Strona 1 z 2
czy po puszczeniu gazu na biegu silnik pobiera paliwo w 323f

Napisane:
14 paź 2007, 15:27
przez lukacho
Hej, mam pytanie odnośnie mojej mazdy 323 F Ba, z 95 roku.pojemność 1,5 interesuje mnie to czy jak na biegu sie puści gaz to czy paliwo jest dostarczane nadal do wtryskiwaczy i spalane?
słyszałem od kolegi ze te modele nie mają jeszcze pełnego komputera i podaje paliwo
Moze jednak Wy cos na ten temat wiecie, to z checia przeczytam
pozdrawiam!

Napisane:
14 paź 2007, 15:46
przez Adaś
lukacho napisał(a):sie puści gaz to czy przepustnica podaje paliwo doi komory spalania?
przepustnica conajwyżej może dostarczać powietrze;) paliwo jest dostarczane przez listwę z wtryskiwaczami:)

Napisane:
14 paź 2007, 15:49
przez lukacho
no dobra to czy listwa podaje paliwo wtryskiwaczon gdy na biegu sie pusci gaz?

Napisane:
14 paź 2007, 16:03
przez Adaś
z tego co wiem w autach z elektronicznym wtryskiem paliwo nie jest podawane w momencie jazdy na biegu bez gazu. Nie dotyczy to wciśniętego sprzęgła i biegu jałowego, gdzie paliwo jest podawane aby utzrymać obroty silnika.
Jesli się mylę prosze mnie sprostować:)

Napisane:
14 paź 2007, 16:06
przez xXx
CUT OFF, odcięcie paliwa w momencie puszczenia gazu na biegu...

Napisane:
14 paź 2007, 16:22
przez magicadm
xXx napisał(a):CUT OFF, odcięcie paliwa w momencie puszczenia gazu na biegu...
Niby racja, ale podobno ze względów ekologicznych i ochrony sondy lambda zawsze coś tam się podaje – a więc zawsze coś leci

Napisane:
14 paź 2007, 16:32
przez Marcin
magicadm napisał(a):zawsze coś tam się podaje – a więc zawsze coś leci
Moze i jakieś śladowe ilości podaje,jednak auto wyposażone w ekonomizer zawsze pokazuje 0,00 po puszczeniu gazu na biegu.
Z tego co kiedyś wyczytałem,listwa podaje wtedy tak mało paliwa że komp pokazuje zero.Dużo się też naczytałem o oszczedzaniu paliwa i układu hamulcowego przy wykorzystywaniu właśnie CUT-OFF.
Nie dotyczy to oczywiście silników gaźnikowych.

Napisane:
14 paź 2007, 20:24
przez Grzyby
Jeśli dobrze pamiętam to w Mazdach (piszę o GE) paliwo zaczyna być podawane poniżej bodajże 1800 obrotów.
Tak więc jazda bez gazu na biegu powyżej tej wartości nie zużywa paliwa.

Napisane:
14 paź 2007, 20:39
przez brii
Ekonomizer w Subaru Legacy na schodzeniu z obrotów pokazuje spalanie rzędu 2.0 – 2.6l/100km, a o dziwo przy jeździe na "luzie" (pojechałem tylko, żeby sprawdzić) pokazuje 1.2-1.8l/100km...

Napisane:
14 paź 2007, 20:41
przez Hazu
Czasy wtrysków przy puszczeniu gazu są równe 0
Więc wcale nie pobiera paliwa przy hamowaniu silnikiem.

Napisane:
14 paź 2007, 21:17
przez magicadm
emmarek napisał(a):Czasy wtrysków przy puszczeniu gazu są równe 0
Więc wcale nie pobiera paliwa przy hamowaniu silnikiem.
Masz na myśli silnik autora wątku?
Bo to o czym ja piszę obowiązuje "od niedawna"(chyba którejś tam normy EURO) w celu bardziej efektywnego chłodzenia katalizatora.
To jest informacja z czasopisma AUTOspec Nr4(23) zima 2006, strona 2, artykuł pt:"Sonda lambda woła o tlen"
Gazetę tą wydaje BOSCH
PS
Nie zmuszajcie mnie do skanowania artykułu


Napisane:
14 paź 2007, 21:29
przez Hazu
magicadm napisał(a):Masz na myśli silnik autora wątku?
Pisze o swoim samochodzie.
Myślę że system wtrysku nie różni się znacząco w silniku autora wątku .
lukacho napisał(a):z 95 roku

Napisane:
14 paź 2007, 23:33
przez tomekrvf
Silniki benzynowe na elektronicznym wtrysku i diesle EDC odcinają paliwo kiedy jedziemy na biegu i jest puszczony gaz. W tym momencie nie jest podawane paliwo.
Jeśli ktoś nie wierzy to niech podepnie oscyloskop i zmierzy czas wtrysku przy hamowaniu silnikiem

Napisane:
15 paź 2007, 08:06
przez brii
tomekrvf – to czemu komp w Legacy podaje takie informacje??

Napisane:
15 paź 2007, 09:33
przez magicadm
tomekrvf
To jak sie ustosunkujesz do artykułu, na który sie powołuję?

Napisane:
15 paź 2007, 10:14
przez tomekrvf
tomekrvf
To jak sie ustosunkujesz do artykułu, na który sie powołuję?
Ja opieram się na praktyce i swojej wiedzy. We wszystkich autach z Euro 4 (ta norma teraz obowiązuje), sterownik odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem. Sprawdzałem to fabrycznym testerem Mitsubishi i oscyloskopem.
Po co wtryskiwać paliwo kiedy nie jest to potrzebne? Czy nie lepiej katalizator chłodzi powietrze? I po co chłodzić katalizator jeśli on pracuje dopiero jak jest rozgrzany?

Napisane:
15 paź 2007, 11:28
przez magicadm
W takim razie pozostaje mi przyjąć do wiadomosci, że BOSCH jest mało precyzyjny w swoich wypowiedziach...
Dzięki


Napisane:
15 paź 2007, 11:41
przez bullet
brii napisał(a):to czemu komp w Legacy podaje takie informacje??
żeby kierującego krew nie zalała,
pokazuje że pobiera jak nie pobiera, żeby po wciśnięciu gazu pokazać mniej


Napisane:
15 paź 2007, 14:02
przez magicadm
bullet napisał(a):pokazuje że pobiera jak nie pobiera, żeby po wciśnięciu gazu pokazać mniej

Że niby chomikuje???


Napisane:
15 paź 2007, 14:58
przez banan11
a czy ktoś z was czytał porady lub był na wykładach jak jeździć ekonomicznie??
Wiele mówi się tutaj o hamowaniu silnikiem, ale – w zależności od samochodu – jest ono skuteczne i paliwo nie zostaje zużyte uśredniając POWYŻEJ 2000 rpm