Strona 1 z 2

Skany artykułów o Mazdach, silnikach

PostNapisane: 11 cze 2007, 12:39
przez Lukano
Witam.
W dzisiejszym Motorze znalazłem fajny artykuł o silnikach Wankla. Wstawiam plik, może ktoś będzie chciał poczytać :) Może ktoś mam to udostępni dla innych, jakieś inne testy mazdeczek, silników itp. CO o tym myślicie??

Motor, artykuł o silniku Wankla

skan usunięty zgodnie z Regulaminem forum MazdaSpeed

PostNapisane: 12 cze 2007, 21:42
przez xANDy
Hmmm – jedna bzdura na samo "dzień dobry" w artykule. Silnik wankla wziąl nazwę nie od twórcy ale od człowieka, który zaczął go wdrażać. Konstruktorem był Polak – Różycki (jeśli dobrze pamiętam nazwisko), ale ponieważ napotkał na utrudnienia (brak zainteresowania oraz problemy z uszczelnieniem), odsprzedał całą dokumentację panu Wanklowi.

Należy również zwrócić uwagę na silnik zaprojektowany na identycznych zasadach przez rosyjskiego konstruktora całkowicie niezaleznie od Różyckiego. Jednak poza eksperymentami nie został on wprowadzony do szerszej produkcji.

PostNapisane: 12 cze 2007, 22:21
przez Lukano
O właśnie i ile ciekawego się dowiedziałem :) Ja też byłem pewny że konstruktorem był Wankiel. Artykuł krótki, ale zawsze coś nowego o Mazdach.

PostNapisane: 23 cze 2007, 13:52
przez lucas_ka
xANDy napisał(a):Konstruktorem był Polak – Różycki (jeśli dobrze pamiętam nazwisko)



Dokładnie jest cos w tym co piszesz, z tego co ja słyszałem to gosc opracowywał ten patent siedząc w wiezieniu we wronkach, a ile w tym jest prawdy to nie wiem.

PostNapisane: 23 cze 2007, 13:54
przez xANDy
lucas_ka napisał(a):gosc opracowywał ten patent siedząc w wiezieniu we wronkach

A to ciekawe, co piszesz. Pracowałem we Wronkach i więzienie było na moim terenie...

PostNapisane: 23 cze 2007, 13:55
przez lucas_ka

PostNapisane: 24 cze 2007, 12:36
przez Bimbak
eeee dla jasności to J. Różycki – jeden z polaków – matematyk – który przyczynił się do złamania kodu enigmy. Natomiast G. Różycki – konstruktor – opatentował silnik beztłokowy. Według A. L. Szcześniaka – historyka
Różycki – także sławny Polak – wynalazł przed wojną silnik beztłokowy (spalinowy) opatentowany w międzynarodowym biurze patentów. Po II wojnie światowej, gdy wygasły prawa patentowe, a żadna z polskich wytworni nie zainteresowała się tym wynalazkiem, zachodnioniemiecka fabryka wypuściła próbną serię samochodów zaopatrzonych w ten silnik. Nazwano go silnikiem Wankla.

PostNapisane: 7 sie 2007, 12:13
przez Adaś
w najnowszym Motorze jest artykuł o 323F BJ:)
Polecany silnik to DiTD:P

PostNapisane: 7 sie 2007, 12:55
przez magicadm
Adaś napisał(a):w najnowszym Motorze jest artykuł o 323F BJ:)
Polecany silnik to DiTD:P


Nie denerwuj mnie :)
Przeglądałem tą gazetkę w sklepie i jak kolejny raz przeczytałem na nasi "dziennikarze" traktują model 323F za autko sportowe to wkur... się. <killer>
Co to za debilscy ignoranci. Ile razy im trzeba powtarzać, że F oznacza skrót od family.

I tylko dlatego, że autka (poprzednicy BJ-tki) miały dużo ładniejszą i bardziej agresywną linię niż nudne jak kosz na śmieci cuda niemieckiej techniki ( VW GOLF itp) wielu ludzi zaczęło je kojarzyć ze sportem.

