Jak rozszyfrować wydruk ze stacji diagnostycznej?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Davit » 9 sty 2008, 21:51

Witam
Robiłem przegląd w aucie i myślę ze trzeba by było napisać jakiś przewodnik po wydruku w którym ujmiemy tolerancje i wszelkie normy.
podaje co na wydruku widnieje(może sie ktoś zna na tym to niech napisze w jakiej normie co powinno sie mieścić)
(jak będę miał skaner to wrzucę wydruk)

*SIłA HAMOWANIA KOłA LEWEGO................................................................
*SIłA HAMOWANIA KOłA PRAWEGO..............................................................

*OPORY TOCZENIA KOłA PRAWEGO.............................................................
*OPORY TOCZENIA KOłA LEWEGO

*NACISK NA PEDAł HAMULCA......................................................................

*RóZNICA PRZY ZABLOKOWANIU.................................................................

*WAHANIA SIł HAMOWANIA KOłA LEWEGO.....................................................
*WAHANIA SIł HAMOWANIA KOłA PRAWEGO..................................................

*WSKAźNIK zm. skut.ham.osi......................................................................

*USTAWIENIE Kół JEZDNYCH......................................................................

*SUMA HAMOWANIA LE+PR HAMULCA

*WSKAźNIK ZM.SKUT.HAMULCA...................................................................

TEST AMORTYZATORóW:

PRZEDNI LEWY................................
PRZEDNI PRAWY.............................

RóZNICA NA OSI PRZEDNIEJ

TYLNY LEWY...................................
TYLNY PRAWY.................................

RóZNICA NA OSI TYLNEJ.....................


SPALANIE

CO......................................................................................................

CO2....................................................................................................

HC......................................................................................................

O2......................................................................................................

LAMBDA=.............................................................................................
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Waluś » 9 sty 2008, 22:57

Porady i tolerancja

co to ma znaczyć ??

poprawiłem temat.
Ostatnio edytowano 10 sty 2008, 10:15 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Davit » 9 sty 2008, 23:42

Tolerancja-w znaczeniu zakres w którym uzyskany wynik miesci sie w granicach normy:;] <jelen>
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez bojownik » 20 sty 2008, 12:47

Witam, byłem ostatnio na stacji kontroli pojazdów i prosiłem o wyjasnienia.
Oto jakie informacje otrzymałem:

Hamulec roboczy-przód
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%

Hamulec roboczy-tył
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%

Hamulec postojowy
Maksymalna siła hamowania: Różnica nie powinna być większa niż 30%

Zawieszenie przednie
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80

Skuteczność amortyzacji prawa: j.w.

Zawieszenie tylne
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80

Skuteczność amortyzacji prawa: j.w.


Wskaźnik ustawienia:

Kół przodu [m/km]: do 6,5
Kół tyłu [m/km]: do 6,5


Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez bazakbal » 20 sty 2008, 13:10

bojownik napisał(a):Zawieszenie przednie
Skuteczność amortyzacji lewa: Różnica nie powinna być większa niż 15
wartości powinny mieścić się w zakresie 40-80

czy to oznacza, że np. 90% to zły wynik?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez bojownik » 20 sty 2008, 13:31

Wg. tego co mi podał diagnosta to tak.
Ale może wypowie się ktoś kto jest bardziej kompetentny niż ja.
Ja tylko podałem informacje jakie mi udzielono na stacji.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Davit » 28 sty 2008, 10:26

dzięki ktoś jeszcze,może ktoś wie coś o spalinach :|
TriCeratops 2.0 142 km
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2013, 18:24
Posty: 249
Skąd: Podbeskidzie
Auto: była 323 f BA 1,8 BP
teraz TRICERATOPS 2.0 142 km benzynka

Postprzez Mayk » 28 sty 2008, 12:02

Ja miałem wynik 84 i nie sądzę by to był zły wynik jeśli diagnosta pogratulował stanu amortyzatorów ;) Im więcej tym lepiej, poniżej 40 (czy 20) nie dopuszczają do ruchu...

Jeśli chodzi o spaliny – są normy Euro, trzeba pogrzebać ile może być ;)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2006, 16:13
Posty: 169 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-5 NBFL

Postprzez bojownik » 29 sty 2008, 16:34

Tak, jak napisałem wyżej, to była opinia diagnosty, nie moja :)
U mnie wszystkie wartości mieściły się w granicach.
Nie była to zwykła kontrola (na takiej zawsze ponoć można się dogadać).
Poprosiłem gościa, aby dobrze sprawdził Mazdę, gdyż chciałem ją kupić, przeszła testy pomyślnie i jest już moja :D :P

Może wyższa wartość oznacza twardsze zawieszenie, a ta niższa zbyt miękkie (lub dotknięte czasem), ale to tylko takie moje gdybanie.

PS. ja miałem 76 na lewych i 74 na prawych.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez vegasnight9 » 13 kwi 2010, 15:30

Ja również sprawdziłem niedawno stan amorków i hamulców na stacji diagnostycznej.

Wyszło mi takie "cuś":
Obrazek

CO sądzicie o wynikach ? Zastanawiają mnie opory toczenia... Czy nie są za wysokie?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez sz.elmo » 13 kwi 2010, 20:50

Piszesz o problemach ze ściąganiem (viewtopic.php?p=1668626#p1668626)

Zauważ jakie masz duże różnice w sile hamowania:
– na przedniej osi 20%(!)
– na tylnej osi 11%


Z tego co kojarzę, to przeglądu rejestracyjnego nie dostałbyś już wtedy, gdy ta różnica >=10%.

