Dlaczego warto kupić Mazdę?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez gutek_wrb » 4 mar 2020, 18:57

Powiem tak <nauka>
Miałem w dyspozycji nie jeden model :>
Dwie poprzednie Hodny FRV I HRV były w układzie DOCH/VVT
Pierwsza przy jej masie i powierzchni oporowej przy 2,0 litrach i 165 kM paliła na spokojnej jeździe czy sam czy w 6 osób ok. 8 litrów benzyny czyli 6 bieg i max 2300 obrotów i 100 km/h
HRV była inną bajką 1,5 litra i 130 kM a potrafiła zejść do nawet 3,5 litra benzyny a w pełnym składzie i bagażem w trasie przy podobnych obrotach i szybkości utrzymywała do 6,5 litra benzyny 95
Obecnie nową mazdą mam najechane ponad 2000 km i spalanie czy samemu jadę czy w 4 osoby trzyma na trasie przy 100 kM/H ale jednak już przy 1500 obrotów do 6 litrów spokojnie <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez Neonixos666 » 4 mar 2020, 19:22

mazda dalej stosuje wyłączenie cylindrów na niskich obrotach?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez child » 4 mar 2020, 22:24

nemi napisał(a):Ja mam wrażenie, że jednak sobie kulturalnie dyskutujemy. Podałeś pewną tezę, ja starałem się ją podważyć zimnymi argumentami po prostu, bez żadnych osobistych wycieczek.

Nawet jak się nie zgadzamy lub mamy inne punkty widzenia (np. ja liczę na użytkowanie od 0 do końca gwarancji + jeszcze trochę, bo nie jeżdżę dużo, Child nastawia się na duże przebiegi, a wtedy ja też bym myślał o kupnie wolnossaka zupełnie szczerze mówiąc), to nie wynika z tego przykrość dla nikogo z nas, prawda?



O to to <spoko>

Umiejętność kulturalnej wymiany niezgodnych poglądów to coś, co zawsze warto ćwiczyć.

Dopisano 4 mar 2020, 23:25:

Neonixos666 napisał(a):mazda dalej stosuje wyłączenie cylindrów na niskich obrotach?


"Dalej"? Dopiero zaczęła :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Neonixos666 » 4 mar 2020, 23:41

do jakich obrotów to działa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez gutek_wrb » 5 mar 2020, 07:23

U mnie zauważyłem że nawet na tempomacie jadąc do 120 km płynnie to hulają 2 garnki <lol>
A tak to jazda od 4 biegu oczywiście płynna i spokojna i jakoś zaczyna się od 40 km bo czuć jak samochód dostaje lekkich wibracji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 22:52
Posty: 1313 (39/22)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez zadra » 5 mar 2020, 08:54

A przy "rzeczonych"120km/h również są wibracje, czy dostępny jest jakiś komunikat-lampka że silnik się wykastrował z niepotrzebnych cylindrów?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2020, 09:23

Czyli w sumie mazda to takie 1.0 z doładowaniem bo połowa garów to połowa pojemności a jak się przyciśnie to wtedy jest 2.0 <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez child » 5 mar 2020, 09:38

zadra napisał(a):A przy "rzeczonych"120km/h również są wibracje, czy dostępny jest jakiś komunikat-lampka że silnik się wykastrował z niepotrzebnych cylindrów?


Jest taki ekran w infotainment, który to pokazuje

Dopisano 5 mar 2020, 10:39:

Neonixos666 napisał(a):Czyli w sumie mazda to takie 1.0 z doładowaniem bo połowa garów to połowa pojemności a jak się przyciśnie to wtedy jest 2.0 <lol>


Ty to przypadkiem marketingowcem nie jesteś? Właśnie wymyśliłeś chwytliwe hasło "pojemność silnika dostosowywana dynamicznie do twoich potrzeb" :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2020, 09:43

Czyli w sumie auto powinno mieć 8 cylindrów i ze 4L <lol> czekaj czekaj gdzieś w jakimś kraju mają takie silniki <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 5 mar 2020, 10:02

Caddilac zrobił kiedyś V16 z odłączanymi garami, mógł jeździć na 16, 8 lub 4. Szkoda że tylko prototyp.

Ciekawe czy pogłoski o Mazdowym R6 skyactiv znajdą odbicie w rzeczywistości. Bo z jednej strony, takie wyłączanie cylindrów daje więcej w większych silnikach, ale z drugiej strony szkoda tracić kulturę pracy R6.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2020, 11:16

child napisał(a):Ty to przypadkiem marketingowcem nie jesteś? Właśnie wymyśliłeś chwytliwe hasło "pojemność silnika dostosowywana dynamicznie do twoich potrzeb"


to samo robi tylko w mniejszym stopniu cykl millera czyli opóźniamy zamknięcie zaworu dolotowego co powoduje zmniejszenie ilości powietrza na niskim obciążeniu. Podsumowując mazda ma większą pojemność i ją zbija w razie potrzeby a reszta ma mniejszą pojemność i ją zwiększa w razie potrzeby. :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez nemi » 5 mar 2020, 11:26

Chyba o Cyklu Atkinsona mówi się, że zmniejsza pojemność :)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 13:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez zadra » 5 mar 2020, 11:58

cykl Millera zmienia mieszankę i odrobinę objętość mieszanki spalania w komorze, to nie jest to samo co kastracja cylindrów.
swoją drogą skoro opory związane z pracą 4-ech tłoków i całej reszty się nie zmienają to jaki jest faktyczny zysk z takiej ich pracy, bo 2 pozostałe muszą napędzać dodatkowo bez wsparcia odciętych i pokonywać również ich opory.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2020, 12:13

kolejną rewolucją będzie wprowadzenie całkowicie elektronicznego rozrządu choć myślałem że to szybciej nastąpi, to znacznie zwiększy możliwości silników spalinowych.


https://autogaleria.pl/koenigsegg-i-qor ... a-rozrzadu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 5 mar 2020, 13:40

zadra napisał(a):swoją drogą skoro opory związane z pracą 4-ech tłoków i całej reszty się nie zmienają to jaki jest faktyczny zysk z takiej ich pracy, bo 2 pozostałe muszą napędzać dodatkowo bez wsparcia odciętych i pokonywać również ich opory.


Opory własne silnika są pomijalne. Dwa cylindry pracujące przy wysokim obciążeniu mają wyższą sprawność niż 4 cylindry na niskim obciążeniu.

Tu się rozpisałem na ten temat.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 8#p3414608
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2020, 15:04

bo te dwa cylindry które nie uczestniczą w napędzaniu powinny przejść w tryb sprężarkowy i zwiększać ciśnienie w kolektorze dolotowym <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zadra » 5 mar 2020, 15:05

Opory własne silnika są pomijalne. Dwa cylindry pracujące przy wysokim obciążeniu mają wyższą sprawność niż 4 cylindry na niskim obciążeniu.


Nie jestem przekonany co do tego, czy masz rację.
Oczywiście nie będę atakował kwestii sprawności przy wysokich/niskich obciążeniach, natomiast z chęcią przy...lę się do kwestii oporów silnika.
Te pomijalne opory byłyby dla mnie do zniesienia tylko wówczas, jeśliby w momencie "odłączenia" cylindrów zawory ssące i wydechowe zostałyby w pozycji otwartej.
Nie wiem jak sterowane są zawory w tym silniku, ale jeśli standardowymi wałkami rozrządu, to opory są i to dość spore.
To odpowiedni czas, żeby się o to zapytać i to wyjaśnić.
W jaki sposób są te zawory sterowane – standardowo, czy w sposób powiedzmy.. "specjalny" ?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Neonixos666 » 5 mar 2020, 15:09

Nissan ma inne podejście i zmienia stopień sprężania

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9468 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 5 mar 2020, 20:09

zadra napisał(a):Te pomijalne opory byłyby dla mnie do zniesienia tylko wówczas, jeśliby w momencie "odłączenia" cylindrów zawory ssące i wydechowe zostałyby w pozycji otwartej.


Wyłączony cylinder, brak paliwa.
Suw ssania. Energia potrzebna do przesunięcia 0,5l powietrza pomijalna.
Suw sprężania – silnik wykonuje pracę.
Suw pracy – ciśnienie sprężonego powietrza pcha tłok w dół z taką samą siłą, jaka była potrzebna do sprężenia, odzyskujemy pracę włożoną w sprężanie.
Suw wydechu – energia potrzebna do przesunięcia 0,5l powietrza pomijalna.

Jedyna faktyczna i mierzalna strata, to napęd rozrządu, czyli wciskanie sprężynek w celu otwarcia i zamknięcia zaworów. Tarcie na rozgrzanym i na bieżąco smarowanym silniku jest śmiesznie małe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez child » 5 mar 2020, 20:45

Neonixos666 napisał(a):kolejną rewolucją będzie wprowadzenie całkowicie elektronicznego rozrządu choć myślałem że to szybciej nastąpi, to znacznie zwiększy możliwości silników spalinowych.


https://autogaleria.pl/koenigsegg-i-qor ... a-rozrzadu


W sumie rzeczywiście dziwne, że dopiero teraz to wymyślili, zadanie nie wydaje się przesadnie skomplikowane. Być może chodzi o niezawodność – jak padnie elektronika w lusterku, to go najwyżej nie złożysz, jak padnie elektronika w rozrządzie, to wymieniasz pół silnika :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Moto