Strona 1 z 11

Nielegalne ksenony

PostNapisane: 12 paź 2007, 18:23
przez copSS
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... ony,992810
nie widzialem zeby bylo :P
zglupiałem jak to przeczytalem..

PostNapisane: 12 paź 2007, 18:38
przez Don Corleone
Niestety w artykule mają rację.
Coraz więcej widuję samochodów które widać że mają wymienione światła na "made in allegro" i cholery można dostać mijając takiego. Niby snop światła jest dobrze wypoziomowany, ale świeci po oczach jak by jechał na długich. Powinni tacy iść do odstrzału <killer>

Niestety w naszym kraju za 50zł "dopłaty" do przeglądu przejdzie wszystko.

PostNapisane: 12 paź 2007, 18:39
przez Adaś
link jest już podany w temacie o xenonach w dziale Tuning, poza tym chyba wszyscy wiedza, że montaż jest niezgodny z prawem

PostNapisane: 12 paź 2007, 18:41
przez Piotrek
racja, takich co do mx-3 albo mx-5 NA (i wsyztkiego innego bez soczewki) wkladaja kserony to za .... za cokolwiek na trzepaku powiesic. Polska piekna kraj <lol>

PostNapisane: 12 paź 2007, 19:23
przez Scandal
W pełni popieram Don Corleone ja mam soczewki ale świecą jak to w maździe tak sobie. nie zamierzam kombinować :|

PostNapisane: 12 paź 2007, 19:41
przez rubenjames
Prosiłbym zaznajomionych w prawie drogowym o przedstawienie podstaw prawnych dotyczących zakazu uzywania w Polsce tego typu instalacji. Regulacje takie można znaleźć w ECE R48 i Europejskim Kodeksie Drogowym, tyle tylko, ze europejski kodeks drogowy mnie nie interesuje, mieszkam w Polsce. Co do samego stosowania tego typu instalacji to jestem za, ponieważ primo: daja nieporównywalne efekty do standardowych H1 i H4 (jechałem samochodem z taka instalacją) oraz secundo: klosze z taką instalacją powinny być prawidłowo ustawione a niestety, większość tego nie robi i dlatego narzekamy na oslepiajacych nas idiotów (w samochodzie, którym jechałem i posiada tego typu instalację światła były prawidłowo ustawione, przez co nie oslepiały nadjeżdżających z naprzeciwka samochodów, sprawdzałem to osobiscie na drodze, jadąc swoją Mazdą w kierunku nadjezdżajacego autka mojego znajomego)

P.S. Tez miałem o nich negatywne zdanie, ale do czasu, az sie nie przekonałem na własnej skórze, ze nie są aż takie złe

PostNapisane: 12 paź 2007, 22:48
przez magicadm
rubenjames napisał(a): przedstawienie podstaw prawnych dotyczących zakazu uzywania w Polsce tego typu instalacji

Jeżeli na jakiś element w samochodzie nie ma homologacji to jest to niedozwolone.
rubenjames napisał(a):europejski kodeks drogowy mnie nie interesuje, mieszkam w Polsce

A Polska leży w właśnie w Europie :) A od niedawna to nawet jest w UE.
rubenjames napisał(a):jestem za, ponieważ primo: daja nieporównywalne efekty do standardowych H1 i H4

i po to właśnie zostały wynalezione
rubenjames napisał(a):klosze z taką instalacją powinny być prawidłowo ustawione a niestety, większość tego nie robi i dlatego narzekamy na oslepiajacych nas idiotów

Ciekawe jak chcesz precyzyjnie wyregulować coś co składa się z niepasujących do siebie podzespołów???
rubenjames napisał(a):Tez miałem o nich negatywne zdanie, ale do czasu, az sie nie przekonałem na własnej skórze, ze nie są aż takie złe

Twojemu znajomemu powiedzmy, że sie udało – ciekawe co na to stacja diagnostyczna i Policja

PostNapisane: 12 paź 2007, 22:56
przez ravo
magicadm napisał(a):Ciekawe jak chcesz precyzyjnie wyregulować coś co składa się z niepasujących do siebie podzespołów?

a czemu niby do soczewek nie mozna zalozyc tego ? reflektor czyszcze czesciej niz 99% ludzi ktorzy maja spryskiwacze oryginalne reflektorow, mam ustawione swiatla idealnie a nawet troche nizej i nie oslepiam jak 40% uzytkownikow drog na zwyklych swiatlach, uklad samopoziomujacy nic nie daje na naszych drogach i nie ma prawie roznicy miedzy oryginalem. A poprawia znacznie moje bezpieczenstwo jak i innych

PostNapisane: 12 paź 2007, 23:12
przez magicadm
ravo napisał(a):a czemu niby do soczewek nie mozna zalozyc tego ?

Zacytuję autora artykułu:
"Podczas badań przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych specjaliści stwierdzili, że aktywny strumień światła wytwarzany przez lampę skonstruowaną do żarówek halogenowych, a nielegalnie zasilaną żarówką ksenonową, nie ma nic wspólnego z wyliczonymi oryginalnie wartościami. W przypadku systemów odbłyśnikowych zmierzono wartości oślepiania przekraczające dopuszczalne nawet ponadstukrotnie!

Takie reflektory (świateł mijania) nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić. Powodowane przez nie oślepianie przypomina wytwarzane przez światła drogowe – tyle, że jest jeszcze silniejsze. To powoduje bardzo poważne zagrożenie bezpieczeństwa innych użytkowników dróg"


Mam świadomość, że dla Polaków-druciarzy wyniki badań labolatoryjnych nie są przekonujące. Wszystko oceniają na "swoje oko".
A to, że soczewkowy – nie widzę okoliczności przemawiających za bezpieczną zmianą źródła światła. Chyba, że Ty znasz?

