Czy warto kupić auto z automatyczną skrzynią biegów?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez mbmaster » 21 sie 2004, 11:48

Witam!
Rozwazamy kupno mazdy 626(GD) Coupe z niemiec.
I teraz prosze o wasze opinie bo moze ktoś miał przyjemnoć jezdzić tym modelem w automacie. Bo tylko to odpedza nas od zakupu.
Może ktoś z was wie czy są z taka skrzynia problemy?
Auto ma przebieg 250 tys no w sumie ma 14 lat.
Jakie sa szanse na dalsze eksploatowanie takiej skrzyni i jak kosztowne moga byc ewentualne problemy?
Bardzo mi sie brylka podoba tylko czy mnie ta skrzynia nie zawiedzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez Smirnoff » 21 sie 2004, 11:57

No na dzień dobry, to moze wato poprostu sprawdzić jak ta skrzynia się zachowuje podczas jazdy, czy nic nie szarpie, nie palą się kontrolki itp itd.
Poza tym chyba w GD skrzynie ASB były mniej awaryjne niż sławetne fordowskie z GE.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez Globy » 21 sie 2004, 12:01

Moim zdaniem warto dla samej przyjemnosci jazdy, aczkolwiek trwalosci tej skrzyni nie znam. Domyslam sie, ze jest wyzsza od GE-owskich i HD-owskich. Auto ma 250k km przebiegu, co wlasciwie na GD jest norma. Ewentualne koszty naprawy oscyluja wokol 4k zl. Takie skrzynie mozna dostac uzywane na zamiane w calkiem przystepnych cenach.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez mbmaster » 21 sie 2004, 12:45

Wielkie dzięki :)
Okej no to chyba trzeba bedzie podjechac i zobaczy ta rakiete a jest bardzo ladna.
mam nadzieje ze sie niezawiode z reszta autem bedzie jezdzila moja mama wiec chyba rajdow na skrzyni nie bedzie uzadzac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2004, 23:26
Posty: 1101 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda RX-8

Postprzez VIP » 23 sie 2004, 23:03

JA proponuje zrobic tak przejechac sie i sprawdzic czy nie szarpie uchylic szybe :) posluchac czy nei ma zadnych zgrzytow i inny akustycznych dzwiekow , do tego spojrzec na kontrolki czy nei zaswieca sei podczas drogi HOLD itp

nawet takie pierdoly jak stan oleju w skrzyni biegow na bagnecie moze wiele mowic :)

ale najwazniejsze jest podczas jazdy wrazenie jak wszytsko jest plynnie i tak jak byc powinno to mysle ze warto chocby dlatego ze ja uwazam
iz auto z AT ma zdrowszy silnik , bo nie wiadomo kto i jak nim jezdzil a w automacie silnik se sam dobiera tak zeby mu nie bylo ciezko :)

nie ma mozliwosci z taka skrzynia dzialac na waly wielkiim momenttem skrecajacym gdyz AT sam se wrzuci bieg lekki dla niego :)

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Globy » 23 sie 2004, 23:29

Sprawdz, czy nie ma poslizgow (obroty podnosza sie przy zmianie biegu). Inaczej odpusc sprawe.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Gieniu » 24 sie 2004, 00:21

Bonusem przy skrzyni automatycznej jest to że silnik nie jest zarżnięty bo nie da się jechać z bardzo niskimi bądź wysokimi obrotami. Minusem – wyższe niż przy manualu zużycie paliwa. Ale z tego co się orientuję to automaty o ile są w miarę utrzymane i ATF wymieniane o czasie – wytrzymują w dobrej kondycji więcej niż manualne skrzynie biegów.
Tylko pamiętaj że takie CUŚ na popych już nie zapali..

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Globy » 24 sie 2004, 11:31

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=2825 – polecam jeszcze ta dyskusje.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Paweł » 24 sie 2004, 17:17

bo nie da się jechać z bardzo niskimi bądź wysokimi obrotami.

Spokojnie... Moge ruszac z 2-3. biegu i krecic silnik 1000 obrotow poza czerwona kreske (dalej nie probowalem).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Kruk11 » 24 sie 2004, 17:37

No i jeszcze sprawdź czy kickdown załapuje.
Ja bym chętnie łyknął automata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez polnik@studio » 24 sie 2004, 17:41

czy kickdown załapuje


a to w 626(GD) Coupe jest kickdown ??
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Kruk11 » 24 sie 2004, 18:05

a to w 626(GD) Coupe jest kickdown ??

A nie ma??
Myślałem, że we wszystkich jest :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez Globy » 24 sie 2004, 18:23

Nie Polnik, nogami sie odpychasz <oczy>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Grek » 24 sie 2004, 20:54

polnik@studio napisał(a): a to w 626(GD) Coupe jest kickdown ??
Nawet w golfie I z 82r miałem, a automat był czysto mechaniczny bez grama elektroniki :D
Początkujący
 
Od: 13 sie 2004, 12:43
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 626GE FP HB '95

Postprzez polnik@studio » 24 sie 2004, 21:06

Nie Polnik, nogami sie odpychasz


niestety nie jestem taki mądry jak ty i niewiem dlatego się pytałem ale jak zwykle zamiast odpowiedzieć normalnie to jakieś dziecinne teksty walisz ... ale spoko przywykłem już ...
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Globy » 24 sie 2004, 21:24

Ciesze sie i przepraszam, jesli Cie urazilem. To 626 ojca nie automat?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez jarol » 24 sie 2004, 21:59

mam co prawda doświadczenia z innego auta – Lancia k 2.0 V5 ale w tym wykonaniu automacik to rewelacja
1 – silnik w stanie idealnym
2 – przyśpieszenie bez zarzutu ok 9 sek / 100
3 – nie czuż zmiany biegów


ps. w ogóle autko cool

pozdro
fan mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2004, 23:40
Posty: 111
Skąd: Milanówek
Auto: Mazda 323f,2.0 V6

Postprzez Kruk11 » 25 sie 2004, 16:17

Globy napisał(a):Nie Polnik, nogami sie odpychasz <oczy>

Mało nie spadłem z krzesła <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2003, 14:17
Posty: 238 (0/1)
Skąd: DC / Gocław
Auto: E39 Touring

Postprzez Gieniu » 25 sie 2004, 19:17

tco_tm napisał(a):
bo nie da się jechać z bardzo niskimi bądź wysokimi obrotami.

Spokojnie... Moge ruszac z 2-3. biegu i krecic silnik 1000 obrotow poza czerwona kreske (dalej nie probowalem).

piszę tu o użytkowniku który nie umie jeździć <jelen> i dlatego ma za niskie bądź za wysokie obroty . Wiem, że dla chcącego nic trudnego, ale co do jednego chyba jestesmy zgodni – silniki z automatem są w lepszym stanie technicznym niż te z manualem ( chodzi o osiągane przebiegi).

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2004, 01:54
Posty: 68
Skąd: Legnica
Auto: teraż żadnego

Postprzez Yard » 25 sie 2004, 21:55

Osobiście szczerze polecam automat.
Jeździłem przez pewien czas Leksusem (rewelacja, zwlaszcza w korkach) i Probe z uszkodzoną skrzynią. Ciągnęła obroty na maksa i dopiero przerzucała. Też było dobrze, tylko trochę wyło na wysokich obrotach. Ale jaka była jazda. O dziwo Probe palił w tym stanie 15 l/100 km z silnikiem 2,0.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

Moderator

Moderatorzy Moto