Strona 1 z 2

Mazda Taiki

PostNapisane: 2 paź 2007, 15:13
przez tekknoraver
Ten concept to kontynuacja designu zapoczątkowanej przez Nagare. To już czwarty taki prototyp po właśnie wspomnianym concepcie, Ryuga i Hakaze w której motywem przewodnim stylizacji jest ruch i przepływ powietrza. Innowacją w tym concepcie jest nowa generacja silnika rotacyjnego nazwana 16X. Porównując do jednostki Renesis w RX-8 nowa 16X charakteryzuje się zwiększono pojemnością silnika (1.6-litra zamiast 1.3) i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik umieszczony z przodu napędza koła tylne. Premiera w Tokio.

http://www.netcarshow.com/mazda/2007-taiki_concept/

znalezione na autogaleria.pl :) i to nie mój tekst co by nie było ;)

Mnie osobiście się podoba rozwijanie wankla :) A samo auto tak prawie całe oprócz tych nadkoli tylnych....

PostNapisane: 2 paź 2007, 15:17
przez bziko98
zgadzam sie, gdyby tylne kola nie były tak zabudowany wyglądało by lepiej. ale brawa dla mazdy za odważne projekty.

PostNapisane: 2 paź 2007, 15:22
przez tekknoraver
Ale alu i przedni zderzak to normalnie czaadzik :P <ganja>

PostNapisane: 2 paź 2007, 15:38
przez gari
Fajna :D przod wypas...tyl kosmos <list>
bziko98 napisał(a):gdyby tylne kola nie były tak zabudowany wyglądało by lepiej

gdyby tylne kola nie byly zabudowane to by sie ta bryal nie trzymala kupy ;) zreszta to koncept takze mozna sobie pozwolic na szalenstwa ;)

PostNapisane: 2 paź 2007, 15:39
przez Adaś
kolejny koszmar dla blacharzy <lol>

PostNapisane: 2 paź 2007, 15:45
przez jacobs
Wygląda jak taczka :P

I tak to tylko koncept.

PostNapisane: 2 paź 2007, 15:47
przez Adaś
jacobs napisał(a):Wygląda jak taczka

raczej jak ryksza;)

PostNapisane: 2 paź 2007, 15:49
przez jacobs
Adaś napisał(a):raczej jak ryksza;)

chyba riksza? ;P

PostNapisane: 2 paź 2007, 16:33
przez Sokool
jacobs napisał(a):chyba riksza?

Obie formy są poprawne :P

A mazda mi się niezbyt podoba. Za to bardzo mnie ciekawi ten silniczek :)

PostNapisane: 2 paź 2007, 16:36
przez darekk86
ta mazda chyba nie ma wogole zawieszenia, przynajmniej z tylu. Z przodu skoku amortyzatora tez nie ma raczej wcale, ale z tylu kola sa chyba jakos na stale z tym plastikiem umocowane, wiec to chyba wogole sie nie rusza. Ciekawie.
Na pewno do produkcji cos takiego nei wejdzie, ale fajnie ze cos robia. Ale wiecie, takie obudowanie kol z tylu mozna sobie samemu zrobic i udawac najnowszy prototyp mazdy ;)

PostNapisane: 2 paź 2007, 16:50
przez tekknoraver
Sokool napisał(a):. Za to bardzo mnie ciekawi ten silniczek :)

A no właśnie...ciekawe ile z niego mocy teraz wycisną...i jak to będzie ogólnie się sprawować.Cieszy mnie że ciągle rozwijają tę konstrukcję :)

PostNapisane: 2 paź 2007, 17:26
przez TALREP
darekk86 napisał(a):ta mazda chyba nie ma wogole zawieszenia, przynajmniej z tylu. Z przodu skoku amortyzatora tez nie ma raczej wcale, ale z tylu kola sa chyba jakos na stale z tym plastikiem umocowane, wiec to chyba wogole sie nie rusza. Ciekawie.
Na pewno do produkcji cos takiego nei wejdzie, ale fajnie ze cos robia. Ale wiecie, takie obudowanie kol z tylu mozna sobie samemu zrobic i udawac najnowszy prototyp mazdy ;)


nie wiadomo z czego jest to nadwozie wykonane, moze to czym sa obudowane kola ma w jakis sposob pelnic funkcje zawieszenia :)

PostNapisane: 2 paź 2007, 17:49
przez bziko98
darekk86 napisał(a):Na pewno do produkcji cos takiego nei wejdzie


myślę ze następna rx-8 może być w takim stylu, w tokyo maja podobno zaprezentować nowa rx-8 z nowym silnikiem wankla 1.6

PostNapisane: 2 paź 2007, 18:08
przez tekknoraver
Motonews.pl napisał(a): Mazda Taiki wytycza prawdopodobny kierunek rozwoju przyszłych generacji sportowych samochodów Mazdy. Czwarty pojazd koncepcyjny z serii Nagare ma symbolizować "atmosferę", po japońsku "taiki", która otula Ziemię ochronnym płaszczem.
Jego podstawowa sylwetka to rozciągnięta forma coupe z silnikiem z przodu i napędem przenoszonym na tylne koła, z krótkimi zwisami i szklanym dachem. Projektanci postawili sobie za cel stworzenie samochodu, "którego styl odzwierciedliłby prąd powietrza". Wydaje się więc, że we wnętrzu wszystko, od deski rozdzielczej po fotele, w wizualnej formie przedstawia pęd wiatru.
Sportowy pakiet tego modelu to: silnik nowej generacji RENESIS (silnik o tłoku obrotowym 16X), który ustanawia nowe standardy zarówno jeśli chodzi o osiągi, jak i nieszkodliwość dla środowiska, układ: silnik montowany z przodu, napęd przenoszony na tylne koła i unikalna konfiguracja dwóch foteli

PostNapisane: 2 paź 2007, 18:08
przez Xionc
wy*****a bomba w magazynie blachy :D :D :D

PostNapisane: 2 paź 2007, 18:16
przez Sokool
tekknoraver napisał(a):A no właśnie...ciekawe ile z niego mocy teraz wycisną...i jak to będzie ogólnie się sprawować.Cieszy mnie że ciągle rozwijają tę konstrukcję

Póki co wiadomo, że oprócz większej pojemności ma mieć większy moment obrotowy w całym zakresie obrotów.
Ciekawe są też inne rzeczy które mają być zaprezentowane w Tokio:
– nowy silnik 2.0 z bezpośrednim wtryskiem, zmiennymi fazami rozrządu i katalizatorem nowego typu
– SISS – system stop&go który do odpalania silnika nie będzie używał tak jak inne silnika elektrycznego, lecz rozruch będzie się odbywał przez wtryśnięcie paliwa do cylindra i zapalenie mieszanki
– MZR 1.3 Miller Cycle

PostNapisane: 2 paź 2007, 18:52
przez Grzesiu
przód przedni zad.. nie pasi.

PostNapisane: 2 paź 2007, 20:56
przez wojtekkk
wyglądem to mu blizej do statku kosmicznego;–)

PostNapisane: 2 paź 2007, 21:41
przez Jacol
dobre fele :P

PostNapisane: 2 paź 2007, 22:57
przez tekknoraver
Jacol napisał(a):dobre fele :P

A może nad kolejnym swapem się zastanowisz? :P jak samemu udało ci się upchać KL-ZE to i z czyjąś pomocą tego 16X wciśniesz :P