Strona 1 z 2

Mazda cx-5 2026 2,5 automat od 139 900zl

PostNapisane: 11 sie 2025, 16:13
przez piwo

PostNapisane: 13 sie 2025, 08:56
przez darrecki
Ogólnie, to nie za bardzo podoba mi się kierunek w jakim zmierza Mazda.

Fajnie, że auto urosło ale tutaj najważniejsze jak to będzie jeździć, a w zasadzie resorować. Rozmiarowo bardzo blisko do CX60, oby tylko nie zapożyczyli zawieszenia z większego brata bo będzie krok w tył.

Dodatkowo:
Przód – Hyundai Tucson. Wg mnie brzydki i nie "mazdowy"
Kierownica – Co to ku... jest?
Tablet bez jakichkolwiek fizycznych przycisków pozostawię bez komentarza.

PostNapisane: 21 sie 2025, 21:36
przez piwo
mozna zawsze brac tucsona za 149tys zl. pytanie co lepsze.
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://dmassets.hyundai.com/is/content/hyundaiautoever/Cennik-TUCSON-Hybrid-PY2025-MY2026pdf

PostNapisane: 3 wrz 2025, 11:13
przez piwo

PostNapisane: 9 wrz 2025, 22:30
przez dobrzyn22
darrecki napisał(a):Tablet bez jakichkolwiek fizycznych przycisków pozostawię bez komentarza.
w pełni się zgodzę, no i ten silnik..140 koni do takiej budy ? <nie> ostatnio pojeździłem trochę nową cx30 mild- hybrid, automat 120 koni, no tragedia jak dla mnie – nie jedzie to , wyje, co chwilę redukcja biegu <glupek2> Tu może być podobnie bo buda jeszcze większa. Jedynym plusem jest spalanie – ok. 6,5 litra, ale ... no nie, ja wolę te 2 litry więcej i mieć mnóstwo więcej frajdy z jazdy i bezpiecznego wyprzedzania.
Także o ile stylistycznie jest <spoko> , to silnikowo dla mnie tragedia – w złą stronę Mazda idzie, a konkurencja, chociażby z hybrydami odjeżdża

PostNapisane: 12 wrz 2025, 06:13
przez piwo
silnikowo problemy rozwiazuje disi tune. i tyle. ten silnik to 200koni tylko zablokowane. trzeba pojechac odblokowac i cieszyc sie 200konmi.

Re: Mazda cx-5 2026 2,5 automat od 139 900zl

PostNapisane: 12 wrz 2025, 19:26
przez dobrzyn22
o którym silniku piszesz, bo szczerze to żadnego z powyżej wymienionych nie kojarzę odblokowanego na 200 koni <co?>

Re: Mazda cx-5 2026 2,5 automat od 139 900zl

PostNapisane: 12 wrz 2025, 22:44
przez pablobies
To przecież znany silnik 2.5 skyactiv-g czyli standardowo ma 194KM a nie 141KM. Mazda chciała za wszelka cenę ściąć emisję żeby mniejsze kary w EU płacić więc sztucznie zmniejszono moc. Szybko pojawi się power box który na te 200KM ten silnik wyciągnie.

PostNapisane: 13 wrz 2025, 17:41
przez piwo
dobrzyn22 napisał(a):o którym silniku piszesz, bo szczerze to żadnego z powyżej wymienionych nie kojarzę odblokowanego na 200 koni <co?>


https://disi-tune.pl/czerwona-mazda-6-g ... -5-194-km/

Re: Mazda cx-5 2026 2,5 automat od 139 900zl

PostNapisane: 13 wrz 2025, 19:55
przez dobrzyn22
Ok, myślałem że to był komentarz do tej cx30 , o której wspominałem ;) <spoko>

Re: Mazda cx-5 2026 2,5 automat od 139 900zl

PostNapisane: 17 wrz 2025, 12:02
przez Dominator
Wrzućcie tu zdjęcie tej podstawowej bieda wersji jak to wygląda;)

PostNapisane: 19 wrz 2025, 06:27
przez piwo
Wyposażenie:
Felgi Aluminiowe 17" – Grey Metallic (225/65 R17)
Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym
Cyfrowe zegary 10,25"
Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
Klimatyzacja automatyczna
Podstawowy system bezkluczykowy
Przewodowe połączenie Apple CarPlay i Android Auto
System audio (8 głośników)
Systemy ADAS (Advanced Driver Assistance Systems – zaawansowanie systemy wspomagania kierowcy): Adaptacyjny radarowy tempomat (MRCC – Mazda Radar Cruise Control); System monitoringu martwych pół widzenia (BSM); Automatyczne przełączania świateł mijania na drogowe (HBC); Ostrzeżenie o zbliżającym się ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA); Asystent zmiany pasa ruchu (LCA); Proaktywny asystent kierowcy (PDA); System rozpoznawania znaków drogowych (TSR)
Systemy bezpieczeństwa: System monitorujący ruch poprzeczny przed pojazdem (FCTA); System ostrzegania o zbliżających się obiektach przed skrzyżowaniem (FCTB); Ostrzeżenie o zbliżającym się ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA); Asystent jazdy w korku (TJA); System awaryjnego hamowania przed przeszkodą (SBS); Monitoring uwagi kierowcy (Driver Monitor), System wspomagania awaryjnego hamowania w przypadku zagrożenia.
Usługi Google built-in
Wyświetlacz centralny o przekątnej 12,9"



https://www.mazda.pl/skonfiguruj/MAZDA%20CX-5/5WGN-5S/

PostNapisane: 7 paź 2025, 19:22
przez piwo

PostNapisane: 16 paź 2025, 18:13
przez piwo

PostNapisane: 7 lis 2025, 21:26
przez piwo
jest jeden przycisk wylaczenia brzeczkow. super mazda. samo to juz zasluguje na pchwale bo da sie autem jezdzic bez wkurza.
cx-5 po nieudanej cx60 swietne auto. jest miejsce nad glowa, szerokie wnetrze. przepastny bagaznik. normalnie potega auto. i cena wlasciwa 139.900zl. szkoda tylko ze ten ekran jest zamiast przyciskow klimy. ale za to miejsce na okulary jest i piekny wyglad przy tez niewielkich rozmiarach zewentrznych (3cm wiecej od amzdy 3). ogolnie szykuje sie bestseller. szkoda tylko ze od poczatku zamiast 2,5 nie wladowali manuala z 2.0 sky-x z mazdy 3.

Re: Mazda cx-5 2026 2,5 automat od 139 900zl

PostNapisane: 7 lis 2025, 23:22
przez dobrzyn22
CX60 nieudana ? mógłbyś rozwinąć ?
P.S. ta CX5 wygląd TOP ( jak większość kolejnych nowych Mazd ), ale silnik ?...no pomyłka jak dla mnie, prawie 11 sekund do setki <co?> i przy tym średnie spalanie 7,5-8 ? No nie... tu już jednak konkurencja jest dawno z przodu <nie powiem>

Re: Mazda cx-5 2026 2,5 automat od 139 900zl

PostNapisane: 8 lis 2025, 09:42
przez piwo
Tak. Ciężka, droga w kupnie i serwisie, mała w środku, awaryjna, słabo prowadząca się.
Cx5 likwiduje choć część wady czyli jest tania, i lżejsza więc powinna też lepiej się prowadzić.
Co do silnika już się wypowiadałem. On idzie w disi na 210 koni i nic nie szkodzi skorzystać. Wtedy będzie 8 do setki.

