Strona 1 z 6

Przy jakich prędkościach zmieniacie biegi w swoich autkach?

PostNapisane: 28 sie 2004, 15:54
przez nemi
Pytam, bo jestem zaskoczony tym, co podaje instrukcja:

Dla mazdy 626 GE:
1. bieg do 24
2. do 40
3. do 64
4. do 72
5. pow. 72

Przy stałej jeździe 40 km/h zalecają 4 żeby mniej palił. A mnie wydaje się, że pali wtedy więcej bo silnik jest bardzo obiążony, bardziej się niszczy, bo są większe naprężenia materiału (wał, tłoki itd.). Ojeciec tak jezdził Renault Clio i silnik brał >1 l oleju na 1000 km po 130 tys. przebiegu.
I kwestia spalania: mój poprzedni samochód (Fiat CC 704) przy jeździe na małych obrotach i wysokim biegu potrafił spalić 6l/100 km w trasie, a przy takiej jeździe, żeby mu lekko było :) (na wyższych obr.) można było zejść nawet do 4,3 l/100 km. Podobnie rzecz się ma ze Skodą Octavią 1.6. Te obroty oczywiście nie do przesady – tak 2700-3000 (a w mojej madzi to jest na 4. biegu ok. 90 km/h i tak też zmieniam na 5.).
Co sądzicie o zaleceniach producenta? Czy ma rację?

PostNapisane: 28 sie 2004, 16:15
przez polnik@studio
tia ... tylko, że ja nie patrze na prędkościomierz przed zmianą biegu, to się czuje i słyszy jak silnik wchodzi na obroty itp. :)

PostNapisane: 28 sie 2004, 16:24
przez nemi
:) no ja też nie patrzę na obrotomierz czy mogę już zmienić bieg czy jeszcze chwile poczekać :)
Też patrze tylko na to żeby zrobić jej dobrze (Madzi :) ), a przy prędkościach producenta dobrze jej nie jest (chyba, że się wogóle nie przyspiesza). Jadę tak, żeby szła lekko, a nie dusiła się przy 1000 obr.

PostNapisane: 28 sie 2004, 18:33
przez SKRZAT
Witaj. Chyba mamy takie same cacka (ten sm silnik). Nie czytałem w instrukcji ale ja jezdze tak żeby sie fajnie zbierał, czyli 1 do20, 2 do 60, 3 do 80, 4 do 120 a potem 5 i Rakieta..... Ale to tylko wtedy jak chce jezdzić w miarę oszczędnie ;) . Napisz czy u Ciebie jest podobnie? A jak u ciebie ze spalaniem? Ja teraz jeżdze na gazie..

PostNapisane: 28 sie 2004, 18:36
przez MeGaM
Ja tam przeważnie wrzucan wyżej po przekroczeniu 4000 i tak chyba jest oki.
Co zauwa żyłem moja F prz obrotach stałych rzędu 5000 -5500 pali bużo mniej niż przy 4000 -4500
i to o ok. 1,5
Czyli zwykle poza miastem jade 140 -150 km.
A wy przy jakich obrotach dajecie w góre

PostNapisane: 28 sie 2004, 19:26
przez SKRZAT
no to z tymi obrotami u mnie jest podobnie. Tez przy ok 4tys zmiana

PostNapisane: 28 sie 2004, 19:27
przez majes
1.50
2.100
3.sto iles
4 i 5 nie wlaczam
obroty ida do 7,5 tys
a tak serio to nie patrze na predkosc i obroty.Slychac kiedy zmienic bieg

PostNapisane: 28 sie 2004, 19:38
przez Robo
Koledzy mają racje. Auto trzeba poznać i wyczuć. Wtedy wiesz kiedy jest jej najlepiej. U mnie wydaje mi się, że najbardziej optymalne obroty w trasie dla mojej Madzi to miedzy 2500 a 3500. A po mieście warto też jej dać trochę w kość żeby nie zapomniała jak to jest na wysokich obrotach. Czasami zakręce ją do 5500-6000 ale nic więcej.
Przeważnie:
1 – 20
2 – 40
3 – 60
4 – 80
5 – od 80 w zwyż

Pozdrawiam :)

PostNapisane: 28 sie 2004, 21:53
przez nemi
Skrzat: ja jeżdże trochę delikatniej i zmnieniam bieg "na ucho" (a to wypada między 2750-3000 rpm).
Pytasz o spalanie: mój rekord to 7.1 l/100km LPG!, ale jazda 90-100 km/h, stale przy 110 to ok. 7,6, a przy delikatnej jezdzie koło domu udaje się (z gigantycznym trudem) zejść poniżej 10 l. LPG. Zaznaczam, że jeżdżę delikatnie.
A jak wygląda spalanie u Was?

