Mazda 3 BN System Start-Stop, może już wystarczy ?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez SFP9 » 18 sie 2022, 14:19

Panowie mam 3-jkę od nowości tj. od początku 2018r i obecnie zbliżam się do przebiegu 110 tyś. Od początku używałem systemu Start-Stop ale w związku z tym, że jednak autem będę jeździł pewnie kolejne 100 tyś zastanawiam się czy mimo faktycznej oszczędności w zużyciu paliwa (jeżdżę praktycznie tylko po mieście) warto dalej katować tym systemem samochód? Czy macie jakieś negatywne doświadczenia wynikające z wpływu tego systemu na silnik, akumulator itd. ?
Początkujący
 
Od: 18 sie 2022, 13:54
Posty: 7 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN 2.0 rok 2017

Postprzez piwo » 18 sie 2022, 19:42

Mam podobny przebieg i poki co spokoj choc dwumada chyba powoli sie konczy.
Nie ma turbo, panewki i rozrusznik nie slyszalem by padaly. Jedynie aku trza co pare lat wymieniac by system chcial dzialac. Smigaj z nie powinno byc problemu. Jakie masz spalanie z 110tys km? U nas po po 120tys km srednie spalanie 8,2l.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (211/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez SFP9 » 19 sie 2022, 09:11

Dzięki za szybką odpowiedź. Serce mnie boli kiedy jadąc w korku co chwile czuje jak silnik uruchamia się po każdym zatrzymaniu i nie wierzę, że nie ma to wpływu na zespół napędowy.
Kiedyś pracowałem w sieci warsztatów i pamiętam szkolenie z olejów. Pokazano nam jak morderczy dla silnika jest powtórny rozruch. Zimny start , czyli rozruch kompletnie wystudzonego silnika zużywa go w porównywalny sposób jak przejechanie około 600 km np. po autostradzie. Daje do myślenia. Oczywiście w przypadku Sart-Stop silnik się nie wychładza a ten interwał bez pracy jest krótszy, to niemniej po wielu set tysiącach takich startów i stopów motor dostaje i to nieźle.
Co do zużycia paliwa to od początku przebiegu komputer pokazuje mi średnie 6,9l/100km. Jeżdżąc po mieście a to 99% przebiegu mojej Mazdy, zużycie paliwa kształtuje się w przedziale od 6,5 do 7,2l/100km. Zużycie zależy od pory roku i natężenia korków. Istotne jest to, że nie jeżdżę na krótkich dystansach. Z pracy do domu mam 38km. A i jeszcze, od jakichś 5000 tyś km mam odblokowaną moc ze 120KM (na hamowni wyszło 138KM) na 166KM i nie zauważyłem żeby miało to wpływ na spalanie.
Początkujący
 
Od: 18 sie 2022, 13:54
Posty: 7 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN 2.0 rok 2017

Postprzez brii » 19 sie 2022, 09:15

W ND mam też ponad 100 000km zrobione i start-stop działa rewelacyjnie w Maździe czego nie da się powiedzieć o innych markach. W zeszłym roku jesienią przestał działać i okazało się, że akumulator już się kończył. Przepracował 8 lat czyli całkiem niezły wynik nawet jak na samochód bez start-stop. Co do przyśpieszonego zużycia to nie ma się już co martwić – nie dość, że cykle krótkie to jeszcze używane oleje to nie to samo co 10 lat temu a tolerancje i luzy w silniku inne ;)
Jak jeździłem bez start-stop to średnie spalanie miałem o ~litr większe – jednak robi to różnicę. Prócz tego brak wibracji kiedy samochód stoi na światłach znacznie podnosi komfort.
Start-stop bierze pod uwagę temperaturę płynów i nie wyłączy silnika jeśli przed chwilą był upalany – sprawdzone wielokrotnie :)
Rozruszniki w samochodach ze start-stop to inna klasa wytrzymałości – zaprzyjaźniony serwis alternatorów i rozruszników mówi, że robi się problem – rozruszniki ze start-stop praktycznie nie padają, naprawiają głównie te z samochodów bez tego systemu ;)

SFP9 napisał(a):Zimny start , czyli rozruch kompletnie wystudzonego silnika zużywa go w porównywalny sposób jak przejechanie około 600 km np. po autostradzie. Daje do myślenia.