PostNapisane: 12 paź 2007, 23:24
przez ravo
magicadm napisał(a):za bezpieczną zmianą źródła światła.

3-4 razy lepsza widocznosc


magicadm napisał(a): nie mają już wyraźnej linii światło-cień i odcięcia, nie można ich też odpowiednio ustawić


po lewej auta na HID z soczewkami po prawej na HID z zwylymi kloszami, i co nie widac odcieca ? hehehe

Obrazek

PostNapisane: 12 paź 2007, 23:51
przez Jaksa
Don Corleone napisał(a):Powinni tacy iść do odstrzału
Taka jest prawda , mnie tez to zapienia ale cóz ....... nie mam na to wpływu a za 5 dych gorki zawsze diagnosta "klepnie"dowód <lol>

PostNapisane: 12 paź 2007, 23:57
przez magicadm
ravo napisał(a):3-4 razy lepsza widocznosc

I to jest jak najbardziej ok, pod warunkiem, że nie powoduję oślepienia innych.
ravo napisał(a):po lewej auta na HID z soczewkami po prawej na HID z zwylymi kloszami, i co nie widac odcieca ? hehehe

Czy to są "fabryczne ksenony" czy przeróbka "druciarska"?

Już pisałem, że jednemu się uda zrobić przeróbkę "tanio i dobrze", a drugiemu (lub większości) tylko "tanio".

Osobiście rzadko jestem oślepiany na drodze i nie wiem czy wiązać to tylko z "druciarstwem", czy ze zwykłą polska niechlujnością...

PostNapisane: 13 paź 2007, 00:00
przez Grzyby
magicadm napisał(a):Czy to są "fabryczne ksenony" czy przeróbka "druciarska"?

przeróbka – jechałem z ravo w nocy i potwierdzam – super wyraźna linia odcięcia światła, rewelacyjna widoczność i nikt z przeciwka nie migał – zresztą nie sądzę żeby oślepiał.
Pomimo dosyć niskiego ustawienia świateł widoczność rewelacyjna – nie ma potrzeby włączać długich.

PostNapisane: 13 paź 2007, 00:12
przez Don Corleone
ravo napisał(a):a czemu niby do soczewek nie mozna zalozyc tego ?

Chociażby dlatego została wymyślona homologacja. Nie po to żeby utrudnić ludziom życie ale żeby Ci nie składali Bóg wie czego u Pana Tadzia za płotem.
Ostatnio robie olbrzymie ilości kilometrów i dlatego jestem tak na to cięty i traktuje to tak samo jak spawanie samochodu z dwóch połówek. Mało komu się to uda, a zwykle i tak wychodzi" Frankenstain" ;)

PostNapisane: 13 paź 2007, 00:14
przez Grzyby
Don Corleone napisał(a):Mało komu się to uda

to nie tak – po prostu ludzie "przekombinowują" i albo kupują za jasne albo robią to na "odwal się".
Jedno i drugie w połączeniu ze źle ustawionymi lampami daje taki efekt.

PostNapisane: 13 paź 2007, 00:16
przez Grzyby
Btw. Nigdy jeszcze nie widziałem żeby policja zatrzymała kogokolwiek za źle ustawione światła – a to i bez xenonów jest upierdliwe.

PostNapisane: 13 paź 2007, 00:20
przez magicadm
Grzyby napisał(a):przeróbka – jechałem z ravo w nocy i potwierdzam – super wyraźna linia odcięcia światła, rewelacyjna widoczność i nikt z przeciwka nie migał – zresztą nie sądzę żeby oślepiał.

Dlatego napisałem, że w niektórych przypadkach jest ok i wtedy nikomu to nie przeszkadza :)

PostNapisane: 13 paź 2007, 01:26
przez Adaś
magicadm napisał(a):Dlatego napisałem, że w niektórych przypadkach jest ok i wtedy nikomu to nie przeszkadza

Wg mnie autor tego artykułu miał na myśli głównie ludzi, którzy montują xenony do lamp bez soczewki, bo wtedy faktycznie oślepiają.. tak jak duży procent samochodów ze źle ustawionymi światłami seryjnymi;)

PostNapisane: 13 paź 2007, 02:38
przez qlesh
magicadm, co się produkujesz. I tak wiedzą lepiej. "Nie sądzą", że oślepiają, "wiedzą lepiej", że nie oślepiają, bo jechali z przeciwka.
Daj se spokój, naprawdę... Jacyś specjaliści, też mi argument.

PostNapisane: 13 paź 2007, 03:06
przez andreass
mam w swoim xedzie założony zestaw xenonów na żarówkach H1 i tak jak u ravo, dzięki soczewkom istnieje wyraźna linia odcięcia. Jeżdżę już prawie rok na tym zestawie (jakieś 25000km) i ANI RAZU nikt mi nie mrugnął z przeciwka (chyba że w nocy zapomniałem zgasić długie). Po założeniu xenonów pojechałem wyregulować światła do stacji diagnostycznej, poinformowano mnie, że instalacja jest nielegalna, ale snopy światła są jak najbardziej w normie. Zostawiłem sobie możliwość opuszczenia poziomu światła na regulacji reflektorów, żeby w razie załadowania bagażnika nie świecić ludziom po oczach. Moim zdaniem większym zagrożeniem na drodze byłbym jeżdżąc na słabiutkich oryginalnych halogenowych światłach xedosa (wąski snop światła i niewielka odległość świecenia) niż zakładając nielegalną i godną potępienia instalację xenonową z allegro.
Co do zakładania xenonów na reflektory bez soczewek jestem totalnie przeciw – ostatnio koleś w golfie 2 mnie mijał z taką konfiguracją. Mimo, że był dzień, totalnie mnie oślepił. Uczucie jakbym patrzył na dwie spawarki.