Strona 1 z 6

diesel bezsiarkowy lać czy omijać?

PostNapisane: 9 mar 2007, 01:05
przez gieroj
Ktoś rzucił hasło że moze nie być najlepsze dla mazdy ale czy miał rację ? Może ktoś obeznany się wypowie.Pozdrawiam

PostNapisane: 9 mar 2007, 08:58
przez Długi
a twoja 6 jest po liftingu (ma DPF?)

PostNapisane: 9 mar 2007, 16:02
przez Aloo
Dolaczam sie do pytania – czy mozna lac bezsiarkowe paliwo do Ditd z 2000r?

PostNapisane: 9 mar 2007, 23:25
przez gieroj
Lifting przeszła DPF jest chociaż jak leją do niej na przeglądzie Dexellię do auta z DPF to jest tam coś na temat tego że olej ten ma zmniejszoną zawartośc siarki jak sie nie myle

PostNapisane: 9 mar 2007, 23:49
przez Jaksa
czy mozna lac bezsiarkowe paliwo do Ditd z 2000r?
Ja zalewam co 3 tankowanie , jezdzi tak samo jak na zwykłej ropie.

PostNapisane: 10 mar 2007, 00:02
przez gieroj
Ale dla podierżenia rozgoworiwora dodam że pewien zaodnik chwalił się że swoją 6 (136KM diesel) zalewa opałem i przejeżdził na tym 80kkm bez kłopotów zmieniając niby często różne filtry ale u niego o DPF nie było mopwy a poza tym to handlarz i pewnie kiedyś wsadzi kogos na tego rumaka

PostNapisane: 10 mar 2007, 00:11
przez Jaksa
Długi napisał(a):DPF
Ciekawy wynalazek.
gieroj napisał(a):zalewa opałem
Takie auto ? Jak go nie stac na normalne paliwo powinien kupic sobie bilet miesieczny ( czy jak tam on teraz się zwie )
gieroj napisał(a):poza tym to handlarz i pewnie kiedyś wsadzi kogos na tego rumaka
No widzisz , pozniej ktos kupi i bedzie miał problemy a to juz spora kasa sie robi...

PostNapisane: 10 mar 2007, 09:14
przez Długi
Jeżeli ma DPF plecałbym stosowanie paliwa o zmniejszonej zawartości siarki, ponieważ siarka zanieczyszcza bezpowrotnie DPF ograniczając jego objętość (nie wypala się podczas regeneracji)

PostNapisane: 10 mar 2007, 10:41
przez gieroj
O'k dzięki i pozdro

PostNapisane: 12 mar 2007, 23:46
przez Pawnik
gieroj napisał(a):Ale dla podierżenia rozgoworiwora dodam że pewien zaodnik chwalił się że swoją 6 (136KM diesel) zalewa opałem i przejeżdził na tym 80kkm bez kłopotów zmieniając niby często różne filtry ale u niego o DPF nie było mopwy a poza tym to handlarz i pewnie kiedyś wsadzi kogos na tego rumaka

nie jest to raczej możliwe z technicznego punktu widzenia, żaden Common Rail tego nie strawi...

PostNapisane: 13 mar 2007, 00:51
przez tomekrvf
Pawnik napisał(a):żaden Common Rail tego nie strawi...

Po pracy w Bosch serwisie(Diesel centrum) już się nie dziwię na czym mogą chodzić nowoczesne diesle :D

PostNapisane: 13 mar 2007, 09:35
przez xANDy
tomekrvf napisał(a):Po pracy w Bosch serwisie(Diesel centrum) już się nie dziwię
Móglbyś nam trochę przybliżyć – "na czym chodziły" i jakie są tego skutki – tak trochę bardziej techniczne, abyśmy skończyli ew. nasze gdybania i bajania a mieli konkretne wnioski...

PostNapisane: 3 kwi 2007, 21:12
przez zgrzes
Kurcze, chwilę tu nie zaglądałem i już coś nowego wykombinowaliście :D
O co chodzi z tym bezsiarkowym dieslem? Ja cały czas tankuje na Statoilu a tam tylko takie sprzedają.

Koniec świata normalnie, jak zatankowałem Vervę na Orlenie to auto mi stało przez tydzień – teraz dowiaduję sie że bezsiarkowa też be?

Mogę coś uszkodzić?? <jelen>

PostNapisane: 3 kwi 2007, 21:19
przez xANDy
zgrzes – trzeba kupić ursusa – i wtedy problem z głowy – ten to wszystko przepali...

PostNapisane: 3 kwi 2007, 21:32
przez mcbeth
Długi To ciekawe co piszesz. Jeśli to jest siarka, to błyskawicznie się spala do SO2. Chyba. że to jakieś trudnopalne związki siarki ?

PostNapisane: 3 kwi 2007, 21:51
przez Jaksa
Ja miałem przygode po tym paliwie ..... jeden z wtrysków nie bardzo przełykał to co mu pompa podała a moze to tylko zbieg okolicznosci ..... eh ......diesel przez duze D....

PostNapisane: 21 kwi 2007, 00:25
przez k.el
Z lektury działu wynika, że nasze pompki lubią ON z Shella i Statoil, a raczej dodatki do ropki stosowane przez te koncerny. Jednak jak zaleję $ ON na statoilu to silnik odpowiada większą ilością dB – koszmar przy i tak głośnym motorku – i w ogóle jakby się męczył pracą zwłaszcza na biegu jałowym. Pozostałe czynniki, spalanie, kopcenie (brak) itd. bez zmian.
Odczucia podobne przy tankowaniu na kilku stacjach Statoila.
Kilka tygodni temu gdzieś na kaszubach wyssało mi prawie cały bak i okazjonalnie wlałem dyszke na BLISKIEJ, nie wiem czy z S czy bez, ale praca silnika, poziom hałsu, moc – super po prostu inne autko. Nie wiem jak to paliwko "działa???" na pompke, więc na razie zostanę przy polecanym przez bardziej doświadczonych.

PostNapisane: 21 kwi 2007, 08:42
przez Jaksa
k.el napisał(a):Jednak jak zaleję $ ON na statoilu to silnik odpowiada większą ilością dB – koszmar
Dokładnie takie same mam odczucia , miesiąc temu zatankowałem V-Power Diesl'a , po przejechaniu 60 km był dramat , silnik ( wtryski ) po prostu wyskoczyc chciały z pod dekla , następnego dnia do warsztatu pojechałem na lawecie ( odgłosy z pod maski były ciekawe , podobne do stukającego tłoka w zawór ) Po dokładnych ogledzinach ( sprawdzenie rozrządu , zaworków ) okazało sie ze to był jeden wtrysk ktory zawiesił się ( zatarł ? ) Byłem juz bliski zakupu w Mabi 4 koncówek wtryskiwaczy ale po wypompowaniu "super paliwa " i zalaniu "nowego" na BP silnik wrócił do zywych – a moze to tylko zbieg okolicznosci ?.......nie zajmuje się układami paliwowymi jak i naprawami pomp wtryskowych wiec moja wiedza w tym temacie jest nikła wiec zadzwoniłem do Mabi oraz Warszawskiego ASO z pytaniem czy wymienic wtryski czy nie......w Mabi usłyszałem ze oczywiscie tak zas ASO twierdzi ze tego sie nie wymienia ( jestem przygotowany na wydatek 1000 zł ale nie wiem komu mozna ufać. Jak macie Panowie jakies pomysły to oczywiscie zapraszam do dyskusji.

PostNapisane: 21 kwi 2007, 09:30
przez xANDy
Jaksa – wiem, że się uśmiechniesz jak to przeczytasz ale poważnie – nalej paliwa pod korek, kup xeramic do czyszczenia wtrysków albo układu paliwowego w ON i wykulaj na tym choćby 3/4 baku.

"Diesel bezsiarkowy" nie oznacza, że nie posiada on wcale związków siarki tylko, że ma poniżej minimalnych wartości, które uznaje prawo. Siarka (jej związki) tworzą mniej lub bardziej żrące substancje, które potrafią wyjadać aluminium i stal niszcząc bezpowrotnie elementy pompy wtryskowej bądź wtrysków. Nie byłoby takiego problemu, gdyby nie coraz wyższe ciśnienia wtrysków – w klasycznym dieslu to ok. 150 bar, nasze DiTD mają 280 bar, CR to 1500-1800 bar; ciśnienie w pompowtryskach dochodzi do 2250 bar. Te związki siarki (nie tylko) nie uczynią nic złego przez milion lat jeśli jest niskie ciśnienie. Ale ciśnienie jest katalizatorem reakcji chemicznych – im wyższe tym bardziej niszczące.
Z tego co jednak można wyczytać – jakiś rodzaj związku siarki musi być obecny w ON ze względów mechanicznych – bez niego też zacierają się pompy i wtryski (nie potrafię jednak powiedzieć dokładnie o co chodziło). Rodzaj paliwa ma więc sporo do powiedzenia. Jarku – jak jechałeś na wakacje – wystarczyło zalać inne paliwo "zagramaniczne" a od razu silnik chodził inaczej, prawda?

Z tego co wyczytałem na forum tdi i pokrewnych – oni wymieniają często końcówki wtrysków (bosh) i potem regulują oprogramowanie pompy. W denso taka operacja jest rzadkością, po prostu wtryski zbyt rzadko ulegają uszkodzeniu (w porównaniu do bosh'a); a i regulacja pompy jest w pewnym sensie niemożliwa.

PostNapisane: 21 kwi 2007, 10:37
przez Jaksa
xANDy napisał(a):nalej paliwa pod korek, kup xeramic do czyszczenia
Wlałem juz "Forte" zalecany przez auto2000 – jest lepiej .....