Strona 1 z 2

Cronos – kupic nie kupic?

PostNapisane: 16 maja 2006, 10:22
przez mathis
Witam!
Jestem w trakcie poszukiwan Mazdy 626 – chcialbym ta wersje z silnikiem 2.0 136 KM
Wlasnie przed chwila udalo mi sie znalezc 626 ale wersje CRONOS. I teraz mam takie pytanie: poniewaz ta mazda posiada szerokie miejsce na tablice z tylu wnioskuje ze jest to wersja europejska – czy tak?

A teraz druga sprawa ktora mnie najbardziej nurtuje: czy czesci do takiej mazdy CRONOS sa latwo dostepne?
Czy moze jednak szukac zwyklej 626 czy interesowac sie tym CRONOSEM?

PostNapisane: 16 maja 2006, 10:28
przez sołtys
mathis napisał(a):Mazdy 626 – chcialbym ta wersje z silnikiem 2.0 136 KM


Jeżeli mowa o modelu GE czyli lata 92-97 to nie ma on 136 a 115KM jeżeli jest to GF po 97 roku to także były dwie wersje 115 i właśnie 136KM ale wtedy nie było już cronosów o ile sie nie myle.

Części większość pasuje od wersji euro, ale niech sie wypowiedzą właściciele Cronosów.

PostNapisane: 16 maja 2006, 10:33
przez mathis
Generalnie romawialem z gosciem telefonicznie – spory kawalek musze jechac i jeszcze jej nie widzialem. Ale z tego co mi powiedzial to jest Cronos 96 r., ma swiatelka na zderzakach ale z tylu miejsce na szeroka tablice... Silnik 2.0 16V 136 KM

PostNapisane: 16 maja 2006, 10:46
przez Grzyby
mathis – na początek powiem ci że mamy tutaj regulamin i należy go stosować.

Po drugie mamy tutaj również tematy, po lekturze których wiedziałbyś więcej (opcja "szukaj" – a instrukcja obsługi jest na górze strony)

A w temacie.
Jeśli chciałbyś wersję z silnikiem 2.0 136KM to takiego silnika w modelau GE (92-97) nie było. Były 1.8 (90 lub 105KM), 2.0 (116KM), 2.5 V6 (~165KM).
Cronos to wersja na rynek amerykański. Jeżeli znalazłeś Cronosa podłuznym z miejscem na rejestrację to:
– albo nie jest to Cronos
– miał robiony tył
– jest to wersja Eunos (Ameryka na rynek europejski)
Różnice pomiędzy tymi modelami masz w tutaj http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ght=cronos

Co do części, to w 99% są te same.
W Cronosie są bardzo kiepskie skrzynie aut. produkcji Forda – jak już to manual.

Najlepiej wrzuć linka do ogłoszenia – powiemy ci co jest nie tak/albo tak :)

PostNapisane: 16 maja 2006, 10:48
przez sołtys
Były cornosy na europę ale to rzadkość może ma klapę z sedana euro, w czym problem jeżeli auto sie podoba to brać. A z mocą to facet poleciał 2.0 ma 115 km.

PostNapisane: 16 maja 2006, 10:49
przez Grzyby
mathis napisał(a):Silnik 2.0 16V 136 KM

to klient jest niedoinformowany. W Cronosach były tylko silniki 2.0 (FS) lub 2.5 (KL). 1.8 (FP) był dostepny tylko w europie.
Światełka w zderzakach też nie muszą oznaczać Cronosa (patrz link który podałem wyżej)

PostNapisane: 16 maja 2006, 11:06
przez mathis
przepraszam za balagan ale chcialem cos szybko sie dowiedziec bo musze jeszcze zorganizowac jakiegos mechaniora zeby to obejrzal...

PostNapisane: 16 maja 2006, 11:23
przez Grzyby
Nie masz żadnego linka do samochodu?
Sporo by to pomogło.
Przejrzałeś temat który ci podrzuciłem?
Są charakterystyczne rzeczy którymi Cronos różni się od europejczyka – dla mnie bardzo istotne :]
Kliknij w linka w moim podpisie i przyjrzyj się dobrze Cronosowi (inne lusterka, chrom dookoła szyb itp.)
I z reguły Cronosy mają lepsze wyposażenie (np. zawsze elektr. szyby).

PostNapisane: 16 maja 2006, 11:40
przez mathis
linku nie mam bo ogloszenie jest w prasie

o qrde walnalem sie w roku – to jest 1995 r.

ogloszenie wyglada tak:
95 r. 2.0 16V, 136 KM, sedan, 2xPP, ABS, ASR, 4xES, EL, CZ, Klima, WK

PostNapisane: 16 maja 2006, 12:02
przez Grzyby
mathis napisał(a):136 KM,

nieprawda

Co to ASR?


mathis napisał(a):linku nie mam bo ogloszenie jest w prasie

szkoda
mathis napisał(a):o qrde walnalem sie w roku – to jest 1995 r

a to akurat nic nie zmienia.
Poproś klienta żeby ci podał nr VIN.
Jak zaczyna się na 1 to jest to Cronos (albo Eunos) – zrobiony w Stanach.
Jeżeli nie jest to 1 to podaj ten numer na forum – dowiesz się co miał z wyposażenia jak opóścił fabrykę (+kolor itp.)

PostNapisane: 17 maja 2006, 21:01
przez pasik
Hej Grzyby!?

nie chcę się wcinać w kompetencję i wiedzę bo nie mam takiego zamiaru jestem świeżym użytkownikiem Mazdy więc moja wiedza też jest skromna (ale cały czas ją poszerzam zresztą dzięki MazdaSpeed) ale mam CRONOSA 95 r 2.0 L 115 KM, skrzynia manual, z tzw ful wypasu to mam :

1. ABS
2. klimę
3. 2x AIRBAG
4. swing
5. jasna tapicerka ( jest rewelacyjna (niestety nie dla właściciela psa))

Brak szyb elektrycznych, oraz sterowanych i podgrzewanych lusterek, oraz manual fotele

Natomiast kumpel ma 626 z 93r 2.5l V6 i ma ABS , 1x AIRBAG, klimę, lusterka elekrtryczne i podgrzewane, oraz elektryczne szybyi elektryczny fotel kierowcy.

Chyba zależy wszystko od opcji jaką mieli na rynku i zasobności portwela nowego użytkownika.

pozdrawiam

PostNapisane: 17 maja 2006, 21:28
przez Puhcio
Masz dwie możliwości :

– jest to crnos po 'strzelony' w tył
– jest to 626 GLX czyli tzw. cronos na europę (kolega DANIX ma takiego, odszukaj w galerii).

W 626 A-Spec były mnotowane silniki :
– FS 2.0 115 KM
– KL 2.5 V6 170 KM

Innych nie było, i niech Ci ktoś nie wciska ściemy 136 KM.

pasik napisał(a):1. ABS
2. klimę
3. 2x AIRBAG
4. swing
5. jasna tapicerka ( jest rewelacyjna (niestety nie dla właściciela psa))


Bo to std w Stanach w przeciwieństwie do el. szyb. Pewnie masz wersje DX – czyli najbiedniejsza (tylko 2.0). Pownieneś mieć nalepki na błoyniach przednich.

Później był LX (2.0 i 2.5) to co wyżej + 'elektryka'

Najbogatsza ES (tylko 2.5) .. wszyko co wyżej + skóra.

PostNapisane: 17 maja 2006, 22:50
przez dannix
Puhcio napisał(a):...

– jest to 626 GLX czyli tzw. cronos na europę (kolega DANIX ma takiego, odszukaj w galerii).


Hmmm, wydawalo mi sie ze mam 626 GLE ?
(link do galerii i info w sygnaturce)

PostNapisane: 18 maja 2006, 11:26
przez pasik
Puhcio napisał(a):Masz dwie możliwości :

– jest to crnos po 'strzelony' w tył
– jest to 626 GLX czyli tzw. cronos na europę (kolega DANIX ma takiego, odszukaj w galerii).

W 626 A-Spec były mnotowane silniki :
– FS 2.0 115 KM
– KL 2.5 V6 170 KM

Innych nie było, i niech Ci ktoś nie wciska ściemy 136 KM.

pasik napisał(a):1. ABS
2. klimę
3. 2x AIRBAG
4. swing
5. jasna tapicerka ( jest rewelacyjna (niestety nie dla właściciela psa))


Bo to std w Stanach w przeciwieństwie do el. szyb. Pewnie masz wersje DX – czyli najbiedniejsza (tylko 2.0). Pownieneś mieć nalepki na błoyniach przednich.