To raczej liczba z kosmosu, bo samochód bez start-stop użytkowany w naszym klimacie miałby zużycie odpowiadające przejechaniu przynajmniej 438 000 km + to co przejedzie już po jednym roku eksploatacji.

Samochody hybrydowe, które znacznie agresywniej wyłączają i włączają silnik spalinowy zwykle robią znacznie większe przebiegi bezawaryjnie niż zwykłe spalinowe. Kompletnie nie ma się o co bać jeśli idzie o start-stop.

SFP9 napisał(a):5000 tyś km

5 000 000km <oczy>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez SFP9 » 19 sie 2022, 10:15

brii napisał(a):To raczej liczba z kosmosu, bo samochód bez start-stop użytkowany w naszym klimacie miałby zużycie odpowiadające przejechaniu przynajmniej 438 000 km + to co przejedzie już po jednym roku eksploatacji.

SFP9 napisał(a):5000 tyś km

5 000 000km <oczy>


Take dane przedstawiła nam firma szkoląca. Nie wiem kto to weryfikował ale fakt że zimny start powoduje solidne zużycie silnika jest oczywiste.

Fakt wystarczyło napisać 5000km :D
Początkujący
 
Od: 18 sie 2022, 13:54
Posty: 7 (0/1)
Auto: Mazda 3 BN 2.0 rok 2017

Postprzez brii » 19 sie 2022, 10:35

SFP9 napisał(a):Take dane przedstawiła nam firma szkoląca. Nie wiem kto to weryfikował ale fakt że zimny start powoduje solidne zużycie silnika jest oczywiste.

Kilkanaście lat temu bym powiedział, że tak (ale na pewno nie w takim stopniu) ale teraz już bym nie powiedział, że powoduje "solidne zużycie". Na pewno liczby, które przytoczyli są co najmniej absurdalne – według nich każdy nowy samochód miałby silnik do złomowanie maksimum co dwa lata ;) Stosowałbym do tej firmy ograniczone zaufanie ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez child » 22 sie 2022, 19:00

brii napisał(a):W ND mam też ponad 100 000km zrobione i start-stop działa rewelacyjnie w Maździe czego nie da się powiedzieć o innych markach. W zeszłym roku jesienią przestał działać i okazało się, że akumulator już się kończył. Przepracował 8 lat czyli całkiem niezły wynik nawet jak na samochód bez start-stop.


Moja była BM ma już ponad 170 tys. (musiałbym szwagra zapytać, ile dokładnie), 9 lat i akumulator dalej żyje :) Ale ja i-stop szybko wyłączyłem.

Jak jeździłem bez start-stop to średnie spalanie miałem o ~litr większe – jednak robi to różnicę.


No sorry, ale przy takim spalaniu jak ma ND to jest raczej niemożliwe. Musiałbyś ogromną większość czasu "jazdy" stać – a wtedy akumulator by nie miał się kiedy doładować.

Rozruszniki w samochodach ze start-stop to inna klasa wytrzymałości – zaprzyjaźniony serwis alternatorów i rozruszników mówi, że robi się problem – rozruszniki ze start-stop praktycznie nie padają, naprawiają głównie te z samochodów bez tego systemu ;)


To bardzo interesujące. A jakie marki robią (powiedzmy, że w ciągu 5 ostatnich lat) samochody bez tego systemu?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez brii » 22 sie 2022, 19:39

child napisał(a):To bardzo interesujące. A jakie marki robią (powiedzmy, że w ciągu 5 ostatnich lat) samochody bez tego systemu?

Nie bądźmy śmieszni – w tym okresie już nie dało się kupić samochodu bez SS a poza tym tak młode się raczej nie sypią ;) Mowa o samochodach sprzed 15 lat gdzie zaczynają występować usterki i z ich obserwacji wynika, że wersje z SS praktycznie wcale nie mają awarii w porównaniu ze zwykłymi. Przewidywania mieli dokładnie odwrotne.

child napisał(a):Moja była BM ma już ponad 170 tys. (musiałbym szwagra zapytać, ile dokładnie), 9 lat i akumulator dalej żyje :) Ale ja i-stop szybko wyłączyłem.

Obstawiam, że u mnie też by żył ale ze względu na sposób eksploatacji ND samochód w zimę stoi i niestety dwa razy doszło do głębokiego rozładowania akumulatora :(

child napisał(a):No sorry, ale przy takim spalaniu jak ma ND to jest raczej niemożliwe. Musiałbyś ogromną większość czasu "jazdy" stać – a wtedy akumulator by nie miał się kiedy doładować.

Możliwe – w mieście bez SS (zwykle na rozpoczęcie sezonu) kiedy system się kalibruje po długim nieużytkowaniu akumulatora spalanie z miasta mam ~7,5l/100km a jak system już działa ~6,5l/100km. Podczas zwykłego przejazdu przez miasto w 30 minut mam ~8 minut stania na SS. W trasie różnicy nie ma.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez child » 22 sie 2022, 20:44

Mam okropną ochotę wyżyć się trochę za wątek o elektromobilności, którego ostatnich 5 stron właśnie przeczytałem i po tej mordędze nie miałem już ochoty się tam udzielać. A ponieważ jesteś chyba głównym uczestnikiem tamtego wątku, to ci się należy :P

brii napisał(a):
child napisał(a):To bardzo interesujące. A jakie marki robią (powiedzmy, że w ciągu 5 ostatnich lat) samochody bez tego systemu?

Nie bądźmy śmieszni – w tym okresie już nie dało się kupić samochodu bez SS a poza tym tak młode się raczej nie sypią ;)


Samochody młodsze niż 5 lat się nie sypią? Ta opinia to chyba skutek jazdy Mazdami ;) Chociaż poczytaj dział np. BP, to zmienisz zdanie.

Chyba, że mowa o samych rozrusznikach, to może rzeczywiście.

Mowa o samochodach sprzed 15 lat gdzie zaczynają występować usterki i z ich obserwacji wynika, że wersje z SS praktycznie wcale nie mają awarii w porównaniu ze zwykłymi. Przewidywania mieli dokładnie odwrotne.


O samochodach "sprzed 15 lat" to ci ten mechanik powiedział, czy jest to twoje mniemanie? Bo jak mechanik, to mam nadzieję, że lepiej naprawia samochody niż bajki opowiada ;) Podpowiedź – sprawdź sobie, od kiedy duzi producenci zaczęli stosować system start-stop: nie było to 15 lat temu, a później. Nie udało mi się znaleźć na szybko informacji dla VAG, więc tutaj robię potencjalny wyjątek – aczkolwiek czas wprowadzania tego systemu był dla większości producentów bardzo podobny...

Oczywiście istnieje jeszcze druga alternatywa – że tak sobie walnąłeś te "15 lat" :)

child napisał(a):Moja była BM ma już ponad 170 tys. (musiałbym szwagra zapytać, ile dokładnie), 9 lat i akumulator dalej żyje :) Ale ja i-stop szybko wyłączyłem.

Obstawiam, że u mnie też by żył ale ze względu na sposób eksploatacji ND samochód w zimę stoi i niestety dwa razy doszło do głębokiego rozładowania akumulatora :(


Ale nie żyje :) Reszta to spekulacja i wyciąganie z tyłka, którego podobno bardzo nie lubisz ;)

child napisał(a):No sorry, ale przy takim spalaniu jak ma ND to jest raczej niemożliwe. Musiałbyś ogromną większość czasu "jazdy" stać – a wtedy akumulator by nie miał się kiedy doładować.

Możliwe – w mieście bez SS (zwykle na rozpoczęcie sezonu) kiedy system się kalibruje po długim nieużytkowaniu akumulatora spalanie z miasta mam ~7,5l/100km a jak system już działa ~6,5l/100km. Podczas zwykłego przejazdu przez miasto w 30 minut mam ~8 minut stania na SS. W trasie różnicy nie ma.


