Mazda 323F BA – 1,5 kontra 1,8 – czy warto?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez dplus » 19 paź 2006, 13:44

Witam

Poleciłem poszukać mazdę w de, z silnikiem 1,8, ponieważ dużo się naczytałem o problemach z braniem oleju w 1,5, ale czy 1,8 jest dużo lepszy? czy pozbędę się tych problemów?

Tak nawiasem, czy uda się kupić BA 95,96 w dobrym stanie za 1500eur po dobrym targowaniu? widziałem na autoscout ceny zaczynające się od 1900eur – na ile da się stargować? ktoś ma jakieś doświadczenie?
Ostatnio edytowano 19 paź 2006, 14:00 przez dplus, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez lukasz 323C » 19 paź 2006, 13:49

Przeczytałeś regulamin? Popraw temat, jeśli nie chcesz żeby poleciał do kosza. Poza tym użyj funkcji SZUKAJ, bo taki temat już był.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 17:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez dplus » 19 paź 2006, 14:30

Dopiero teraz przeczytałem :) sorki, każde forum ma swoje reguły:)

Doczytałem również, że wychwalano silnik 1,8. Czyli z całą odpowiedzialnością można powiedzieć, że 1,8 nie ma wad Z5? jeśli tak, to wróciłem do życia, bo po przeczytaniu wątku o Z5 to zniechęciłem się całkowicie do mazd... (a choruję na nie od 2 lat co najmniej :) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Adaś » 19 paź 2006, 14:48

bierz V6 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2004, 16:11
Posty: 5866 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 323F BA Japan Muscle V6

Postprzez BART30 » 19 paź 2006, 15:46

[quote="dplus"]Witam

Poleciłem poszukać mazdę w de, z silnikiem 1,8, ponieważ dużo się naczytałem o problemach z braniem oleju w 1,5, ale czy 1,8 jest dużo lepszy? czy pozbędę się tych problemów?

Tak nawiasem, czy uda się kupić BA 95,96 w dobrym stanie za 1500eur po dobrym targowaniu? widziałem na autoscout ceny zaczynające się od 1900eur – na ile da się stargować? ktoś ma jakieś doświadczenie?[/quot]

Ja za swoją Mazdę 323F 1.5 (BA) 1995 zapłaciłem 1500 EU w czerwcu tego roku, a kupiłem ją we Frankfurcie, cena na niej była wystawiona 1850 EU ale udało się ładnie utargować. Szukaj auta tylko i wyłącznie z aktualnym niemieckim przeglądem technicznym, taka moja rada ;) A co do silnika Z5 to u siebie jak narazie nie zaobserwowałem ani kopcenia ani brania oleju ponad normę, a przebieg mam 178.500 km więc nie mało :) Tak czy inaczej życzę udanych poszukiwań :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lip 2006, 15:54
Posty: 26
Skąd: Kraków/Proszowice
Auto: M6 GG "06 2,0 147KM

Postprzez dplus » 19 paź 2006, 15:47

będę przyjeżdżał do Ciebie tankować :)

aha – Dzień Dobry!

– jestem tu nowy (od dzisiaj) i mam nadzieję, że wkrótce z pomocą mojego zaprzyjaźnionego speca od samochodów będę mógł zostać pełnowartościowym klubowiczem.

moje hasło – 323F BA BP albo nic! :)


pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Briareos » 19 paź 2006, 17:50

dplus napisał(a):moje hasło – 323F BA BP albo nic!

<spoko>
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez GofNet » 19 paź 2006, 21:00

Można o BP pisać wiele. Nie można jednak właściwie nic złego powiedzieć. Dlaczego? Bo ten silnik został wykastrowany z mocy (kiedyś miał "przez chwilę 140KM, później 128KM a w BA 114KM).

Co to oznacza? Otóż jeżeli od bazowej konstrukcji ma aż o 26KM mniej, to jednocześnie silnik jest mniej obciążony. Dzięki temu jego żywotność jest znacznie dłuższa, niż w przypadku silników Z5 (88KM z 1,5l).

Jak wspomniałem wcześniej – rdzeń wywodzi się z końca lat osiemdziesiątych. Sukcesywnie wprowadzano modyfikacje (głowica, katalizator, nowe normy spalin, itp.).

