Mazda Tribute 2.3l

Mamy mały problemik i nijak nie można znaleźć wiarygodnych info na ten temat.
Mazda Tribute dzieli płytę podłogową z Fordem Maverickiem/Escape. I do roku 2004 wszystko jest jasne.
W Maździe Tribute do roku 2004 montowane były dwa silniki 2.0 R4 i 3.0 V6 – oba to produkty Forda (Zetec i Duratec).
Problem pojawia się po roku 2004 (lifting). W ofercie znalazł się silnik 2.3l.
Wg różnych danych w M Tribute nazywany jest on MZR (czyli produkt Mazdy, z tej samej rodziny co silniki w M6 i M3) lub Duratec, a w Fordzie silnik 2.3l ma nazwę Duratec (czyli fordowski).
Czy ktoś ma pojęcie jak jest w rzeczywistości?
Czy tylko pojemność jest ta sama a silnik 2.3l w Maździe to produkt mazdowski czy jednak fordowski?
Czyli czy DURATEC = MZR ?
czy to 2 różne produkty?
Mazda Tribute dzieli płytę podłogową z Fordem Maverickiem/Escape. I do roku 2004 wszystko jest jasne.
W Maździe Tribute do roku 2004 montowane były dwa silniki 2.0 R4 i 3.0 V6 – oba to produkty Forda (Zetec i Duratec).
Problem pojawia się po roku 2004 (lifting). W ofercie znalazł się silnik 2.3l.
Wg różnych danych w M Tribute nazywany jest on MZR (czyli produkt Mazdy, z tej samej rodziny co silniki w M6 i M3) lub Duratec, a w Fordzie silnik 2.3l ma nazwę Duratec (czyli fordowski).
Czy ktoś ma pojęcie jak jest w rzeczywistości?
Czy tylko pojemność jest ta sama a silnik 2.3l w Maździe to produkt mazdowski czy jednak fordowski?
Czyli czy DURATEC = MZR ?
czy to 2 różne produkty?