DiTD / D-4D / dCi / CTDi – opinie o japonskich silnikach diesla

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez LuK » 4 sie 2006, 14:32

Jak oceniacie japońskie silniki diesla? [Mam na myśli nowsze konstrukcje]
Piszcie o ich wadach,zaletach, kosztach utrzymania, ogólnej eksploatacji, elastyczności na IV i V biegu.


Dla mnie przykładowo : + maja te silniki diesla, które maja łańcuch zamiast spaska
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez tomekrvf » 4 sie 2006, 21:56

No to mazda ma minus bo w 5 i 6 diesel ma pasek
3 wychodzi +– bo ma i pasek i łańcuch
:)
A gdzie się podziało DID? Hmmm?
DID w Mitsu z Japonii jest ok ale musi to byc silnik na CR

D-4D 2.2 177 KM – bomba Jak nie diesel a idzie jak burza (od 2000 obr/min)
TDI – głośne jak cholera Wysoki moment, elastyczna jednostka napędowa
Ale nie ma to jak V6 i dalej w benzynie
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez brii » 4 sie 2006, 22:12

dCi (Renault) – super ciąg od 1500rpm, kręcą się bez problemów do 5krpm (szczególnie wersje 1,5 – ciągnie równo do 5000rpm) spalanie zabawne wręcz (Almera 1,5dCi ~ 4l/100km)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Riki » 5 sie 2006, 00:06

Ja jezdze sporo Corolla 1.4 D-4D wujaszka. Ostatnio bylismy nad morzem i jezdzi sie super jak na silnik o tak malej pojemnosci. 190NM wystarcza do sprawnego przemieszczania sie. Jesli chodzi o spalanie to z dwoma rowerami na dachu, fuul załadowanym bagażnikiem, 3 osobami i klima (80-130km/h) 5.5l w trasie. Mozna zejsc do 4.8l V-max 183km/h a na postoju silnika w srodku wogole nie slychac :P generalnie fajny napęd :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez LuK » 5 sie 2006, 08:13

niemieckich wynalazkow nie bierzemy Panowie pod uwage :|

osobiscie nie przepadam za niemiecka motoryzacja [i chyba nie bede mowil dlaczego ..... <killer> ]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez Pablo » 6 sie 2006, 00:51

Moja ma chyba łańcuch ale silnik podobno nie mazdowski , tylko mitsubishi , a oceniam wysoko ;)
Częste mycie skraca życie.....
Obrazek

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2005, 16:42
Posty: 219
Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6

Postprzez Kimarco » 6 sie 2006, 18:30

Czy ktos ma może jakąś opinie o silniku 2.0 TDVI z 2002r. <Mazda 323f> ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2006, 20:01
Posty: 7
Skąd: Konin
Auto: 323f 2.0 TDVI 2002r. Hatchback

Postprzez Riki » 6 sie 2006, 18:41

Kimarco
Nie TDVI tylko DiTD :P :)

A opinii na temat tego silnika jest sporo na forum, polecam uzyc funkcji "szukaj" ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Kimarco » 7 sie 2006, 08:56

Riki jesteś w błędzie, ja wiem co mam i pisze dużymi literami TDVI :P (i to V jest czerwone jeszcze) ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2006, 20:01
Posty: 7
Skąd: Konin
Auto: 323f 2.0 TDVI 2002r. Hatchback

Postprzez brii » 7 sie 2006, 09:12

yyyyyyyyy ale o so chozi?? :|
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez TALREP » 7 sie 2006, 11:07

wszystko sie zgadza, moj kumpel ma 626 z silnikiem o wlasnie takim oznaczeniu. sam bylem zdziwiony jak to zobaczylem :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez brii » 7 sie 2006, 14:26

a czym one się różnią od DiTD??
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Paweł1000 » 7 sie 2006, 19:23

Swojego czasu potrzebowałem części do mojej MAZDY 626 DiTD, wtedy dowiedziałem sie od handlaża częściami że DiTD i TDVI to ten sam model tylko że robiony bodajże na inny rynek
Początkujący
 
Od: 7 sie 2006, 18:33
Posty: 19
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2.0 DiTD 1998r.kombi

Postprzez Riki » 8 sie 2006, 00:05

Kimarco aa to nie wiedzialem ;) sory przyznaje miales racje :) ale ja nigdy o czym takim nie slyszalem :|

Paweł1000 napisał(a):DiTD i TDVI to ten sam model tylko że robiony bodajże na inny rynek


Paweł1000 na jaki rynek? :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Kimarco » 8 sie 2006, 11:56

Riki napisał(a):Kimarco aa to nie wiedzialem ;) sory przyznaje miales racje :) ale ja nigdy o czym takim nie slyszalem :|

Spoko, mało osób wie o tym silniku, bo jak nawet dzwoniłem po warsztatach i innych serwisach, to czasami mi mówile, że taki silnik nie istnieje. hahaha
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2006, 20:01
Posty: 7
Skąd: Konin
Auto: 323f 2.0 TDVI 2002r. Hatchback

Postprzez brii » 8 sie 2006, 12:08

Też bym Ci tak powiedział ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez LuK » 14 sie 2006, 22:46

no i kurde znowu jakby Toyota poszla do przodu

ten 2.2 D-4D 180 to chyba obecnie najbardziej zaawansowany ropniak

piezoelektryczne wtryskiwacze [tylko ciekawe jak z polskim paliwkiem ;) ]
30tys okresu miedzy wymianami oleju i to mineralnego


i pomyslec ze takie silniczki robia w Polsce :)

APELUJE wiec do inzynierow mazdy o sprężenie się – chlopaki do roboty-konkurencja technologicznie poszla do przodu !!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Postprzez tomekrvf » 14 sie 2006, 22:48

LuK napisał(a): [tylko ciekawe jak z polskim paliwkiem ]

Tak samo jak w każdym innym dieslu na CR
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez brii » 14 sie 2006, 23:28

a 2.0dCi – 170KM a mniejsza pojemność :)
Wymiana oleju (syntetycznego) co 50KKM!!
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez ZK33 » 17 sie 2006, 18:02

Ja mam taż YARIS-a z 2004 1,4 D 75KM i powiem wam że ma przejechane 80kkm bardzo dzwonią zawory i moc już nie ta :( a jak ją ganiam to potrafi spalić i 6l , generalnie jeszcze nic w silniku się nie zepsuło ale z innymi sprawami ciężko. Toyota ostatnimi czasy bardzo spadła na psy, nie polecam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 19:42
Posty: 141
Skąd: Łask
Auto: CX 9

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto