Strona 1 z 5

Na jakiej stacji tankować? Jakość i czystość ON.

PostNapisane: 30 wrz 2007, 18:47
przez Mr Smith
Z góry przepraszam, jeżeli takowy temat był wałkowany, ale starałem się w miarę uważnie przejżeć wcześniejsze posty i nie znalazłem jasnej odpowiedzi.
Tak więc jakie paliwo jest polecane do naszych autek (nowa Mazda)?
Wydawałoby się, że im droże tym lepsze – nic lepszego tylko gnać na Shella lub BP i tankować. Znajomy co jeździ Toyotą uważa, że tylko BP!
Po zadaniu przeze mnie takiego pytania mechanikowi z ASO stwierdził on, że najlepiej lać najzwyklejszego diesla na starym CPN'ie?
Więc gdzie tkwi prawda?
Jakie macie doświadczenia na tym polu?

PostNapisane: 30 wrz 2007, 18:59
przez Riki
Mr Smith :)

Mr Smith napisał(a):takowy temat był wałkowany


był był :P ale OK.... hmm ten poleci do kosza :)

Tankuj na sprawdzonych stacjach... polecam BP Shell Neste moze byc tez Statoil... (chyba o zadniej nie zapomnialem) Co do Orlenu.. niektórzy mieli problemy z ON zakupioym na tej stacji... ja dla testu (fajny test co nie? <lol>) zalałem kilka razy Vervę i było jak najbardziej OK. Zawsze leje na Shellu (generalnie Vpower i rzadko DieselPlusa) i jest <spoko>

Pozdrawiam

PostNapisane: 30 wrz 2007, 19:20
przez Mr Smith
dzięki za odpowiedź i wyrozumiałość :)

PostNapisane: 30 wrz 2007, 20:08
przez mcbeth
Nie napisałeś jak poszło z pośrednikiem. Co z czujnikami ? W pudełku ?

PostNapisane: 30 wrz 2007, 20:13
przez magicadm
Co do czystości paliw...
Tankuje TYLKo na BP i Shell
Po 40 tys km zmieniłem filtr paliwa – syf straszny :| Mam nadzieję, że to ""normalne" zabrudzenie...

PostNapisane: 30 wrz 2007, 20:33
przez marek63hd
magicadm napisał(a):Co do czystości paliw...
Tankuje TYLKo na BP i Shell
Po 40 tys km zmieniłem filtr paliwa – syf straszny :| Mam nadzieję, że to ""normalne" zabrudzenie...

Normalne :) Zdziwiłbym się gdyby wyglądał inaczej ;)

PostNapisane: 30 wrz 2007, 21:52
przez Riki
magicadm napisał(a):Po 40 tys km zmieniłem filtr paliwa – syf straszny


40tkm? :P ja zmieniam co 15tkm (w GD 10tkm) czyli zawsze przed zima... sa w miare ok :)

PostNapisane: 30 wrz 2007, 23:19
przez MACIEKbm
Riki napisał(a):Tankuj na sprawdzonych stacjach... polecam BP Shell Neste moze byc tez Statoil...

Tankując na Shellu mam dziwne wrażenie że mam większy zbiornik... znam kilka osób którym w zbiornik 55l wchodziło 60 litrów a przecież na powietrzu nie dojechali do stacji
NIE POLECAM!!!!
Osobiście tankuję na Statoil.

PostNapisane: 1 paź 2007, 09:41
przez magicadm
Riki napisał(a):40tkm? :P ja zmieniam co 15tkm


Zmieniam zgodnie ze wskazówkami z manuala...A tankuję najlepsze dostępne paliwo... :)

PostNapisane: 1 paź 2007, 14:42
przez Riki
magicadm napisał(a):Zmieniam zgodnie ze wskazówkami z manuala.


<spoko> :)

Ja zmieniam troche "na zapas"... mysle ze przed zima lepiej jest miec nowy filtr, zeby stary nie zamarzł :P (wujek w GD kiedys mial taka przygode :| )

PostNapisane: 1 paź 2007, 14:48
przez maxymilianus
Ja tankuje na Neste i Statoil i na razie nie narzekam.Przy okazji przyznam wam się, że wcześniej nigdy nie tankowałem na Neste (dla mnie stacje przy marketach źle się kojarzyły) ale już przynajmniej wiem dlaczego wszędzie oceniają tą stację tak wysoko-tam nie ma ludzi (obsługi) <lol> .
Prawda jest taka, że jak już Polak zacznie kręcić interes ze stacja benz. to zawsze jest ta pokusa- a może by wlać do zbiornika parę beczek przepracowanego oleju od szwagra? albo 2 tys. litrów oleju rzepakowego sie sąsiadowi przeterminowało, przeca żal zmarnować? Co oczywiście na pewno nie daje 100% gwarancji jakości paliwa na Neste ale jednak chyba coś w tym jest...
Mr Smith napisał(a):Po zadaniu przeze mnie takiego pytania mechanikowi z ASO stwierdził on, że najlepiej lać najzwyklejszego diesla na starym CPN'ie?

