Strona 1 z 4

Turbo Diesel czy V6 – który bardziej elastyczny???

PostNapisane: 23 mar 2007, 11:16
przez Gustaw
Turbo Diesel czy V6 – który bardziej elastyczny???
Myślę, że jest to ciekawy temat na małą dyskusję. Jak sądzicie który silnik jest bardziej elastyczny, przy założeniu, że moce znamionowe obu są identyczne?

PostNapisane: 23 mar 2007, 11:32
przez b2
diesel ze swoim momentem obrotowym chyba zawsze będzie bardziej elastyczny od V6. też mi dyskusja <lol>

PostNapisane: 23 mar 2007, 11:42
przez Adaś
b2 napisał(a):diesel ze swoim momentem obrotowym

+ turbocharger:)

PostNapisane: 23 mar 2007, 11:49
przez Gustaw
Prawda, prawda, a wydawać by się mogło, że Vka, ze swoim szerokim zakresem momentu będzie lepsza, a jednak TDI bije ją na głowę.

PostNapisane: 23 mar 2007, 11:56
przez Bimbak
elastyczność to bardzo szerokie pojęcie i wyniki tego porównania będą zależały od tego w jakim zakresie je rozpatrujemy.
Zresztą nikt też nie powiedział jakiego turbodiesla chce i z jaką V6tką porównywać.
Takie gadanie o <dupa> Maryni jest bez sensu.

PostNapisane: 23 mar 2007, 12:03
przez Gustaw
Chodziło mi o porównanie silników o tej samej mocy znamionowej.

PostNapisane: 23 mar 2007, 12:10
przez Mayk
Silniki te, nawet o tej samej mocy będą się znacznie różniły, zakresy obrotów z dobrym momentem, tak samo obroty przy mocy maksymalniej. Ciężko byłoby je porównać szczególnie, że to odmienne konstrukcje. Wydaje mi się, że łatwiej porównać jakiegoś benzyniaka doładowanego z TDI niż V-kę z TDI. W każdym razie ten temat byłby raczej luźną dyskusją, i benzynowe i diesle mają swoje plusy i minusy... Niektórzy lubią mieć wysoki moment i moc przy 7tyś a niektórzy po przekroczeniu 2 :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 23 mar 2007, 12:10
przez Bimbak
czyli jak??
Np BMW 745d z Nissanem 350Z?
<glupek2>

PostNapisane: 23 mar 2007, 12:25
przez Gustaw
Z samej ciekawości porównałem wyniki z hamowni dla Alfy 1,9 JTD i Forda Mondeo 2,5 V6 (oba 150HP) i nie ukrywam,że byłem zaskoczony.:) Diesel jest dużo bardziej elastyczny.

PostNapisane: 23 mar 2007, 12:29
przez Bimbak
jaka alfa i w jakim zakresie prędkości jest bardziej elastyczna?

PostNapisane: 23 mar 2007, 12:30
przez Gustaw
alfa 159

PostNapisane: 23 mar 2007, 12:45
przez magicadm
A ja proponuję V6 TDI ( lub DITD)

PostNapisane: 23 mar 2007, 13:41
przez Gustaw
Ciekawostka – taka jest definicja elastycznosci, prosto policzyć.
E = eM eN = (Momax/MN) (nN/nMomax)
eM – rozpiętość (elastyczność) momentu obrotowego;
eN – rozpiętość prędkości obrotowej;
Momax – maksymalny moment obrotowy silnika;
Mn – moment obrotowy odpowiadający mocy znamionowej;
nMomax – prędkość obrotowa maksymalnego momentu obroto
nN – znamionowa prędkość obrotowa

V6:
eM 30, eN 4800, Momax 210, Mn 190, nMomax 4200, nN 5700 co daje E =1,5
Alfa:
70, 2500, 340, 290, 2100,3600 co daje E=2

PostNapisane: 23 mar 2007, 15:57
przez Adaś
Gustaw napisał(a):Z samej ciekawości porównałem wyniki z hamowni dla Alfy 1,9 JTD i Forda Mondeo 2,5 V6 (oba 150HP) i nie ukrywam,że byłem zaskoczony.:) Diesel jest dużo bardziej elastyczny.


bez sensu porównywac turbodoladowany silnik z wolnossącym

Bimbak napisał(a):Takie gadanie o Maryni jest bez sensu.

