Strona 1 z 2

Stosunek mocy do wagi

PostNapisane: 20 sty 2008, 13:08
przez Amidamaru
Proszę o wyrozumiałość dla lamera który nie będzie jeździł mazdą lecz szuka jednostki napędowej do sprzętu latającego.
Otóż po takim wstępie może pomożecie mi coś znaleźć odpowiedniego do moich potrzeb,co? Jeśli wiecie coś na ten temat bardzo proszę o pomoc i mam nadzieję, że uniknie się niepotrzebnego zbaczania na drugorzędne tematy. Rozumiem również, że prawdopodobnie nie rozpatrywaliście wykorzystania silnika pod takim kątem więc nie zdziwię się, gdy za dużo info nie otrzymam. W każdym bądz razie z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie dot. meritum tematu (może innym się też to kiedyś przyda?) . He he no tak! – zapomniałem o pytaniu!
Otóż- szukam silnika który ma najlepszy stosunek mocy do swojej wagi. Tzn. poszukuję min.75KM i poj. ok 1300 ccm. Wiecie coś o takich modelach?

PostNapisane: 20 sty 2008, 14:54
przez Adaś
–> ogólny :|

PostNapisane: 20 sty 2008, 15:13
przez magicadm
Amidamaru napisał(a): szuka jednostki napędowej do sprzętu latającego.

No to niezły luzak z Ciebie (w nawiązaniu do dowcipu : ) )

Amidamaru napisał(a):Otóż- szukam silnika który ma najlepszy stosunek mocy do swojej wagi. Tzn. poszukuję min.75KM i poj. ok 1300 ccm.

Jeżeli naprawdę to ma latać szukałbym silników z dwiema świecami na cylinder – bo to by zdublować instalacje zapłonową.
Taki silnik ma np Honda Jazz – z tych kitajskich :D
To ma być ULM??? Będziesz to certyfikował?
Bierz pod uwagę materiał, z którego zrobiona jest głowica i blok. Wagę osprzętu itp – może na Twoje potrzeby zmienić alternator na lżejszy itp...

Może weź pod uwagę bardziej wysilone jednostki?
Jaki system zasilania przewidujesz?
Mam nadzieję, że nie potraktujesz tego jako:

Amidamaru napisał(a):drugorzędne tematy


PS
Moda proszę o poprawienie tematu – coś ciekawego się zapowiada :)

PostNapisane: 20 sty 2008, 16:41
przez Amidamaru
magicadm napisał(a): Jeżeli naprawdę to ma latać szukałbym silników z dwiema świecami na cylinder – bo to by zdublować instalacje zapłonową.


Z tym dublowaniem to spoko. Lata się przede wszystkim na mono.

magicadm napisał(a):Bierz pod uwagę materiał, z którego zrobiona jest głowica i blok.

No tak, faktycznie nie nie wspomniałem o aluminiaku, ale pisząc o stosunku ciężaru do mocy samo przez się to wychodzi. Jeśli chodzi o osprzęt to rzeczywiście- "wsio" co ciąży w dół jest zbędne- a więc-kierunek kosz. Poza tym, osprzęt to sprawa na potem. Teraz rozglądam się za czymś innym niż subaru, suzuki, rotaks, bmw, wv czy trampek.
Zwróciłem się do was- może coś podpowiecie? Może wiecie gdzie znaleźć info o wadze silników?
A z tą Hondą to będę sprawdzał-dzięki za pdp.

PostNapisane: 20 sty 2008, 17:42
przez magicadm
A możesz napisać w jakim zakresie obrotów ten silnik ma pracować?
To pozwoli od razu określić czy silnik może mieć 8, 12 czy 16V
A co do osprzętu – pamiętaj, że system wtrysku, dolot, wydech itp determinuje moc...

PostNapisane: 20 sty 2008, 17:57
przez lucas_ka
Bierz wankla, 1,3 i ponad 200 km.

PostNapisane: 20 sty 2008, 18:11
przez ravo
lucas_ka ale to ma byc niezawodny silnik :)

PostNapisane: 20 sty 2008, 18:15
przez Pit
ravo napisał(a):lucas_ka ale to ma byc niezawodny silnik :)

Wankle są używanie w lotnictwie. W przeciwieństwie do silników tłokowych nie pęknie pasek rozrządu u góry :] Co najważniejsze – do wybudowania wankla np. z auta nie używa się wyciągarek – wyjmują go spokojnie dwie osoby :)

PostNapisane: 20 sty 2008, 19:34
przez Hazu
Z tego co się orirntuję to najlepsze do tego zastosowania są silniki motocyklowe.

Silniki samochodowe szczególnie te chłodzone cieczą odpadają.

Do motolotni stosuje sie silniki "bokser" np z garbusa lub z motocykla BMW

PostNapisane: 21 sty 2008, 02:41
przez Amidamaru
magicadm napisał(a):A możesz napisać w jakim zakresie obrotów ten silnik ma pracować?
To pozwoli od razu określić czy silnik może mieć 8, 12 czy 16V
A co do osprzętu – pamiętaj, że system wtrysku, dolot, wydech itp determinuje moc...


Wiesz, obrotami nie martwię się tak bardzo. Używa się napędów od motocykli – "ścigaczy" różnych marek jak też od samochodów VW bokserów. To kwestia redukcji np: Obrazek a determinuje to długość i szerokość śmigła w zależności do masy całkowitej, oczywiście. W moim przypadku postaram się oscylować ok.320 kg. Zgodnie z teorią wiadomo że 1 KM to 6 kg masy udzwigu a więc 320kg potrzebuje teoretycznie ~54 KM.Wiadomo jak to bywa na naszym nędznym padole :) – dlatego szukam coś ok 75 KM.

lucas_ka napisał(a): Bierz wankla, 1,3 i ponad 200 km.


Wankle latają ale ich cena zabija :)

Hazu napisał(a): Z tego co się orirntuję, to najlepsze do tego zastosowania są silniki motocyklowe.
Silniki samochodowe szczególnie te chłodzone cieczą odpadają.
Do motolotni stosuje sie silniki "bokser" np z garbusa lub z motocykla BMW

Z tego co się orientuję, to się źle orientujesz. Trudno dać jakieś gruntowne dane (nigdy nie liczyłem na sztuki), ale tak myślę, że 95 na 100 sztuk – to samochody z chłodnicami. Dlaczego? Prostota przeróbek. Dostępność i materialna i finansowa. A jednostka napędowa z BMW 1100 po przeróbkach to koszt ok 12~15 000 pln(używana oczywiście).
[/url]

PostNapisane: 21 sty 2008, 11:12
przez Amidamaru
Może powrócę na główny nurt tematu; macie jakiś pomysł na silniczki z własnego podwórka? Raczej nie chciałbym teoretyzować o motocyklach, VW , Subaru, czy Suzuki Swiftach. Rozglądam się w Mazdach. Jakie Mazdy mają ok.70KM? Gdybyście mogli mi dać jakiś link lub napisać. Podejrzewam, iż macie szerokie rozeznanie w wielu typach tych samochodzików. Mazda (tak jak inne marki) mają tylko kilka modeli napędów obudowane niezliczoną ilością karoserii. Poprawcie jak się mylę. Wasza pomoc (jeśli się doproszę) to podpowiedzenie mi w czym mam szukać. Nie chciałbym zawracać wam głowy sprawami mało chyba do was przemawiającymi i zbaczającymi zupełnie na manowce tego wątku. Podpowiedzcie, przecież poszczególne silniki, niezależnie w jaką budę zabudowane, powinny być jakoś łatwo rozpolnawalne (zaznaczalne) jakimś symbolem?

PostNapisane: 21 sty 2008, 11:13
przez brii
Sądzę, że nie warto bawić się rzędowe 1.3 Mazdy – 1.6 waży prawie tyle samo, podobnie pewnie jak 1.8 a różnica w mocy spora...

PostNapisane: 21 sty 2008, 12:25
przez Amidamaru
bril- rozumiem, że wiesz o czym mówisz. Tylko taki mały problem wynika- ja nie wiem o czym mówisz. Gdybyś coś zaproponował, przedstawił, podał przykład. To że, 1.3 waży prawie tyle samo co 1.6 a ma więcej KM wybacz, ale nie tylko fascynaci tej marki wiedzą. Może dasz jakiś przykład? Np:konkretny silnik, wtrysk, zawory, czy aluminiak. Raczej nie oczekuję że podasz ile waży bo zdaję sobie sprawę, iż nie interesuje to ciebie i jest nieistotne w samochodzie. Pozdrawiam

PostNapisane: 21 sty 2008, 12:47
przez Czolgista
Amidamaru Tu i Tu masz dane techniczne 2 modeli mazdy z opisanymi mocami i innymi informacjami, które może Ci się przydadzą. Poszukaj na tej stronie jeszcze w innych modelach mazd – ja podałem akurat dwa małe i starsze modele z których silniki mają mniej więcej moc jaka Cię interesuje i są względnie nie drogie do kupienia ;)

PostNapisane: 21 sty 2008, 12:57
przez brii
Amidamaru :)
Piszę o jednostkach B3, B6 i BP.

B3 8V:
Pojemność skokowa: 1324 ccm
Moc maksymalna: 67 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Maksymalny moment obrotowy: 99 Nm przy 3500 obr./min.

B3: 16V:
Pojemność skokowa: 1324 ccm
Moc maksymalna: 75 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16

B6 8V:
Pojemność skokowa: 1598 ccm
Moc maksymalna: 84 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 8
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm przy 2500 obr./min.

B6 16V od 1994r.:
Pojemność skokowa: 1598 ccm
Moc maksymalna: 107 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 134 Nm przy 3600 obr./min.

BP 8V:
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 103 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 148 Nm przy 4000 obr./min.

BP 16V do 1994r.:
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 128 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 157 Nm przy 4500 obr./min.:

BP 16V od 1994r.:
Pojemność skokowa: 1840 ccm
Moc maksymalna: 114 KM
Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów: 16
Maksymalny moment obrotowy: 157 Nm przy 4000 obr./min.

Silniki te mają praktycznie takie same bloki, można powidzieć, że różnią się tylko średnicami cylindrów i skokami tłoków oraz rozrządem. Masy są bardzo zbliżone, osprzęt też w większości jest taki sam.
Oczywiście wszystkie to (jak to napisałeś) "aluminiaki" :)
Wszystkie są na wtrysku wielopunktowym (chyba poza B3 8V i B6 8V).
Tak jak pisałeś – masy nie za bardzo mnie obchodzą ;)
Wiem, że w przypadku silników 1.8 V6 (K8) i 2.5 V6 (KL-ZE) masy są praktycznie takie same (robiłem przekładkę) więc sądzę, że w silnikach serii B jest podobnie, bo wszystkie są praktycznie takie same.
Wydaje mi się, że najlepszy stosunek mocy do masy będzie miał B6 16V.
Spalanie wszystkich też zbliżone.
Wszystkie konstrukcje są bardzo trwałe w porównaniu do innych silników Mazdy :)

PostNapisane: 21 sty 2008, 13:05
przez Czolgista
brii napisał(a):Wszystkie są na wtrysku wielopunktowym (chyba poza B3 8V i B6 8V).

B3 8V napewno był na gaźniku i na wtrysku (ja w swojej padace na wtrysku miałem) więc można wybierac co bardziej pasuje ;)

PostNapisane: 21 sty 2008, 13:08
przez brii
Na gaźniku łatwiej były w modelu 121, w 323 raczej tylko wtrysk (baaaardzo rzadko gaźnik) :)
Sądzę, że do zastosowań lotniczych chyba lepszy będzie wtrysk ze względu na kontrolę składu mieszanki :)

PostNapisane: 21 sty 2008, 13:18
przez Amidamaru
Dzięki. Właśnie o to mi chodziło. Mam teraz trochę do przeglądnięcia. <co?> Dla was te dane to tylko takie pstryknięcie palcem. Ja niestety, nie wiem czy bym znalazł:(

PostNapisane: 21 sty 2008, 13:23
przez Amidamaru
Czolgista napisał(a):B3 8V napewno był na gaźniku i na wtrysku (ja w swojej padace na wtrysku miałem) więc można wybierac co bardziej pasuje ;)


Wiecie, gaźnik czy wtrysk to mało istotne, często się zmienia wtrysk na gaźniki. To kwestia tylko czy ilość koni która zostanie w przeróbce finalnej będzie wystarczająca.

PostNapisane: 21 sty 2008, 13:25
przez brii
Amidamaru – kto pyta nie błądzi ;)