RobertPi napisał(a):Wiele silników roku po latach okazywało się złomem więc tu bym się nie sugerował. Mazda nigdy takiego nie miała a generalnie silniki benzynowe raczej nie do zajechania.
Ecoboost 1.0 to takie 1.4 VAG – wiele problemów i marna trwałość.
Nadwozie Focusa na pewno lepiej wykorzystuje przestrzeń. Wyciszenie według mnie na podobnym poziomie ale każdy słyszy inaczej więc trzeba się przejechać. Jakość materiałów według mnie gorsza i większa podatność na zużycie podobnie jak w Renault.
Realna utrata wartości w stosunku do Mazdy kosmiczna. Wiele akcji promocyjnych dodatkowo obniża wartość aut na rynku wtórnym.
a przestań z tymi 1.4 TSI
zgadzam sie ze pierwsze roczniki mieli problemy, ale teraz to jest dobry, szybki, oszczędny silnik
na firmie memy dużo aut z VAG 1.4, za 3 lat zrobione od 120 do prawie 300 tys, i żaden nie zepsuł się.
jeżeli mówimy o nowych autach, to ja bym się TSI nie bal.
a to jak jedzie 1.4 TSI Octavia, z 150hp, juz pisalem wiele razy
zrobiłem takim autem trasę Krakow-Mediolan-Krakow, 11 godzin w jedna stronę.
średnia pr. ponad 100km/h
spalanie 5,1 L
Mazda tak nie przyspiesza, nie jest nawet blisko tak wyciszona, i nigdy nie osiągnie takich wyników spalania, w takim trybie jazdy jak ja jechałem.
nie dolałem ani grama oleju
co do 1.0 Ecoboost to ja bym go nie kupował, tylko przez to że jest za słaby
1.5 – już jest OK
Co do jakości materiałów, to trzeba mniej oglądać filmiki Zachara
kurde, ja kiedyś tez wszystko macałem, i szarpałem, ale po cholerę to robić?
ile razy za ostatni miesiąc macałem deskę czy jakieś plastiki na poziomie kolana?
powiem ci – raz, wycierając kurz z deski, i tyle.
nie widze w tym sensu
kierownica — OK, podłokietnik — OK, podłokietnik na drzwiach — OK
a resztę mam gdzieś....
i jeszcze dodam, ktoś z was używa podłokietnik w M3? ile trzeba mieć wzrostu i jak siedzieć żeby go używać?
co do straty w cenie, to zgadzam się, inne auta tracą więcej, ale to jeżeli porównujemy ceny katalogowe.
przypominam , ze mazda nie daje rabatów ( w normalnych czasach, bo teraz cos tam jest)
inni — daja
jeżeli kupisz Focusa czy Megane 15tys taniej niz M3, to i sprzedaż po 5 latach tak sano taniej o 15 tys.
nie ma zadnej roznicy. a Focusa i Megane w podobnym wyposażeniu, szybsze, cichsze, kupisz na pewno taniej niż nowa M3 BP
Dopisano 25 cze 2020, 09:10:KrzyzakMitsu napisał(a):Najlepsze co możesz zrobić to pojechać do kilkunastu salonów różnych producentów na jazdy próbne.
Zrobiłem tak, gdy kupowałem auto – omijając tylko (ze względu na brzydotę) salony toyoty, hondy i wszystkich francuskich a tak to niema wszystkie dostępne w Trójmieście i okolicach – można być naprawdę bardzo zaskoczonym co daje frajdę z jazdy i co może się podobać.
Dzięki tej akcji wyleczyłem się z mazdy 2 i 3, innymi nie jeździłem. To były ogromne rozczarowania...
dokładnie tak jest
jak miałem kupować nowe auto, to tak jeździłem
miałem już na 90% kupować nowego Sportage, ale z 1.6 wolnossącym i po jeździe testowej podziękowałem
to auto w ogóle nie jedzie, nie przyspiesza, może komuś to jest OK, ale dla mnie to jest bardzo ważne
w Toyocie tez nie bylem, przez ich brzydkie srodki