Później był LX (2.0 i 2.5) to co wyżej + 'elektryka'

Najbogatsza ES (tylko 2.5) .. wszyko co wyżej + skóra.



pewnie i jest i najbiedniejsza wersja ale i tak jestem fanem tej marki wszak nie długo bo chodziłem za mazdą od jakiś 6-ciu miesięcy ale nie mogłem przekonac żonki na takie duże autko ale kumpel mi dał na weekend i potem to już z górki (zauroczyło ją bardzo) trzy tygodnie i autko kupione, a teraz żonka nie chce mi dawać nim jeździć.
Ostatnio szukałem sterowników i siłowników do el szyb i lusterek ale narazie pusta kieszeń.

PostNapisane: 18 maja 2006, 12:26
przez Grzyby
pasik napisał(a):Chyba zależy wszystko od opcji jaką mieli na rynku i zasobności portwela nowego użytkownika

pasik napisał(a):Natomiast kumpel ma 626 z 93r 2.5l V6 i ma ABS , 1x AIRBAG, klimę, lusterka elekrtryczne i podgrzewane, oraz elektryczne szybyi elektryczny fotel kierowcy

zauważ że napisałem
Grzyby napisał(a):z reguły Cronosy mają lepsze wyposażenie

Z resztą Puhcio juz ci to wyjaśnił.
pasik napisał(a):jest i najbiedniejsza wersja

Najbiedniejsza, ale na rynek amerykański. O ABS i klimie wiele szt. z europy może pomarzyć (pogadaj z nemim)

Ameryka górą!

PostNapisane: 18 maja 2006, 16:42
przez Puhcio
dannix napisał(a):Hmmm, wydawalo mi sie ze mam 626 GLE ?


Zawsze to pokręcę. :P

Grzyby napisał(a):Najbiedniejsza, ale na rynek amerykański. O ABS i klimie wiele szt. z europy może pomarzyć (pogadaj z nemim)


A-Spece mają dla nas dziwne wyposażenie. Ale tam klimatyzacja jest STANDARDEM a tzw. elektryka nie ... Mi to odpowiada :)

PostNapisane: 19 maja 2006, 01:54
przez Globy
Mnie tez, bo przy magicznym przycisku A/C nie trzeba opuszczac szybek :P Autorowi tematu z pewnoscia chodzi o wersje GLE Special (udzielalem o niej wykladow na forum, prosze poszukac... Puhcio tez :D

pasik napisał(a):mam CRONOSA 95 r 2.0 L 115 KM, skrzynia manual, z tzw ful wypasu to mam :

1. ABS
2. klimę
3. 2x AIRBAG
4. swing
5. jasna tapicerka ( jest rewelacyjna (niestety nie dla właściciela psa))

Brak szyb elektrycznych, oraz sterowanych i podgrzewanych lusterek, oraz manual fotele

Natomiast kumpel ma 626 z 93r 2.5l V6 i ma ABS ,

Tutaj zas mowimy o Cronosie z krwi i kosci amerykanskim, ze tak powiem ;) Opcje wyposazenia rozpisal juz wczesniej ogolnie Pawel, wspomne tylko, ze od poczatku produkcji (1993) dostepny byl 1 airbag, w 1995 doszla seryjnie poduszka pasazera, a na przelomie 1995 i 1996 roku przeprowadzono subtelny lifting karoserii. Podobnie zreszta ksztaltowala sie ewolucja wersji GLE Special, czyli w prostej linii Cronosa na rynek europejski – bardziej ekskluzywnej wersji 2-litrowego sedana dla klienta Starego Kontynentu.

PostNapisane: 19 maja 2006, 06:05
przez sołtys
Grzyby napisał(a): O ABS i klimie wiele szt.


ABS mam klimy nie wiec remis <lol> wersja euro ;)

PostNapisane: 19 maja 2006, 09:06
przez Grzyby
sołtys napisał(a):ABS mam klimy nie wiec remis

A ja mam klime a nie mam ABS :P
(i bardziej cieszę się z takiej konfiguracji :] )

PostNapisane: 20 maja 2006, 00:41
przez Globy
W Stanach only ES'y byly wen wyposazane... Ot, zbedny masaz stopy dla Amerykanow :P