DiTD / D-4D / dCi / CTDi – opinie o japonskich silnikach diesla
Jak oceniacie japońskie silniki diesla? [Mam na myśli nowsze konstrukcje]
Piszcie o ich wadach,zaletach, kosztach utrzymania, ogólnej eksploatacji, elastyczności na IV i V biegu.
Dla mnie przykładowo : + maja te silniki diesla, które maja łańcuch zamiast spaska
Piszcie o ich wadach,zaletach, kosztach utrzymania, ogólnej eksploatacji, elastyczności na IV i V biegu.
Dla mnie przykładowo : + maja te silniki diesla, które maja łańcuch zamiast spaska
- Od: 15 wrz 2005, 09:30
- Posty: 121
- Skąd: ziemia sieradzka
- Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA
No to mazda ma minus bo w 5 i 6 diesel ma pasek
3 wychodzi +– bo ma i pasek i łańcuch
A gdzie się podziało DID? Hmmm?
DID w Mitsu z Japonii jest ok ale musi to byc silnik na CR
D-4D 2.2 177 KM – bomba Jak nie diesel a idzie jak burza (od 2000 obr/min)
TDI – głośne jak cholera Wysoki moment, elastyczna jednostka napędowa
Ale nie ma to jak V6 i dalej w benzynie
3 wychodzi +– bo ma i pasek i łańcuch
A gdzie się podziało DID? Hmmm?
DID w Mitsu z Japonii jest ok ale musi to byc silnik na CR
D-4D 2.2 177 KM – bomba Jak nie diesel a idzie jak burza (od 2000 obr/min)
TDI – głośne jak cholera Wysoki moment, elastyczna jednostka napędowa
Ale nie ma to jak V6 i dalej w benzynie
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
dCi (Renault) – super ciąg od 1500rpm, kręcą się bez problemów do 5krpm (szczególnie wersje 1,5 – ciągnie równo do 5000rpm) spalanie zabawne wręcz (Almera 1,5dCi ~ 4l/100km)
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ja jezdze sporo Corolla 1.4 D-4D wujaszka. Ostatnio bylismy nad morzem i jezdzi sie super jak na silnik o tak malej pojemnosci. 190NM wystarcza do sprawnego przemieszczania sie. Jesli chodzi o spalanie to z dwoma rowerami na dachu, fuul załadowanym bagażnikiem, 3 osobami i klima (80-130km/h) 5.5l w trasie. Mozna zejsc do 4.8l V-max 183km/h a na postoju silnika w srodku wogole nie slychac
generalnie fajny napęd 
Moja ma chyba łańcuch ale silnik podobno nie mazdowski , tylko mitsubishi , a oceniam wysoko 
Częste mycie skraca życie.....

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA

Jest: Tribute 3.0 V6/B2500 2.5 TD>
Było: 626 2.0 LPG/626 2.5 V6 Cronos/323 1.3 LPG
Będzie: MAZDA
- Od: 23 sty 2005, 16:42
- Posty: 219
- Skąd: Bełchatów/Bielsko-Biała
- Auto: B2500 2.5 TD , Tribute 3.0 V6
Kimarco aa to nie wiedzialem
sory przyznaje miales racje
ale ja nigdy o czym takim nie slyszalem
Paweł1000 na jaki rynek?
Paweł1000 napisał(a):DiTD i TDVI to ten sam model tylko że robiony bodajże na inny rynek
Paweł1000 na jaki rynek?
Riki napisał(a):Kimarco aa to nie wiedzialemsory przyznaje miales racje
ale ja nigdy o czym takim nie slyszalem
![]()
Spoko, mało osób wie o tym silniku, bo jak nawet dzwoniłem po warsztatach i innych serwisach, to czasami mi mówile, że taki silnik nie istnieje.

- Od: 12 lip 2006, 20:01
- Posty: 7
- Skąd: Konin
- Auto: 323f 2.0 TDVI 2002r. Hatchback
no i kurde znowu jakby Toyota poszla do przodu
ten 2.2 D-4D 180 to chyba obecnie najbardziej zaawansowany ropniak
piezoelektryczne wtryskiwacze [tylko ciekawe jak z polskim paliwkiem
]
30tys okresu miedzy wymianami oleju i to mineralnego
i pomyslec ze takie silniczki robia w Polsce
APELUJE wiec do inzynierow mazdy o sprężenie się – chlopaki do roboty-konkurencja technologicznie poszla do przodu
!
ten 2.2 D-4D 180 to chyba obecnie najbardziej zaawansowany ropniak
piezoelektryczne wtryskiwacze [tylko ciekawe jak z polskim paliwkiem
30tys okresu miedzy wymianami oleju i to mineralnego
i pomyslec ze takie silniczki robia w Polsce
APELUJE wiec do inzynierow mazdy o sprężenie się – chlopaki do roboty-konkurencja technologicznie poszla do przodu

- Od: 15 wrz 2005, 09:30
- Posty: 121
- Skąd: ziemia sieradzka
- Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA
a 2.0dCi – 170KM a mniejsza pojemność
Wymiana oleju (syntetycznego) co 50KKM!!
Wymiana oleju (syntetycznego) co 50KKM!!
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Ja mam taż YARIS-a z 2004 1,4 D 75KM i powiem wam że ma przejechane 80kkm bardzo dzwonią zawory i moc już nie ta
a jak ją ganiam to potrafi spalić i 6l , generalnie jeszcze nic w silniku się nie zepsuło ale z innymi sprawami ciężko. Toyota ostatnimi czasy bardzo spadła na psy, nie polecam.
- Od: 11 lip 2004, 19:42
- Posty: 141
- Skąd: Łask
- Auto: CX 9
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości