Dlaczego warto kupić Mazdę?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez brii » 24 lut 2020, 19:39

Płomień napisał(a):Na premierę IS300h 177tys.
3 BM 4 lata po premierze, SkyPasison i-eloop 91tys. To jak, warto dopłacić drugie tyle?

Ale porównujemy cenę teraz a nie na premierę – ceny Mazdy są wręcz absurdalne bo za podobne pieniądze można kupić samochód fabrycznie nowy znacznie lepszy pod każdym względem. Porównywanie modeli z różnym stażem jak najbardziej ma sens jak kupuje się teraz a nie wtedy.

Płomień napisał(a):Tak samo jak porównanie M6 i BMW 3, to inne semgenty.

Oba to segment D i do tego Mazda twierdzi, że też już jest "premium" chociaż według mnie tylko w temacie ceny...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8813 (89/217)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez Płomień » 24 lut 2020, 21:35

Wybacz z tymi segmentami, jakoś seria 3 zawsze wydawała mi się za mała do segmentu D.

To z tymi podobnymi pieniędzmi za serie 3 i Mazdę 6 aż sobie porównałem wyposażenie. Podstawowa bawarka 3 za 156k pln a Mazda 6 SkyPassion za 153k pln.
-19" felgi vs 16"
-tapicerka skóra vs materiałowa
-dwustrefowa klima vs 1 strefowa
-kamery 360* vs dopłacić za czujniki parkowania
-elektryczne fotele vs dopłać
-podgrzewane i wentylowane fotele vs dopłać
-lusterko fotochromatyczne vs dopłać
-wyświetlacz head-up vs dopłać
-podgrzewana tylna kanapa vs ??

I żeby nie było:
-skrzynia at 6b vs at 8b

i pewnie sporo innych, których wybacz, ale nie chciało mi się szukać.
Czyli auto za te same pieniądze, lepsze pod każdym względem, o ile do tych pieniędzy dopłacisz jeszcze z 40k za wyposażenie żeby nie jeździć golasem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 966 (20/64)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez child » 24 lut 2020, 21:40

brii napisał(a):ceny Mazdy są wręcz absurdalne bo za podobne pieniądze można kupić samochód fabrycznie nowy znacznie lepszy pod każdym względem


Nie ma czegoś takiego jak "znacznie lepszy pod każdym względem". Z jakiegoś powodu ludzie nie tylko Mazdy kupują, ale jeszcze tracą one bardzo mało na wartości – a na przeciwnym biegunie jest wspomniane przez ciebie BMW. Czy stąd należy wyciągnąć wniosek, że ludzie to debile i bez sensu upierają się na Mazdy, jak perełki leżą na ulicy?

Co do jakości wykończenia – pewnie by to trzeba było porównać kompleksowo, ale na niewygodne fotele (w podstawowej wersji) oraz chamsko trzeszczące plastiki to narzekają właściciele BMW, a nie Mazdy ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1535 (47/91)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez brii » 25 lut 2020, 10:20

child napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak "znacznie lepszy pod każdym względem". Z jakiegoś powodu ludzie nie tylko Mazdy kupują, ale jeszcze tracą one bardzo mało na wartości – a na przeciwnym biegunie jest wspomniane przez ciebie BMW. Czy stąd należy wyciągnąć wniosek, że ludzie to debile i bez sensu upierają się na Mazdy, jak perełki leżą na ulicy?

Nie obrażajmy przypadkowych ludzi wyzywając ich od debili.
Dobra, każdy ma inne kryteria oceny ale obiektywnie – w czym 3 jest lepsza od IS300h? Mi na myśl przychodzi tylko sterowanie multimediami/nawigacją ale to nie dlatego, że Mazdowe jest dobre tylko dlatego, że Lexusowe jest jednym z najgorszych dostępnych ;)

Płomień napisał(a):To z tymi podobnymi pieniędzmi za serie 3 i Mazdę 6 aż sobie porównałem wyposażenie. Podstawowa bawarka 3 za 156k pln a Mazda 6 SkyPassion za 153k pln.
...
i pewnie sporo innych, których wybacz, ale nie chciało mi się szukać.
Czyli auto za te same pieniądze, lepsze pod każdym względem, o ile do tych pieniędzy dopłacisz jeszcze z 40k za wyposażenie żeby nie jeździć golasem.

Tutaj wychodzi pewna sprawa z powodu której ludzie pewnie kupują Mazdę – porównują cenniki a nie oferty. W Maździe cen nie da się negocjować, w BMW to zupełnie inna bajka. Nie pochwalam tego bo nie lubię się targować. Szukałem z pewną osobą samochodu niedawno i po wizycie i jeździe próbnej 6 wstąpiliśmy po drodze do BMW tak tylko żeby je sobie pooglądać. Po skonfigurowaniu samochodu za 205 000zł zaczęło się targowanie i skończyło się na 176 000zł. To te same pieniądze które Mazda woła za podobnie do BMW skonfigurowaną Mazdę 6. Przy tej kwocie cennikowej BMW wyposażeniem raczej nie odstawało a po jeździe próbnej jasnym stało się, że wizyta u dealera Mazdy to była pomyłka... Do tego wyszło, że w BMW da się zamówić AWD do sedana za niewielką dopłatą czego w Maździe zrobić się nie da. BMW z AWD wychodzi taniej niż Mazda bo 6 z AWD teraz kosztuje ponad 200 000zł <glupek2>

child napisał(a):Co do jakości wykończenia – pewnie by to trzeba było porównać kompleksowo, ale na niewygodne fotele (w podstawowej wersji) oraz chamsko trzeszczące plastiki to narzekają właściciele BMW, a nie Mazdy ;)

Oczywiście, ale mnie w BMW urzekły przełączniki które działały nieporównywalnie lepiej niż w Maździe i wyciszenie. W testowanym egzemplarzu nic nie trzeszczało. Kierownica, praca zawieszenia, silnik – sorry ale Mazda tutaj wypada gorzej. Plastiki na drzwiach i poniżej schowka, tutaj widać, że Mazda oszczędzała. Co do trzeszczenia plastików to z moją ND przez rok się pałowałem z serwisem o trzeszczący "tablet" na kokpicie. Okazało się, że trzeszczało podszybie, znosiłem ten temat ta długo bo szczęśliwie przy jeździe z otwartym dachem to nie przeszkadzało tak bardzo, jakbym tak miał w zwykłym samochodzie to bym pozabijał ;). Na pewno nie jest tak, że Mazda ma tak niedoścignioną jakość montażu – wpadki zdarzają się każdej firmie. Jestem zdania, że Mazda odcina kupony od świetnej stylistyki i bazuje na strachu ludzi przed silnikami turbo – na tą chwilę naprawdę uważam, że te samochody nie są warte swojej ceny i warto dokładnie sprawdzić ofertę konkurencji co wiąże się niestety z utratą czasu bo z samych cenników nie wynika rzeczywista cena końcowa...
Prócz tego pozostaje jeszcze jedna drażliwa kwestia – moja Mazda nigdy nie widziała zimy, ma 4 lata a wygląd elementów zawieszenia w porównaniu do samochodów europejskich które zimę widziały to dwa różne światy... Ciekawe jak będzie z ogólną korozją w tej generacji ale nie nastawiam się na to, że za 10 lat Mazda nadal będzie tak dobrze trzymać cenę ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8813 (89/217)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez zadra » 25 lut 2020, 11:39

podobnie na forum civic, gdzie ostatnio bywam użytkownicy twierdzą, że niedopuszczalne jest w "tym segmencie premium " żeby plastiki trzeszczały a jednak trzeszczą.
A ja pytam się, jaki to segment premium skoro tylko oczko wyżej od Jazza....

Trzeba po prostu sobie powiedzieć, że to co nam się wydaje, to niestety tylko nam się wydaje...
Wygodne jest dla takich marek jak mazda,honda,daewoo żeby użytkownicy traktowali je jako wypusty wyższego zaszeregowania....
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 17:07
Posty: 2259 (8/48)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez dudek_t » 25 lut 2020, 12:43

Jeszcze chwilę temu Mazda 6 kosztowała 105000zł za 165 koni i podstawowy wariant wyposażeniowy. Szczerze mówiąc w zasadzie niczego jej nie brakowało i cena była bardzo dobra. Płaciło się wiadomo za co i człowiek mógł być zadowolony z samochodu. Nie patrzył na to że na tle konkurencji auto nie jedzie, jest głośne, nadkola są wygłuszone jak w samochodzie dziecięcym za 1000zł, lusterko czasem się nie złoży a lakier jest ładny przez miesiąc.

Teraz gdy Mazda 3 kosztuje 100 000zł ma manualną klimatyzację... i osiągi na poziomie kompakta 1.6 z 1998 roku to zaczyna się zastanawiać czy ma ochotę na ból tyłka po zapłaceniu za Mazdę.

W czerwcu 2018 roku za moją MX-5 w maksymalnej wersji zapłaciłem (odejmując gratisy) około 105000zł brutto. Teraz ten samochód (owszem, mocniejszy o 24 konie) kosztuje 140000 + lakier. No ludzie... coś tu jest nie tak. I mało mnie obchodzi w tym wypadku Unia. Skoro konkurencja nie przenosi na mnie opłat to dlaczego Mazda robi to w całości? A do tego bez mrugnięcia okiem mówi "rabaty to nie u nas". No i wszystko, dziękuje, idę do konkurencji.

PS. Podawanie cen BMW, Mercedesa, Audi, Volvo z konfiguratora to jak podawanie długości penisa razem z kręgosłupem.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2018, 14:17
Posty: 25 (4/2)
Auto: Mazda MX-5 2017, 2.0 SkyFreedom

Postprzez Tasman20Wroc » 25 lut 2020, 13:50

To samo można powiedzieć o każdej marce super przykładem jest Skoda z Octavią:D. Każda marka w tej chwili winduje ceny. Dziwi mnie też porównywanie Mazdy do marek premium. Mazda nigdy nie była i raczej nie będzie marką premium. To, że w reklamach czy jakiś testach lecą informacje, że jakość aut zbliża się do premium to można sobie między bajki włożyć. Mazda to takie same auto dla ludu jak vw, seat, skoda, peugeot, citroen, honda, toyota i cała reszta kołatajstwa. Porównywać sobie można auta ze zbliżonych roczników i tego samego segmentu. Jak sobie porównamy nową 3 do rywali z segmentu to jakoś nie dziwi mnie zainteresowanie mazdą ;).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 20:45
Posty: 277 (12/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez dudek_t » 25 lut 2020, 14:18

Takie samo a jednak w cenach premium. I niech nie mydlą oczu "wyposażeniem" bo tych wszystkich asystentów to mogą sobie... a jak człowiek chce mieć podparcie pod lędzwia, inną tapicerkę, wentylowane fotele itp to <dupa>
Octavia jest złym przykładem bo obecna cena jest za dość bogatą wersję wyposażenia i z 1.5 TSI który robi wiatrak z każdego silnika dostępnego w Mazdzie 3. Będą dostępne tańsze wersje ze startowymi cenami na poziomie 80000zł przed rabatem.
A jakie są ceny konkurencji można sprawdzić na otomoto a nie w cennikach.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2018, 14:17
Posty: 25 (4/2)
Auto: Mazda MX-5 2017, 2.0 SkyFreedom

Postprzez Tasman20Wroc » 25 lut 2020, 14:41

Silniki TSI :) nie żebym się śmiał z tych silników ale w firmie mieliśmy już legendarnie poprawione TSI 1.4 z 2016r i fakt osiągi są ale żywotność ma na równi z wiatrakiem ;) ale może nasz był felerny <oczy>. Mazda 3 za 100koła też nie jest golasem. Teraz właściwie każdy kompakt kręci się w okolicach 100 tys. Zrobiła się g... burza o nic. Mada ma swoje wady i zalety, jak każde auto. Ludzie wybierają mazdy bo widocznie według nich mają więcej zalet niż wad w stosunku do konkurencji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2019, 20:45
Posty: 277 (12/5)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 3 BL 2012
Były:
Polonez Caro 1.5 GLE
Golf IV 1.6 MPI

Postprzez boncio » 25 lut 2020, 14:59

Jeszcze zapomnieliście o tym, że Mazda dopiero w 2019 roku dodała normalne podświetlenie przycisków na drzwiach. To było w byle Fiatach za 30-40tys, a Japończycy uważają, że po co widzieć co się robi jak można bawić się w do 3 razy sztuka :D Chociaż tyle, że ostatnio dodała, bo wiele innych Japończyków nadal nie ma.
I o braku możliwości wyboru wyposażenia dodatkowego, albo bierzesz wyższą wersję za sporo kasy z tym czego też nie potrzebujesz, albo nie masz tego co chcesz.

Premium to też przede wszystkim wyciszenie auta, szeroka gama silnikowa i możliwość dowolnej konfiguracji wszystkiego, a tutaj każdy wie jak było i jest w Maździe. Winylowa deska i obicia drzwi jest w zasadzie już w każdym aucie dostępna od klasy B.

Jak ktoś kupuje cennikiem, to jego problem i zysk dilera. Rabaty na poziomie 25% są częste w innych markach, no może poza Kia/Hyundai, bo tam <10%.

Mimo wyglądu, który przyciąga uwagę, to też uważam, że aktualne ceny nie odzwierciedlają wartości, którą się dostaje, zwłaszcza biorąc pod uwagę napęd.
Pisząc o nowych modelach, to kompakty zaczynają się od mniej niż 80tys realnej kwoty do zapłaty, a nie 100tys. Za 102tys to się kupuje bogatą wersję, a nie podstawową.

I pytanie dlaczego kupiliśmy? Bo żona się uparła i już.

A filiżankę kawy z nagraną pozytywką mogę sobie kupić sam :P

BMW 3er może i wymiarami zewnętrznymi jest w klasie D, ale środek to jak kompakt.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2019, 16:47
Posty: 49 (0/1)
Auto: Mazda CX-3 2019, Soul Red Crystal, 2.0/121 KM, Sky Passion+Pakiet Safety

Postprzez brii » 25 lut 2020, 15:28

dudek_t napisał(a):Takie samo a jednak w cenach premium.

<spoko>

dudek_t napisał(a):eszcze chwilę temu Mazda 6 kosztowała 105000zł za 165 koni i podstawowy wariant wyposażeniowy. Szczerze mówiąc w zasadzie niczego jej nie brakowało i cena była bardzo dobra.

Dokładnie – przy tamtych cenach Mazdę bym polecał ale przy obecnych :|

boncio napisał(a):BMW 3er może i wymiarami zewnętrznymi jest w klasie D, ale środek to jak kompakt.

Obecna generacja w środku bardzo urosła – jest już całkiem OK, wstydu nie ma, tak samo jak w W205 – jest znacznie więcej miejsca niż w poprzedniej generacji. IS można powiedzieć, że w środku jest większym kompaktem jeśli idzie o miejsce i dlatego jego porównanie z 3 jest uzasadnione ;)

boncio napisał(a):I pytanie dlaczego kupiliśmy? Bo żona się uparła i już.

Nie ma pytań ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8813 (89/217)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez Neonixos666 » 25 lut 2020, 17:03

Jeszcze trochę i Dacia ogłosi że jest marką Premium <lol>
Sprzedam piłę Stihl MS 170 i MS 180
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 8890 (37/190)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 25 lut 2020, 17:30

Też jestem przekonany, że główną siłą Mazdy jest obecnie stylistyka i brak silników doładowanych w ofercie. Nawet Honda zdradziła swoich fanbojów montując 1.5T do Civica :P Oczywiście każdy ma swój gust i prawo wyboru. Natomiast doszukiwanie się jakiejś drastycznej przewagi nad konkurencją, która by tłumaczyła obecny cennik i politykę cenową, to naciąganie rzeczywistości.

boncio napisał(a):no może poza Kia/Hyundai, bo tam <10%.


Zależy od modelu, dostałem ~16% :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10254 (284/521)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Reno
M365

Postprzez child » 25 lut 2020, 19:16

brii napisał(a):
child napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak "znacznie lepszy pod każdym względem". Z jakiegoś powodu ludzie nie tylko Mazdy kupują, ale jeszcze tracą one bardzo mało na wartości – a na przeciwnym biegunie jest wspomniane przez ciebie BMW. Czy stąd należy wyciągnąć wniosek, że ludzie to debile i bez sensu upierają się na Mazdy, jak perełki leżą na ulicy?

Nie obrażajmy przypadkowych ludzi wyzywając ich od debili.


No przecież wiesz, o co mi chodzi – skoro ceny używanych stoją tak, a nie inaczej, to o czymś to świadczy.

Dobra, każdy ma inne kryteria oceny ale obiektywnie – w czym 3 jest lepsza od IS300h? Mi na myśl przychodzi tylko sterowanie multimediami/nawigacją ale to nie dlatego, że Mazdowe jest dobre tylko dlatego, że Lexusowe jest jednym z najgorszych dostępnych ;)


* jest o wiele tańsza
* tak jak pisałeś – system multimedialny. Lexusowego to nawet sprzedawcy się wstydzą przy jakiejkolwiek o nim wzmiance :D
* mniej pali (zwłaszcza przy dużych prędkościach na autostradzie)
* nie wyje przy mocnym wciśnięciu gazu – może pierdoła, ale ja nie mogę zdzierżyć tej hybrydowskiej charakterystyki obrotów silnika
* nie wiem, jak właściwości jezdne, ale często w testach Lexusów dostrzegam zastrzeżenia, że "sportowe auto to to nie jest"

Nie chce mi się na wszystko odpisywać, bo ogólnie pewnie masz rację – są rzeczy, które są lepsze w BMW czy innych markach niż w Mazdzie. Dużo zależy od indywidualnych przeżyc. Akurat moje doświadczenia z Mazdą (których mam/miałem 4) oraz mojej rodziny (gdzie były przynajmniej 3 kolejne) są bardzo pozytywne – przede wszystkim pod względem niezawodności, a tej nie widać w katalogach. Jak teraz słucham, co się dzieje w autach koncernu VAG...

Natomiast ceny – wydaje mi się, że fala podwyżek trwa i to nie tylko w Mazdzie (chociaż tutaj chyba najwięcej). W końcu ludzie na własnych kieszeniach odczują "korzyści" z porąbanego ekologizmu, to może zmądrzeją.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1535 (47/91)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez brii » 25 lut 2020, 20:18

child napisał(a):skoro ceny używanych stoją tak, a nie inaczej, to o czymś to świadczy

Może świadczyć o guście albo udanym marketingu ;)

child napisał(a):W końcu ludzie na własnych kieszeniach odczują "korzyści" z porąbanego ekologizmu, to może zmądrzeją.

Wolę bolącą kieszeń i statystycznie życie kilka lat dłuże niż krótsze.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8813 (89/217)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez JohnnyB » 25 lut 2020, 20:31

Zastanawiam się dlaczego porównanie 3 do IS'a ?
Chyba tutaj stawiałbym 3 obok CT200h, a przy aktualnych rabatach Lexusa na ten model, chyba ceny sa co najmniej zbliżone, jeśli nie lepsze na korzyść Lexa. Mimo starszej budy niż 3 wydaje mi sie to zdecydowanie lepszy wybór.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2515 (43/57)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Volvo V40 '14 D3
Ford Focus 1,5 TDCI '18

Postprzez brii » 25 lut 2020, 20:37

JohnnyB napisał(a):Zastanawiam się dlaczego porównanie 3 do IS'a ?

Bo dopasiona 3 ma bliżej cenowo do ISa niż do CT ;) No i tutaj w temacie osiągów nie ma porównania – CT jest duuuuuużo słabszy od 3.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8813 (89/217)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes

Postprzez child » 25 lut 2020, 23:37

brii napisał(a):
child napisał(a):skoro ceny używanych stoją tak, a nie inaczej, to o czymś to świadczy

Może świadczyć o guście albo udanym marketingu ;)


Może. Ale jakoś we wszystkich faktycznych przypadkach świadczy o niezawodności.

child napisał(a):W końcu ludzie na własnych kieszeniach odczują "korzyści" z porąbanego ekologizmu, to może zmądrzeją.

Wolę bolącą kieszeń i statystycznie życie kilka lat dłuże niż krótsze.


Starałem się wyrazić bardzo precyzyjnie mówiąc o "porąbanym ekologiźmie", a nie o "rozsądnej trosce o jakość powietrza i środowisko". Nie bardzo jestem w stanie połączyć szalony pęd do zmniejszania emisji CO² przez samochody z jakością powietrza w miastach, a zwłaszcza ze smogiem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1535 (47/91)
Skąd: Brzezina
Auto: BM '13
NB '00
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Płomień » 25 lut 2020, 23:56

Samochody to jednak jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin, zwłaszcza w temacie wymiany sprzętu. Pieca w domu albo okien nie wymienia się co 5 lat, tak samo maszyn produkcyjnych. A samochód figuruje jako dobro luksusowe, które nie jest niezbędne do życia, więc podwyżki i obostrzenia nie uderzą po kieszeni najbiedniejszych.

Teraz mamy ten śmieszny moment kiedy nowe, ekologiczne samochody drożeją dzięki kolejnym opłatom i karom za niespełnianie norm, więc mniej ludzi kupuje nowe ekologiczne samochody.

Musi minąć parę lat zanim rynek zweryfikuje temat, i zgodnie z założeniem samochody eko będą tańsze niż teraz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 966 (20/64)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE

Postprzez dudek_t » 26 lut 2020, 09:14

Panowie, nie uogólniajcie zbytnio bo Mazda jest jedynym producentem który drastycznie podniósł ceny. Ekologia ekologią ale obecny cennik jest kosmosu. W cenie mazdy 6 z niejadącym 2.0 można mieć dosłownie każdy model klasy średniej wyposażony tak jak się chce a nie tak jak producent wymyśli. W cenie 4x4 można mieć A6/E klase/BMW 5er. I nie mówcie że będą gorzej wyposażone bo nie będą. Komfortu, wyciszenia itp nie ma nawet co porównywać. Wśród marek pospolitych to już można szaleć z mocami silników, wyposażeniem, wykończeniem i czym dusza zapragnie.
Jestem bardzo ciekaw o ile spadnie sprzedaż Mazdy w PL bo to że nadchodzą chude lata dla importera to nie mam co do tego wątpliwości. O ile CX-3, 3, CX-30 jeszcze się będą jako tako sprzedawać to myślę że 6, CX-5 to będzie powoli margines.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2018, 14:17
Posty: 25 (4/2)
Auto: Mazda MX-5 2017, 2.0 SkyFreedom

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Moto