Strona 1 z 10

DiTD / D-4D / dCi / CTDi – opinie o japonskich silnikach diesla

PostNapisane: 4 sie 2006, 14:32
przez LuK
Jak oceniacie japońskie silniki diesla? [Mam na myśli nowsze konstrukcje]
Piszcie o ich wadach,zaletach, kosztach utrzymania, ogólnej eksploatacji, elastyczności na IV i V biegu.


Dla mnie przykładowo : + maja te silniki diesla, które maja łańcuch zamiast spaska

PostNapisane: 4 sie 2006, 21:56
przez tomekrvf
No to mazda ma minus bo w 5 i 6 diesel ma pasek
3 wychodzi +– bo ma i pasek i łańcuch
:)
A gdzie się podziało DID? Hmmm?
DID w Mitsu z Japonii jest ok ale musi to byc silnik na CR

D-4D 2.2 177 KM – bomba Jak nie diesel a idzie jak burza (od 2000 obr/min)
TDI – głośne jak cholera Wysoki moment, elastyczna jednostka napędowa
Ale nie ma to jak V6 i dalej w benzynie

PostNapisane: 4 sie 2006, 22:12
przez brii
dCi (Renault) – super ciąg od 1500rpm, kręcą się bez problemów do 5krpm (szczególnie wersje 1,5 – ciągnie równo do 5000rpm) spalanie zabawne wręcz (Almera 1,5dCi ~ 4l/100km)

PostNapisane: 5 sie 2006, 00:06
przez Riki
Ja jezdze sporo Corolla 1.4 D-4D wujaszka. Ostatnio bylismy nad morzem i jezdzi sie super jak na silnik o tak malej pojemnosci. 190NM wystarcza do sprawnego przemieszczania sie. Jesli chodzi o spalanie to z dwoma rowerami na dachu, fuul załadowanym bagażnikiem, 3 osobami i klima (80-130km/h) 5.5l w trasie. Mozna zejsc do 4.8l V-max 183km/h a na postoju silnika w srodku wogole nie slychac :P generalnie fajny napęd :)

PostNapisane: 5 sie 2006, 08:13
przez LuK
niemieckich wynalazkow nie bierzemy Panowie pod uwage :|

osobiscie nie przepadam za niemiecka motoryzacja [i chyba nie bede mowil dlaczego ..... <killer> ]

PostNapisane: 6 sie 2006, 00:51
przez Pablo
Moja ma chyba łańcuch ale silnik podobno nie mazdowski , tylko mitsubishi , a oceniam wysoko ;)

PostNapisane: 6 sie 2006, 18:30
przez Kimarco
Czy ktos ma może jakąś opinie o silniku 2.0 TDVI z 2002r. <Mazda 323f> ??

PostNapisane: 6 sie 2006, 18:41
przez Riki
Kimarco
Nie TDVI tylko DiTD :P :)

A opinii na temat tego silnika jest sporo na forum, polecam uzyc funkcji "szukaj" ;)

PostNapisane: 7 sie 2006, 08:56
przez Kimarco
Riki jesteś w błędzie, ja wiem co mam i pisze dużymi literami TDVI :P (i to V jest czerwone jeszcze) ;)

PostNapisane: 7 sie 2006, 09:12
przez brii
yyyyyyyyy ale o so chozi?? :|

PostNapisane: 7 sie 2006, 11:07
przez TALREP
wszystko sie zgadza, moj kumpel ma 626 z silnikiem o wlasnie takim oznaczeniu. sam bylem zdziwiony jak to zobaczylem :)

PostNapisane: 7 sie 2006, 14:26
przez brii
a czym one się różnią od DiTD??

PostNapisane: 7 sie 2006, 19:23
przez Paweł1000
Swojego czasu potrzebowałem części do mojej MAZDY 626 DiTD, wtedy dowiedziałem sie od handlaża częściami że DiTD i TDVI to ten sam model tylko że robiony bodajże na inny rynek

PostNapisane: 8 sie 2006, 00:05
przez Riki
Kimarco aa to nie wiedzialem ;) sory przyznaje miales racje :) ale ja nigdy o czym takim nie slyszalem :|

Paweł1000 napisał(a):DiTD i TDVI to ten sam model tylko że robiony bodajże na inny rynek


Paweł1000 na jaki rynek? :P

PostNapisane: 8 sie 2006, 11:56
przez Kimarco
Riki napisał(a):Kimarco aa to nie wiedzialem ;) sory przyznaje miales racje :) ale ja nigdy o czym takim nie slyszalem :|

Spoko, mało osób wie o tym silniku, bo jak nawet dzwoniłem po warsztatach i innych serwisach, to czasami mi mówile, że taki silnik nie istnieje. hahaha

PostNapisane: 8 sie 2006, 12:08
przez brii
Też bym Ci tak powiedział ;)

PostNapisane: 14 sie 2006, 22:46
przez LuK
no i kurde znowu jakby Toyota poszla do przodu

ten 2.2 D-4D 180 to chyba obecnie najbardziej zaawansowany ropniak

piezoelektryczne wtryskiwacze [tylko ciekawe jak z polskim paliwkiem ;) ]
30tys okresu miedzy wymianami oleju i to mineralnego


i pomyslec ze takie silniczki robia w Polsce :)

APELUJE wiec do inzynierow mazdy o sprężenie się – chlopaki do roboty-konkurencja technologicznie poszla do przodu !!!

PostNapisane: 14 sie 2006, 22:48
przez tomekrvf
LuK napisał(a): [tylko ciekawe jak z polskim paliwkiem ]

Tak samo jak w każdym innym dieslu na CR

PostNapisane: 14 sie 2006, 23:28
przez brii
a 2.0dCi – 170KM a mniejsza pojemność :)
Wymiana oleju (syntetycznego) co 50KKM!!

PostNapisane: 17 sie 2006, 18:02
przez ZK33
Ja mam taż YARIS-a z 2004 1,4 D 75KM i powiem wam że ma przejechane 80kkm bardzo dzwonią zawory i moc już nie ta :( a jak ją ganiam to potrafi spalić i 6l , generalnie jeszcze nic w silniku się nie zepsuło ale z innymi sprawami ciężko. Toyota ostatnimi czasy bardzo spadła na psy, nie polecam.