Witam wszystkich.
Nie było mnie na tym forum dłuższy czas. Kiedyś miałem 626 z comprexem, to korzystałem, później syn miał 3 MPS BK, również czasem zajrzałem ale cię,żko było z jakąkolwiek pomocą na tym forum, więc przestałem korzystać.
Obecnie jeżdżę Imprezą, wcześniej Corollą, a teraz zastanawiam się nad zmianą samochodu i w związku z tym chciałem zapytać, jak wygląda sytuacja z korozją w egzemplarzach:
1. Po 2012 roku ? ( przedstawiciel Mazdy na Polskę twierdzi, że gdy wprowadzono silniki Sky Aktiv zaczęto również przy produkcji blachy dodawać ocynk, nie zanurzać w ocynku nadwozia, tylko dodawać w procesie produkcji i to podobno zmniejszyło podatność na korozję).
2. Po 2017 roku? (Od tego czasu Mazdy są podobno po przypłynięciu do Europy dodatkowo konserwowane).
Słabo oceniam Mazdy z początku lat dwutysięcznych, ale jestem ciekawy również, czy są mniej "fordowskie', jak Mazda wykupiła od Forda jego pakiet udziałów w 2014 roku. Zawsze mnie denerwowały te amerykańskie łapki i ich rozwiązania wsadzone w Mazdę. Była jak dla mnie za mało japońska, no i ta elektronika nie wiadomo jakiego producenta bo już często nie było na części informacji, o producencie i kraju produkcji.
Korozja w Mazdach
Strona 1 z 1
Różnica pomiędzy latami 2003-2014, bo w tych latach były wyprodukowane Mazdy, którymi jeździłem/jeżdżę jest ogromna. 6GG z 2003r wręcz zgniła w oczach, po 10 latach mimo prób podjętych lata wcześniej nie było już co ratować. Kolejna, 3BM 2014 jeździ do dziś, 6GG wyglądała gorzej po roku.
Nie powiem, że jest idealnie, ale w zdecydowanej większości przypadków sprawę rdzy można w zasadzie zmarginalizować.
Wszystkie obecnie produkowane ich auta, są czysto Japońską myślą technologiczną, co czasami widać po unikalnym, niekoniecznie dobrym podejściu do niektórych rozwiązań.
Jak im się coś uda, to super, ale jak coś zyebią to brną w to dalej udając że wszystko jest ok (aka kiepskie CX60, co go poprawiają 3 lata)
Nie powiem, że jest idealnie, ale w zdecydowanej większości przypadków sprawę rdzy można w zasadzie zmarginalizować.
Wszystkie obecnie produkowane ich auta, są czysto Japońską myślą technologiczną, co czasami widać po unikalnym, niekoniecznie dobrym podejściu do niektórych rozwiązań.
Jak im się coś uda, to super, ale jak coś zyebią to brną w to dalej udając że wszystko jest ok (aka kiepskie CX60, co go poprawiają 3 lata)
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3137 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości