Strona 1 z 2

Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 9 sty 2008, 21:51
przez Davit
Witam
Robiłem przegląd w aucie i myślę ze trzeba by było napisać jakiś przewodnik po wydruku w którym ujmiemy tolerancje i wszelkie normy.
podaje co na wydruku widnieje(może sie ktoś zna na tym to niech napisze w jakiej normie co powinno sie mieścić)
(jak będę miał skaner to wrzucę wydruk)

*SIłA HAMOWANIA KOłA LEWEGO................................................................
*SIłA HAMOWANIA KOłA PRAWEGO..............................................................

*OPORY TOCZENIA KOłA PRAWEGO.............................................................
*OPORY TOCZENIA KOłA LEWEGO

*NACISK NA PEDAł HAMULCA......................................................................

*RóZNICA PRZY ZABLOKOWANIU.................................................................

*WAHANIA SIł HAMOWANIA KOłA LEWEGO.....................................................
*WAHANIA SIł HAMOWANIA KOłA PRAWEGO..................................................

*WSKAźNIK zm. skut.ham.osi......................................................................

*USTAWIENIE Kół JEZDNYCH......................................................................

*SUMA HAMOWANIA LE+PR HAMULCA

*WSKAźNIK ZM.SKUT.HAMULCA...................................................................

TEST AMORTYZATORóW:

PRZEDNI LEWY................................
PRZEDNI PRAWY.............................

RóZNICA NA OSI PRZEDNIEJ

TYLNY LEWY...................................
TYLNY PRAWY.................................

RóZNICA NA OSI TYLNEJ.....................


SPALANIE

CO......................................................................................................

CO2....................................................................................................

HC......................................................................................................

O2......................................................................................................

LAMBDA=.............................................................................................

PostNapisane: 9 sty 2008, 22:57
przez Waluś
Porady i tolerancja

co to ma znaczyć ??

poprawiłem temat.

PostNapisane: 9 sty 2008, 23:42
przez Davit
Tolerancja-w znaczeniu zakres w którym uzyskany wynik miesci sie w granicach normy:;] <jelen>

PostNapisane: 20 sty 2008, 12:47
przez bojownik
Witam, byłem ostatnio na stacji kontroli pojazdów i prosiłem o wyjasnienia.
Oto jakie informacje otrzymałem:

Hamulec roboczy-przód
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%

Hamulec roboczy-tył
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%

Hamulec postojowy
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%

Zawieszenie przednie
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80

Skuteczność amortyzacji prawa: j.w.

Zawieszenie tylne
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80

Skuteczność amortyzacji prawa: j.w.


Wskaźnik ustawienia:

Kół przodu [m/km]: do 6,5
Kół tyłu [m/km]: do 6,5


Pozdrawiam

PostNapisane: 20 sty 2008, 13:10
przez bazakbal
bojownik napisał(a):Zawieszenie przednie
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80

czy to oznacza, że np. 90% to zły wynik?

PostNapisane: 20 sty 2008, 13:31
przez bojownik
Wg. tego co mi podał diagnosta to tak.
Ale może wypowie się ktoś kto jest bardziej kompetentny niż ja.
Ja tylko podałem informacje jakie mi udzielono na stacji.

PostNapisane: 28 sty 2008, 10:26
przez Davit
dzięki ktoś jeszcze,może ktoś wie coś o spalinach :|

PostNapisane: 28 sty 2008, 12:02
przez Mayk
Ja miałem wynik 84 i nie sądzę by to był zły wynik jeśli diagnosta pogratulował stanu amortyzatorów ;) Im więcej tym lepiej, poniżej 40 (czy 20) nie dopuszczają do ruchu...

Jeśli chodzi o spaliny – są normy Euro, trzeba pogrzebać ile może być ;)

pozdrawiam

PostNapisane: 29 sty 2008, 16:34
przez bojownik
Tak, jak napisałem wyżej, to była opinia diagnosty, nie moja :)
U mnie wszystkie wartości mieściły się w granicach.
Nie była to zwykła kontrola (na takiej zawsze ponoć można się dogadać).
Poprosiłem gościa, aby dobrze sprawdził Mazdę, gdyż chciałem ją kupić, przeszła testy pomyślnie i jest już moja :D :P

Może wyższa wartość oznacza twardsze zawieszenie, a ta niższa zbyt miękkie (lub dotknięte czasem), ale to tylko takie moje gdybanie.

PS. ja miałem 76 na lewych i 74 na prawych.

Pozdr.

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 13 kwi 2010, 15:30
przez vegasnight9
Ja również sprawdziłem niedawno stan amorków i hamulców na stacji diagnostycznej.

Wyszło mi takie "cuś":
Obrazek

CO sądzicie o wynikach ? Zastanawiają mnie opory toczenia... Czy nie są za wysokie?

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 13 kwi 2010, 20:50
przez sz.elmo
Piszesz o problemach ze ściąganiem (viewtopic.php?p=1668626#p1668626)

Zauważ jakie masz duże różnice w sile hamowania:
– na przedniej osi 20%(!)
– na tylnej osi 11%


Z tego co kojarzę, to przeglądu rejestracyjnego nie dostałbyś już wtedy, gdy ta różnica >=10%.

Może warto pójść w tym kierunku?

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 13 kwi 2010, 20:57
przez krzych
sz.elmo napisał(a):Piszesz o problemach ze ściąganiem (viewtopic.php?p=1668626#p1668626)

Zauważ jakie masz duże różnice w sile hamowania:
– na przedniej osi 20%(!)
– na tylnej osi 11%


Z tego co kojarzę, to przeglądu rejestracyjnego nie dostałbyś już wtedy, gdy ta różnica >=10%.

Może warto pójść w tym kierunku?


W tym to moze nie koniecznie, ale prawa strona vs lewa to jak najbardziej (a roznica jest duza)

PS. Przednia vs tylna (roznica) wynika prawdopodobnie z rozkladu masy.

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 13 kwi 2010, 21:14
przez vegasnight9
Panowie wszystko w granicach normy. Na wydruku jeśli coś jest nie tak od razu zaznacza na czerwono. Tak sie skłąda że w marcu robiłem przegląd techniczny i zero problemów.
A propos ściągania to ściąga przy jeżdzie nie przy hamowaniu :) więc to nie hamulce. 6-tki mają EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania) więc być może te różnice na poszczególnych kołach wynikają z tego.

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 14 kwi 2010, 00:09
przez krzych
vegasnight9 napisał(a):6-tki mają EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania)

Podczas hamowania bez wlaczenia sie ABS tez? Jakos nie odczulem... (a mialem okazje – jeden klocek wadliwe hamowanie – gdyby byl rozdzial, powinno zawsze hamowac tak samo niezaleznie od klocka, po prostu mocniejszy docisk – a tak dzialo sie dopiero po wlaczeniu ABS/DSC w trakcie poslizgu kola)
Poza tym te roznice lewa/prawa wygladaja naprawde nieprzyjemnie – oba kola (przod/tyl) maja lepiej/gorzej – dziwne...

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 14 kwi 2010, 07:45
przez sz.elmo
Jeśli hamulce przytrzymywałyby również w trakcie jazdy, to mogłoby ściągać w prawo – tak mi się wydaje – o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki ;)

Jednocześnie w trakcie wciskania hamulca – przy nierównomiernie startych klockach – docisk prawego koła byłby mniejszy – stąd może taka różnica na wydruku.

Ale to takie dywagacje teoretyczne :)

Diagnosta nic nie mówił? Mi – jak pojechałem na przegląd Polonezem ( :P ) i wskazało różnicę na ręcznym 11% z wielkim bólem przyznali, że na ręcznym się nie jeździ tym autem i mogą podbić.

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 14 kwi 2010, 10:37
przez krzych
[post do skasowania – pomieszaly mi sie osoby :D]

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 14 kwi 2010, 14:44
przez vegasnight9
sz.elmo napisał(a):Jeśli hamulce przytrzymywałyby również w trakcie jazdy, to mogłoby ściągać w prawo – tak mi się wydaje – o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki ;)

Jednocześnie w trakcie wciskania hamulca – przy nierównomiernie startych klockach – docisk prawego koła byłby mniejszy – stąd może taka różnica na wydruku.

Ale to takie dywagacje teoretyczne :)

Diagnosta nic nie mówił? Mi – jak pojechałem na przegląd Polonezem ( :P ) i wskazało różnicę na ręcznym 11% z wielkim bólem przyznali, że na ręcznym się nie jeździ tym autem i mogą podbić.


Gdyby hamulce przytrzymawały w czasie jazdy wyszło by to od razu w oporach toczenia kół. Poza tym większa siła hamowania jest na lewej stronie... więc powinno ściągać w lewo jak już "o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki ;)" :)

p.s. Diagnosta nic nie mówił a w sumie tytlko zdanie: "Wszystko jest wporządku"

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 15 kwi 2010, 00:11
przez sz.elmo
vegasnight9 napisał(a):Gdyby hamulce przytrzymawały w czasie jazdy wyszło by to od razu w oporach toczenia kół. Poza tym większa siła hamowania jest na lewej stronie... więc powinno ściągać w lewo jak już "o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki ;)" :)


Ok – pomieszało misie.... To przed kawą było jeszcze :)

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 15 kwi 2010, 13:19
przez vegasnight9
:) przed kawą to różnie bywa <lol> nie dziwię Ci sie <spoko>

Wrócę do tych oporów toczenia. Czy wynik: 150 N na przód i 105 na tył jest prawidłowy ? Przydałby sie taki wydruk z innego auta, byłby punkt odniesienia.

Re: Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

PostNapisane: 15 kwi 2010, 14:31
przez krzych
vegasnight9 napisał(a)::) przed kawą to różnie bywa <lol> nie dziwię Ci sie <spoko>

Wrócę do tych oporów toczenia. Czy wynik: 150 N na przód i 105 na tył jest prawidłowy ? Przydałby sie taki wydruk z innego auta, byłby punkt odniesienia.

Moja pomylka tez przed kawa byla ;)

A na temat – a diagnosta hamuje z poslizgiem czy bez? (nie pamietam)