Pozdrawiam wszystkich chłopaków Madzi :)

PostNapisane: 28 sie 2004, 22:01
przez Huano
Hmmm...u mnie to różnie bywa. Raz mam dzień że zmieniam biegi miedzy 2500 a 3000 i nie przekraczam 70, innego razu przyciskam autko do 5500-6000, a zdaza się że np. na 2 biegu dociągam do 100 (ale to raczej jak mi sie mocno gdzies spieszy). Lubie redukcje (najprzyjemniejsza jest przy 60 zrzucenie na 2 – wtedy czuc jak to autko wyrywa – bardzo dobre w momencie gdy potrzebuje porzadnego kopa przy wyprzedzaniu. Ciekawi mnie tylko czy tego typu redukcje beda mialy jakis wplyw na silnik/skrzynie? Spalanie w moim autku od 12 do 15 l LPG (w zaleznosci od jazdy)
MX-3 ojca jezdze podobnie – tyle ze tam moment sie szybciej objawia i stanowczo przyjemniej sie wkreca na obroty. Spalanie w MX-ie od 9 do 15 l Pb :)

PostNapisane: 28 sie 2004, 23:29
przez artus
a tak serio to nie patrze na predkosc i obroty.Slychac kiedy zmienic bieg

MX-3 ojca jezdze podobnie – tyle ze tam moment sie szybciej objawia i stanowczo przyjemniej sie wkreca na obroty. Spalanie w MX-ie od 9 do 15 l Pb

Nie wiem co piszecie ale w mojej MX-3 silnika wogóle nie słychać i jeżdżę wg. wskazań obrotomierza i prędkości pomiędzy 2500 – 5500 obr/min i w moim gigantycznym mieście zapominam o 4 i 5 biegu.
Co do spalania w mieście mieszczę się w ok.8-9 l. a na trasie 6,5 -7l. przy prędkości marszowej ok120 km/h z wyprzedzaniani w granicach 130-160 km/h

PostNapisane: 28 sie 2004, 23:53
przez XsiX
podobny temat był już swego czasu poruszany
polecam poszperać w starszych postach na forum :D

PostNapisane: 29 sie 2004, 03:09
przez SKRZAT
Ojojoj to mi pali na trasie ok 10 l LPG a w miescie to nawet 15-16l

PostNapisane: 29 sie 2004, 10:20
przez Dudek
przy noemalnej jeździe zmieniam biegi 3000-4000 jak się spiesze albo chce sobie szybciej pojeżdzić to dochodzę do ok 6000. Spalanie nie schodze poniżej 10 czyli róźnie 10,5lprzy spokojnej 14l przy szybkiej jeździe.

PostNapisane: 29 sie 2004, 11:27
przez bajer0
Hmm

A jeżdząc służbowym seicento (55KM) to zmieniam biegi dość wysoko (na oko ok 5500 RPM), bo inaczej to ciężko jeżdzić, a tak to powiem wam, że nawet się mały (dosłownie) diabełek budzi w tym aucie.

Fura firmowa, firmowe paliwo, jak i oponki, to zawsze (no prawie) pierwszy statuje ze świateł i nawet w Mercedesach niemogą się nieraz napatrzeć :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

PostNapisane: 29 sie 2004, 13:55
przez nemi
Bajer, skąd ja to znam. 100 konny lanos+służbowe paliwo, a do tego rozgruchotana skrzynia biegów więc po co je zmieniać? :] :) :)

PostNapisane: 30 sie 2004, 11:07
przez Globy
Ja mam system: jak jade sam, zmieniam przy 6 tys. rpm, a jak z rodzicami – przy 3.

Globy

PostNapisane: 30 sie 2004, 16:37
przez nemi
:D :D :D :D :D

PostNapisane: 30 sie 2004, 19:52
przez Krasnal
majes napisał(a):1.50
2.100
3.sto iles
4 i 5 nie wlaczam
obroty ida do 7,5 tys
a tak serio to nie patrze na predkosc i obroty.Slychac kiedy zmienic bieg


Życzę powodzenia przy przeglądach......... portfelowi oczywiście hahaha

PostNapisane: 29 lis 2006, 18:44
przez Adinfo
Ja przeszedłem z Poloneza 1500 z 1979 roku co mi brał cały czas 13L/100km obojętnie jak bym jeździł na Mazdę 323f 1993r. 1.6i 16V mając nadzieję na mniejsze zużycie paliwa. Mam ją 3 miesiące i coś mi nie bardzo idzie ekonomiczna jazda. Może coś doradzicie. Na trasie auto bierze 5,6 do 6,5 (4 osoby w aucie). Czyli ok. Natomiast na odcinkach po 6-12km wychodzi mi od 9,6L/100km (2000 obrotów – wiem ze to za niskie, ale musiałem sprawdzić) przy ekstremalnie spokojnej jeździe, przy 2500 obrotów 11L/100km i spokojnej jeździe, staram się trzymać takie obroty. Wiem że na 16V są za niskie. Czy jak średnio będę trzymał 2750 – 3500 obrotów to mi mniej weźmie paliwa czy to raczej mało prawdopodobne ?