Mazda3, Mazda6 czy Mazda CX-3? Prośba o pomoc w wyborze...

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez piwo » 27 maja 2021, 14:07

Mazda 3 jest malawa. Ok nie jest aż taka ciasna jak maluch ale bagażnika wiecznie brakuje, na szerokość wąska w środku. Silnik jest ok. Nie za mocny nie za słaby. Spalanie 8l też jest akceptowalne. Tyle tylko że taka camry daje wszystkiego więcej. Mniejsze spalanie o 2 litry, mocniejszy silnik, więcej miejsca z tyłu i w bagażniku, a cena niewiele większą. I tu jest mały problem.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez nemi » 27 maja 2021, 14:46

Wczoraj oglądałem Petryna, tak średnio chwalił Camry, głównie za wnętrze i hałas. Ale faktycznie jak się porówna do M3 czy M6, to naprawdę ciekawa alternatywa muszę przyznać – masz rację :)

W dodatku 7,5 do setki to super wynik za te pieniadze.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez piwo » 27 maja 2021, 16:19

No też to oglądałem i komentuje na bieżąco. Z tym hałasem to jest właśnie jak z mazda. Wychodzą braki w wygluszeniu nadkoli bagażnika grodzi. Coś za coś albo waga niższa o 40kg i dzięki temu lepsze prowadzenie skręcanie hamowanie przyspieszanie mniejsze spalanie albo dobre wyciszenie. Ogólnie camry ma mega niski współczynnik oporu powietrza cr 25. Ma całkowicie płaską podłogę. Do tego przy prędkości że stałą prędkością silnik chodzi na bardzo niskich obrotach i jest całkowicie niesłyszalny.
Tu relacja z wyciszania camry. Są i pomiary głośności.
Dla zainteresowanych moja relacja (miał być krótki raport, ale nie wyszło :–)) z wyciszenia samochodu.

Tak jak pisałem wcześniej na grupie jednym z upgrade'ów, który planowałem zainstalować w Camry było wyciszenie oraz poprawa nagłośnienia. Nie żeby Camry była przesadnie głośna, ale odgłosy były męczące. Moim zdaniem bardziej niż w innych samochodach którymi miałem okazję pojeździć więcej w ostatnim czasie (Mondeo, Mercedes C-klasa). Moje odczucia były podobne jak większości osób na forum ? do 120 -130 jest w porządku powyżej jest głośno.

Trochę pogrzebałem w internecie, trochę porozmawiałem z firmami zajmującymi się wygłuszaniem samochodów i montażem caraudio. Potwierdzają, że wyciszenie japońskich samochodów (oczywiście z wyjątkami tu zawsze padała nazwa Lexus a i tak tylko niektóre modele ? np. podobno GS jest dobrze wyciszony, ale ES już nie) pozostawia spore pole do popisu dla firm zajmujących się wyciszaniem. Podobno bardzo często wyciszanym samochodem jest RAV4.

Nie miałem żadnych doświadczeń w temacie tego typu usług więc musiałem zdać się na ogólnie dostępne informacje. Sprawdzałem oferty kilku firm, ale ostatecznie zdecydowałem się wykonać usługę w firmie ciche-auto.pl we Wrocławiu.

O wyborze zadecydowały dwa a w zasadzie trzy czynniki: opinie w google oraz rozmowa telefoniczna. Rzeczowa i profesjonalna. Właściciel wysłuchał, wyjaśnił mi wszystkie wątpliwości oraz sprawił, że poczułem że pomoże rozwiązać mój problem bez naciągania na niepotrzebne wydatki. Poświęcił mi prawie 45 minut. Myślę, że to bardzo dużo biorąc pod uwagę, że pierwszy termin w którym mógł przyjąć samochód był za kilka miesięcy od naszej rozmowy. Dodatkowym czynnikiem był rozsądny poziom cenowy usług.

I teraz trochę szczegółów. Pierwsze pozytywne wrażenie wygląd warsztatu czy raczej pracowni. Wszystko profesjonalnie przygotowane do demontażu samochodu, półki wyłożone piankami tak, żeby demontowane części nie zostały nawet w najmniejszym stopniu uszkodzone w czasie przechowywania, piankowe osłony na drzwi, narzędzia poukładane w niezwykłym porządku i niezwykły poziom czystości. Ten widok potwierdził, że firma dba o wysoki standard pracy i istnieje duża szansa, że z podobną starannością podejdą do pracy z samochodem.
Jazda testowa: w opinii Właściciela firmy, Camry jest wygłuszona poprawnie jak na tę klasę samochodów. Wg. informacji z pomiarów wychodziło, że minimalnie głośniej niż nowy model SuperB.

W mojej Camry wyszły następujące wartości (wszystkie prędkości z licznika): Jazda miejska – 58,8 dB; przy 100 km/h – 64,9 dB; przy 130 km/h – 68,2 dB; 150 km/h – 70,1 km dB; pomiar hałasu przy przyspieszaniu (pedał w podłogę w czasie jazdy pod górę) – 71,2 dB.
Omówiliśmy szczegółowo co mnie boli, na czy mi zależy i jaki budżet przeznaczyłem na modyfikacje. Właściciel podpowiadał na co wg. niego należy zwrócić uwagę. Uzgodniliśmy zakres prac, poziom usługi, cenę. Ja zdecydowałem się na pełny pakiet wygłuszenia (podwozie, nadkola wew, zew, drzwi, bagażnik, maska i przegroda silnika oraz dachem w standardzie premium (czyli środkowy pakiet w ofercie) a podwozie w standardzie ultimate (najwyższy pakiet).

Dostałem kluczyki do samochodu zastępczego i wróciłem do domu z niecierpliwością czekając na efekty pracy. Nie ukrywam, że zastanawiałem się czy moje oczekiwania nie są wygórowane i czy nie rozczaruję się odbierając samochód. Ale na to musiałem poczekać 5 dni.
Odbiór samochodu to zupełnie inna bajka – obstawiam, że nawet odbierając nowego Bentleya w salonie nie czujecie się tak zaopiekowani ????. Każdy element został obfotografowany w czasie wykonywania usługi ? Właściciel prezentuje zdjęcia poszczególnych elementów na każdym etapie pracy, szczegółowo omawiając zakres prac, rodzaj użytych materiałów i wyjaśniając co i jaki sposób zostało wykonane, w jakim celu oraz jakiego efektu można się spodziewać. Dość powiedzieć, że procedura odbioru samochodu trwała ponad 2 godziny (sprawy nie ułatwiało, ze razem z partnerką, która towarzyszyła mi przy odbiorze samochodu jesteśmy gadułami i dość łatwo udawało się nam wciągać Właściciela w rozmowy na różne poboczne tematy). Był to bardzo miło spędzony czas.

Drugi etap to prezentacja grania: jedyna modyfikacja to wymiana głośników z przodu i z tylu na zestawy Audison. W sumie nic drogiego ani niezwykłego. Różnica w graniu bardzo duża takiego poziomu się właśnie spodziewałem. W porównaniu do zwykłego zestawu z Camry różnica bardzo duża i wg. mnie większa niż pomiędzy zwykłym zestawem fabrycznym a zestawem JBL. Ale szczerze przyznaję, miałem okazje jeździć tylko jeden dzień demówką z JBL (i byłem rozczarowany dźwiękiem).