Szczerze mówiąc do mojego VW zawsze tankowałem właśnie na takiej starej CPN, wcześniej to różnie (raz zatankowałem u nas na BP i szlag trafił pompę.. <killer> ) ale jak już zacząłem tankować w CPN to poprawiła się dynamika jazdy i trochę spadło spalanie. Teraz przy madzi mam trochę stracha (bo delikatna ta panna :D ) i na razie nie tankuje na CPN.
Myślę, że przy tych naszych kochanych paliwach to tak naprawdę trzeba się kierować zdrowym rozsądkiem, pytać znajomych i mieć oczy szeroko otwarte.Osobiście nie wierzę na dzień dzisiejszy, że wszystkie shell'e i np.każdy statoil są w 100% pewne. Poza tym każda stacja ma generalnie paliwo od ORLENU tylko daje swoje dodatki.
Podsumowując moją przydługawą wypowiedź to "poniuchaj", nie zalewaj od razu 50l,pojeździj trochę -sprawdzi się to lej i trzymaj się jej rękami i nogami :) Im więcej będziesz testował, dolewał na różnych i często- tym większy problem będziesz miał jak się coś wysypie (kto zawinił? :( )
To by było na tyle..
Pozdrawiam

PostNapisane: 1 paź 2007, 15:52
przez magicadm
Riki napisał(a): mysle ze przed zima lepiej jest miec nowy filtr, zeby stary nie zamarzł :P

Mi to teoretycznie nie grozi – mam podgrzewacz paliwa :D (nie myli z Webaso, które też mam)
Moje autko powinno się nazywac HUSKY (jak jakiś Peżot :P ) – zimą nigdy nie miałem problemów z rozruchem :)

PostNapisane: 1 paź 2007, 16:36
przez Riki
magicadm napisał(a):Mi to teoretycznie nie grozi – mam podgrzewacz paliwa


Teoretycznie :)


magicadm napisał(a):mam podgrzewacz paliwa


Też myślałem nad jego zamontowaniem.. Ty masz ori? :)


magicadm napisał(a):zimą nigdy nie miałem problemów z rozruchem


Ja tez nie..... GD/GF (w GFce bateria ma juz 8lat.. w GD oba aku prawie nowe) mróz -30 pali od pół obrotu :) w zime niektórzy sąsiedzi są zmuszeni do korzystania z komunikacji miejskiej :D hihi... moi sąsiedzi maja 2x DiTD (CP i BJ) tez zawsze zapalają..

P.S
Temat wieczorem poleci do kosza... :]

PostNapisane: 1 paź 2007, 17:12
przez magicadm
Riki napisał(a):Ty masz ori? :)

TAK

PostNapisane: 1 paź 2007, 19:12
przez zgrzes
magicadm napisał(a):Mi to teoretycznie nie grozi – mam podgrzewacz paliwa

Jak to wygląda???? Jestem zainteresowany :D

PostNapisane: 1 paź 2007, 19:53
przez Bolek
Będąc w Pl wypaliłem 4 baki Vervy – i moim zdaniem to bardzo dobre paliwo – chyba, że trafiłem na dobre stacje (Wrocław koło Korony – jadąc w stronę centrum oraz ta między Bardem a Kłodzkiem).

PostNapisane: 1 paź 2007, 20:32
przez xANDy
Hmm – większość diesli w 626 miało podgrzewacz – okrojone były ztego holenderskie wersje dla ubogich ćpunów...

PostNapisane: 1 paź 2007, 22:07
przez k.el
xANDy napisał(a):większość diesli w 626 miało podgrzewacz

znowu czegoś nie wiem tzn. gdzie go szukać i jak włączyć, czy może to automat???

PostNapisane: 1 paź 2007, 22:21
przez zgrzes
xANDy napisał(a):większość diesli w 626 miało podgrzewacz

Ja mam "francuzkiego pieska" i na 100% nie mam podgrzewacza w filtrze – bo o to przecież chodzi.
Jedyne kabelki jakie wchodzą do filtra to te od czujnika wody.

PostNapisane: 1 paź 2007, 22:27
przez Riki
xANDy napisał(a):większość diesli w 626 miało podgrzewacz – okrojone były ztego holenderskie wersje dla ubogich ćpunów


Ja chyba mam taką wersję.... (nie mam podgrzewacza) :)

xANDy jak uwazasz... kosz czy niech jeszcze troche ten temat pobedzie? :)