PostNapisane: 23 mar 2007, 16:16
przez Grzyby
a ja i tak wolałbym benzyniaka :P
Przynajmniej ma długie przełożenia skrzyni (mój ulubiony bieg to 3 – od 40 do 140) :P

PostNapisane: 23 mar 2007, 16:18
przez Bimbak
ja proponuję zamiast kryterium mocy przyjąć kryterium momentu obrotowego.
Taka alfa ma 320 Nm
..... niestety w mondeo nie ma silnika benzynowego o takim momencie obrotowym. Bardzo bliski temu jest Duratec 3,0 V6 montowany także w maździe 6 uzyskujący 221KM i 278 Nm, ale to bardzo kiepskie porównanie z uwagi na różnice pojemności. Rozsądnie byłoby więc poszperać w wysilonych jednostkach benzynowych o pojemności 2,0 z turbiną. Tutaj najbardziej znaną jednostką i chyba najpopularniejszą będzie 2,0T VW. Niestety ma bardzo dużo wariantów mocy. Jako że 150KM w Alfie z diesla to najmocniejsza jednostka to weźmy też najmocniejszą turbobenzynę VW montowaną w nowym Audi S3 wkrótce również w Passacie o następujących parametrach: 265 KM przy 6,000 rpm i 350 Nm
Także mamy dwie nowoczesne, wysilone, dwulitrowe, turbodoładowane jednostki różniące się praktycznie tylko sposobem zapłonu.
O wynikach takiego pojedynku mogę dyskutować, a właściwie nie ma co dyskutować bo jest z góry przesądzony.

PostNapisane: 23 mar 2007, 17:16
przez b2
ja proponuję zamiast kryterium mocy przyjąć kryterium momentu obrotowego


Tomaszu, w tym momencie wywracasz porównanie do góry nogami. chodzi właśnie o to, że diesle i benzyny o tej samej mocy, mają różny moment obrotowy, z korzyścią dla diesla. dlatego z założenia takie porównanie jest bez sensu i jak napisałem wcześniej, w zasadzie nie ma nad czym dyskutować, w szzcególności ciekawie.

PostNapisane: 23 mar 2007, 19:56
przez sebas1
Recepta jest prosta :kupic BMW M3 E36(3,2benz 321PS), lub E46(343PS)w zależności od grubości portfela , i żaden diesel nie podskoczy ,nawet V10 TDI-313PS zostaje , wiem bo troszkę pojjezdziłem E36 i kilka wyścigów zaliczyłem. Szkoda tylko że róznica w osiągach jest taka jak w zużyciu paliwa.

PostNapisane: 24 mar 2007, 20:48
przez Riki
Dla mnie elastycznosc w dieslu to jakas sciema... fakt jest pewnien zakres obrotow gdzie rechot fajnie ciagnie ale... benzyna to benzyna i wiadomo to od wiekow ze silnik o zaplonie iskrowym bedzie szybszy od wysokopreznego... producenci staja na glowie i próbują tworzyc jak najszybsze diesle ale co z tego ..... <diabełek> dajmy proste porownanie.. FS i RFT w budzie GF... elastycznosc (80-120km/h) 5b. dla DiTD 14s dla FS ok. 17s... ok fajnie DiTD "gora"... tylko gdy kierownik w GF FS zapnie 3b to klekot DiTD nie ma szans......... hihi :]
Robilismy pomiary Avensisem 1.6 (110KM) i 2.0 D-4D (116KM) i.... D-4D dostawał baty przynajmniej do 130km/h... droga sie konczyla :P mowie tu o przyspieszeniu a nie elastycznosci..

PostNapisane: 24 mar 2007, 23:59
przez marek
Grzyby napisał(a):mój ulubiony bieg to 3 – od 40 do 140


nowymi dieslami tez tak mozna. A od 40 idzie jak burza. A benzyna sie rooooozpęęęęędzaa.