PostNapisane: 8 lis 2025, 09:48
przez darrecki
No CX60 dobrym autem (patrząc na to ile kosztuje) to niestety nie jest,a głównym problemem jest zawieszenie i skrzynia.
To nowe CX5 to naprawdę nie wiem jakim cudem wyszło w takiej formie. Komuś na górze w Maździe musiał się jakiś samochodowy horror przyśnić, a potem postanowili go zrealizować jako rewolucję.
Sensu silnika 2.5 nie widzę, skoro przycięty jest bardziej niż 2.0, który to również w większości obecnych modeli wyciąga mniej niż by mógł. W PL chociażby akcyza powyżej 2.0l sporo wzrasta. Poza tym gabarytowo 2.5 i 2.0 są identyczne, więc tym bardziej nie ma to sensu. Mogli chociaż dać "standardowe" 2.0 120hp i 2.5 190hp do wyboru. Na zachodzie (niemcy) podobno diesle wracają do łask, a tu takowego nie ma w ofercie.
Jeszcze te parę lat temu Mazd na drogach było znacznie więcej niż obecnie. Cała rodzina Skyactiv była bardzo popularna, silniki niezawodne, no może z wyjątkiem porażki jaką był 1.5D.
A potem zrobili się "premium", wywalili ceny w kosmos, przestali produkować model 6, pośpieszyli się z premierą CX60/70/80/90, wypuścili chińczyka jako Mazda 6e, zepsuli kolejne CX5 robiąc w nim panelozę i ekranozę jak u pozostałych 99% producentów aut. Wygląda, że Mazda jest obecnie kilka lat za innymi producentami. Ci poszli pro rozum do głowy i przywracają fizyczne przyciski do sterowania podstawowymi funkcjami auta, a Mazda je właśnie likwiduje...
Przez ostatnie lata wsiadając do Mazdy, wiedziałeś że to Mazda – z 6e i CX5 już tak nie jest. Uratować może ich tylko cena.
I pisze to osoba, która jako 1 auto miała Seicento, a potem kolejne 5 były to już tylko i wyłącznie Mazdy.

PostNapisane: 8 lis 2025, 10:03
przez piwo
Fakt panel to nieporozumienie. Jak dla mnie mogłoby wogole ekranu nie być w aucie a tylko przyciski.
z drugiej strony przejrzalem pare filmow i sa proste odnosniki do przyciskow klimy czy sterowania i stopem czy trzymania pasow linii w ktore wchodzi sie w ciagu 1sekundy i wylacza w kolejna sekunde. nie jest tragicznie. silnik też bym wolał 2,0 sky x z mazdy 3 z manualem. Byłoby 150kg lżej i mniej paliwożerne. z drugiej strony to pancerne 2,5 i automat stary dobry poprzeczny z cx5 i mazdy 6. w australii ten silnik w nowej cx5 ma 180koni a wstanach w cx50 187km. mozna polowac na kompa z australii lub czekac na disi tune.
Btw Mazda 3 sky x 186km jest za 114tys zł. ;) szkoda tylko ze nowy sedan 3 jest duzo ciasniejszy od 3 z 2014 roku.
Mimo wszystko Mazda cx-5 wygląda petarda. Tył jak BMW X3, przód zadziornie a nie jak w x3 komicznie. No i ilość miejsca w bagażniku.... Po rozłożeniu tylnych siedzeń na płasko mamy leżankę dla 2 osób. Pełno miejsca nad głowami z tyłu i przodu. Wygodne siedzenia. PE tar da. W końcu tanie duże auto od mazdy. Silnik 2,5 o tyle dobry że pancerny bezawaryjny i tani w serwisie. Nie można mówić że to wada. A że moc okroili przez zamknięcie przepustnicy na 40%? Trzeba ją sobie wymusić i otworzyć. jak dla mnie bedzie to hit sprzedazowy i sprzedac sie powinno w 2026 kolo 5tys tego auta rocznie jak nie podniosa ceny. kwestia reklam bo nikt o tym aucie prawie nie wie, jakby dorzucili oprocentowanie rrso 0% i sie rozreklamowali sprzedaz 5tys bylaby lekko do osiagniecia. kwestia checi tylko sprzedajacych i jak bardzo by sie w to zaangazowali bo cx5 ma praktycznie same atuty. no jeszcze jazd nie bylo i mogli cos popsuc w stosunku do poprzednika zawieszenie i uklad kierowniczy ale chyba az tak zle nie moze byc skoro to tylko lifting zawieszenia.
Obrazek

PostNapisane: 9 lis 2025, 20:59
przez dobrzyn22
piwo napisał(a):A że moc okroili przez zamknięcie przepustnicy na 40%? Trzeba ją sobie wymusić i otworzyć.

jest gdzieś na to potwierdzenie <co?> to już nie jest ten sam skyactive G, tylko tu mamy małą hybrydę jesteś pewien, że będzie można "odblokować" moc ?