Dwa badania techniczne w jednym roku, jak interpretować?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez MazdaOwner » 4 mar 2020, 21:01

Muszę w końcu kupić auto. Mam na oku kilka mazd. Jedna wpadła w oko żonie, jak jednak mam wątpliwości co do uczciwości sprzedawcy. Auto ma być bezwypadkowe, sprzedawca gwarantuje, że tak jest, a moje wątpliwości wzbudziły dwa badania techniczne w jednym roku. Zanin pojadę oglądać auto, proszę o rozwianie moich wątpliwości.
Poniżej fragment raportu CEPIK. Auto w Polsce od 2017 roku, więc powinno w tym roku mieć badania okresowe z terminem następnego badania na 2018 rok w okolicach lipca, bo tak wypada z daty pierwszej rejestracji w Polsce.
W 2018 brak wpisu o badaniach, za to w 2019 roku 2 terminy badań w marcu i lipcu, przy czym to z marca z terminem następnego badania na lipiec tego samego roku.
Czy to oznacza, że auto miało jakąś przygodę, która spowodowała konieczność badania technicznego na początku marca 2019 roku? A może nawet auto miało przygodę w 2018 roku przed terminem badania, więc nie było poddane badaniom technicznym w 2018 roku i dopiero po remoncie w marcu 2019 roku przeszło badania?
Poniżej fragment raportu:

27.07.2017 Pierwsza rejestracja w Polsce

05.01.2018 Zmiana właściciela Właściciel: osoba fizyczna

01.03.2019 Okresowe badanie techniczne (ważne do 02.07.2019)
Wynik badania: pozytywne

08.07.2019 Okresowe badanie techniczne (ważne do 08.07.2020)
Wynik badania: pozytywne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 94 (0/3)
Skąd: Małopolska
Auto: 323F BJ 1.5 16V

Postprzez child » 4 mar 2020, 22:21

Dla mnie to wygląda jakby to badanie z 1.3.2019 było po prostu wpisane ze złą datą. Obejrzałbym dowód rejestracyjny, może w CEPIK-u są bzdury?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1570 (49/93)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez MazdaOwner » 4 mar 2020, 22:28

Mnie zastanawia, że termin przeglądu wypadał na okolice lipca (w lipcu była pierwsza rejestracja, więc z reguły auto przywiezione z zagranicy przed rejestracją musi mieć robiony przegląd), a ten jeden był z marca, więc raczej pomyłka nie wchodzi w grę. Wszystkie pozostałe przeglądy są w lipcu.
Domyślam się, że gdyby auto było robione w serwisie Mazdy, remont byłby ujęty w raportach o historii incydentów. Przy tej maździe nie ma wpisu w historii incydentów, więc mogła być robiona gdziekolwiek indziej.
Dowodu jeszcze nie oglądałem. Mam już serdecznie dość jazdy po Polsce w poszukiwaniu auta. Teraz staranniej przygotowuję wycieczki i zbieram maksymalnie dużo informacji przed wyjazdem na oględziny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 94 (0/3)
Skąd: Małopolska
Auto: 323F BJ 1.5 16V

Postprzez stachan » 8 mar 2020, 07:57

MazdaOwner napisał(a):27.07.2017 Pierwsza rejestracja w Polsce

05.01.2018 Zmiana właściciela Właściciel: osoba fizyczna

01.03.2019 Okresowe badanie techniczne (ważne do 02.07.2019)
Wynik badania: pozytywne

08.07.2019 Okresowe badanie techniczne (ważne do 08.07.2020)
Wynik badania: pozytywne


Zapytajcie w tej sprawie kolegę TonSiL <spoko>

Dla mnie wygląda to na przegląd częściowy, wynikający z zatrzymania dowodu rejestracyjnego np. za oklejone przednie szyby. Pierwsza pieczątka w dowodzie (ta z urzędu) jest do 8 lipca 2019, natomiast wpis z 3 marca 2019 nie przedłużył ważności badania do marca 2020. Dysponent zgodnie z pierwotnym wpisem stawił się na przegląd 8 lipca (spóźniony, bo powinien przyjechać do 2 lipca) i uzyskał przedłużenie badań do lipca 2020.
Obrazek
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
Koordynator Finansów
Koordynator Konkursów
 
Od: 21 wrz 2006, 16:09
Posty: 5473 (323/440)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE

Postprzez MazdaOwner » 8 mar 2020, 09:17

W dowodzie rejestracyjnym jest tak:
29,I.2018 – pieczęć urzędu (data wydania twardego dowodu) – termin następnego badania – 13.V.2018
2.VIII.2018 – badanie okresowe z terminem do 2.VII.2019 (brak wpisu w bazie CEPIK)
8.VII.2019 – badanie techniczne z terminem do 2020 roku.
Są to 3 pieczęcie – pierwsza z urzędu, 2 następne ze stacji diagnostycznej.

