czy po puszczeniu gazu na biegu silnik pobiera paliwo w 323f ba z 95r ?
1, 2
Hej, mam pytanie odnośnie mojej mazdy 323 F Ba, z 95 roku.pojemność 1,5 interesuje mnie to czy jak na biegu sie puści gaz to czy paliwo jest dostarczane nadal do wtryskiwaczy i spalane?
słyszałem od kolegi ze te modele nie mają jeszcze pełnego komputera i podaje paliwo
Moze jednak Wy cos na ten temat wiecie, to z checia przeczytam
pozdrawiam!
słyszałem od kolegi ze te modele nie mają jeszcze pełnego komputera i podaje paliwo
Moze jednak Wy cos na ten temat wiecie, to z checia przeczytam
pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 14 paź 2007, 15:57 przez lukacho, łącznie edytowano 1 raz
-
lukacho
lukacho napisał(a):sie puści gaz to czy przepustnica podaje paliwo doi komory spalania?
przepustnica conajwyżej może dostarczać powietrze;) paliwo jest dostarczane przez listwę z wtryskiwaczami:)
z tego co wiem w autach z elektronicznym wtryskiem paliwo nie jest podawane w momencie jazdy na biegu bez gazu. Nie dotyczy to wciśniętego sprzęgła i biegu jałowego, gdzie paliwo jest podawane aby utzrymać obroty silnika.
Jesli się mylę prosze mnie sprostować:)
Jesli się mylę prosze mnie sprostować:)
xXx napisał(a):CUT OFF, odcięcie paliwa w momencie puszczenia gazu na biegu...
Niby racja, ale podobno ze względów ekologicznych i ochrony sondy lambda zawsze coś tam się podaje – a więc zawsze coś leci
magicadm napisał(a):zawsze coś tam się podaje – a więc zawsze coś leci
Moze i jakieś śladowe ilości podaje,jednak auto wyposażone w ekonomizer zawsze pokazuje 0,00 po puszczeniu gazu na biegu.
Z tego co kiedyś wyczytałem,listwa podaje wtedy tak mało paliwa że komp pokazuje zero.Dużo się też naczytałem o oszczedzaniu paliwa i układu hamulcowego przy wykorzystywaniu właśnie CUT-OFF.
Nie dotyczy to oczywiście silników gaźnikowych.
Jeśli dobrze pamiętam to w Mazdach (piszę o GE) paliwo zaczyna być podawane poniżej bodajże 1800 obrotów.
Tak więc jazda bez gazu na biegu powyżej tej wartości nie zużywa paliwa.
Tak więc jazda bez gazu na biegu powyżej tej wartości nie zużywa paliwa.
Ekonomizer w Subaru Legacy na schodzeniu z obrotów pokazuje spalanie rzędu 2.0 – 2.6l/100km, a o dziwo przy jeździe na "luzie" (pojechałem tylko, żeby sprawdzić) pokazuje 1.2-1.8l/100km...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
emmarek napisał(a):Czasy wtrysków przy puszczeniu gazu są równe 0
Więc wcale nie pobiera paliwa przy hamowaniu silnikiem.
Masz na myśli silnik autora wątku?
Bo to o czym ja piszę obowiązuje "od niedawna"(chyba którejś tam normy EURO) w celu bardziej efektywnego chłodzenia katalizatora.
To jest informacja z czasopisma AUTOspec Nr4(23) zima 2006, strona 2, artykuł pt:"Sonda lambda woła o tlen"
Gazetę tą wydaje BOSCH
PS
Nie zmuszajcie mnie do skanowania artykułu
magicadm napisał(a):Masz na myśli silnik autora wątku?
Pisze o swoim samochodzie.
Myślę że system wtrysku nie różni się znacząco w silniku autora wątku .
lukacho napisał(a):z 95 roku
Silniki benzynowe na elektronicznym wtrysku i diesle EDC odcinają paliwo kiedy jedziemy na biegu i jest puszczony gaz. W tym momencie nie jest podawane paliwo.
Jeśli ktoś nie wierzy to niech podepnie oscyloskop i zmierzy czas wtrysku przy hamowaniu silnikiem
Jeśli ktoś nie wierzy to niech podepnie oscyloskop i zmierzy czas wtrysku przy hamowaniu silnikiem
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
tomekrvf
To jak sie ustosunkujesz do artykułu, na który sie powołuję?
Ja opieram się na praktyce i swojej wiedzy. We wszystkich autach z Euro 4 (ta norma teraz obowiązuje), sterownik odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem. Sprawdzałem to fabrycznym testerem Mitsubishi i oscyloskopem.
Po co wtryskiwać paliwo kiedy nie jest to potrzebne? Czy nie lepiej katalizator chłodzi powietrze? I po co chłodzić katalizator jeśli on pracuje dopiero jak jest rozgrzany?
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
brii napisał(a):to czemu komp w Legacy podaje takie informacje??
żeby kierującego krew nie zalała,
pokazuje że pobiera jak nie pobiera, żeby po wciśnięciu gazu pokazać mniej

a czy ktoś z was czytał porady lub był na wykładach jak jeździć ekonomicznie??
Wiele mówi się tutaj o hamowaniu silnikiem, ale – w zależności od samochodu – jest ono skuteczne i paliwo nie zostaje zużyte uśredniając POWYŻEJ 2000 rpm
Wiele mówi się tutaj o hamowaniu silnikiem, ale – w zależności od samochodu – jest ono skuteczne i paliwo nie zostaje zużyte uśredniając POWYŻEJ 2000 rpm

- Od: 11 lip 2006, 19:39
- Posty: 116
- Skąd: Bielsko-Biała / Czaniec
- Auto: Coupe v6 (Już nie 323F BA '97)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości