym i emocjonalnym stylem. Dynamiczna linia nadwozia z uwypuklonymi, muskularnymi błotnikami, podkreślającymi szeroki rozstaw kół modelu, nadaje Accordowi silnego i emocjonalnego charakteru. Elegancki przód nadwozia oraz płynne linie tworzą zwartą, atletyczną sylwetkę.

Postęp, jaki dokonał się w stosunku do modelu poprzedniej generacji jest jeszcze lepiej widoczny w przypadku wersji Tourer, w której duży nacisk położono na możliwości transportowe, nie zapominając jednak o eleganckiej i wszechstronnej stylistyce.

Trzy zaawansowane, nowe silniki charakteryzujące się jednym z najniższych poziomów emisji w segmencie

W całkowicie nowej gamie modelu Accord dostępne będą jedne z pierwszych silników na świecie spełniających normę emisji spalin Euro 5, która wejdzie w życie dopiero we wrześniu 2009 r. Znakomita wydajność ekologiczna nie została bynajmniej osiągnięta kosztem przyjemności z jazdy. Większa oszczędność paliwa idzie w tym przypadku w parze z lepszymi osiągami i większą wszechstronnością.

W najnowszej Hondzie Accord debiutuje silnik Diesla drugiej generacji, który czerpie z doskonałych osiągów i parametrów wielokrotnie nagradzanej jednostki i-CTDi, dzięki czemu ma szansę po raz kolejny podnieść poprzeczkę w segmencie. Zaawansowane technologie zastosowane w silniku oraz potencjał w nim drzemiący stawiają jednostkę na czele nowoczesnych diesli i zapewniają dynamiczne osiągi w połączeniu z doskonałą wydajnością ekologiczną.

Podobnie jak poprzednik, nowy silnik i-DTEC jest kompaktowy, lekki i cichy. Wykorzystując najnowocześniejsze technologie piezoelektrycznego, wielostopniowego wtrysku paliwa, bardziej wydajny system recyrkulacji gazów wydechowych oraz filtr cząstek stałych, 2.2-litrowa jednostka z łatwością spełnia normy Euro 5. Jednocześnie, moc jednostki oraz wartość momentu obrotowego zostały zwiększone w stosunku do obecnej generacji silnika. Jednostka produkuje 150 KM/110kW przy 4 000 obr./min. oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2 000 obr./min.

2-litrowy silnik i-VTEC osiąga podobną moc, jak w przypadku poprzednika – 156 KM przy 6 300 obr./min., jednak jest jeszcze bardziej oszczędny. W konstrukcji silnika zwiększono średnicę zaworów dolotowych, zoptymalizowano skok zaworów i system zmiennych faz rozrządu oraz zwiększono przepustowość układów – dolotowego i wydechowego.

Silnik o pojemności 2,4-litra jest teraz mocniejszy; osiąga 200 KM przy 7 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 233 Nm przy 4 500 obr./min. – wcześniej 190m KM i 223 Nm. Lepsze parametry osiągnięto dzięki zwiększeniu stopnia sprężania z 10.5 do 11.0:1, powiększeniu średnicy zaworów, udoskonaleniu systemu zmiennych faz rozrządu i zredukowaniu ciśnienia w układzie wydechowym.

6-biegowa przekładnia manualna / 5-biegowa przekładnia automatyczna

Wszystkie trzy silniki współpracują z 6-biegową przekładnią manualną, przy czym do jednostek benzynowych można zamówić 5-biegową przekładnię automatyczną. W modelach z manualną przekładnią, w centralnej części obrotomierza umieszczono kontrolkę zmiany przełożeń (Shift Indicator Light – SLI). Na wyświetlaczu pojawiają się symbole ‘UP’ (wyższy bieg) i ‘DOWN’ (niższy bieg), sugerujące odpowiedni moment (pod względem ekonomiki jazdy), w którym należy zmienić bieg. Testy przeprowadzone przez Hondę dowodzą, iż przestrzeganie tych wskazówek pomaga oszczędzić do 5 procent paliwa.

W 5-stopniowej przekładni automatycznej zastosowano teraz prosty schemat ‘P R N D S’. Po wybraniu trybu S, kierowca może manualnie zmieniać biegi za pośrednictwem umieszczonych przy kierownicy dźwigienek.

Precyzyjne i przewidywalne prowadzenie

Kierowcy z pewnością docenią również doskonałe właściwości jezdne nowego Accorda. Niższy środek ciężkości, większy rozstaw kół, całkowicie nowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu, układem wielowahaczowym z tyłu i progresywnymi amortyzatorami oraz większa sztywność nadwozia powodują, iż Accord jeszcze precyzyjniej wypełnia polecenia kierowcy. Prowadzenie jest pewniejsze, a przechyły nadwozia dużo mniejsze.

Standardem we wszystkich wersjach jest wspomaganie układu kierowniczego zależne od prędkości jazdy. Nowy system osiowy cechuje się wysoką wydajnością i niską bezwładnością bezszczotkowego silnika wspomagającego przekładnię, który zapewnia precyzyjne prowadzenie przy wyższych prędkościach oraz odpowiednią stabilność. Zastosowano szybsze przełożenie układu, optymalnie zestrojone z nową, bardziej sportową charakterystyką podwozia Accorda.

Pełen pakiet bezpieczeństwa

Uzupełnieniem licznych elementów zwiększających bezpieczeństwo pasywne jest pełna gama systemów, takich jak system kontroli stabilności jazdy VSA (Vehicle Stability Assist). Stanowi on część wyposażenia standardowego i zapewnia kontrolę nad pojazdem podczas wchodzenia w zakręt, przyspieszania lub gwałtownych manewrów, przyhamowując prawe bądź lewe koła i odpowiednio dostosowując moment obrotowy.

Samoadaptacyjne, elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS)

W nowym Accordzie zastosowano również innowacyjny system będący połączeniem układu VSA oraz elektrycznego wspomagania układu kierowniczego EPS. Samoadaptacyjny układ EPS wykrywa niestabilne zachowanie auta na śliskiej nawierzchni podczas wchodzenia w zakręt oraz hamowania, a następnie automatycznie wysyła sygnały do układu kierowniczego, które pomagają kierowcy wykonać ruch kołem kierownicy we właściwym kierunku.

Sygnały te są praktycznie niezauważalne, co daje kierowcy pełną i stałą kontrolę nad zachowaniem pojazdu, a jednocześnie na tyle sugestywne, aby kierowca intuicyjnie podjął odpowiednią decyzję i odzyskał kontrolę nad pojazdem lub maksymalnie skrócił drogę hamowania.

Zaawansowany system wspomagający jazdę – Advanced Driving Assist System (ADAS) – nowa opcja

W wersjach Executive modeli z silnikami 2.2 i-DTEC i 2.4 i-VTEC dostępny jest opcjonalny system wspomagający jazdę Advanced Driving Assist System (ADAS), w którego skład wchodzą trzy najnowocześniejsze układy poprawiające bezpieczeństwo do niedostępnego wcześniej poziomu. Pierwszym z nich jest Lane Keeping Assist System (LKAS), który dzięki kamerze utrzymuje pozycję samochodu na obranym pasie ruchu, wspomaga w razie konieczności kierowanie i zmniejsza wysiłek kierowcy podczas jazdy autostradą, przez co przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa.

Adaptacyjny tempomat Adaptive Cruise Control (ACC) wykorzystuje radar, który pozwala utrzymać stały odstęp czasowy od poprzedzającego Hondę Accord samochodu, zapewniając kierowcy komfort i bezpieczeństwo.

Trzecim systemem wchodzącym w skład ADAS jest Collision Mitigation Brake System (CMBS), który stale monitoruje dystans pomiędzy Hondą Accord, a poprzedzającym ją pojazdem, ostrzega kierowcę o prawdopodobnej kolizji i pomaga zredukować siłę uderzenia, kiedy kolizja będzie już nieunikniona.

Powyższe systemy uzupełniają działanie standardowych układów bezpieczeństwa pasywnego, w których skład wchodzą przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia, dwustopniowe czołowe poduszki powietrzne, boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, pełnowymiarowe kurtyny powietrzne oraz uchwyty ISOFIX do zamocowania fotelika dziecięcego. W wyposażeniu znajdują się również aktywne przednie zagłówki, które zostają aktywowane w momencie silnego uderzenia w tył samochodu i wypchnięte w kierunku głowy osoby siedzącej w fotelu, przez co zapobiegają urazom kręgosłupa spowodowanym szarpnięciem.

Struktura nadwozia typu Advanced Compatibility Engineering (ACE)

Znana z innych modeli Hondy, struktura nadwozia typu ACE zastosowana w nowym Accordzie zapewnia pasażerom zwiększone bezpieczeństwo podczas wypadku.
Wielokątna struktura przedniej części nadwozia typu ACE została zaprojektowana w celu zapobiegania deformacji kabiny, rozpraszając energię zderzenia z dala od przedziału pasażerskiego poprzez liczne elementy przyjmujące na siebie energię uderzenia. Ma to szczególne znaczenie podczas czołowej kolizji pojazdów o różnej wielkości, wadze i konstrukcji ramy.
Przed skutkami bocznego uderzenia, Hondę Accord chronią powiększone ramy boczne oraz elementy wykonane z materiałów zapewniających odpowiednią sztywność i trwałość w kluczowych punktach, bez niepotrzebnego zwiększenia wagi.
Nowa Honda Accord zawiera również wiele elementów znanych z innych modeli Hondy, które zwiększają bezpieczeństwo pieszych podczas uderzenia. Niektóre z nich to odkształcalne pióra wycieraczek przedniej szyby, pochłaniające energię uderzenia zderzaki oraz zawiasy maski silnika tworzące większą przestrzeń pomiędzy maską a silnikiem, dzięki czemu większa powierzchnia ulega deformacji, absorbując energię uderzenia.

Ekskluzywne wnętrze z precyzyjnie dobranymi materiałami o doskonałym spasowaniu i wykończeniu

Sportowa atmosfera kokpitu została odzwierciedlona w stylistyce deski rozdzielczej, dającej kierowcy i pasażerowi poczucie nieograniczonej przestrzeni. Eleganckie, srebrne elementy wykończeniowe opasają przedni panel z obydwu stron i płynnie przechodzą w konsolę centralną. Stylowe i jeszcze głębiej wyprofilowane przednie siedzenia posiadają nową wewnętrzną strukturę zaprojektowaną w celu redukcji wszelkich wibracji.

Czarna, trójramienna kierownica sportowa ze srebrnymi wstawkami zawiera wszelkie potrzebne przełączniki, obsługujące zestaw audio, tempomat i telefon komórkowy. Pełna regulacja głębokości i wysokości pozwala dobrać najodpowiedniejszą pozycję do jazdy. Dodatkowo, regulacja pochylenia jest teraz o 10 stopni większa, niż w poprzednim modelu.

We wnętrzu nowego Accorda umieszczono „unoszące się” wskaźniki podkreślone dyskretnym światłem. We wnętrzu prędkościomierza znajduje się multi-informacyjny wyświetlacz LCD, na którym pojawiają się najważniejsze dane. Przy pomocy przycisków umieszczonych na kole kierownicy, kierowca w łatwy sposób może przełączać poszczególne funkcje wyświetlacza.

W kabinie pasażerskiej nowej Hondy Accord umieszczono dwie boczne kieszenie w konsoli centralnej, zamykany pojemnik obok kolumny kierownicy, duże kieszenie w drzwiach, w których zmieszczą się butelki i mapy, uchwyty na butelki w tylnych panelach drzwiowych oraz duży schowek w konsoli centralnej. Obszerny schowek przed pasażerem ma osobną pokrywę i jest podzielony na kilka mniejszych przedziałów, idealnie przystosowanych do transportu mniejszych przedmiotów i instrukcji obsługi pojazdu. Pokrywa centralnego schowka jest jednocześnie podłokietnikiem, który można wysunąć na odległość do 89 milimetrów. W konsoli centralnej znajdują się również dwa uchwyty na napoje, a pasażerowie tylnych siedzeń mają dostęp do dwóch kolejnych uchwytów umieszczonych w centralnym podłokietniku.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Źródło: honda-klub.org.pl
<list>

PostNapisane: 18 lut 2008, 18:53
przez brii
Kolejny trumnowóz :P ;)

PostNapisane: 18 lut 2008, 18:55
przez Don Corleone
Wnętrze ma fajne ale z zewnątrz bardziej mi się podobał poprzedni.

PostNapisane: 18 lut 2008, 18:58
przez Adaś
Don Corleone napisał(a):Wnętrze ma fajne ale z zewnątrz bardziej mi się podobał poprzedni.


eeee nowe kombi jest o wieeeele ładniejsze od poprzedniego :D

PostNapisane: 18 lut 2008, 19:55
przez qbass
Kombi ładniejsze, w środku bajka :)

PostNapisane: 18 lut 2008, 20:34
przez Kammi
pupcia ladna ale przod <dupa>

PostNapisane: 18 lut 2008, 21:10
przez bazyl wspaniały
mówiąc szczerze to już poprzedni model mi się nie podobał, widzę często na ulicy i nic tylko skojażenie z plastikową popierdułką, ale to nie tylko u hondy, taka tendencja teraz. może mnie za to nie zlinczujecie ale
ostatnie "pożądne" samochody wyjechały z fabryk w latach 90 XX w. to co teraz produkują to plastik plastik plastik, nafaszerowany ABSTCSTRCABWCBŚ i innymi ogłupiaczami.
sorki, ale mi sie nie podoba

PostNapisane: 18 lut 2008, 21:39
przez Adaś
jak dla mnie jest piękny, pokuszę się nawet o stwierdzenie że podoba mi się bardziej niż nowa 6 :P
za 4 lata kupie sobie takie kombii dokładnie w takim kolorze jak na fotkach powyżej :D

PostNapisane: 18 lut 2008, 22:11
przez bazyl wspaniały
Adaś napisał(a):jak dla mnie jest piękny, pokuszę się nawet o stwierdzenie że podoba mi się bardziej niż nowa 6
za 4 lata kupie sobie takie kombii dokładnie w takim kolorze jak na fotkach powyżej

i bardzo dobrze że Ci się podoba :)
auto jest pewnikiem świetne, problem nie w samochodzie tylko w mojej "średniowieczności" motoryzacyjnej <lol> , za stary jestem na te nowinki a najgorsze że w tych nowych to nawet świc nie wolno samemu wymieniać <killer> ;)

PostNapisane: 19 lut 2008, 00:05
przez ravo
brzydkie jak wiekszosc hond

PostNapisane: 19 lut 2008, 00:26
przez bazyl wspaniały
ravo napisał(a):brzydkie jak wiekszosc hond

z tym się zgadzam, w większości przerost formy nad treścią

PostNapisane: 19 lut 2008, 00:29
przez Grzyby
bardzo ładne wnętrze ale zegary <zygi>
Co do kombi to chyba każde jest ładniejsze od wcześniejszego modelu <lol>

PostNapisane: 19 lut 2008, 00:46
przez Globy
Moim zdaniem zawiesili sie z wizja miedzy kosmicznym Civiciem i chwalonym na calym swiecie Legendem. Niestety auto sporo ugrzecznili w porownaniu do concepta kombi, prezentowanego kilka miesiecy temu – i choc to calkiem nowa generacja, mnie smierdzi liftingiem (profil boczny karoserii zywcem z poprzedniego modelu).

Cale szczescie, ze to koszmarne kombi wyglada znow normalnie... Dla mnie powoli ta wlasnie karoseria staje sie synonimem proporcji, bo wiekszosc sedanow i liftbackow klasy sredniej zaczyna wygladac jak po wybuchu granatu w bagazniku albo rozdeptaniu przez Godzille. Calosc wyglada jak napompowana przerobka starego Accorda i niestety z chwalonej meskosci linii, przypominajacej zreszta BMW serii 3, niewiele zostalo.

We wnetrzu za duzy misz-masz styli, panel centralny z nowych modeli Hyundaia – obawiam sie, ze tez bedzie razic spora ilosc plastiku, bo w tej klasie jeszcze nie obciaga sie deski skora. Poprzedni Accord byl lepszy, stanowil zreszta doskonala przeciwwage dla nieco szalowej "szostki". Tutaj chwalona za ergonomie (nawet w Civicu!) Honda moze stracic cenne pochwaly klienteli.

Na cale szczescie dla konkurencji paleta silnikow pozostaje nadal tak samo waska, cena pewnie takze bedzie dosc wysoka :P Tutaj news o nowym Accordzie na AutoFoto => http://autofoto.pl/blogs/kamilgt/archiv ... ccord.aspx

PostNapisane: 19 lut 2008, 09:06
przez mcbeth
Ciekawe, czy Dacia ich pozwie za plagiat grilla z Logana hahaha .

PostNapisane: 19 lut 2008, 16:12
przez Summit
Samochód wygląda jak karawan. Zawsze jeździłem tylko japońskimi samochodami, a obecnie w tej klasie "szóstka" nie ma sobie równych.
Accord – koszmar
Avensis – bez komentarza
Primera – a co to jest Nissan?