Może warto pójść w tym kierunku?
pozdr. elmo

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 20:31
Posty: 37 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY '06 MZR-CD 143KM A+

Postprzez krzych » 13 kwi 2010, 20:57

sz.elmo napisał(a):Piszesz o problemach ze ściąganiem (viewtopic.php?p=1668626#p1668626)

Zauważ jakie masz duże różnice w sile hamowania:
– na przedniej osi 20%(!)
– na tylnej osi 11%


Z tego co kojarzę, to przeglądu rejestracyjnego nie dostałbyś już wtedy, gdy ta różnica >=10%.

Może warto pójść w tym kierunku?


W tym to moze nie koniecznie, ale prawa strona vs lewa to jak najbardziej (a roznica jest duza)

PS. Przednia vs tylna (roznica) wynika prawdopodobnie z rozkladu masy.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez vegasnight9 » 13 kwi 2010, 21:14

Panowie wszystko w granicach normy. Na wydruku jeśli coś jest nie tak od razu zaznacza na czerwono. Tak sie skłąda że w marcu robiłem przegląd techniczny i zero problemów.
A propos ściągania to ściąga przy jeżdzie nie przy hamowaniu :) więc to nie hamulce. 6-tki mają EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania) więc być może te różnice na poszczególnych kołach wynikają z tego.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez krzych » 14 kwi 2010, 00:09

vegasnight9 napisał(a):6-tki mają EBD (elektroniczny rozdział siły hamowania)

Podczas hamowania bez wlaczenia sie ABS tez? Jakos nie odczulem... (a mialem okazje – jeden klocek wadliwe hamowanie – gdyby byl rozdzial, powinno zawsze hamowac tak samo niezaleznie od klocka, po prostu mocniejszy docisk – a tak dzialo sie dopiero po wlaczeniu ABS/DSC w trakcie poslizgu kola)
Poza tym te roznice lewa/prawa wygladaja naprawde nieprzyjemnie – oba kola (przod/tyl) maja lepiej/gorzej – dziwne...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez sz.elmo » 14 kwi 2010, 07:45

Jeśli hamulce przytrzymywałyby również w trakcie jazdy, to mogłoby ściągać w prawo – tak mi się wydaje – o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki ;)

Jednocześnie w trakcie wciskania hamulca – przy nierównomiernie startych klockach – docisk prawego koła byłby mniejszy – stąd może taka różnica na wydruku.

Ale to takie dywagacje teoretyczne :)

Diagnosta nic nie mówił? Mi – jak pojechałem na przegląd Polonezem ( :P ) i wskazało różnicę na ręcznym 11% z wielkim bólem przyznali, że na ręcznym się nie jeździ tym autem i mogą podbić.
pozdr. elmo

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 20:31
Posty: 37 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY '06 MZR-CD 143KM A+

Postprzez krzych » 14 kwi 2010, 10:37

[post do skasowania – pomieszaly mi sie osoby :D]
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez vegasnight9 » 14 kwi 2010, 14:44

sz.elmo napisał(a):Jeśli hamulce przytrzymywałyby również w trakcie jazdy, to mogłoby ściągać w prawo – tak mi się wydaje – o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki ;)

Jednocześnie w trakcie wciskania hamulca – przy nierównomiernie startych klockach – docisk prawego koła byłby mniejszy – stąd może taka różnica na wydruku.

Ale to takie dywagacje teoretyczne :)

Diagnosta nic nie mówił? Mi – jak pojechałem na przegląd Polonezem ( :P ) i wskazało różnicę na ręcznym 11% z wielkim bólem przyznali, że na ręcznym się nie jeździ tym autem i mogą podbić.


Gdyby hamulce przytrzymawały w czasie jazdy wyszło by to od razu w oporach toczenia kół. Poza tym większa siła hamowania jest na lewej stronie... więc powinno ściągać w lewo jak już "o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki ;)" :)

p.s. Diagnosta nic nie mówił a w sumie tytlko zdanie: "Wszystko jest wporządku"
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez sz.elmo » 15 kwi 2010, 00:11

vegasnight9 napisał(a):Gdyby hamulce przytrzymawały w czasie jazdy wyszło by to od razu w oporach toczenia kół. Poza tym większa siła hamowania jest na lewej stronie... więc powinno ściągać w lewo jak już "o ile dobrze pamiętam, te kilka regułek z fizyki ;)" :)


Ok – pomieszało misie.... To przed kawą było jeszcze :)
pozdr. elmo

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2009, 20:31
Posty: 37 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: M6 GY '06 MZR-CD 143KM A+

Postprzez vegasnight9 » 15 kwi 2010, 13:19

:) przed kawą to różnie bywa <lol> nie dziwię Ci sie <spoko>

Wrócę do tych oporów toczenia. Czy wynik: 150 N na przód i 105 na tył jest prawidłowy ? Przydałby sie taki wydruk z innego auta, byłby punkt odniesienia.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez krzych » 15 kwi 2010, 14:31

vegasnight9 napisał(a)::) przed kawą to różnie bywa <lol> nie dziwię Ci sie <spoko>

Wrócę do tych oporów toczenia. Czy wynik: 150 N na przód i 105 na tył jest prawidłowy ? Przydałby sie taki wydruk z innego auta, byłby punkt odniesienia.

Moja pomylka tez przed kawa byla ;)

A na temat – a diagnosta hamuje z poslizgiem czy bez? (nie pamietam)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Moderator

Moderatorzy Moto