Witam!
Miałem robionego swapa w Fordzie Econovanie (Mazda E2000) z silnika 1.4 UC w benzynie na silnik 2.0 RF w dieslu (ten z 626 GC). Obie jednostki fabrycznie montowane w Econovanie. Miałem całe auto z silnikiem diesla do dyspozycji i wszystko co potrzebne zostało z niego wyjęte- poza układem sterowania świec (elektryk stwierdził, że za dużo grzebania, bo "japońce mają nie potrzebnie skomplikowany układ" i wsadzi się inny sterownik. Wiele razy pytałem go czy można tak zrobić i zgra się to ze świecami ii za każdym razem słyszałem- "tak".
Nie była przekładana wiązka, tylko została zaadoptowana benzynowa do silnika diesla.
Został wstawiony sterownik od VW, Audi (jednoelementowy układ sterowania).
I PROBLEM:
Wczoraj popołudniu odebrałem auto. Silnik palił super! Nie było nawet słychać rozrusznika i już palił! Po odpaleniu chodził równiótko! Jeździłem nim trochę wieczorem i odpalał za każdym razem natychmiast!
Dziś, po próbie rannego odpalenia (neudanej), okazało się, że wszystkie świece spalone! Świece, które miałem to NGK Y107R (ultraszybkie, czas pełnego nagrzewu 9s lub wg innych źródeł- 6s, napięcie-10.5 V). Sprawdziłem sterownik, który zamontował mi elektryk i kontrolka zgasła po 6s a sterownik "cyknął" 10s później. Czyli świece dostawały prąd przez 16s (acha, na sterowniku napisane 12V).
Czy to właśnie to je zabiło ?!?!?!?!
Czy w maździe (przynajmniej tym silniku) są jakieś cykle grzania (włączają się i wyłączją) już po zgaśnięciu kontrolki, a ilość cykli jest uzależniona od temperatury ( bo w sterowniku vw grzeją ciągiem po zgaśnięciu kontrolki – tj.3-6s – jeszcze przez 9s a i nawet 22s) ?
Mnóstwo pytań mi się nasuwa, ale zacznijmy od tych. POMOCY!!!
Auto znów stoi
Spalone świece żarowe – winny sterownik?-problem rozwiązany-WINNY STEROWNIK!!!
Strona 1 z 1
A czy wie ktoś jakie są oryginalne świece do tego RF'a (może inne niż te, które miałem)? Mam schematy instalacji do tego auta (m.in.sterownik i przekaźnik) jednak nie wiem jak poprawnie działa grzanie (i dogrzewanie) świec w tym aucie Może mógłby mi to ktoś wytłumaczyć?
- Od: 21 sie 2007, 11:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
z tego co wiem np u mnie w 323
czas grzania siwec jest zależny od temperatury silnika
przewaznie grzeja dluzej niz swieci sie kontrolka na desce( nie tylko w mazdzie tak jest, jezdze dwoma innymi dieslami)
a co do ich spalenia to moze byc kilka powodow
byly juz spalone
ktos sprawdzal kiedy przkaznik odlacza prad do siwec np 15 razy pod rząd i to moglo spalic siwece
ponieważ co chwiala dosrawaly prad do grzania a nie zdązyly sie jeszcze schlodzić
a jak miales nowe świece to możesz je pewnie reklamować
czas grzania siwec jest zależny od temperatury silnika
przewaznie grzeja dluzej niz swieci sie kontrolka na desce( nie tylko w mazdzie tak jest, jezdze dwoma innymi dieslami)
a co do ich spalenia to moze byc kilka powodow
byly juz spalone
ktos sprawdzal kiedy przkaznik odlacza prad do siwec np 15 razy pod rząd i to moglo spalic siwece
ponieważ co chwiala dosrawaly prad do grzania a nie zdązyly sie jeszcze schlodzić
a jak miales nowe świece to możesz je pewnie reklamować
- Od: 5 lip 2006, 00:24
- Posty: 77
- Skąd: Radom\Wroclaw
- Auto: Mazda 323 BJ 2.0 DITD 1999r.
Krzysiek_1123 napisał(a):czas grzania siwec jest zależny od temperatury silnika
przewaznie grzeja dluzej niz swieci sie kontrolka na desce( nie tylko w mazdzie tak jest, jezdze dwoma innymi dieslami)
to wiem,jak napisałem wcześniej, jednak jeśli świeca nagrzewa się w 6s to potem sterownik powinien chyba zmniejszyć napięcie (lub wyłączyć jeśli nie posiada funkcji dogrzewania) bo inaczej jak świeca będzie dostawać przez jeszcze 10s (czyli razem 16s!) 12V to się spali, prawda? – a sterownik, który założył mi elektryk (od VW) dogrzewa je na pełnym napięciu, tj.12V!!!– czyli tam są inne świece i ten sterownik nie współgra z moimi świecami i je pali (tak to pojmuję).
Krzysiek_1123 napisał(a):a co do ich spalenia to moze byc kilka powodow
byly juz spalone
nie były spalone bo przed podłączeniem tego sterownika były sprawdzane
Ja poprostu rano chciałem odpalić silnik i już się nie dało, powód -spalone świeceKrzysiek_1123 napisał(a):ktos sprawdzal kiedy przkaznik odlacza prad do siwec np 15 razy pod rząd i to moglo spalic siwece
PROBLEM ROZWIĄZANY: WINNY BYŁ STEROWNIK!!!
- Od: 21 sie 2007, 11:15
- Posty: 39
- Skąd: Ostrów Wielkopolski
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości