Strona 1 z 1

0-100 km/h, Ile koni mechanicznych uciekło spod maski?

PostNapisane: 10 lip 2007, 21:51
przez ELIANO55
Witam.

Zakładam temat w związku z niedawną akcją dynoday.
Jako że dla każdego najważniejsze są osiągi naszych samochodów (nie ważne czy to ilosc koni, elastyczność czy spalanie), chciałbym zweryfikować fakty z mitem.
A mit to tak że ogólnie silniki mazd gubią konie mechaniczne.
Problem polega na tym , tak jak np z wysokoobrotowymi silnikami hond, że niekoniecznie to co podaje fabryka musi sie odnosić do hamowni.
Jako że fabryka podaje również teoretyczne przyspieszenie do 100km/h a to jest głównym odwzorowaniem ilości kucy pod maską.
Chciałbym się zapytać wszystkich posiadaczy Mazd z silnikiem z serii K (jako że sam taki posiadam i jest posiadacze tego typu aut są osiągami od 0-100 najbardzije zainteresowani)

ILE MACIE DO SETKI?????

Zmierzone i teoretyczne? Jak samochod sie wg was wkreca, jaka ma elastyczność . Na serii i po przerobkach.

Chciałbym zweryfikować ten mit uciekajacyhc koni, oraz możliwe że pomóc nam wszystkim mieć szybsze auta :)

Pozdrawiam.


PS.
Wyników jak narazie swoich nie znam, odczuwalnie jest te fabryczne 9,5s. ALE TO SA TYLKO ODCZUCIA

PostNapisane: 11 lip 2007, 08:41
przez polnik@studio
przenoszę do ogólnego :)

PostNapisane: 11 lip 2007, 10:51
przez Grafit
do setki:
teoretycznie: 8,5
zmierzone: 9,1 (na zimówkach)
na hamowni: nie mierzyłem ale ponoć odejmuje sie ok 2sek.

elastyczność: super!! :P
wkecanie na obroty: bardzo dobrze, zwłaszcza powyżej 4tyś :P

ogólnie jak na stan auta i silnika (oceniam na -dobry) jestem zadowolony, ale jeszcze ze 100KM by sie przydało.

PostNapisane: 11 lip 2007, 11:01
przez Bimbak
ELIANO55 napisał(a):Chciałbym zweryfikować ten mit uciekajacyhc koni, oraz możliwe że pomóc nam wszystkim mieć szybsze auta

do tego potrzebujesz dwa podobne auta które często razem stają na kresce, wypad na hamownie podwoziową, potem na telemetryczną no i konfrontacja z innymi najlepiej teoretycznie tylko niewiele mocniejszym lub słabszymi od waszych i masz wtedy bazę do dyskusji. Ja mam zmierzone do setki 10,8 a jestem przekonany że zjadłbym cię na 400m :P. Twoje 9,5 sec to fantazja.

Aha kiedyś G-tech mi pokazał 8,6 sec do 60 MPH hahaha

poniżej temat z wypadu na pomiar mocy przeprowadzony w poznaniu na hamowni telemetrycznej
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Większość aut to auta z silnikami serii F (głównie FS)

PostNapisane: 11 lip 2007, 16:58
przez Adaś
mi (KF) na hamowni wyszło lekko ponqad 133KM na seryjnym dolocie i 135,8 z CAI

Xionc (KF) miał lekko ponad 133KM

MARRUD (KL + SGI) miał 150

kolega z MX6 (KL LPG nie SGI) miał tylko cos ponad 130km

po wakacjach zrobie sobie drugi pomiar jak wywale środki katalizatórów, które po 12 latach eksploatacji kilka kucy odbierają

PostNapisane: 12 lip 2007, 18:30
przez ELIANO55
a sekundy ??

PostNapisane: 12 lip 2007, 22:55
przez Waluś
U nie moco nie mierzona hehe
ale prędkość to katalogowo 7,5 a mierzona 6,73 <diabełek>

PostNapisane: 13 lip 2007, 12:15
przez Adaś
ELIANO55 napisał(a):a sekundy ??

nie mierzylem ale sie zbiera;)

PostNapisane: 25 lis 2007, 15:15
przez damian626
mam mazde 626 2.0l 8v jezdze na lpg dodam ze autko jest z 1988r i do setki przyspiesza w 12 sek a v max to 200km/h przy 5000obr/min pozdro

PostNapisane: 25 lis 2007, 15:37
przez Faja
Kuce co do przyspieszenia nie mówią ci za wiele najważniejszy jest moment obrotowy:)

PostNapisane: 25 lis 2007, 16:06
przez Globy
Prosze Moderatora o poprawke tytulu tematu, dziekuje.

PostNapisane: 25 lis 2007, 21:44
przez dawid323 1.6 bg
Waluś napisał(a):U nie moco nie mierzona hehe
ale prędkość to katalogowo 7,5 a mierzona 6,73 <diabełek>



to naprawde niezle !a ile ma kucy?a naped na 4 ? bo sie nie orientuje:)

PostNapisane: 25 lis 2007, 22:10
przez Hazu
To ciekawe ile w moim zostało koników jak Adasiowi zdechło 11 KM?
Mój najlepszy nienotowany czas na 400m na ostatnim zlocie to 17,01 s tylko że ja wożę w bagażniku 45-cio litrową butlę gazu, pełnowymiarowe koło, oraz trochę narzędzi.
Ma może ktoś dane ile można zmniejszyć czas na cwiartke zdejmując z auta np: 100kg?

PostNapisane: 26 lis 2007, 12:27
przez scichy
Faja napisał(a):Kuce co do przyspieszenia nie mówią ci za wiele najważniejszy jest moment obrotowy:)


Jak ja lubie takie stwierdzenia.....
to tak jabky powiedzieć, ze nie ważne jakie napięcie, najważniejsze jest natężenie....
albo nieważna prędkość, najważniejsza jest przejechana odległość...

O przyśpieszeniu samochodu decyduje stosunek siły do masy.... Ponieważ poruszamy się na kółkach, siła jest opisywana jako moment.
Moment na kołach jest funkcją przełożenia (!!) i momentu silnika.
Moment silnika jest funkcją mocy i obrotów.

Sam moment nic ci nie powie o przyśpieszeniu.... Chcesz mieć duży moment ? Kup sobie traktor....moment na kołach wspaniały... tylko że obroty nie takie...

W przypadku przyśpieszania 0-100, moc silnika lepiej opisuje możliwości samochodu. Rozpędzanie masy do określonej prędkości, wymaga wykonania określonej pracy w jak najkrótszym czasie. Zakładamy, że kierowca wie co robi i będzie starał się utrzymywać jak największy moment na kołach (czyli maksymalnie wykorzystywać moc silnika i przełożenie) W benzynie oznacza to kręcenie do odcięcia, a w dieslu zmianę biegu w okolicy 4tys obr. na minutę (w zależności od konkretnego biegu i przebiegu momentu)

To prawda, że benzyna ma moc dostępną przy wyzszch obrotach (wiec i nominalny moment jest nizszy) ale przy jezdzie 0->100kmh to nie ma wiekszego znaczenia... 3000obrotow na jedynce osiąga się w minimalnym czasie... Kompensowane jest to wieksza masa do rozkrecenia w dieslu (silnik i ukladz przeniesienia)....

PostNapisane: 26 lis 2007, 12:59
przez slav
ja na swoja KL tez nie narzekam i mysle ze calkiem dobrze sie zbiera jak na auto z tego roku i za te pieniadze, zreszta przy okazji sprobuje nakrecic filmik jak to w rzeczywistosci wyglada .

PostNapisane: 27 lis 2007, 01:39
przez andreass
Mój Xed – KF czyli 2.0 v6, wszystko seria oprócz ksenonów ;) oraz strumienicy zamiast kata. Przebieg około 170 tysięcy, 5 tysięcy po zrobieniu pierścieni i uszczelniaczy.

GPS + program "GTi" na symbiana
0-100 – 9,1s (zmierzone wielokrotnie)

stoper – od 9.0 do 9.3

Elastyczność to standard xedosowy czyli muli do 3000 a od 3500 wzwyż killer.
Dużo zależy od stanu przepływki oraz filtra powietrza – wiem z autopsji.

Wiele razy mi się wydawało, że auto coś "nie idzie", wówczas stoper lub gps w dłoń i mierzymy – zazwyczaj okazywało się, że po prostu tak mi się wydawało – auto szło w normie.
W piątek przykładowo zrobiłem 600km MPS'em, a wieczorem po przesiadce do Xeda, ten jakoś strasznie słabo się zbierał :)

PostNapisane: 27 lis 2007, 16:17
przez dawid323 1.6 bg
Ma może ktoś dane ile można zmniejszyć czas na cwiartke zdejmując z auta np: 100kg?[/quote]


kiedys przypadkowo na to trafilem ale to raczej czysto teoretyczne:) http://www.scigacz.pl/Kalkulatory,305.html

PostNapisane: 15 gru 2007, 01:39
przez MadziaForever
dawid323 1.6 bg napisał(a):Ma może ktoś dane ile można zmniejszyć czas na cwiartke zdejmując z auta np: 100kg?



Wszystko zależy o momentu i mocy.. i to dokładnie w takiej kolejności, a że mazda moment ma marny :( to każde 100kg mniej to jest poprostu abstrakcja.

..Do tematu, moja 626 na LPG (Blosik) ..najleprzy wynik uzyskała 9,2
a z pełnym bakiem 9,7s do 100.. czyli dokładnie jak w książce.
Elastyczność powyżej 3500 rpm, jak w xedzie

PostNapisane: 16 gru 2007, 00:24
przez Bahamut
U mnie w 323 BA Z5 bez jakichkolwiek zmian technicznych, czy to wizualnych (Spoiler ;) Prędkość do setki jest gorsza o jakieś 0.5 sekundy niż katalogowa. Auto ma ponad 12 lat. Od początku tylko na benzynie.