brii napisał(a):ponad 90% masy samochodu nadaje się do powtórnego użycia
ale nie jest powtórnie użytkowane (w sensie recyklingu, a nie powtórnego użycia częsci)
brii napisał(a):pierwszy samochód z segmentu D o emisji CO2 < 150g/100km
na papierze. Dzis widziałem reklamę Lexusa Hybrid – 11 litrów w mieście przy 5 litrowym silniku – sprobuj uzyskać takie spalanie.
Auta hybrydowe powstają przede wszystkim aby "zamknąć usta" urzędnikom unijnym z komisji ochrony środowiska.
Jak wspomniałem wcześniej auta osobowe emitują zaledwie niewielki ułamek CO2, a do tego UE wykazuje się w tym względzie najlepszym wynikiem znacznie wyprzedzając Chiny czy USA.
Dlaczego my mielibyśmy jeździć dychawicznymi autami pokroju Smarta a USA ma się nam śmiać w twarz, bo sami to olewają?
Dodam jeszcze to że, fakt w gazetach ciągle się czyta o emisji, to w takim razie w dziennikach codziennie powinny być artykuły "kiedy elektrownie węglowe zastapimy atomowymi/wiatrowymi/innymi energooszczędnymi"
jakoś o tym się nie trąbi a przemysł jest głównym emitentem CO2 do atmosfery.
Tylko prawda jest taka że kierowcy to jest grupa społeczna od której najłatwiej coś uzyskać, jeździć zawsze będą. Fabryka przeniesie się do Chin i tam będzie sobie truć do woli a ludzie stracą pracę więc lepiej zostawić ich w spokoju.