Ostania część prezentacji to jazda testowa. Już chwilę po ruszeniu zdziwienie: efekt w samochodzie zupełnie inny ? nie słychać odgłosów z kół i pracy zawieszenia. Dźwięki z zewnątrz też wyciszone. Po dodaniu gazu odgłosy pracy silnika i skrzyni (które mi nigdy specjalnie nie przeszkadzały wyciszone, ze słyszalnie obciętymi wysokimi częstotliwościami). Przy jeździe miejskiej w samochodzie znacznie ciszej, na początku musiałem spoglądać na prędkościomierz, bo jadąc na słuch jechałem znacznie szybciej :-D (co prowadzi do wniosku, że wydanie pieniędzy na wyciszenie samochodu powoduje większe spalanie :-D)

Potem jazda przy 130 km/h wyraźnie ciszej potem przy 160 km/h również ciszej.
Odczucia ogólne samochód zrobił się znacznie bardziej cichy i przyjemny do jazdy. Bardziej limuzynowaty. Przy 160 km/h ciągle z przyjemnością można słuchać muzyki. Wcześniej było to tylko zagłuszanie szumów z samochodu szumem z głośników. W środku przyjemnie się rozmawia a osoby siedzące z tyłu bez problemu mogą uczestniczyć w rozmowiewcześniej było to utrudnione. Jazda jest zdecydowanie mniej męcząca.

Głośność wg. pomiarów po wyciszniu: Jazda miejska ? 54,8 dB (-4 dB); przy 100 km/h ? 59,9 dB (-5dB) ; przy 130 km/h ? 64,4 dB (-3,8 dB); 150 km/h ? 67,0 km dB (-3,1 dB); pomiar hałasu przy przyspieszaniu (pedał w podłogę w czasie jazdy pod górę) ? 69,1 (-2,1) dB.
Właściciel był zaskoczony wynikami pomiarów, szczególnie przy najniższych prędkościach. Nawet wyjaśniał mi prawdopodobną przyczynę takiego efektu, ale nie będę już rozwijał bardziej swojego elaboratu.
Acha – ostatecznie większość samochodu (a może nawet cały) został wyciszony w standardzie najwyższym. Jak to powiedział właściciel "lubimy zrobić swoją pracę najlepiej jak można".
Ocena ogólna: bardzo duża zmiana na plus w stosunku do wersji fabrycznej. Efekty zgodne z oczekiwaniami a nawet lepsze. Zarówno jeśli chodzi o wyciszenie jak i polepszenie jakości dźwięku. Cena to zależy – nie jest to tania zabawa, ale wg. mnie było warto. Oferta którą wybrałem nie była najtańsza, ale kilka ofert było znacznie droższych (typu wyciszanie zaczynamy od 10k pln a audio od 5k pln).

Wiedząc to co już wiem i widząc (słysząc) efekty natychmiast wykonałbym tę usługę jeszcze raz i to w tym samym miejscu.

Mam nadzieję, że ta relacja cokolwiek przydługa komuś z Was się przyda
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez nemi » 27 maja 2021, 16:41

Mimo wszystko trochę słabo, jak trzeba nowe auto zaprowadzić do osobnego warsztatu, gdzie je będą rozbierać. Ale nie każdemu hałas akurat tak bardzo doskwiera – znajoma jeździ RAV4 2021 i twierdzi, że jest cisza jak makiem zasiał nawet na autostradzie ;). Ja mam trochę z tym śrubę i zamawiając auto kliknąłem opcję dodatkowego wyciszenia w fabryce i aspekt hałasu praktycznie skreślił auta japońskie.
Dla mnie Camry wydaje się praktycznie idealne pod względem napędu i nadziei na długą, bezawaryjną eksploatację, ale ma dwie wady, które skreśliły ten samochód: to sedan i... jestem 15 lat za młody <lol>.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez piwo » 27 maja 2021, 17:03

Nie wiem. To samo możesz napisać dla Mazdy 6 czy 3. Ja za to za stary jestem na auta klasy a-c. D-e to jedyne rozsądne auta dla mnie do jazdy.
Próbowałem, przysiadałem się do civica ek8 type r ale to maleństwo w środku.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez nemi » 27 maja 2021, 17:18

piwo napisał(a):D-e to jedyne rozsądne auta dla mnie do jazdy.