Tutaj się zapytam absolutnie poważnie – i akumulator przez te 22 minuty doładowuje ci się na 8 minut stania na i-stop? Jeśli tak, to szacunek, jak ten system poprawili od 2013, kiedy to wyprodukowali moją BM. Miałem podobny czas jazdy do pracy (ok. 25 minut), znacznie krótszy czas stania na i-stop (góra 4 minuty), a po kilku (góra 10) takich jazdach, jak nie było w międzyczasie jakiejś dłuższej trasy, to i-stop włączał się wyraźnie rzadziej/na krócej. I jeszcze trzymał ci te 8 minut z 30 do końca życia akumulatora?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez RobertPi » 22 sie 2022, 22:56

Jemu tak, innym nie. Kolega ma wszędzie PV i wszystko wie lepiej więc aku też ma lepsze. Taka karma :( nic nie poradzisz.
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:12
Posty: 1082 (14/37)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez zadra » 22 sie 2022, 23:46

<lol> <lol>
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3143 (32/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Bimbak » 23 sie 2022, 10:01

ale wiecie jak działa i-eloop?
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez brii » 23 sie 2022, 13:26

child napisał(a):Mam okropną ochotę wyżyć się trochę za wątek o elektromobilności, którego ostatnich 5 stron właśnie przeczytałem i po tej mordędze nie miałem już ochoty się tam udzielać. A ponieważ jesteś chyba głównym uczestnikiem tamtego wątku, to ci się należy

Pusta bezmerytoryczna zawiść to piękne uczucie – wyżywaj się do woli, na zdrowie ;)

child napisał(a):O samochodach "sprzed 15 lat" to ci ten mechanik powiedział, czy jest to twoje mniemanie? Bo jak mechanik, to mam nadzieję, że lepiej naprawia samochody niż bajki opowiada Podpowiedź – sprawdź sobie, od kiedy duzi producenci zaczęli stosować system start-stop: nie było to 15 lat temu, a później. Nie udało mi się znaleźć na szybko informacji dla VAG, więc tutaj robię potencjalny wyjątek – aczkolwiek czas wprowadzania tego systemu był dla większości producentów bardzo podobny...

Oczywiście istnieje jeszcze druga alternatywa – że tak sobie walnąłeś te "15 lat"

Istnieje też trzecia alternatywa – Ty możesz się mylić. Szkoda, że idziesz w ślady zadry i klepiesz bez sprawdzenia a innym zarzucasz, że sobie coś mogą walnąć.
Nie będę głęboko grzebał w katalogach producentów rozruszników, ale doskonale pamiętam, że Megane 3 miało start-stop a to jest samochód produkowany od 2008 roku. I nie – nie mówię tu o przycisku start-stop do uruchamiania samochodu, który był w Megane II ;)

Żeby nie być gołosłownym – tutaj nawet starsze (2006 rok) informacje o użyciu start-stop:
https://francuskie.pl/citroen-c2-i-c3-stop-start/

Producenci wdrażali ten system zanim stał się obowiązkowy, a obowiązkowy stał się dużo później.

child napisał(a):Ale nie żyje Reszta to spekulacja i wyciąganie z tyłka, którego podobno bardzo nie lubisz

Zdecydowanie nie lubię ale widzę, że Ty wydajesz się lubić ten sport (patrz powyżej) ;)
W sumie to mam ten akumulator jeszcze w garażu – zobaczymy czy po uzupełnieniu elektrolitu i naładowaniu zacznie działać jak należy ;) Nie będziemy wtedy dywagować o rzeczach wyciągniętych z tyłka.

child napisał(a):Tutaj się zapytam absolutnie poważnie – i akumulator przez te 22 minuty doładowuje ci się na 8 minut stania na i-stop? Jeśli tak, to szacunek, jak ten system poprawili od 2013, kiedy to wyprodukowali moją BM. Miałem podobny czas jazdy do pracy (ok. 25 minut), znacznie krótszy czas stania na i-stop (góra 4 minuty), a po kilku (góra 10) takich jazdach, jak nie było w międzyczasie jakiejś dłuższej trasy, to i-stop włączał się wyraźnie rzadziej/na krócej.

Ogólnie nie mam problemu z doładowanie akumulatora jak samochód użytkuję przynajmniej raz w tygodniu – kluczem jest tylko to by przed zatrzymaniem hamować możliwie dużo silnikiem i pozwolić ieloopowi naładować kondensator do pełna. Niekiedy mu pomagam redukując bieg przed zatrzymaniem. Jeżeli jeżdżę tak, że ieloop nie zbiera ładunku przed wyłączeniem silnika to po kilku startach pojawia się komunikat "nie gotowy".

child napisał(a):I jeszcze trzymał ci te 8 minut z 30 do końca życia akumulatora?

Tak, wyłączał silnik zawsze na maksymalnie 2 minuty (potem niezależnie od warunków włączał) ale pewnego pięknego dnia sypnął błędem ieloop i już silnika wcale nie chciał wyłączać. Szybka wymiana akumulatora i błąd zniknął od razu a po kilku godzinach (może kilkunastu – nie pamiętam) adaptacji system działał normalnie.

RobertPi napisał(a):Jemu tak, innym nie. Kolega ma wszędzie PV i wszystko wie lepiej więc aku też ma lepsze. Taka karma nic nie poradzisz.

Chyba nie wiesz co to ieloop ale jak zwykle się wypowiesz ;) Wydawało mi się, że jesteś mądrzejszy niż zadra...

Co do obaw o trwałość akumulatora przy częstych startach – nie dość, że ieloop go odciąża to jescze producent zaprojektował go pod ~270 000 startów. Panasonic oryginalny raczej był wyższej jakości. Szybciej akumulator zabiją upływy prądu i temperatury niż start-stop.
Załączniki
yuasa.jpg
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez child » 23 sie 2022, 17:48

brii napisał(a):
child napisał(a):Mam okropną ochotę wyżyć się trochę za wątek o elektromobilności, którego ostatnich 5 stron właśnie przeczytałem i po tej mordędze nie miałem już ochoty się tam udzielać. A ponieważ jesteś chyba głównym uczestnikiem tamtego wątku, to ci się należy

Pusta bezmerytoryczna zawiść to piękne uczucie – wyżywaj się do woli, na zdrowie ;)


Zawiść? Raczej zmęczenie dyskusją, w której jeden człowiek ma zawsze rację, jego argumenty są merytoryczne,a innych nie, a on sam spotyka jedynie tanie w zakupie elektryki, niezajęte ładowarki, tanie ładowanie itd.

child napisał(a):O samochodach "sprzed 15 lat" to ci ten mechanik powiedział, czy jest to twoje mniemanie? Bo jak mechanik, to mam nadzieję, że lepiej naprawia samochody niż bajki opowiada Podpowiedź – sprawdź sobie, od kiedy duzi producenci zaczęli stosować system start-stop: nie było to 15 lat temu, a później. Nie udało mi się znaleźć na szybko informacji dla VAG, więc tutaj robię potencjalny wyjątek – aczkolwiek czas wprowadzania tego systemu był dla większości producentów bardzo podobny...

Oczywiście istnieje jeszcze druga alternatywa – że tak sobie walnąłeś te "15 lat"

Szkoda, że idziesz w ślady zadry i klepiesz bez sprawdzenia a innym zarzucasz, że sobie coś mogą walnąć.
Nie będę głęboko grzebał w katalogach producentów rozruszników, ale doskonale pamiętam, że Megane 3 miało start-stop a to jest samochód produkowany od 2008 roku.


2008 – to mniej niż 15 lat.

Żeby nie być gołosłownym – tutaj nawet starsze (2006 rok) informacje o użyciu start-stop:
https://francuskie.pl/citroen-c2-i-c3-stop-start/


Czyli znalazłeś 2 modele popularnego producenta, które miały start-stop 15 lat temu.

A teraz tak:
BMW is including the technology across many of its cars and the MINI line for 2008.
FCA introduced the Robert Bosch GmbH made system in the end of 2008 in the Fiat 500.
Starting September 2009, Alfa Romeo also introduced this system in its Alfa Romeo Mito series.
The redesigned 2012 Kia Rio and Rio5 (hatchback) debuted at the 2011 New York Auto Show was announced with their Intelligent Stop and Go (ISG) feature, or stop-start technology.
In 2008 Land Rover fitted its Freelander with Stop/Start.
In 2010, Opel introduced Start/stop in their EcoFLEX branded models.
In 2009, Roewe's Rover 75 based 750 was fitted with stop-start.
SAAB – Start/Stop function was fitted to the second-generation 9-5 in 2009.


Powyższe cytaty wybrane z https://en.wikipedia.org/wiki/Start-stop_system . Przed 2008 jest Citroen, parę marek ma jakieś daty z kosmosu (typu lata '80 i '90), parę nie ma konkretnych dat. Mazda – nie wiem dokładnie, ale raczej w okolicy silników SkyActiv, więc okolice 2011?

W każdym razie poza twoim przykładem (Citroen C2/C3) nie widzę innych, które by miały 15 lat.

child napisał(a):Ale nie żyje Reszta to spekulacja i wyciąganie z tyłka, którego podobno bardzo nie lubisz

Zdecydowanie nie lubię ale widzę, że Ty wydajesz się lubić ten sport (patrz powyżej) ;)


Odpisałem powyżej. Jak rozumiem, twój mechanik jest specjalistą od Citroena, i to akurat C2 i C3 z lat produkcji 2006-2007?

W sumie to mam ten akumulator jeszcze w garażu – zobaczymy czy po uzupełnieniu elektrolitu i naładowaniu zacznie działać jak należy ;) Nie będziemy wtedy dywagować o rzeczach wyciągniętych z tyłka.


Bardzo chętnie się przekonam (w celach naukowych).

child napisał(a):Tutaj się zapytam absolutnie poważnie – i akumulator przez te 22 minuty doładowuje ci się na 8 minut stania na i-stop? ...

Ogólnie nie mam problemu z doładowanie akumulatora jak samochód użytkuję przynajmniej raz w tygodniu – kluczem jest tylko to by przed zatrzymaniem hamować możliwie dużo silnikiem i pozwolić ieloopowi naładować kondensator do pełna. Niekiedy mu pomagam redukując bieg przed zatrzymaniem. Jeżeli jeżdżę tak, że ieloop nie zbiera ładunku przed wyłączeniem silnika to po kilku startach pojawia się komunikat "nie gotowy".


Czyli to i-eloop robi różnicę.

RobertPi napisał(a):Jemu tak, innym nie. Kolega ma wszędzie PV i wszystko wie lepiej więc aku też ma lepsze. Taka karma nic nie poradzisz.

Chyba nie wiesz co to ieloop ale jak zwykle się wypowiesz ;) Wydawało mi się, że jesteś mądrzejszy niż zadra...


Ale czy ty nie widzisz, że z twoich wypowiedzi właśnie wynika, że to ty wszystko wiesz najlepiej? Uważam cię na człowieka zdecydowanie inteligentnego i dobrze przygotowującego się do dyskusji, ale twój permanenty bersserwisseryzm naprawdę czasami męczy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez brii » 24 sie 2022, 07:53

child napisał(a):Zawiść? Raczej zmęczenie dyskusją, w której jeden człowiek ma zawsze rację, jego argumenty są merytoryczne,a innych nie, a on sam spotyka jedynie tanie w zakupie elektryki, niezajęte ładowarki, tanie ładowanie itd.

Nie przesadzaj – daję jedynie uzasadniony odpór tezom, że BEVa nie da się nigdzie naładować i że jest zupełnie niekonkurencyjny cenowo. Nie wiem czemu próbujesz polaryzować dyskusję i wpadać w skrajności, nie bawimy się tu w politykę tylko chcemy (przynajmniej ja) wymienić doświadczenia.

child napisał(a):2008 – to mniej niż 15 lat.

Do końca 2022 zostało mniej niż pół roku czyli zaokrąglając mamy 15 lat. Inna sprawa, że samochody na rok modelowy 2008 zaczęto produkować pod koniec w 2007 więc mamy 15 lat nawet bez zaokrąglania ;)

child napisał(a):Czyli znalazłeś 2 modele popularnego producenta, które miały start-stop 15 lat temu.

Wystarczy, że znalazłbym jeden model bo Ty twierdziłeś, że duzi producenci robili je znacznie później. Widzę, że bardzo Cię zabolało obalenie Twojego argumentu – mam nadzieję, że nie będziesz teraz wymyślał argumentów typu "a bo nie było to przynajmniej 50% produkcji samochodów" – nie zdefiniowałeś takich warunków wcześniej ;)

child napisał(a):W każdym razie poza twoim przykładem (Citroen C2/C3) nie widzę innych, które by miały 15 lat.

Rozruszniki to nie moja branża a motoryzacja to najwyżej moje hobby – nie doktoryzuję się w temacie i nie będę tracił dalej czasu na poszukiwanie kolejnych (chociaż jak dobrze kojarzę Smart 451 od 2007 miał start-stop) bo mi za to nie płacisz, a Twoje twierdzenie zostało obalone.

Nie wiem czemu do dyskusji podchodzisz w taki sposób, że musisz mieć rację chociażby nie wiadomo co. Ja jedynie podrzucam dowody na to, że ktoś nie ma racji i to powoduje oburzenie i gwałtowne reakcje. Czemu? Nie wiem.

child napisał(a):Odpisałem powyżej. Jak rozumiem, twój mechanik jest specjalistą od Citroena, i to akurat C2 i C3 z lat produkcji 2006-2007?

Nie – gość od 1991 roku zajmuje się regeneracją rozruszników i alternatorów, nie jeden rozrusznik w ręku trzymał ;) Narzeka na rozruszniki start-stop bo przez nie ma mniej roboty. Jego zdaniem są zdecydowanie mniej awaryjne bo są projektowane i wykonywane z zapasem pod bardzo ciężkie użytkowanie w przeciwieństwie do zwykłych rozruszników.

child napisał(a):Bardzo chętnie się przekonam (w celach naukowych).

Eksperyment rozpoczęty – miałem problem zacząć ładowanie bo akumulator miał jedynie 6,1V i ładowarka nie chciała zacząć ładować. Z zasialcza regulowanego zapodałem wczoraj wieczorem 13V i zobaczę później jak sytuacja wygląda.

child napisał(a):Ale czy ty nie widzisz, że z twoich wypowiedzi właśnie wynika, że to ty wszystko wiesz najlepiej? Uważam cię na człowieka zdecydowanie inteligentnego i dobrze przygotowującego się do dyskusji, ale twój permanenty bersserwisseryzm naprawdę czasami męczy.

Cenię, że nie wrzucasz głupot popędzanych debilizmami jak zadra albo inni uczestnicy sąsiedniego wątku, ale widzę, że nie chodzi Ci wcale o oczyszczenie atmosfery. Załóż proszę dobrą wolę z mojej strony, wcale nie chodzi mi o to żeby mieć rację – mogę jej nie mieć ale przynajmniej staram się w dyskusji brać udział jeśli mam jakiekolwiek podstawy pod moje twierdzenia a moje poglądy są przezemnie zweryfikowane i czymś sensownym poparte (przynjamniej doświadczeniem albo wiedzą mądrzejszych odemnie). W innym przypadku w dyskusji udziału nie biorę. Jeżeli się mylę to chętnie przyjmę sprostowanie i extra widzę, ból w tym, że tutaj nikt nie chce przekazać żadnej wiedzy i dowodów a jedynie opinie i to w dodatku zmanipulowane. Założę, że po Twojej stronie też jest dobra wola. Traktujmy się jak normalni ludzie – wydaje mi się, że po Tobie mogę się spodziewać sensownej i merytorycznej rozmowy w przeciwieństwie do wielu ludzi z tego ZOO jakie odbywa się w wątku obok ;)
Proszę Cię tylko o to byś nie polaryzował dyskusji bo to prowadzi tylko do spięć, pyskówek i podgrzewania atmosfery a to w niczym nie pomaga szczególnie przy dyskusjach na odległość. No chyba, że zakładamy, że ważnym jest tylko bicie piany ale do takich celów są lepsze miejsca w sieci.
Ostatnio edytowano 24 sie 2022, 08:09 przez brii, łącznie edytowano 1 raz
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Bimbak » 24 sie 2022, 08:07

child napisał(a):Mazda – nie wiem dokładnie, ale raczej w okolicy silników SkyActiv, więc okolice 2011?

Nie. U Mazdy start/stop pojawił się wraz z silnikami 2.0 DISI w połowie 2009, dla roku modelowego 2010 Mazdy 3, 5, 6.

child napisał(a):Czyli to i-eloop robi różnicę.

Ale tylko jeśli chodzi o trwałość akumulatora. Przy czym akumulatory z pierwszego montażu bez problemu wytrzymują 8-10 lat, nawet w autach z i-stop bez i-eloop. Problem mają gorsze akumulatory jakie ludzie montują jako drugie, bo nikt nie chce wydawać ponad 1k PLN na takie przystosowane do tego typu pracy.
Ogólnie i-stop w Maździe działa bardzo ciekawie, sprytnie. Polecam się zapoznać z technikaliami, bo powinny uspokoić każdego kto martwi się o swój silnik czy rozrusznik.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 19:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez child » 24 sie 2022, 13:54

Brii – przeczytałem, w imię tego, co piszesz na końcu powstrzymam się od odpowiedzi. Nie traktuj tego jak przyznania racji w kwestiach merytorycznych ;)

Bimbak napisał(a):
child napisał(a):Czyli to i-eloop robi różnicę.

Ale tylko jeśli chodzi o trwałość akumulatora.


No właśnie z tego, co pisał brii, to raczej nie tylko, jeśli chodzi o trwałość akumulatora, a właśnie o "częstotliwość" działania i-stop przy jeździe mocno miejskiej. Wygląda na to, że bez i-eloopa działa tak jak mi, czyli średnio.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Grzyby » 26 sie 2022, 09:54

To ja się wypowiem.
Co prawda start-stop mam tylko w Traficu (używam zawsze) ale kiedyś pokusiłem się w ramach eksperymentu (w ubiegłym roku) o sprawdzenie jak wyglądałoby spalanie z takim systemem auta takiego jak ... Dacia Dokker.
Takową posiadam od roku 2014, zrobiłem nią ponad 240kkm zwykle w identycznych warunkach. Ba, mam często powtarzalne trasy.
Jak łatwo się domyślić, takowego systemu nie mam na jej pokładzie, ale symulowałem jego posiadanie na każdych światłach po prostu gasząc silnik. Test dotyczył jednego zbiornika gazu i powtarzalnych tras.
W mieście spalanie tego auta (normalne) wynosi ok 10,5-10,9l LPG.
W teście wyszło 9,8l (mierzone na dystrybutorze ofc). Sam fakt zejścia poniżej 10 był znamienny. Kompletnie nie zmieniałem stylu jazdy, różnica była tylko w wyłączaniu silnika na światłach.
Więc generalnie – to działa. Jeśli byłoby to rzeczywiście w okolicach 0,7l/100km to przyjmując optymistycznie że połowa zasięgu Dacii przypada na miasto, to daje to oszczędności grubo powyżej 2500zł (chodzi o LPG). A pomimo braku S/S rozrusznik działa mi dalej bezproblemowo. Akumulator oryginalny zwykły (44Ah) skończył swój żywot po 6 latach. Nawet kupując dedykowany pod S/S jest taniej.
Więc czemu nie korzystać skoro jest w aucie? (Trafic)

Generalnie zadziwia mnie nieprawdopodobna niechęć do korzystania z nowinek technicznych stworzonych dla ekonomii czy wygody i ogólny hejt jaki na tym forum leje się na wszystko co nowe.
Jak parę lat temu wszyscy psy wieszali na ASB (ofc najbardziej ci którzy jej nie mieli), potem czas był na małe turbo silniki (że 100kkm i na złom) – tutaj też prym wiedli NIEUŻYTKOWNICY ale WIEDZĄCY, tak teraz widzę nowym wrogiem jest kolejne nieznane – elektryki.

Ręce opadają.

P.S. Tak dla przypomnienia – jak pojawiły sie pierwsze automobile o ich prędkość prawnie ograniczono do 12 czy 20km/h bo kury miały jajek nie znosić a świat miał się skończyć. I jeszcze przed autem musiał biec człowiek z chorągiewką żeby ostrzec innych. Zachowujecie się podobnie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 26 sie 2022, 17:28

Ja mam SS w Renacie 240 tyś przebiegu i raczej nic nie było robione z rozrusznikiem. Mam taką zasadę że jak musze czekać całą zmianę świateł to daje systemowi aby wyłączył silnik, jak zaraz ma być zielone to nie pozwalam żeby zgasł. System SS jest połączony ściśle z odpowiednimi warunkami a najważniejsze to sprawny aku oryginala varta wytrzymała 8 lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Moderator

Moderatorzy Moto