Strona 1 z 1

wszystkie te ZE i J-spec

PostNapisane: 21 sty 2008, 20:21
przez Gib
Nie wiem do jakiego działu to pasuje więc się znalazło w Hydeparku.
Ostatnio przeglądałem sobie jakiś katalog samochodów i akapit o Capelli (to była nasza GF na 99%) mówił że w Japonii sprzedawane są wersje 1.8 125 KM, 2.0 170 KM i 2.5 V6 200 KM. Co do pierwszego silnika to pierwsze słyszę, ale już 2.0 i V6 to są tak poszukiwane modele ZE. Czy w rzeczywistości tak było że tam nie były sprzedawane słabsze wersje podobne mocami do europejskich? No i czy w GF była V6? Dlaczego pytam, wiadomo w Japonii jest ciut inne paliwo zdaje się lekko powyżej 100 oktanów i się zastanawiam czy ECU tych silników nie jest wystrojony właśnie pod taką benzynkę, no i pytanie do posiadaczy, co wlewacie do swoich ZE i jak one na to reagują :)

PS. Kiedyś czytałem na jakimś forum że FS-ZE ciężko znaleźć, jeśli byłaby to jedyna wersja Capelli 2.0 to chyba nie byłoby z tym problemu. Kto wie coś, pisać :)

PostNapisane: 21 sty 2008, 20:32
przez Siw-y
Gibsong napisał(a):Japonii sprzedawane są wersje 1.8 125 KM, 2.0 170 KM i 2.5 V6 200 KM. Co do pierwszego silnika to pierwsze słyszę

1.8 to jest silnik K8, więc j-spec to K8-ZE
a pozostałe to KF-ZE i KL-ZE
więcej nie wiem <lol>

PostNapisane: 21 sty 2008, 21:06
przez marek
Siw-y napisał(a):1.8 to jest silnik K8, więc j-spec to K8-ZE


który ma wg posiadanego przeze mnie japońskiego prospektu MX-3 :P 140 koni.

PostNapisane: 21 sty 2008, 21:15
przez Gib
no to co w capelli same V6 byly?
ja przyjąłem że dwie pierwsze to wersje silników FP i FS, ale mogę być w błędzie, jak będę w domu to doczytam :)

PostNapisane: 21 sty 2008, 21:24
przez marek
Gibsong napisał(a):no to co w capelli same V6 byly


poszukaj na ruskich stronach oraz na japońskich, kiedyś szukałem i o ile mnie pamięc nie myli – tak.
Co ciekawe w GF był montowany 2,5 V6 również – u nas już nie było.

aaa dopiero zauważyłem że o GF piszesz.

W GE były V6 od 1,8 do 2,5 a w GF chyba już tylko 2.0 i 2,5 a 1,8 to była rzędówka – dlatego podają 125 koni. Bo tak jak pisałem K8-ZE ma 140 koni.

PostNapisane: 21 sty 2008, 21:30
przez Gib
coś znalazłem na carfolio, 97 rok to już chyba będzie GF
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=141537
http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=141526
z kolei na ruskiej stronie:
1.8 125 – FP-DE
2.0 140 – FS-DE
2.0 170 – FS-ZE

PostNapisane: 21 sty 2008, 23:21
przez Globy
Dyskutowalismy kiedys z tco_tm na temat Capelli z seryjnym KL-ZE pod maska, jest tez jeden nius na stronie klubowej:

Obrazek

Mazda Capella w dwóch wersjach silnikowych
Mazda, kwiecień 2001 r.

Japońska Mazda zaprezentowała nowy sportowy model Capella Wagon (czyli europejska 626 Kombi), który w połączeniu z 2,5-litrowym motorem wyposażony został w napęd na wszystkie cztery koła. W swoim ojczystym kraju samochód ten dostępny jest od lutego 2001. Występuje on w wersji SX-Sport, którą napędza silnik benzynowy o pojemności 2000 ccm lub jako "V-RX Sport" z 2,5-litrową jednostką V6 o mocy 147 kW (200 KM). Do zalet auta zaliczyć można bardzo przestronne wnętrze ze sporą możliwością aranżacji. Wyróżnia się ono dużą kombinacją ustawień foteli, wysokim poziomem bezpieczeństwa i interesującą stylistyką. Już w wersji podstawowej Capella Wagon wyposażana jest w automatyczną klimatyzację i wiele innych udogodnień. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że nowy model jest tańszy od swego poprzednika pomimo przeprowadzonych w nim modernizacji. Wizualnie auto odznacza się przyciemnionymi szybami i reflektorami. W kabinie pasażerskiej odnaleźć można skórzaną kierownicę i deskę rozdzielczą utrzymaną w kolorach czarnym i szarym. Producent nowego samochodu planuje tylko na rynku japońskim sprzedawać ok. 800 szt. miesięcznie.


PS. Prosze Moderatora o przeniesienie tematu do Ogolnego, dziekuje <usmiech>

PostNapisane: 21 sty 2008, 23:28
przez Siw-y
Globy napisał(a):"V-RX Sport" z 2,5-litrową jednostką V6 o mocy 147 kW (200 KM) napęd na wszystkie cztery koła

;P marzenie :D

PostNapisane: 21 sty 2008, 23:50
przez brii
1.8 w tym samochodzie to napewno rzędówka, jak pisał marek K8-ZE ma 140KM. Jakby cuś to silniki z serii F też istniały w wersji ZE :)
Sprawa paliwa – ja leję zwykłą 95 i nie ma żadnego problemu – przecież jest czujnik spalania stukowego :)
Inna sprawa, że silniki ZE to nic nadzwyczajnego – kupa producentów samochodów robi silniki o podobnej i większej ilości koni z litra pojemności i zalecają benzynę 95.
Nie jestem pewien, ale benzyna w Japonii chyba ma te same wskaźniki co w USA.

PostNapisane: 22 sty 2008, 00:35
przez Riki
Globy napisał(a):Capelli z seryjnym KL-ZE pod maska


Marzenie.... <list> no i kombiaczek :D


P.S

Jeden z kolegów z klubu słowackiego zrobił w GFce swapa na KL :)

PostNapisane: 22 sty 2008, 01:18
przez Żanetka
przenosze do ogólnego :)