W raporcie CEPIK jest:
01.III.2019 – okresowe badanie techniczne z terminem do 2.VII.2019 – brak w dowodzie rejestracyjnym jakiegokolwiek śladu tego badania.

Jedyny termin badania z raportu CEPIK, którego data pokrywa się z pieczęcią w dowodzie to ten z 8.VII.2019.

Dochodzi do tego zmiana adresu zamieszkania przez właściciela, a skoro dowód rejestracyjny jest stary (z 2018 roku) domyślam się, że ten adres nie jest zgodny z adresem w dowodzie rejestracyjnym, a to też może oznaczać kłopoty przy rejestracji auta.

Żona się napaliła, ja nie, bo auto jest z 2011 przedliftingowe, czyli ma czerwone podświetlenie zegarów, a dla mnie na czerwono powinny świecić tylko kontrolki sygnalizujące problemy, a nie cały kokpit, więc celuję w poliftingowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 94 (0/3)
Skąd: Małopolska
Auto: 323F BJ 1.5 16V

Postprzez zadra » 8 mar 2020, 11:18

Jeśli auto jest daleko, to ja bym odpuścił, jeśli jest blisko – podjechałbym obejrzeć.
Wszelkie uwagi dot stanu technicznego dokładnie bym obfotografował kładąc nacisk na niedoskonałości estetyczne. Wszelkie plamki na siedzeniach, pęknięty (mały) plasticzek, lekko wyciorana kierownica czy dźwignia biegów albo rysy przy przełącznikach na kokpicie od długich paznokci poprzedniej użytkowniczki przekazane w odpowiedni sposób z włąściwym naciskiem mogą zmienić nastawienie żony do danego egzemplarza.
Pamiętam jak kupowaliśmy colta dla mojej, to pomimo świetnego polskiego pochodzenia (auto sprzedawane przez dilera, właścicielka oddała po kilku latach w rozliczeniu), niskiego przebiegu o dobrego stanu technicznego; to głównym argumentem na "nie" był brak przycisku dźwigni hamulca ręcznego – jak to wygląda? Taki samochód bez przycisku na rączce?
Udało mi się opór przełamać, a kwestia guziczka odeszła na plan dalszy po tygodniu użytkowania..

Co do Twoich wątpliwości.
Można sobie tłumaczyć takie przypadki w różny sposób a nawet znaleźć logiczne i prawdziwe wytłumaczenie, ale po co na siłę pakować się na jakąś "minę" – bo może się to jednak "miną" okazać, skoro nie jest to jedyne auto tego modelu i typu wystawione w ogłoszeniach na sprzedaż.
Cierpliwość jest konieczna a każda wątpliwość i niezgodność w kwestii dokumentacji i wyglądu czy zachowania auta powinieneś zaliczyć na duży "minus" dla ogłoszenia i pewności zakupu.
To nie są czasy, gdy brało się cokolwiek, co tylko przyjechało z Niemiec na lawecie...

Jak te niezgodności tłumaczy aktualny właściciel?
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2350 (10/51)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez MazdaOwner » 8 mar 2020, 11:28

Aktualny właściciel zarzeka się, że nigdy dowód rejestracyjny nie został odebrany, auto używane przez jego żonę. Nie wiem na ile udawał, a na ile faktycznie był oburzony tymi rozbieżnościami w dokumentacji, ale faktycznie na drugi dzień po rozmowie z moja żoną (ja odpuściłem, żona drążyła temat) przysłał jej wydruk ze stacji diagnostycznej (wydruk z programu DEKRA), na którym widniały przeglądy techniczne wbite do dowodu rejestracyjnego.
Ponieważ obecnie jestem po długotrwałym leczeniu szpitalnym, nie mam za bardzo ochoty jeździć turystycznie po Polsce w poszukiwaniu auta, właściciel deklarował, że sam przyjedzie do mnie tym autem i będę mógł sprawdzić auto razem z mechanikiem. Mam mieszane uczucia, bo z jednej strony właściciel wyklucza, że zabrano mu dowód, a z drugiej nie boi się sprawdzenia auta pod kątem technicznym. Ja najbardziej boję się właśnie papierów. Znajomy kupił takie auto, które stało u niego na podwórku 3 lata zanim mógł nim jeździć. Cały ten czas włóczył się po urzędach i sądach w celu wyjaśnienia statusu prawnego tego auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 94 (0/3)
Skąd: Małopolska
Auto: 323F BJ 1.5 16V

Postprzez rafik85 » 8 mar 2020, 17:04

Cepik to kpina kolego, moje 3 ostatnie auta i motocykl nie widnieją do dziś :) Diagnosta nie wie dlaczego bo jak on na swoim kompie wchodzi to są widoczna a na zewnętrznych nie widać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 09:15
Posty: 813 (0/17)
Auto: cx5 2.5t 250KM2020
3 2.5 185KM 2019
mx5 2.0 185KM 2019

Postprzez MazdaOwner » 8 mar 2020, 17:25

Diagnosta zagląda do bazy oprogramowania do obsługi stacji diagnostycznych, np. Dekra. Problem pojawia się wtedy, kiedy ja, potencjalny nowy właściciel auta, muszę go zarejestrować. Wydział komunikacji nie zagląda do baz Dekry, tylko do bazy CEPIK. Nie wiem, na ile skrupulatnie sprawdzają auta podczas procedury rejestracji w wydziale komunikacji. Mazdą jeżdżę 11 lat, więc dawno nie zaglądałem do tego urzędu (w dowodzie właśnie skończyło mi się miejsce na przeglądy). Pytam na forum, bo trochę ostatnio uziemiony jestem, a nie chcę wpaść na minę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:28
Posty: 94 (0/3)
Skąd: Małopolska
Auto: 323F BJ 1.5 16V

Postprzez jaskul » 12 mar 2020, 20:47

Niestety CEPIK to kpina....
Mój znajomy jest właścicielem tego samego auta od 10 lat. Robi około 10 tys km rocznie.
Zawsze przeglądy robi na jednej i tej samej stacji diagnostycznej.
Sprzedawał auto – podając w ogłoszeniu wszystkie dane.
Przegląd wypadał zawsze w okolicach 15 kwietnia.
I ma komplet wpisów w cepik z jedną zagwozdką.
W jednym roku ma –(przykład zmyślam)
15.04.2015 – 123 tys km
15.04.2016 – 134 tys km
15.04.2017 – 144 tys km
3.05.2017 – 164 tys km
15.04.2018 – 155 tys km

Ewidentnie jeden wpis jest z kosmosu. Nie wiadomo kto go zrobił – diagnosta ma swoja bazę danych i nie ma w tym dniu żadnego wpisu.
Ale auto wg CEPIKu ma korektę licznika.
Odkręcenie tego jest niezmiernie trudne.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=331&t=160195&p=2697787#p2697787

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=320&t=160439
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2006, 11:56
Posty: 529 (11/12)
Skąd: centrum
Auto: Była 323c BA 1,3, 323F BJ 1,5, MX-5 NA 1,6, M6 GG 1,8, CX-7 2,5 Jest Avensis 1,8 + C-HR Hybrid

Postprzez marcin255 » 15 mar 2020, 05:44

Może był przegląd cząstkowy po kolizji, wymianie szyby jak policja zatrzymała dowód .
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5291 (26/43)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
Jest KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm

Postprzez Tubi » 15 mar 2020, 09:50

Jak szukałem dla siebie auta to oglądalem 3 z brodnicy jeszcze na gwarancji. Nic nie wskazywało, że cos z nią nie tak nawet śruby bez śladów po kluczu. Ale zacząłem porównywać dsr z cepikiem. Wyszło ze auto przez 6 miesiecy zrobiło 50km. A scieżka była taka:

1.zakup na południu
2. 6 miesięcy później przegląd na okresowej stacji pojazdów (50km zrobione).
3. Tydzien później przeglad w aso w brodnicy.

Nie dawało mi spokoju i jak pozamawiałem raporty to jak zobaczyłem wartość szkody z ubezpieczenia to się za glowe złapałem...

Trzeba bardzo uważać bo można sie nieźle wkopać...
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1466 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Moto