PostNapisane: 19 lut 2008, 16:13
przez siegu
Adaś napisał(a):Nie ma co ukrywać – Mazda będzie miała godnego rywala!!

Zgadzam się ;)
Auto jest ładne i spewnością znajdzie sporo nabywców, ale myślę, że nie tyle co M6 :D

mcbeth napisał(a):Ciekawe, czy Dacia ich pozwie za plagiat grilla z Logana

Fakt troszkę podobny <lol>

PostNapisane: 19 lut 2008, 17:57
przez Dortann
Sedan brzydszy, kombi dużo ładniejszy od poprzednika ale to nietrudno bo poprzednie kombi to karawan. Niestety nie mogę pojąć tego kultu chromu w Accordzie – począwszy od Faceliftingu poprzedniego Accorda, zaczęli na przednim grillu umieszczać coraz więcej "bling-bling". Może to po to, by raperzy kupowali Acurę TSX (tak się nazywa za oceanem obecny model Accorda)?

PostNapisane: 19 lut 2008, 19:12
przez Adaś
siegu napisał(a):mcbeth napisał:
Ciekawe, czy Dacia ich pozwie za plagiat grilla z Logana

Fakt troszkę podobny łoł

raczej na odwrót – taki kształ grilla Honda już od kilku lat stosuje:)
siegu napisał(a):Auto jest ładne i spewnością znajdzie sporo nabywców, ale myślę, że nie tyle co M6 zeby

żebyś się nie zdziwił:) zobacz na sieć dealerską Hondy i Mazdy która jest w powijakach:)

PostNapisane: 20 lut 2008, 00:17
przez rudii
Nowy Accord jest śliczny, jak zresztą większość Hond (no oprócz Concerto) ;)
Jak zwykle Honda dyktuje nowe trendy na rynku ,
bazyl wspaniały napisał(a):za stary jestem na te nowinki

a to ze niektórym konserwatystom sie nie podobają to tylko ich problem. :P

Mazda długo jeszcze jej nie dorówna Hondzie (jeśli w ogóle ) w jakości i w stylistyce nowych modeli aut.
Sam byłem wcześniej posiadaczem Mazdy 626, lecz gwarantuję że po przejażdżce Hanką każdy zmieni zdanie. <jupi>

Dortann napisał(a):Niestety nie mogę pojąć tego kultu chromu w Accordzie – począwszy od Faceliftingu poprzedniego Accorda, zaczęli na przednim grillu umieszczać coraz więcej "bling-bling".

Poczekaj, w następnych modelach zrobi tak Mazda, nauczą się po sukcesie rynkowym nowego Accorda. <głaszcze> hahaha

PostNapisane: 20 lut 2008, 00:46
przez Faja
Dziwne to dlaczego skoro Hondy są takie dobre to na żadna na tyle szybka aby nas objechać jeszcze nie natrafiliśmy ? wszystkie się pochowały czy co ?

rudii napisał(a):Nowy Accord jest śliczny, jak zresztą większość Hond (no oprócz Concerto) oczko
Jak zwykle Honda dyktuje nowe trendy na rynku ,

rzecz gustu jednak nie możną powiedzieć że honda dyktowała kiedykolwiek jakie kol wiek trendy :) Zwłaszcza porównująca stylistykę....
Civic type R został skrytykowany ostro na Tvn turbo i w top gear ... Honda city jest totalnym niewypałem trendów :D iii naprawdę dla mnie trzymanie s2000 w gamie produktów przez tyle lat jest brakiem pomysłów firmy... małe zmiany i tak nie zastąpią nowego projektu, a Mazda przez ten czas zdołała wyprodukować i stworzyć rx-7 która okazała sie strzałem w 10 :D a następnie rx-8 która choć nie powala osiągami co do poprzedniczki zdobyła mnóstwo nagród, i jest naprawdę piękna :) Oczywiste szefowie z Hiroszimy szykują kolejny atak iii już planują rx-9, a Honda śpi i śpi... nowy Accord nie jest brzydki ale niczym nie powala... Jeśli chodzi o porównanie Accorda i 6-tki poprzednich modeli, nie muszę mówić kto wygrywał wszystkie testy, i jak sie rozkoszowali jazdą Mazdą, wszyscy testerzy :) A co do jakości przepraszam ale Mazda jest pierwsza w wielu rankingach, a Honda znów wącha smurd z tyłu :) taki już los wasz.. :)