Niewątpliwie jest to silnik, który chyba najdłużej przetrwał w historii jednostek napędowych Mazdy. Wraz ze swoim mniejszym bratem (B6) 1,6 kroczyły przez kilka wersji nadwozi. B6 począwszy od modelu 323, poprzez MX-3 i MX-5, kończywszy na limuzynie klasy średniej Xedos6. BP zaś podobnie przechodził po różnych modelach i wersjach nadwozia w szerokim spektrum czasu. Rozpoczął od 323 i był z nią aż do 1998 roku. W 1991 roku zaadoptowano go jeszcze do MX-5, w której przetrwał aż do 2001 roku.

Piszę o tym, aby uświadomić, jak dobre są te dwa silniki. Ich awaryjność jest niewielka, a konstrukcja sprawdzona. Dlatego Mazda z ochotą montowała w/w jednostki napędowe w swoich pojazdach. W V6 takim diamencikiem jest KL (2,5l).

Z Z5 jest raczej przeciwnie. Pojawiła się w 1994/95 roku. Bodaj w 1998 roku przeszła kosmetyczną przemianę i jednocześnie w tym samym roku "umarła" wraz z modelem BA. W żadnym innym modelu nie była montowana (323, Protegé). Widać nie zasłużyła na to...

Wracając do BP można przytoczyć pewną lekką przypadłość, iż "ponoć" różnie bywa ze skrzyniami biegów. Można spotkać sporadyczne przypadki rozsypanej skrzyni. Jednak warto od razu zdementować pogłoski, iż jest to słaby punkt tego napędu, gdyż jak się wczytamy w opisy, zazwyczaj jest to spowodowane wrzuceniem biegu bez całkowitego wysprzęglenia lub ostrego katowania silnika – wygląd pojazdu do czegoś przecież zobowiązuje... Tak przynajmniej niektórzy myślą, a przecież jest to pojazd "cywilny". V6 jest dla amatorów 1/4 mili, choć i tu czasami potrafi wyskoczyć korbowód bokiem :|.

Co do nadwozia, to jasno i wyraźnie należy powiedzieć, iż w tej klasie przez całe życie modelu 323 począwszy od jego genezy aż do końca serii BA jest najpiękniejszą budą spośród wszystkich. W tej kategorii pojazdów marki Mazda jedynie nowa "trójak" jest równie przełomowym, agresywnym i ekstrawaganckim samochodem, co BA.

REASUMUJĄC:

Jeśli kupować 323 BA R4 to tylko z silnikiem BP. Koniecznie zwróć uwagę na to, aby była sprawna klima, szyberdach oraz pełna elektryka. Nie wspomnę już o sprawności wszystkich najważniejszych układów pojazdu.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez dplus » 20 paź 2006, 11:32

no, normalnie za taki opis to się należy jasne pełne :) wielkie dzięki.

ubolewam jedynie nad tym, że takich pojazdów malutko w niemczech :( może ktoś ma jakieś "znajomości" ?:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez jaskul » 20 paź 2006, 12:20

GofNet napisał(a):Z Z5 jest raczej przeciwnie. Pojawiła się w 1994/95 roku. Bodaj w 1998 roku przeszła kosmetyczną przemianę i jednocześnie w tym samym roku "umarła" wraz z modelem BA. W żadnym innym modelu nie była montowana (323, Protegé). Widać nie zasłużyła na to...


Coś nie tak ja mam Mazde 323F BJ z 1999 roku i jest w niej silnik 1,5 i jak na razie spisuje sie znakomicie.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez Papajo » 20 paź 2006, 13:05

Wszystko jest tak
Ty masz taki silnik
Obrazek

a to nie jest Z5 :P
...nigdy nie zrezygnuję z marzeń...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2004, 15:45
Posty: 393
Skąd: Wa-wa
Auto: był SR13 D-Spec, jest Sky R33 Type M Spec II

Postprzez GofNet » 20 paź 2006, 19:08

1998-2001 ----- 1.5i ----- 88KM ----- 16V ----- 4/DOHC ----- ZL
jaskul napisał(a):Ja mam Mazde 323F BJ z 1999 roku i jest w niej silnik 1,5 i jak na razie spisuje się znakomicie.
Papajo napisał(a):A to nie jest Z5
Ano nie...

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez dplus » 20 paź 2006, 19:19

eh, trudno znaleźć mazdę 323f BA w de – dziś mój człowiek obleciał komisy w promieniu 150km w okolicach bremen i nic, tzn nie całkiem nic – bo znalazł 323f 1,5 x 2 i jedną 93 323 C na pełnym wypasie. widzę, że sytuacja beznadziejna :(
jestem skłonny kupić starszą mazdę < 1994 (stara buda)
który w tej z kolei silnik jest niezawodny? a może coś innego im dolega?
przepraszam że pytam, ale zanim ogarnę od zera te F to minie kilka dni, a odpowiedź co ma dalej szukać muszę dać najpóźniej dziś w nocy :((((
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez jaskul » 20 paź 2006, 19:45

ups przepraszam :| myślałem że mam z5 a jakie są opinie o ZL – to jakaś unowocześniona wersja? czym sie różni ? jest lepszy? gorszy?
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez GofNet » 20 paź 2006, 20:07

Poszukaj poniżej:
<czytaj> Autoscout24.de
<czytaj> Mobile.de

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Nie kupuj w budzie BG. Nie, żeby to były kiepskie auta (sam mam 323 BG), ale są już stare. Nie mają jakiś większych pięt achillesowych, ale wyglądu BA nie zastąpią nawet w 20%.
BA i koniec! Tak mówię ja... Jarząbek... hahaha
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez dplus » 20 paź 2006, 20:21

też się przy niej upieram, ale co zrobić jak nikt nie chce jej sprzedawać? a w Z5 nie będę się przecież pchał...:(

no jest jeszcze opcja 323C 1,6 na pełnym wypasie ze 105kkm, ale brzydkie toto :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2006, 13:40
Posty: 225
Skąd: Gdynia / Ol. / Kętrzyn
Auto: Było: MX-3 1,6 16V B6 93'

Postprzez Briareos » 20 paź 2006, 21:33

ZL to taka nowsza odmiana Z5. Mało o nim na forum, więc:
– niewiele osób go ma
– nie psuje się, więc nie ma pytań :P
Występował w modelu BJ (jak później to nie wiem) – a rozpoznać go można po innym kolektorze ssącym, bo Z5 ma taką charakterystyczną "ośmiorniczkę". Ogólnie to BA z ZL = przeszczep. No, ale młodszego silnika (osiągi jak Z5).

I wydaje mi się że 1.6 nie występował w 323C... Tam szły B3, Z5 i BP (w F-kach zaś nie było Z3, za to był KF, czyli 2.0 V6). 323C BA zła nie jest, ale to nie F-ka :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez GofNet » 21 paź 2006, 08:57

Nic dodać, nic ująć...

Pamiętaj, że pośpiech jest złym doradcą oraz co nagle, to po diable. Auto nie zając – nie ucieknie... Nie to, to inne. Jeśli dziś nie ma, będzie jutro, czy za tydzień. Kupić problem nie jest trudno.

Poza tym fakt, iż znajdziesz BA BP za korzystną cenę nie oznacza, że akurat ją nabędziesz. Stan pojazdu może znacząco Cię zniechęcić i dalej będziesz szukał swojej wymarzonej eFki.

Ale... kto szuka, ten znajdzie...

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez jaskul » 21 paź 2006, 09:09

Briareos napisał(a):ZL to taka nowsza odmiana Z5. Mało o nim na forum, więc:
– niewiele osób go ma
– nie psuje się, więc nie ma pytań

No to czuje sie bardzo pocieszony :) i mam nadzieję że ja również nie bedę miał z nim problemów.
A nie wie nikt – bo na forum nie znalazłem czym one sie różnią – moc ta sama – więc co zmieniono?? oprócz kształtu kolektora – i po co to co to dało?
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 12:56
Posty: 540 (14/14)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5, Avensis 1,8 jest C-HR Hybrid + Rav 4 Hybrid

Postprzez Briareos » 21 paź 2006, 18:15

Mam taką teorię że ZL to poprawiony mechanicznie Z5. Potestowali to rozwiązanie chwilkę, nie zepsuło się (?) więc zrobili potem ZL-DE. Ciekawe że -DE a nie -ZE, ale też jest tylko jedno źródło tych informacji i może się myli co do nazwy.
Jak zwał tak zwał, ZL-DE ma już 81kW, praktycznie dogania BP-DE. Ale mocą, bo moment ma praktycznie nadal ten sam co ZL – 137Nm.
I teraz zaczyna się robić ciekawie – Mazda popełniła także ZL-VE, o zmiennych fazach rozrządu (fazach albo wzniosach krzywek, albo jedno i drugie – nie wiem) i ten ma 96kW. Nadal z 1498 cm^3 :P Jest to jednak silnik osiągami przypominający konstrukcje Fiata nowe, albo Hondy – tą moc to on ma przy 7000obr/min. A moment znowu ledwie kilka punktów wyżej – 141Nm, przy 4000. Także ze startu będzie wolniejszy, ale jak się rozkula... :D
_Podobno_ mają one wszystkie tą samą skrzynię co Z5 w BA, czyli F25M-R.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto