Strona 1 z 3

Jakieś wieści na temat nowej Mazdy CX-60 ?

PostNapisane: 9 mar 2022, 13:23
przez zabuza88
Z tym wspaniałym nowym układem napędowym w CX-60 (niestety niedostępnym tutaj w Kanadzie), czy ktoś ma wieści na temat wprowadzenia nowej Mazdy CX-60 przez Mazdę?

PostNapisane: 10 mar 2022, 08:41
przez piwo
na razie wiemy wiecej o mazdzie cx60. i powiem szczerze Mazda zaskoczyla mnie.
mocny naped hybrydowy 327koni w dobrej cenie.
obecna rav 4 plug in hybrid 306konna z bateria podobna to koszt 215tys zl
a tu takie cacuszko z 8 stopniowym automatem, 327 koni (2,5 sky-g plus 136 konny elektryk) naped na tyl tylko 225tys zl?
auto o klase wydaje sie od rav4 lepsze.
lepiej wykonczone na pewno cichsze wiekszy bagaznik.
nono.
mazda sie tym razem postarala choc pewnie szybko cene podniosa znajac zapedy dilerow mazdy.
mazda cx5(0) sie chowa przy tym autku totalnie i wydaje sie totalnym dnem.
https://auto.dziennik.pl/premiery/artyk ... wideo.html
Długość całkowita mm 4745
Szerokość całkowita mm 1890
Wysokość całkowita – koła 18” z obciążeniem/bez obciążenia mm 1675/1680
Wysokość całkowita – koła 20” z obciążeniem/bez obciążenia mm ,680/1685
Rozstaw osi mm 2870
Wysokość prześwitu (opony 18''/20'') mm 170/175
Rozstaw kół z przodu 1640
Rozstaw kół z tyłu 1645
Promień skrętu od krawężnika do krawężnika (m) m 5,4
Wnętrze
Wysokość kabiny z przodu – bez szyberdachu mm 1004
Szerokość kabiny z przodu na wysokości ramion mm 1504
Miejsce na nogi – przedni rząd siedzeń mm 1058
Wysokość kabiny z tyłu – bez szyberdachu mm 984
Szerokość kabiny z tyłu na wysokości ramion mm 1441
Miejsce na nogi – tylny rząd siedzeń mm 990
Bagażnik
Pojemność bagażnika (wszystkie siedzenia do linii okien) / w tym schowek pod podłogą l 477 / 570
Pojemność bagażnika do sufitu (z siedzeniami tylnego rzędu złożonymi) / łącznie ze schowkiem pod podłogą l 1148 / 1726
Wysokość od podłogi bagażnika do rolety zasłaniającej mm 498,5
Długość przestrzeni bagażowej za drugim rzędem siedzeń mm 975
Szerokość pomiędzy wnękami tylnych kół mm 1130
Szerokość bagażnika na poziomie podłogi mm 1275
Wysokość progu załadunku, dystans od ziemi mm 740
Mazda CX-60 i silnik oraz moc
Przeniesienie napędu AWD
Skrzynia biegów 8EAT
Typ silnika I4 DOHC 16 zaworów
Typ wtrysku paliwa Wtrysk bezpośredni
Pojemność skokowa cm3 2488
Średnica cylindra x skok tłoka mm x mm 89,0 x 100,0
Stopień sprężania 13,0
Maksymalna łączna moc kW@rpm 241/4,000
Maksymalny łączny moment obrotowy Nm 500
Moc maksymalna silnika spalinowego kW@rpm 141/6000
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego Nm 261
Moc maksymalna silnika elektrycznego kW 100
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego Nm 250
Pojemność zbiornika paliwa L 50
Układ redukcji emisji Katalizator trójdrożny
Akumulator 12 volt Q-85
AKUMULATOR PHEV
Typ Litowo-jonowy
Napięcie V 355
Pojemność akumulatora kWh 17,8
Waga akumulatora kg 175,1
Mazda CX-60, osiągi i spalanie
2,5 e-Skyactiv PHEV 327 KM 8-BIEGOWY AutomatAWD
Czas przyspieszenia 0-100 km/h s 5,8
Prędkość maksymalna z ogranicznikiem km/h 200
Zużycie paliwa wg. WLTP
Zasięg napędu EV – cykl mieszany, opony 18''/20'' km 63/60
Zasięg napędu EV – cykl miejski, opony 18''/20'' km 69/63
Zużycie energii kWh 17,1
Zużycie paliwa – opony 18''/20'' l/100km 1,5/1,6
Emisje wg. WLTP
Emisje CO₂ w cyklu mieszanym – koła 18''/20'' g/km 33/37
Europejska klasa emisji Euro 6 G2

Re: Jakieś wieści na temat nowej Mazdy 6?

PostNapisane: 12 mar 2022, 13:26
przez piwo

PostNapisane: 12 kwi 2022, 19:42
przez piwo

PostNapisane: 26 kwi 2022, 17:45
przez piwo


PostNapisane: 6 maja 2022, 19:59
przez piwo

PostNapisane: 20 cze 2022, 16:05
przez piwo


Re: Jakieś wieści na temat nowej Mazdy 6?

PostNapisane: 30 cze 2022, 16:36
przez piwo
tak.
camry jeszcze nie kupilem :)

ale jestem swiezo po jezdzie cx60. Czy mnie auto rozczarowalo czy zachwycilo? Hm. Auto raczej nie spelnilo moich oczekiwan. Siedziska przednich foteli chyba wezsze niz w mojej mazdzie 3. Z tylu jest wiecej miejsca niz w mazdzie 6 ale nie czuc jakiejs wielkiej przestronnosci. Raczej tak na styk miejsca by nie marudzic. Bagaznik wydaje sie znacznie mniejszy niz podawane 570 l wiec pewnie liczony jest ze schowkiem pod podloga i do dachu a nie linii zaslonki. Schowek posrodku przednich foteli mikroskopowy mniejszy niz w mazdzie 3. Z jazd to przyspieszenia za bardzo nie czuc (a niby jest 5,8s do setkki). Powiedzialbym ze odczucia jak z jazdy mazda 3 ( po chipie u mnie 170 koni) . Silnik elektryczny mocno jeczy powyzej 60km/h przy bucie w podloge. spalinowy tez zaskakujaco halasliwy przy bucie w podloge. w jezdzie spokojnej do 100km/h raczej bezszelestnie. Z rzeczy denerwujacych to czuc redukcje skrzyni biegow przy podjezdzaniu na swiatlach na czerwonym tak jakby silnik elektryczny byl za skrzynia biegow i zmienial przelozenia przy odzyskiwaniu energi albo podjezdzajac do swiatel spalinowka sie nie wylacza i skrzynia przeredukowuje w dol. Moim zdaniem bez sensu i powinien natychmiast naped sie przelaczac tylko na generator jak tylko zdejmujemy noge z gazu. Hed up i licznik cyfrowy piekny, ograniczenia predkosci ktore maja zdaje sie wejsc w uni od lipca jeszcze w cx60 nie sa zaprogramowane. Ogolnie auto spoko ale bez jakiegos lal. Liczylem na wiecej przestrzeni w srodku i lepsze odczucia z przyspieszenia. Jakos toyota camry zrobila na mnie lepsze raczej wrazenia (zwlaszcza naped) ale to jeszcze musialbym dluzej pojezdzic oboma by wyszly wszystkie elementy ktore draznia. Spalanie wersji testowej ktora jezdzilem z przebiegiem ponad 3000km jak pamietam 6,2l przy czym Pan mowil ze auto jest doladowywane pradem z gniazdka . Ravka 306konna zdaje sie pali mniej bez doladowywania a camry zdecydowanie mniej. Auto jest piekne, wnetrze spoko choc w podstawie nie jest jakos super bo tez sporo plastikow. Ogolnie dealerzy sprzedaja same drogie auta a najtansza za 229tys zl poszla jedna na Polske. Chore. Ale rozumiem ze tak sie teraz to robi. Felgi na szczescie w serii 18' wiec nie powinno byc ani twardo ani drogo w cenie zakupu opon. Ogolnie autko fajne ale bez efektu lal. Zbyt zmarnowana przestrzen we wnetrzu. To boli najbardziej. kupujac hatchbacka np forda focusa za 70tys zl a potem przesiadajac sie do auta za 230tys zl wcale nie dostaje sie duzo wiecej. ani przestrzeni dla pasazerow ani bagaznika ani jakichs emocji za kierownica. Ogolnie jak porownuje to mazda 6 jest praktycznie tak samo z przestrzenia dla ludzi jak mazda 3 a mazda cx60 jest tylko ciut wieksza od mazdy 6. A cena jednak zdecydowanie wyzsza. Phev fajny ale wolalbym zwykla hybryde z malym akumulatorem bez brudzenia sobie rak wtyczka i zaoszczedzic 30tys na baterii i 200kg na wadze. Mysle ze jak r6 silnik bedzie tanszy od pheva to bedzie lepszym wyborem. Tutaj jest za paliwozernie jak na taka instalacje. ogolnie auto pewnie i tak wiele lepsze niz konkurencja za ta cene od bmw merca audi wiec auto bardzo dobre ale do auta idealnego dla rodziny daleko brakuje. ale to odczucia tak na szybko i wiele rzeczy moga byc przeinaczone. tak na prawde chcialbym miec w jednym miejscu skode superb, toyote rav4 306km i camry, lexusa nx2 i rx500 i mazde cx60 by zobaczyc co co warte i lepsze dla rodziny . licze na to ze mazda 6 2023 rocznik w kombi z silnikiem r6 bedzie duzo fajniejszym wyborem. ale zobaczymy co dalej czas pokaze. cx60 to bezpiecznie dobry zakup. ale nie ideal. ja szukam auta dla siebie dalej. ma byc tanio w eksploatacji, prosto w obsludze, szybko na zkretach i prostych i z duza iloscia przestrzeni dla 4 osob i bagazu.
ogolnie mam wrazenie ze te nowe auta sa bardziej rewolucyjne dla producenta niz dla odbiorcy.

PostNapisane: 6 lip 2022, 19:36
przez piwo
Podano ceny Mazda CX-60 e-Skyactiv D z silnikiem o mocy 200 KM i napędem na tylną oś kosztuje od 201 900 zł za bogato wyposażoną wersję Prime-Line. Mocniejszy wariant 254 KM z napędem na wszystkie koła dostępny jest od poziomu Exclusive-Line. Jego ceny zaczynają się od 231 900 zł.
Czyli od hybrydy najtanszy diesel 30tys zl tanszy.
Teraz czekam na 3,0 l benzyne. Powinna byc najtansza i w sumie najlepszy i najmocniejszy wybor

PostNapisane: 17 lip 2022, 09:44
przez darrecki
Gdyby kogoś interesowała cena zestawu baterii do 2.5T PHEV, to jest to jedyne 66k pln + VAT

PostNapisane: 17 lip 2022, 11:02
przez Neonixos666
darrecki napisał(a):Gdyby kogoś interesowała cena zestawu baterii do 2.5T PHEV, to jest to jedyne 66k pln + VAT


Okazja.

PostNapisane: 18 lip 2022, 10:58
przez piwo
Sporo. Coz. Gdyby nie durne unijne rozporzadzenia zakazujace wjazdu dieslom do miast i choleta wie co dalej to 3,3d i 3,0 benzynka bylyby duzo lepszymi wyborami. A tak z tylu glowy czlowiek ma te durne przepisy i jedna wielka niewiadoma jak jeszxze ci uprzykrza zycie. Ktos kto kupuje auto w leasingu na 2-3 lata raczej sie jeszcze nie zastanawia. Ale ktos kto chce kupic auto na 5-8 lat bedzie juz rozkminial w ktora strone pojsc.

Dopisano 18 lip 2022 13:14:

https://namasce.pl/mazda-cx-60-2022-cen ... 0-zlotych/

PostNapisane: 19 lip 2022, 11:46
przez brii
darrecki napisał(a):Gdyby kogoś interesowała cena zestawu baterii do 2.5T PHEV, to jest to jedyne 66k pln + VAT

Widać, że Mazda to marka premium – u innych producentów ponad dwa razy większy pakiet kosztuje 40kzł brutto ;)

piwo napisał(a):Gdyby nie durne unijne rozporzadzenia zakazujace wjazdu dieslom do miast i choleta wie co dalej

Rzeczywiście durnota – zakazać wjazdu dieslom które mają ponad 20 lat (bo plany są takie by zakazywać wjazdu dla pojazdów, które spełniały normy sprzed 20 lat) i już dawno nie spełniają (z powodu wyeksploatowania) norm panujących 20 lat temu...

PostNapisane: 30 lip 2022, 09:32
przez piwo

PostNapisane: 4 sie 2022, 20:28
przez piwo

PostNapisane: 7 wrz 2022, 20:25
przez piwo

PostNapisane: 9 wrz 2022, 16:10
przez piwo

PostNapisane: 1 paź 2022, 09:10
przez piwo
fajny tesscik cx60

PostNapisane: 4 paź 2022, 17:32
przez piwo
ciekawe pomiary wyszly mazdy cx60
https://www.youtube.com/watch?v=JEzpgcIyiDE

0-100km/h za pomoca gpsu
1) tryb ev 12,49s
2) tryb normal 6,18s
3) tryb sport 5,89s
4) tryb off road 5,24s :)

Re: Jakieś wieści na temat nowej Mazdy CX-60 ?

PostNapisane: 4 paź 2022, 19:26
przez Neonixos666
Tak na pewno ktoś kupuje CX 60 ze względu na przyśpieszenie do 100... :|