PostNapisane: 7 sie 2007, 14:36
przez ravo
magicadm napisał(a):Ile razy im trzeba powtarzać, że F oznacza skrót od family.

oj z tym bym sie klocil :P

edit
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fastback

PostNapisane: 7 sie 2007, 14:53
przez Riki
Noo ktoś wreszcie napisał cała prawde o DiTD.. (wady i zalety) :P jednak ten artykuł ma tez sporo błędów :|
Najlepsze jest to <lol>
"Jednostka 1.8 pomimo znacznie wyższej mocy, przyspiesza do 100km/h zaledwie o 2s krócej a spala znacznie wiecej benzyny" <-- porównanie do silnika 1.5....... zaledwie :P

PostNapisane: 7 sie 2007, 15:50
przez magicadm
ravo napisał(a):oj z tym bym sie klocil :P

edit
http://pl.wikipedia.org/wiki/Fastback


Widocznie mamy różne źródła informacji – w każdym razie czy to skrót o kształtu budy czy przenaczenia – napewno nie jest to samochód konstruowany z myślą o sporcie (w podstawowych założeniach oczywiście).

PostNapisane: 7 sie 2007, 15:52
przez ravo
magicadm napisał(a):Widocznie mamy różne źródła informacji

wszedzie sa rozne zrodla :)


magicadm napisał(a):napewno nie jest to samochód konstruowany z myślą o sporcie.

z cala pewnoscia :)

PostNapisane: 7 sie 2007, 16:07
przez magicadm
ravo napisał(a):wszedzie sa rozne zrodla :)

Jedno z "moich" źródeł:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mazda_121
Tutaj piszą w zalezności od rynku: Familia/323/Protegé
ravo napisał(a):
magicadm napisał(a):napewno nie jest to samochód konstruowany z myślą o sporcie.

z cala pewnoscia :)

I własnie dlatego wkur... mnie "wieszanie psów" przez "dziennikarzy" na samochodzie za brak cech, których on wcale nie musi posiadać! :|

Przeginanie w druga strone to też głupota.
Np "tvn-owy uturbiony" czaruś – Kornacki, który wypowiada kompletne bzdury o DITD w "Zakupie Kontrolowanym". Kompletny brak szacunku dla czytajacych i oglądajacych. O profesjonaliźmie zawodowym nie wspomnę.

PostNapisane: 7 sie 2007, 17:02
przez Riki
magicadm napisał(a):który wypowiada kompletne bzdury o DITD


Jak sie wypowiedział n/t DiTD? :P

PostNapisane: 7 sie 2007, 21:20
przez magicadm
Riki napisał(a):Jak sie wypowiedział n/t DiTD? :P

Gadał takie bla, bla, bla w stylu: japoński diesel nie do zajechania, bezproblemowa i tania eksploatacja.
Zero informacji o słabych stronach – chocby o wpływie "kowalskiego" serwisu na stan auta, konsekwencji tankowania brudnego paliwa . Nie wspomniał nic o cenach eksploatacji – np wymiany rozrządu lub napraw (np pompy w MABI).

Po prostu, brac, kupowac, nie żałowac :|

PostNapisane: 17 sie 2007, 11:00
przez gerz50
Ostatnio troszkę porządkowałem i trafiłem na czasopisma motoryzacyjne a wnich na testy naszych kochanych mazd ;) postanowiłem więc że wrzucę parę testów z działu używane odnośnie konkretnych modeli mazd (121 , 323) tu na forum , Miłej lektury !!!

skany usunięte zgodnie z Regulaminem forum MazdaSpeed

następnym razem znowu coś dorzucę

kieruje prośbe niżej
v
v
v
ps. czy ktoś z forumowiczów ma testy z gazet odnośnie modelu 323F/S BJ lub 626 GF i zechciałby się z nimi podzielić (skany na forum lub w pdf-ie) , z góry dzięki

PostNapisane: 17 sie 2007, 16:59
przez Globy
Wow, test Xedosa 9... Pojechali biednej Mazdzie, i te ciagle porownania do niemieckiej konkurencji. Jezdzac Camry i Maxima, nie moge sie z nimi do konca zgodzic. Lakoniczne porownanie.

PostNapisane: 17 sie 2007, 20:41
przez xANDy
Globy napisał(a):Pojechali biednej Mazdzie

No – i to spalanie, które tam wyliczyli też nie wiadomo skąd wzięli...

PostNapisane: 17 sie 2007, 21:14
przez Lukano
Fajne skany :) Dzięki, właśnie sobie czytam. Skan mx-3 ten środkowy troszkę nie ostry, trudno się doczytać:)
Mógłbyś mi przesłać skany do mx-3 na maila w troche lepszej jakości ??
Ciekawy artykuł :)