Raczej mi chodzi o to, że ten model zawsze kojarzy mi się ze starszymi właścicielami. Ale to przecież nie skreśla auta, nawet Skodą 75 KM już jeździłem i co gorsze byłem zadowolony <lol>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez piwo » 27 maja 2021, 17:31

No ja właśnie nie kumam tych stereotypów. Auto wygląda praktycznie z boku identycznie jak mazda 6. Prowadzi się podobnie, hamuje podobnie. Zawieszenie ok na zakrętach. Wielowahaczowe z tyłu jak w maździe. Ok jest bardziej miękko zestrojone ale to tylko kwestia sprężyn i amorów a to koszt paru stówek za sprężyny. Ba można kupić sobie nawet gwint jak komuś za komfortowo.
https://www.ysreurope.com/yellow-speed- ... model.html
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez Marianek » 29 maja 2021, 11:44

Piwo może to właśnie "podobnie" ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez piwo » 29 maja 2021, 16:08

Może


Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez loockas » 31 maja 2021, 13:03

Piwo, muszę przyznać że nadajesz się na ambasadora modelu Camry w Polsce. Przez Ciebie widze już Camry wszędzie i co gorsza zaczyna mi się jeszcze bardziej podobać <lol> Mimo, ze jestem młodszy od nemiego :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez nemi » 31 maja 2021, 13:09

Ja w weekend widziałem kilka sztuk i w sumie w żadnym nie siedział łysiejący starszy pan <lol>. Ale serio – do tej pory młodszych nabywców nie widziałem, dopiero chyba zaczęli się przekonywać ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Sprzedawca_Ziela » 1 cze 2021, 15:07

To ja może się wtrącę i powiem na czym stanęło :D
Kupiłem Mazdę 3 z silnikiem 1.5 i przyznam szczerze, że nacieszyć się nie mogę. Najbardziej chyba podoba mi się praca skrzyni biegów <diabełek> Odnośnie posta co do wielkości samochodu to tutaj zgodzić się nie mogę... Jak pisałem mam 183cm wzrostu i siedząc w M3 pod siebie, siadając jako pasażer z tyłu mam jeszcze sporo miejsca między kolanami a siedzeniem. Faktem jest, że bagażnik jest średnich rozmiarów (nie małych).
Już byłem bliski zakupu Hyundaia i30 (gabarytowo dość podobny, ale nieco mniejszy) i dobrze że tego nie zrobiłem. Już po przeglądzie, stan idealny, 6 letni, 100tys km przejechane. Czekam na jakiś słoneczny weekend, żeby zrobić jakąś dłuższą trasę ;)

Jedyna kwestia jaka mnie niepokoi to spalanie na komputerze. Jadąc 70-80km/h na 6 biegu pokazuje mi spalanie pomiędzy 1.5 a 3 litry. To jest raczej niemożliwe?
Początkujący
 
Od: 28 mar 2021, 16:55
Posty: 25
Auto: Mazda 3 BM

Postprzez piwo » 1 cze 2021, 18:51

Ja nie mówiłem że jest jakoś bardzo mało. Ja też mam 1,83 i z tyłu za sobą jest znośnie. Co nie znaczy że nie przydałoby się dodatkowych 20cm na szerokość. Dodatkowo ja mam i fotelik z przodu i z tyłu i deska rozdzielcza jak i tylne oparcie fotela przedniego zawsze zafajdane w błocie od butów dzieci więc miejsca o te 20-30cm brakuje. Co innego że mazda 6 nie ma wiele więcej miejsca. Może 2--3cm więcej w każdą stronę w środku czyli praktycznie nieodczuwalne. Inna sprawa że są auta np camry czy passat które w środku są zdecydowanie przestronniejsze.
U mnie mazda 3 przy 180km/h pali 11,5l. Więc trochę więcej niż u Ciebie. A skrzynią przy wbijaniu trójki na szybko jednak delikatnie haczy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy Moto